Zobacz pełną wersję : Dolot
Witam
mam pytanie co do instalacji stożka, mianowicie w D16Y7 w coupe 6gen puszka powietrza znajduje sie na kolektorze dolotowym, chciałbym użyć orginalnych rur, więc pytam czy tą puszke na kolektorze zostawić w spokoju czy zastąpić ja kolankiem. Szukałem na forum ale niestety nie znalazłem, jak zły dział to prosze nie bijcie.
kup sobie kolanko Jackiego i rurke szambopoweR za 5.20.
Srednica 70 mm? :D Bo ja chyba dzis co castoramy podjade :D
jak nie 75 nawet! :D Nie pamietam dokladnie ale jest jeden taki wymiar kiblowy! :D
przepustnice masz 56mm wiec wszystko co wieksze to przerost formy nad trescia.
Czyli Pati mówisz że lepiej będzie kolanko i rura o średnicy 56 mm, jeśli tak to tak zrobie, dzięki za pomoc. Reszta wolała mnie zbesztać niż pomóc, a wiedzą wiele więcej niż ja...
przepustnice masz 56mm wiec wszystko co wieksze to przerost formy nad trescia.
Przerost formy, ktory w wiekszosci przypadkow nawet sie sprawdza.
mozesz dac i więcej... nie zaszkodzi.
Kombinowalem z dolotem ostatnio.I wlasnie problem jest taki ,ze kiblowka jest tylko w rozmiarach 50 , 75 i 100 mm 50 za malo na 75 bylo gorzej niz na seryjnym dolocie.(kompletnie zrobiony od przepustnicy na kolanku jacky wlasnie)
Teraz zostalem na seryjnym rekawie gumowym i do niego kawalek kiblowki na koniec tak zeby stozek byl tuz pod lampa.Napewno jest to lepsze niz caly dolot wykonany z 75mm pcv
Takze ktos wie gdzie kupic rure o srednicy przepustnicy obojetnie jaka pcv, alu , stal ??
chyba nawet produkty renomowanych firm maja wiecej niz przepustnica w dserii....
Natomiast zastanawiam sie dlaczego uwazasz, ze na 75mm bylo gorzej? Reset robiles? Np. u Remka dalo i to duzo. Podobnie u Prezesiaka.
Sam mam zamiar po swietach w cos takiego wejsc, kupilem nawet kolanko 88 st. oraz rure 75mm (zew) - wszystko to rury kanalizacyjne z gumowymi uszczelkami przy laczeniach. Teraz tylko stozek, dolot zimniejszego powietrza ze zderzaka poprzez aluminiowa rure do kominkow i voila, jak skoncze na pewno sie pochwale. Poza tym nie rozumiem czemu uwazacie ze srednica ma 56mm skoro moja w D14A3 ma bodajrze ok 66-69mm ?? w D16Y6 jest mniejsza????
przy srednicy srednica 75mm uklad dolotowy wtedy ma wieksza pojemnosc (i chyba wtedy powinno byc lepiej),
kurcze niepamietam dokladnie jak to jest z tym,
gdzies to bylo.
Poza tym nie rozumiem czemu uwazacie ze srednica ma 56mm skoro moja w D14A3 ma bodajrze ok 66-69mm ?? w D16Y6 jest mniejsza????
Chodzilo o srednice przepustnicy.
Czyli krotko mowiac... Przepustnica w D14 ma 56mm? Kupuje kolanko 70mm do tego kibelpałer rurke 75mm i wywalam caly seryjny dolot i montuje kibelrurke. Robie dziorke na czujnik a odme moge sobie olac? Dobrze wszystko wywnioskowalem?
przy srednicy srednica 75mm uklad dolotowy wtedy ma wieksza pojemnosc (i chyba wtedy powinno byc lepiej),
kurcze niepamietam dokladnie jak to jest z tym,
gdzies to bylo.
wsadz 200mm bedzie jeszcze wieksza pojemnosc i wtedy bedzie asfalt zrywac :/
pojemnosc dolotu jest odpowiednio policzona. Najlepiej zachowac taka sama jak fabryczna. Przy wiekszych modyfikacjach ta pojemnosc juz powinna byc inna aby dac optymalne parametry, ale do tego trzeba glowy i wzorów zeby to policzyc.
w serii D15 (D15B7/D15B2) koncówka seryjnej gumy która dochodzi do puszki filtra rozszerza sie do 75mm
tam własnile pasuje bezproblemowo kibelrura. Nie trzeba nic przerabiac/mocowac itd...
Nie wiem jak to jest w D14....
Dodam, ze stożek też mi na ta kiblówkę pasował (JR)
http://img117.imageshack.us/img117/4494/12kh23mp.jpg (http://imageshack.us)
I mam dokladnie tak jak Lcfr Na koniec gumowego rekawa idealnie pasuje kiblowka 75mm(z tym ,ze musze jeszcze doprowadzic powietrze ze zderzaka jak bedzie czas).
Napewno auto lepiej zbiera sie na tym rozwiazaniu niz na calym dolocie z kiblowki 75mm (szczegulnie w zakresie nizszych obrotow)tak odczula moja dupohamownia i to znacznie.
Tu ciekawa lekturka do poczytania : Dolot (http://www.teamdelsol.com/technical/howto/coldAirIntake/default.asp)
chcialbym wyprubowac teraz dolot z 60mm rury jakiejkolwiek tylko znalesc nie moge..
Ja miałem tak :D :
http://img346.imageshack.us/img346/576/silnik9af.jpg
A na wykresie wyglądało to tak :D
http://img100.imageshack.us/img100/2793/wykres1xu.jpg
Stożek Kingdragon + kibel rura 75mm + kolanko Jacky :D
ten kawałaek o srednicy 75mm nie jest az tak długi by miał az takie znaczenie... (wg mnie)
o ile normalny filtr ma mniejsza srednice o tyle stozek(który z definicji ma za zadanie doprowadzic więcej powietrza) wg mnie moze miec minimalnie wiecej powietrza....
(tak sobie niczym nie popierając dywaguje)
u mnie do tego jest doprowadzenie ze zderzaka
http://www.hondapl.org/forum/showgallery.asp?id=1344
a co do rury 60mm co szukasz...
tak sobie pomyslałem teraz-nie ma przypadkiem plastikowych rynien dachowych srednicy 60mm??????????? poszukaj...
sa bardzo ładnie wykonane(zmieniali mi dachostatnio ;) )
[/quote]
No to dobra kolanko i rura 60mm, ale co z jej długością, wydaje mi sie że to też jest dość istotne, u mnie testowanie rożnych długości ni wypali, nie mam zbytnio kasy na hamownie...
to wejdz sobie na streetracing.pl i poszukaj testów wojtrek'a o dlugosciach dolotów. Zaoszczedzisz kase, a wszystkiego sie dowiesz
nawet niechcacy znalazlem :-)
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=21369&highlight=dolot%F3w
Dzięki Lio dzięki, właśnie ten czytałem, jak już coź wyrzeźbie to dam znać, Pozdro i Wesołych Świąt
a ja mam pytanko... Jezeli kibel rura ma 75 mm a przepustnica w D15B2 ma 56 mm (?) To gdzie dostac taka gumowa redukcje ?
kup mniejsze kolanko - np. 67mm które naciagniesz na kibelrure a na przepustnicy zacisniesz dołączonym do niego cybantem.
nawet niechcacy znalazlem :-)
http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=21369&highlight=dolot%F3w
Tak nawiasem mowiac to bardzo sie dziwie ze przy tym jakze fajnym tescie nikt nie zauwazyl
ze najldluzsza rura miala tak naprawde najwiecej zimniego powietrza i wedlug mnie stad ten ewenement. Taka dluga rura jest dla wysokoobrotowego silnika zbyt dluga - no ale zimne powietrze ratuje sprawe.
czyli według ciebie CAI jest do dupy ?
w komorze silnika, przy braku przegrody termicznej dla dolotu, temperatura pod maska jest taka sama. 10cm w lewo czy w prawo nie robi różnicy, więc ważne jest żeby dolot zasysał zimne powietrze, a nawet nagrzana rura dolotu, nie jest w stanie w tak krótkim czasie jakim jest przepływ powietrza, ogrzać go.
Zatem poza CAI, wszystkie pozostałe doloty ciągnęły powietrze spod maski i przy najdłuższym parametry były najwyzsze.
Chcialbym posluchac twoich ciekawych teorii na temat dolotu
Cos a propo - http://www.godula.cc.pl/laboratorium/strony/ssanie.htm
Co prawda silnik Punto :) wiec o troche innej charakterystyce, ale wiedzy nigdy za duzo... ;)
I takie cos - http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=193
ps. To jedne z pierwszych linkow z google po wpisaniu "długość dolotu" :)
czyli według ciebie CAI jest do dupy ?
Według mnie nie, skoro spełnia swoją rolę.
To co chcę powiedzieć to że w tym teście jedynie CAI operował na zimnym powietrzu,
reszta dostawała powietrze mocno ogrzane.
A więc test porównuje zmienne długości dolotu przy nierównych warunkach.
W związku z tym nie są to dla mnie miarodajne pomiary.
To jak zmieniac zasady gry w karty w trakcie jej trwania.
Mam wrazenie ze jest tu jakis dysonans jesli chodzi o CAI.
nie przeczytales dokladnie tego co napisalem
poza CAI, wszystkie pozostałe doloty ciągnęły powietrze spod maski i przy najdłuższym parametry były najwyzsze.
czyli pomijamy CAI i mamy test 3 dlugosci dolotów (w kazdym te same warunki z cieplym powietrzem pod maska) i najdluzszy wygrywa. Nie wiem czego chciec wiecej.
To i ja się podłączę, bo o dolocie mimo lektury nie wiem za dużo.
Krótki dolot + dziurawa maska odprowadzająca gorące gazy + + doprowadzenie zimnego powietrza + ewentualna przegroda. W takich warunkach dolot powinien zachowywać się poprawnie. Myślę dobrze, czy źle?
hmm...
ja nie wiem czy to tak do konca...
ludzie tna maske, zeby było wecej powietrza a nie zeby odprowadzała gazy...
problem w tym, zeby pociąć maskę z głową---->czyli zeby dawała nawiew chłodnego a nie leciala woda (deszcz)... Ja mam rozwiazanie ze zderzakiem w temacie...Ono jest ok ale ssie duzo brudu (piasek i itd)
trudno znaleźć cos optymalnego.....Zeby sie nadawało do naszej codziennej jazdy bo:
- CAI-jast OK ale potrafi zassac wodę do silnika(znane przypadki) szczególnie przy prawym poboczu z kałuzami w naszym kraju
- długi dolot (ten 3 z testu) uwazam, ze jest najsensowaniejszy(dlaatego mam takowy ;) ) ale przyznam ze czyszcze stozek co 10kkm . Poza tym zalecam (nie tylko ja jako laik) odgrodzenie stozka od ciepłego powietrza(a to juz czasem nie jest łatwe do zastosowanie)
- krótki dolot - ja mysle, ze na nasze ulice+ potwierdzajace to ogólnie testy to mija sie z celem... Ryczy.... i nic wiecej
Tak jak czytam/stosuje/próbuje to zatosaowałbym TYLKO długi dolot z odgrodzeniem powietrza (nawiew zwimnego) albo CAI
Jezeli nie to wkładka wkłdka w seryjna puszke+dolot zimnego prosto do puszki...
(stosował Wombat/ja mam 2 auto z takim rozwiazaniem i uwazam ze jest to NAJLEPSZY kompromis miedzy osiagami a zdrowym/cichym/pozytywnym dolotem...
Nadajacym sie bezproblemowo do codziennej jazdy...
ludzie tna maske, zeby było wecej powietrza a nie zeby odprowadzała gazy...
tną też właśnie po to, a może często przedewszystkim po to, żeby te ciepłe powietrze gdzieś uchodziło
wloty jakieśtam masz w zderzaku, parcie zimnego powietrza jest, a co z tym rozgrzanym z silnika ?
w tym celu robi się wycięcia w strone przedniej szyby
często robi się wloty i wyloty
ale dla zwykłego silnika i dla samego stożka nie warto tego robić
wloty jakieśtam masz w zderzaku, parcie zimnego powietrza jest, a co z tym rozgrzanym z silnika ?
w tym celu robi się wycięcia w strone przedniej szyby
często robi się wloty i wyloty
ale dla zwykłego silnika i dla samego stożka nie warto tego robić
DOKŁADNIE tak jak napisałeś....
JAKIESTAM wloty są w zderzaku...
i parcie zimnego powietrza...
wg mnie ucieczka tego rozgrzanego przy tylu szparach to mały problem
szczegónie dla zwykłego silnika i dla samego stozka....
ale którędy Ci ucieknie, jak jedziesz do przodu ?
przecież nie przednimi wlotami ?
jeśli zrobisz dobry przedmuch, to w komorze znacznie obniżysz tempoerature, a tym samym temp powietrza zasysanego
zobaczymy Panowie jak to będzie. pomierzę na zlocie na seryjnej masce i później po zmianie ponownie. Zobaczymy czy coś z tego będzie. W każdym razie daliście mi płomyk nadziei, że na lansie się nie skończy ;)
Z tych jak i innych textow wynika jedno - najrozsądniej montowac cos pomiedzy CAI, a short, czyli chyba najlepiej tak by stozek byl za refelktorem, odgroszony w miare mozliwosci od silnika, z pociagnieta rurą zimnego powietrza z zderzaka...
Jak tak wlasnie bede montowal, mam CAI, ale kawalek drugiej rury upier... tak, by stozek byl za lampą...
Wyrzucenie fabrycznej puszki i wstawienie rurki ze stozkiem sprawi, ze auto bedzie super glosne? Tak sugeruje LCFR. Chcialbym jakos niedlugo zalozyc CAI dlatego pytam :)
Wyrzucenie fabrycznej puszki i wstawienie rurki ze stozkiem sprawi, ze auto bedzie super glosne? Tak sugeruje LCFR. Chcialbym jakos niedlugo zalozyc CAI dlatego pytam
Kazdy stożek powduje ze auto staje sie głosne...
U mnie jak załozyłem sam stozek (brak innych modów wydech itd) to auto z przodu było duzo bardziej głosne niz z tyłu..
Załozyłem to moje wiadro-przy okazji doszło zimna powietrze i troszke sie sciszyło...
ale którędy Ci ucieknie, jak jedziesz do przodu ?
przecież nie przednimi wlotami ?
jeśli zrobisz dobry przedmuch, to w komorze znacznie obniżysz tempoerature, a tym samym temp powietrza zasysanego
Przeciez jest duzo szpar-na około błotników, przód maski... Sprawdz jak tam wieje... nawet jak zrobisz super wylot to prawie nie zmienisz temperatury w zwykłyma aucie.... (tzn uwazam ze nie bedzie realnej róznicy)
Szczególnie nie ma to znaczenie przy odizolowaniu stozka od ciepłego powietrza...
Szczególnie nie ma to znaczenie przy odizolowaniu stozka od ciepłego powietrza...
ma kolego, bo chociazby kolektor dolotowy mocno sie nagrzewa, zaróno od silnika jak i od temperatury w komorze silnika
nie dla bajeru robi sie tego typu odprowadzenia powietrza z silnika, o headshield nie wspomne
pozornie tylko
ja nie musze nic sprawdzac, wiem jak w lato po ostrym pałowaniu bucha gorącem po otwarciu maski. Mozesz sobie wsadzic czujkniki temperatury, termometry i mierzyc.
p.s. dobrze jeszcze owinac kolektor wydechowy tasmami termoizolacyjnymi dla obnizenia tej temperatury
Przeciez jest duzo szpar-na około błotników, przód maski... Sprawdz jak tam wieje... nawet jak zrobisz super wylot to prawie nie zmienisz temperatury w zwykłyma aucie.... (tzn uwazam ze nie bedzie realnej róznicy)
LIO....jakie ma znaczenie nagrzewanie komory silnika jak DOBRZE odizolujesz stożek?????????i doprowadzisz mu chłodne powietrze....????Przeciez nie bedzie brał z komory... Wg mnie to bezcelowe rowiazanie na ulicy... Po co ciac maske i kombinowac jak mozna sie postarac i dobrzeo dizolowac sam filtrujacy moduł i dac mu chłodne powietrze. Zobacz , ze nikt nie idzie w kierunku wlotów odprowadzajacych ciepłe a raczej w kieruku podawania zimnego(kilka rodzajów znanych...)
A o bnizanie w komorze to dla mnie (jak na moim ulicznym etapie) małoznaczacy fakt...
Poza tym same tasmy stosuja nie tylko dla zmniejszenia nagrzewania komory a takze dla podtrzymania wyzszej temp. gazów wylotowych w kolektorze.... Tak sem wyczytałem ;)
popatrz na maske lancera evo - tam dziurawa maska jest do wietrzenia komory silnika. gołym okiem widać uciekające gorące powitrze. pamietaj ze w dobrze wywietrzonej komorze silnika sam silnik bedzie mial lżej pracować.
Po co ciac maske i kombinowac
Nie ciąć, tylko włożyć drugą na lato. Przede wszystkim dla lansu, ale przy okazji może motorek zyska lepsze warunki pracy... Mimo wszystko dzięki za opinie :)
mam pytanie odnosnie pierwszego postu. czy da sie zrobic taki dolot (kolanko + rura) w d15b2 usuwajac ta puszke na przepustnicy. mozna by wtedy zalozyc rozporke od vti :)
[ Dodano: Pon 22 Maj, 2006 ]
odswiezam temat :) moze ma ktos juz doswiadczenia z dolotem d15b2?? :)
Na pewno się da, ja tak będę kombinował, bo rozpórka leży i czeka.
Kolanko 67,5mm, 77mm rurka z wyprowadzeniem na odmę i dziurką na czujnik i stożek. Powinno być OK. Potem tylko odgrodzić czymś stożek od silnika albo zrobić nadmuch zimnego powietrza i jazda.
Myślę że przy pomocy tego kolanka można by dopasować dowolny dolot.
podlacze sie do tematu bo chcialbym sam zbudowac swoj dolot bo bede mial wiecej radochy z tego nizbym kupil nowy. Mam b16a2 i czy ktos sie moze orientuje jakiej srednicy mam szukac rury?? Czy lepsza bedzie rura pcv czy moze jakas metlaowa mam dostep do gientarki wiec moglbym ja soebie ladnie powyginac.
O filtrach i izolacji juz sie naczytalem interesuje mnie tylko pworrura.
z gory dziekuje za odpowiedzi
skolopendra
16-08-07, 15:55
Czy lepsza bedzie rura pcv czy moze jakas metlaowa
powinna być gładka i sie nie nagrzewać
..więc materiał znaczenia miał nie będzie w tym przypadku ,choć węglowe włókna najlepsze będą :d
co zaś sie tyczy średnicy, to możesz spokojnie zachować serię
Czy lepsza bedzie rura pcv czy moze jakas metlaowa
powinna być gładka i sie nie nagrzewać
..więc materiał znaczenia miał nie będzie w tym przypadku ,choć węglowe włókna najlepsze będą :d
co zaś sie tyczy średnicy, to możesz spokojnie zachować serię
gładka - wewnątrz
nie nagrzewac sie.... - trudne bez izolacji...czy to kibel czy rasowe aluminium bez izolatora bedzie tak samo... moze nawet kibel in plus...
co zaś sie tyczy średnicy to moim skromnym zdaniem warto pokusic sie o 5mm wiecej niz seria... i mimo innych sprzecznych zdan ja bym optowal za 60mm wewnetrznie...
skolopendra
16-08-07, 20:50
moim skromnym zdaniem warto pokusic sie o 5mm wiecej niz seria
owszem warto ,sam tak uczyniłem
ps
nie zapomnieć o izolacji ;)
a czym taka rurke odizolowac?? Sa jakies specjalne tasmy?? Moze warto na to zalozyc jakas aluminiowa o srednicy 75 mm polepszy sie wyglad no i izolacja bedzie duzo lepsza??
to zalozyc jakas aluminiowa o srednicy 75 mm polepszy sie wyglad no i izolacja bedzie duzo lepsza??
aluminium bardzo szybko przyjmuje cieplo... szybko tez oddaje ale pomiedzy rura głowna a alu bedzie powietrze cieple...
pomysł marny;/
jedynie co by mozna to owianac ta rure jakas folia termoizolacyjna ale estetyczne to to nie bedzie....
wg mnie to ta izolacja ma mniejsze znaczenie niz to ze trzeba zrobic nawiew chlodnego na stozek.
skolopendra
18-08-07, 17:07
Moze warto na to zalozyc jakas aluminiowa o srednicy 75 mm
nie przeginaj już :agent:
75 owszem pod warunkiem ze to będzie CIA
polepszy sie wyglad
;) :d ...........owszem ale tylko z naklejkami mugen
kupuj rynnę 60mm,folie alu zapewne już masz i po kłopocie
a jaka dlugosc tego dolotu ma byc??
skolopendra
22-08-07, 18:32
a jaka dlugosc tego dolotu ma byc??
im dłuższa tym lepsza
;)
Arturvf500
05-09-07, 15:44
a jaka dlugosc tego dolotu ma byc??
im dłuższa tym lepsza
;)
lepsza ale w czym? wiekszy slup stojacego powietrza, wiec i kiepska reakcja na gaz; dluzsza to moze lepszy dol, ale gorsza gora; polecam paroowe;)
pozdrawiam
Artur
skolopendra
06-09-07, 16:02
wiekszy slup stojacego powietrza, wiec i kiepska reakcja na gaz;
kiepska teoria .poczytaj więcej zanim coś napiszesz :agent:
Arturvf500
06-09-07, 16:08
wiekszy slup stojacego powietrza, wiec i kiepska reakcja na gaz;
kiepska teoria .poczytaj więcej zanim coś napiszesz :agent:
to nie jest teoria tylko praktyka; o ITB slyszales?;)
pozdrawiam
Artur
reakcja owszem moze byc troszke gorsza, ale długi dolot generalnie poprawia zdecydowanie dół. W wielu samochodach stosuje sie kolektory dolotowe o zmiennej geometri po to by wlasnie w dolnym zakresie mialy wieksza pojemnosc/dlugosc a w wyzszym zakresie zmniejsza sie dlugosc/ pojemnosc. Itb kompletnie nie nadaje sie do jazdy na codzien, i poprawia górny zakres obrotów.
Arturvf500
07-09-07, 09:11
reakcja owszem moze byc troszke gorsza, ale długi dolot generalnie poprawia zdecydowanie dół.
przeciez dokladnie tak napisalem...
pozdrawiam
Artur
Chcialbym zrobic sobie dolot do D15B2. Na poaczatek chcialbym wywalic puszke rezonansowa? to co jest pod seryjna puszka filtra i zamiast tego doprowadzic elastyczna aluminiowa rura zimne powietrze ze zderzaka. Czy w przyszlosci moge wywalic ten dziwny mikser od D15B2 ktory jest na kolektorze ssacym i przedluzyc seryjna rure elastycznym kolankiem tak jak niekorzy maja w D14? Wtedy moznaby zalozyc rozporke od VTi...
Skad wziac takie kolanko elastyczne?
Aha i czy odkrece ta puche bez odkrecania zderzaka? Czy od strony nadkola jest dojscie??
folie alu
Co do izolacji rur dolotowych to całkiem estetycznym i bardzo skutecznym rozwiązaniem są ekrany do grzejników - styropian 3 mm pokryty folią aluminiową !! .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fa3b8c621c78de2.html
Okęca się tym szczelnie rurę jednym kawałkiem tego ekranu i skleja do kupy taśmą, a miejscze klejenia ustawia do dołu, żeby nie było widać. Estetyczne i bardzo praktyczne.
Co do ostatniego postu raczej elastycznego kolanka nie weżmiesz, ale możesz dwa takie pod kątem 60 stopni ze sobą połączyś i ustawić dowolnu porządany kąt skręcając te kolanka na połączeniu. Ja tak zrobiłem w seryjnym kolektorze do D14A3 i sprawdzało się
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7614f747194935c2.html :aloha:
odgrzebie kotleta żeby nie zakładać nowego tematu, 1-czy gumy które idą z kolektora do filtra w b2 i b7 są takie same? bo zmieniłem kolektor na b7 i trzeba było skrócic gumę i miałem problem żeby naciągnąć gumę z b2 na przepustnice b7, ma tam poniżej 60mm napewno, około 57mm,czy szukać większej gumy, czy może jakąś kibel rure(jaką średnicę)? musi tam jeszcze zmieścić się blos.2 pytanie-mam seryjną puszkę i w miejscu skąd ssie rezonator jest ciepło bo plastik się nagrzewa mimo że ssie od strony lampy a wolałbym żeby ssał chłodniejsze powietrze i tu pytanie bo mam też w garażu uciętą rurkę od rezonatora która kończy się na dole i gdybym ją założył na rezonator to by ssał z dołu chłodne powietrze a nie z pod maski, czy może wyrzucić puszkę rezeonatora i samą rurę od puszki filtra powietrza poprowadzić w dół, teraz właśnie mam tak zrobione na próbę tyle że skierowaną w zderzak, i mimo że ładnie się wkręca to myślę że to troche kiepski pomysł bo na stałych obrotach już od 80km/h było niebezpiecznie ubogo i trzeba było odkręcić dużo gazu co będzie się wiązało wyższym spalaniem poi za tym jest efekt tzw turbo dziury. stożek nie wchodzi w grę narazie bo nie mam plastiku nadkola i by waliło cały czas błotem. mam nadzieję że bardzo nie zamotałem
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.