PDA

Zobacz pełną wersję : uklad chlodzenia



flexiuk
25-06-09, 00:06
witam
silnik d15b7.mam takie pytanko
.kiedy silnik uzyska temperaturę po przejechaniu 3 kilometrów (wskazówka trochę przed polową) to czy ten dolny wąż powinien być ciepławy? ,w moim przypadku jest zimny(ogrzewanie jest wylaczone) ,a górny gorący .i jeśli była by to wina termostatu to czy on też przyczyni łby się do uciekającego płynu.....

siemens_15
25-06-09, 02:33
Po przejechaniu 3 km silnik nie uzyska właściwej temperatury pracy. Dolny wąż robi się ciepły w momencie kiedy termostat się otwiera i włącza się duży obieg, więc pod tym względem wszystko jak najbardziej ok. Co do uciekającego płynu jeżeli nie masz nigdzie widocznych wycieków to przyczyną może być uszczelka pod głowicą.

mc47
25-06-09, 09:11
Po przejechaniu 3 km silnik nie uzyska właściwej temperatury pracy. Dolny wąż robi się ciepły w momencie kiedy termostat się otwiera i włącza się duży obieg, więc pod tym względem wszystko jak najbardziej ok. Co do uciekającego płynu jeżeli nie masz nigdzie widocznych wycieków to przyczyną może być uszczelka pod głowicą.

u mnie w zasadzie po 3-4 km już jest temperatura optymalna (przynajmniej wskazówka taką pokazuje) i z tego co wyczytałem na forum to to tyle trwa i chyba powinno trwać ? (no wiadomo że w zimę przy -300 stopniach to się silnik będzie dłużej nagrzewał) ale w normalnej obecnej temperaturze otoczenia to rozgrzanie silnika tyle trwa

skolopendra
25-06-09, 09:24
.i jeśli była by to wina termostatu to czy on też przyczyni łby się do uciekającego płynu.....

nie

siemens_15
25-06-09, 12:54
u mnie w zasadzie po 3-4 km już jest temperatura optymalna (przynajmniej wskazówka taką pokazuje) i z tego co wyczytałem na forum to to tyle trwa i chyba powinno trwać ? (no wiadomo że w zimę przy -300 stopniach to się silnik będzie dłużej nagrzewał) ale w normalnej obecnej temperaturze otoczenia to rozgrzanie silnika tyle trwa
Nawet jak wskazówka pokazuje już 3/4 skali to nie oznacza, że silnik się nagrzał do optymalnej pracy.

flexiuk
25-06-09, 18:52
juz wszystko ok .dzis przejechalem dluzszy odcinek z 5..6 kilosow i waz byl cieplawy .te moje obawy wiazaly sie z tym uciekajacym plynem i szukalem przyczyn, .trzy dni smigam i nareazie nie ubywa zobaczymy z czasem czy nie bedzie uciekal , byc moze mialem zapiwietrzony uklad .

mc47
25-06-09, 23:16
Nawet jak wskazówka pokazuje już 3/4 skali to nie oznacza, że silnik się nagrzał do optymalnej pracy.

no w sumie troche źle napisałem że optymalnie .. chodzilo mi o to że po 3-4 km tak jak napisał autor tematu silnik już jest jakoś tak rozgrzany że wskazówka pokazuje tyle ile powinna :)
a że to moze nie być jeszcze optimum do np. kręcenia do końca to tu masz rację pewnie :)

Lukasyaho
25-06-09, 23:22
No to wszystko jasne zamykam