pawelp
21-06-09, 17:47
Witam,
Kupiłem nie dawno Civic'a 5D 99rok. Niestety jak się okazało poprzedni właściciel po prostu odciął kable.
Zarobiłem sobie kable, przygotowałem końcówki i zgodnie z jakimś manualem serwisowym (dostępne na forum) zidentyfikowałem, który kabel jest od czego.
W zasadzie mój problem dotyczy zasilania. Jak sprawdziłem:
-- zasilanie główne jest na żółtym kablu z czerwonym paskiem. Napięcie pojawia się, gdy przekręcę stacyjkę.
-- na białym kablu z czarnym paskiem jest zasilanie stałe (tzw pamięć stacji).
-- a na czarnym jest MASA.
PROBLEM:
Gdy podłączę zasilanie do radia (w sensie masę i obojętnie który z dwóch wymienionych przewodów zasilania)
to radio NIE startuje. Napięcie na zaciskach kostki od radia jest (sprawdzone próbnikiem do zasilania 12V).
Dodam że wcześniej używałem tego radia w poprzednim samochodzie i dla próby ponownie je w starym aucie podłączyłem (tylko masę i zasilanie) -> w wyniku radio wystartowało. Wiec świadczy to, że zarówno radio jaki i sposób podłączania jest właściwy.
Pytanie:
Czy możliwe, że blokuje mnie jakieś ograniczenie prądowe? W sensie bezpiecznik o za małej wartości albo jeszcze coś innego?
Sugestie:
Próbowałem jeszcze znaleźć sobie nową masę i podłączyłem radio do śruby pod deską rozdzielczą (bo tam znalazłem próbnikiem że masa JEST) --> również radio nie wystartowało.
Teraz myślę, że spróbuję radio podłączyć bezpośrednio do akumulatora, tylko zabrakło mi wtyczek ;( Radio ma w obudowie wbudowany bezpiecznik 15 więc chyba mogę tak spróbować.
-> może sprzęt potrzebuje więcej prądu przy starcie niż standardowo idzie ze stacyjki
(jest to radio z CD, a konkretnie Panasonic CQ-RDP142N)
Mam dodatkowo problem z identyfikacją bezpieczników. W maunalu serwisowym i w książce "Sam naprawiam.." opisują tablicę bezpieczników w kokpicie, która ma 3 rzędy bezpieczników + wtyczki... u góry i po lewej.
JA u siebie mam jedynie 2 rzędy bezpieczników i wspomniane wtyczki. ---> ???
Czy jest ktoś w posiadaniu materiału opisującego takie rozłożenie tablicy bezpieczników?? (z jedynie 2 rzędami )
Ps. Kiedyś mój tato miał Hondę Accord z 86r i tam bezpieczniki były opisane na szufladce je maskującej. Szkoda ze tego zaniechali..
Proszę o jakąś radę :)
Kupiłem nie dawno Civic'a 5D 99rok. Niestety jak się okazało poprzedni właściciel po prostu odciął kable.
Zarobiłem sobie kable, przygotowałem końcówki i zgodnie z jakimś manualem serwisowym (dostępne na forum) zidentyfikowałem, który kabel jest od czego.
W zasadzie mój problem dotyczy zasilania. Jak sprawdziłem:
-- zasilanie główne jest na żółtym kablu z czerwonym paskiem. Napięcie pojawia się, gdy przekręcę stacyjkę.
-- na białym kablu z czarnym paskiem jest zasilanie stałe (tzw pamięć stacji).
-- a na czarnym jest MASA.
PROBLEM:
Gdy podłączę zasilanie do radia (w sensie masę i obojętnie który z dwóch wymienionych przewodów zasilania)
to radio NIE startuje. Napięcie na zaciskach kostki od radia jest (sprawdzone próbnikiem do zasilania 12V).
Dodam że wcześniej używałem tego radia w poprzednim samochodzie i dla próby ponownie je w starym aucie podłączyłem (tylko masę i zasilanie) -> w wyniku radio wystartowało. Wiec świadczy to, że zarówno radio jaki i sposób podłączania jest właściwy.
Pytanie:
Czy możliwe, że blokuje mnie jakieś ograniczenie prądowe? W sensie bezpiecznik o za małej wartości albo jeszcze coś innego?
Sugestie:
Próbowałem jeszcze znaleźć sobie nową masę i podłączyłem radio do śruby pod deską rozdzielczą (bo tam znalazłem próbnikiem że masa JEST) --> również radio nie wystartowało.
Teraz myślę, że spróbuję radio podłączyć bezpośrednio do akumulatora, tylko zabrakło mi wtyczek ;( Radio ma w obudowie wbudowany bezpiecznik 15 więc chyba mogę tak spróbować.
-> może sprzęt potrzebuje więcej prądu przy starcie niż standardowo idzie ze stacyjki
(jest to radio z CD, a konkretnie Panasonic CQ-RDP142N)
Mam dodatkowo problem z identyfikacją bezpieczników. W maunalu serwisowym i w książce "Sam naprawiam.." opisują tablicę bezpieczników w kokpicie, która ma 3 rzędy bezpieczników + wtyczki... u góry i po lewej.
JA u siebie mam jedynie 2 rzędy bezpieczników i wspomniane wtyczki. ---> ???
Czy jest ktoś w posiadaniu materiału opisującego takie rozłożenie tablicy bezpieczników?? (z jedynie 2 rzędami )
Ps. Kiedyś mój tato miał Hondę Accord z 86r i tam bezpieczniki były opisane na szufladce je maskującej. Szkoda ze tego zaniechali..
Proszę o jakąś radę :)