Zobacz pełną wersję : Amortyzatory do Hondy Civic EU7 - dwa typy :)
lukas-comp
11-04-06, 00:46
Mam dylemat z zakupem nowych amortyzatorow i obnizenia autka o 30-50mm.
Sklaniam sie kup Kayaba i Koni Sport (ze wskazaniem na te drugie).
Dokladnie interesuja mnie modele:
Kayaba Excel-G
331009 L
331008 R
341311 Tyl
Koni Sport (zolte)
8641-1416Sport - przod
8041-1281Sport - tyl
Gazowe, regulowane z zewnątrz amortyzatory dwururowe hydrauliczne z przestrzenią wyrównawczą wypełnioną gazem pod niskim ciśnieniem
cena za bardzo nie gra tu roli bo jest zblizona, ewentualnie cos ciekawego w ofercie do ok. 1800zl za same amorki
Jutro musze dac odpowiedz w hurtowni, bo ma leciec do mnie paczka :)
Mam dylemat z zakupem nowych amortyzatorow i obnizenia autka o 30-50mm.
Sklaniam sie kup Kayaba i Koni Sport (ze wskazaniem na te drugie).
Dokladnie interesuja mnie modele:
Kayaba Excel-G
331009 L
331008 R
341311 Tyl
Koni Sport (zolte)
8641-1416Sport - przod
8041-1281Sport - tyl
Gazowe, regulowane z zewnątrz amortyzatory dwururowe hydrauliczne z przestrzenią wyrównawczą wypełnioną gazem pod niskim ciśnieniem
cena za bardzo nie gra tu roli bo jest zblizona, ewentualnie cos ciekawego w ofercie do ok. 1800zl za same amorki
Jutro musze dac odpowiedz w hurtowni, bo ma leciec do mnie paczka :)
KYB ExcelG to odpowiednik seryjnego amora, nie bedzie dzialal z krotsza sprezyna a do tego zabijesz to bardzo szybko. Koni to nie koni tylko zwykla chabeta (R) ;-) Sa tacy ktorzy sie do nich modla a sa tacy ktorzy gna je w aucie wazacym AFAIR ponizej 800 kg. Ja bym nie kupil, wybor nalezy do Ciebie. Z tego co widze do tego modelu powinny byc dostepne B6/B8. Zapytaj o cene tutaj (http://www.mtsbilstein.pl/).
lukas-comp
11-04-06, 01:12
zalezy mi na dobrej jakosci, wytrzymalosci i mozliwosci obnizenia :)
hmm czyli nie ma juz pawdziwego Koni ? :/
zalezy mi na dobrej jakosci, wytrzymalosci i mozliwosci obnizenia :)
B14/B16 PSS ;-) ? Tylko mozesz sie z budzetem nie zmiescic ;-) Zapytaj o Bilsteina B6/B8 IMHO.
hmm czyli nie ma juz pawdziwego Koni ? :/
Madrzejsi niz ja mowia, ze Koni to amory robione w przestarzalej technologii. Znany mi uzytkownik pogial Koni w Charadzie w ktorej w srodku mieszkala klatka, dwa fotele i troche rdzy. Auto zbyt ciezkie wiec nie bylo. Moze i u niektorych sie sprawdza ale ja bym nie kupil.
lukas-comp
11-04-06, 12:29
B6/B8 wyjda jakies 500-600zl drozej, niz Koni Sport. Jeszcze mnie ciekawi o co dokladnie chodzi z for original struts O 50 mm only ? :)
Do Waszych może tak - do mojej różnica to prawie 1k PLN :? Dlatego zdecydowałem się na KONI
lukas-comp
11-04-06, 22:38
oki to teraz zostal problem pomiedzy Koni Sport Kit 1130, a amorkami Koni ze sprezynami APEXu
help me i montuje sprzet :D
[ Dodano: Wto 11 Kwi, 2006 ]
Panowie big problem z wyborem!! :D
zestawik Koni +APEX mam w bardzo dobrej i atrakcyjnej cenie, zreszta ona tutaj nie gra najwazniejszej roli
za taki komplet mam do zaplaty 1900zl
tyle samo wychodzi zestaw Koni SPort Kit 1130
ewentualnie pozostaja jeszcze amory kayaba excel-g + sprezyny apexu (wydaje mi sie gorszym rozwiazaniem)
pozostaje jeszcze seria sachs amorki i sprezyny -25mm w ASO za 1500zl
jak masz w tej samej cenie to wez zestaw Koni.
lukas-comp
12-04-06, 11:07
jeszcze mam jedno pytanie odnosnie zestawu Kit 1130:
Civic excl. Diesel, type "R" / Front: for original struts Ø 50 mm only
EM2, ES4, 5, 6, 7, EU5, 6, 7, 8, EP1, 2
o co dokładnie chodzi z tą kolumną 50mm :roll:
czy bede cos musial jeszcze w moim EU7 przerabiac i czy wogole beda pasowac... bo gosc od polskiego dystrybutora jakos mi teraz strasznie namieszal w mailu... :/
mam KONI na APEXie i powiem, że jest rewelacja :) Do tego siada bardziej niż na KONI + H&R :)
lukas-comp
12-04-06, 12:14
hmm to wkoncu Koni Sport Kit 1130 czy Koni + APEX ? :D
o co chodzi z ta kolumna 50mm ? :/
amor KONI ma trochę grubsze tłoczysko - może to to ?
lukas-comp
12-04-06, 12:49
hmm z tego co mi teraz facet powiedzial, to chodzi raczej o obudowe na amortyzator, gdyz w zestawie Koni jest sam srodek, wkladany do obudowy
Nie wiem na ile to prawda, bo facet mowil, ze sie z tym spotyka pierwszy raz :(
Sa dwa amortyzatory do mojego modelu 50 i 55mm tylko teraz badz tu madrym o co chodzi.... :/
tak, jest to górna osłona na tłoczysko amora, którą musisz zaadoptować z seryjnego amora powiększając piliniem otwór na tłoczysko - nic trudnego
lukas-comp
12-04-06, 13:16
hmm to jak mam teraz sprawdzic jaka dokladnie mam te obudowe ? :)
sa dwie wersje amortyzatora 50 i 55mm
cos takiego wystepuje tylko w wersji EU7 :/
napisalem do polskiego przedstawiciela Koni... zonaczymy co odpisza ;)
no zobaczymy - sam jestem ciekaw :)
lukas-comp
12-04-06, 13:50
50mm to średnica kolumny McPhersona (rury). W zestawie znajdują się wkłady do nierozbieralnych kolumn; musi Pan mieć nieuszkodzoną mechanicznie oryginalną kolumnę , do której po rozcięciu montuje się wkład (szczelny fabrycznie). Może w tym samochodzie wystąpić również kolumna o średnicy 55mm – wtedy zestaw 1803 nie pasuje ale możemy skompletować zestaw z amortyzatorów i sprężyn VOGTLAND.
Czyli suwmiarka i mierzymy 8)
Tylko teraz co wybierac ? Koni Sport KIT 1130 czy Koni Sport i APEX ?
Koni Sport i APEX
mogę polecić, ale
Koni Sport KIT 1130
też ludzie polecają
lukas-comp
12-04-06, 14:06
hmm zestaw koni ma -35mm, apex -40mm (tylko czy wytrzyma to zestaw Koni ? :/ )
lukas-comp
12-04-06, 14:40
Juz polubilem firme Koni (maja dobrych pracownikow w centrali :D )
Zależnie od długości sprężyn w stanie wolnym (nie ściśniętym); jeśli mają taką samą długość jak standardowe fabryczne to 40mm jest o.k. / 45 nie zalecam.
Dla samych amortyzatorów nie ma znaczenia przy jakim skoku pracują; natomiast dla zawieszenia istotny jest warunek geometryczny – przy max. rozciągnietym amortyzatorze na odbiciu sprężyna musi mieć con. 10mm napięcia wstępnego. Jeśli brak napięcia wstępnego to sprężyna może się zsunąć z podparcia; aby temu zapobiec przy dużych obniżeniach stosuje się amortyzatory o skróconym (w stosunku do fabrycznego) skoku. Wielkość skrócenia dobiera sie znając długość sprężyny w stanie wolnym. Innym przypadkiem stosowania amortyzatorów o skróconym skoku jest „utwardzenie” sprężyn poprzez napięcie wstępne – przy sprężynach progresywnych charakterystyka sprężyny zależy od wielkości ugięcia. Przy obniżeniu o 45mm, jeśli nawet warunek geometryczny jest spełniony zalecałbym dobranie amortyzatora o skróconym skoku o jakieś 15-20mm – wyeliminuje się wtedy uczucie „bujania” przy jeździe na równej drodze (oczywiście skasuje Pan wtedy „strefę komfortu”)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.