PDA

Zobacz pełną wersję : swap d15z6 do d14a4



Coke
21-06-09, 14:33
Witka, ma seryjne d14a4 z 211 000 km przebiegu. Niewiem ile to jeszcze pożyje ale napewno jest za wolne. Nie chcę też wydać majątku na b16 lub b18.

Z tego co zdążyłem się zorientować (a jeżeli jestem w błędzie to napiszcie) to do mojej skrzyni itp bez większych kombinacji powinien podejść silnik 1,5 16V 114 KM e-vtec oraz 1,6 16V 105 KM z coupe USA. Takie silniki mozna kupić na alledrogo za 1000 - 1400 zł. Pytanie - czy dużo zachodu żeby zrobić taki swap? ile to może kosztować?

dimo
21-06-09, 15:25
wg mnie taki swap nie ma zupelnie sensu...

Duhon86
21-06-09, 18:44
Za 3 kółka będziesz miał solidny d16z6.
Dołoz kase i nie baw sie w takie badziewia, jak swapować to na poważnie ;)

WaSSIL
21-06-09, 20:09
ostatnio widziałem zdrową d15z6 za 800zł i chyba nawet ktoś tu na forum go sprzedawał, więc przy takiej kwocie spokojnie można się na to targnąć

mroziak1
21-06-09, 20:42
targnąć można tylko pytanie czy to ma sens...

Coke
22-06-09, 00:56
ostatnio widziałem zdrową d15z6 za 800zł i chyba nawet ktoś tu na forum go sprzedawał, więc przy takiej kwocie spokojnie można się na to targnąć

ok silnik 800 ale ile będzie kosztowała cała reszta czyli przekładka?

michauu90
22-06-09, 01:13
Za 3 kółka będziesz miał solidny d16z6.
Dołoz kase i nie baw sie w takie badziewia, jak swapować to na poważnie ;)


taaa za +/-3 kółka to bedzie miał samego swapa dolicz jeszcze koszty przekładki 1000-1500zl i nowe oleje uszczelki itp. moze w 4,5 tys by sie zamknął :)

jak pojdziesz w d15z6 to po załozeniu skrzyni np od d16z6 i jakis doloto wydechow to moze pod 130 km dojedziesz i bedzie to nawet jeździło :) fakt koszty tej całej zaby to pewnie bedzie prawie tyle co swap na D16z6 z tym że nie bedziesz wydawał całej kasy od razu tylko partiami.

Jesli zdecydujesz sie na d16y7 to mozesz po jakims czasie zrobic minime co chyba bło by najlepszym pomysłem. Ten silnik bedzie tez chyba łatwiej i taniej przełożyć bo jest b. podobny do d14 :)

Koszt przekładki to 1tys-1.5 tys zale gdzie bedziesz robił :)

wunat
22-06-09, 01:22
ja uwazam ze to super swap, koniecznie tylko kupic z komputerem!

WaSSIL
22-06-09, 03:28
ok silnik 800 ale ile będzie kosztowała cała reszta czyli przekładka?
800zł był za kompletny swap, więc tylko doszła by ci robocizna

Kras
22-06-09, 14:27
Za taka cene spokojnie warto, zwlaszcza, ze w polaczeniu ze skrzynia D14A4 bedzie to nawet fajnie jezdzic. A jak malo to zawsze klawiaturka z Z6 i jechane:D

Coke
22-06-09, 20:26
czyli d15z6 łatwiej wpakować niż d16y7? ale z tego wynika że za 1500 zł - 1800 zł można mieć na gotowo 1,5 114 kunia pod maską

Kras
22-06-09, 20:38
Jesli silnik ogarniasz za 800 to tak, powinienes sie w takich kwotach zamknac.
Co do tego ktory silnik trudniej to bym powiedzial, ze podobny stopien skomplikowania swapa - niewielki :)

Loloss
13-10-09, 22:24
Co do tego ktory silnik trudniej to bym powiedzial, ze podobny stopien skomplikowania swapa - niewielki
Czyli silniczek bedzie pasował na miejsce D14A4 bez problemu? Skrzynia raczej za "krótka" nie będzie, ale czy da się ją "skręcic" z enginem D15Z6? I jak będzie wyglądać podłączenie ECU od "D15" pod instalkę z "D14"??? Jeśli wiesz, to proszę o "oświecenie" w tej sprawie, ponieważ sam się nad takim swap'em zastanawiam.
Będę wdzięczny za odpowiedż!
Pozdro!

wunat
13-10-09, 22:32
elektrycznie swap z d14a4 na d15z6 to afaik nie bedzie takie hop siup.

kaktusr
13-10-09, 23:24
elektrycznie swap z d14a4 na d15z6 to afaik nie bedzie takie hop siup.

To po pierwsze

A po drugie 800zł za d15z6 ale za co przepraszam ? bo wydaje mi się chyba że za sam słupek a chyba każdy sobie zdaje sprawę że do tego potrzeba jeszcze ssacego aparatu zapłonowego itp pierdół. Jakoś wątpię że ktoś z allegro (nie mowie o forum bo się często wyzbywają) sprzeda za 800zł takiego swapa w ekstra stanie. Swap z D14A4 na D15Z6 jest IMO bez sensu i wiem co mówie tym badziej że tak jak autor tego tematu pisze że ma D14A4 ale nie wie ile jeszcze pożyje ale co ? pali olej już taki trup ? bo jak nie to każdemu radze darować sobie swap z a4/a3 na d15z6 jeżeli obecne d14 jest dobre bo nie to że d15z6 to kicha tylko szkoda kasy na takie zawody minimum d16z6.

imm3
14-10-09, 20:06
To po pierwsze

A po drugie 800zł za d15z6 ale za co przepraszam ? bo wydaje mi się chyba że za sam słupek a chyba każdy sobie zdaje sprawę że do tego potrzeba jeszcze ssacego aparatu zapłonowego itp pierdół. Jakoś wątpię że ktoś z allegro (nie mowie o forum bo się często wyzbywają) sprzeda za 800zł takiego swapa w ekstra stanie. Swap z D14A4 na D15Z6 jest IMO bez sensu i wiem co mówie tym badziej że tak jak autor tego tematu pisze że ma D14A4 ale nie wie ile jeszcze pożyje ale co ? pali olej już taki trup ? bo jak nie to każdemu radze darować sobie swap z a4/a3 na d15z6 jeżeli obecne d14 jest dobre bo nie to że d15z6 to kicha tylko szkoda kasy na takie zawody minimum d16z6.

Przeczytaj ze zrozumieniem pierwszy post. Pisze ze nie chce wydać majątku 1000-1400 na silnik. Rozumiem ma d14 który pada może kupić sam słupek silnika za ok 400zl i ewentualnie sam zmienić ewentualnie 400-500zl zmiana silnika czyli mamy 900zl. D15Z6 nie są wcale takie drogie i jest ich sporo i co powiedzmy silnik niech kosztuje bez skrzyni 800-1000 zł i to jest normalna cena... plus przekładka z elektryka ok 800zl i ma 25 koni w serii więcej. I ja nie uważam ze to jest bez sensu, bo chłopak dokłada 800-1000 złotych i zyskuje 25 koni, a za te pieniądze to co najwyżej dolot i stożek można zakupić do d14a3/4 i 25 koni na tym nie zyska...

A d16z6 malo tych silników i znalesc w dobrym stanie i za dobre pieniadze graniczy z cudem. Tak sa na allegro ale chca za nie 2500-3000zl plus przekladka czyli 3800;]

Ale co tam i tak zaraz ktoś napisze że nie ma sensu.

kaktusr
14-10-09, 20:40
Przeczytaj ze zrozumieniem pierwszy post. Pisze ze nie chce wydać majątku 1000-1400 na silnik. Rozumiem ma d14 który pada może kupić sam słupek silnika za ok 400zl i ewentualnie sam zmienić ewentualnie 400-500zl zmiana silnika czyli mamy 900zl. D15Z6 nie są wcale takie drogie i jest ich sporo i co powiedzmy silnik niech kosztuje bez skrzyni 800-1000 zł i to jest normalna cena... plus przekładka z elektryka ok 800zl i ma 25 koni w serii więcej. I ja nie uważam ze to jest bez sensu, bo chłopak dokłada 800-1000 złotych i zyskuje 25 koni, a za te pieniądze to co najwyżej dolot i stożek można zakupić do d14a3/4 i 25 koni na tym nie zyska...

A d16z6 malo tych silników i znalesc w dobrym stanie i za dobre pieniadze graniczy z cudem. Tak sa na allegro ale chca za nie 2500-3000zl plus przekladka czyli 3800;]

Ale co tam i tak zaraz ktoś napisze że nie ma sensu.


Źle sprecyzowałem odpowiedz bo chodziło mi o po to że jak ktoś chce swapować d14a4 na d15z6 aby zyskać na mocy to jest to bez sensu bo po co swapować na d15z6 skoro obecne d14a4 jest dobre (a padła tu taka odpowiedź ) Przyrost mocy do wydanej kasy nie jest adekwatny. Dodać należy że jeżeli ma się padające d14a4 i nie chce się wydać na to za wiele kasy lepiej kupić słupek d14a4 i samemu sobie to przełożyć w garażu swoim bądź qumpla parę browarków i robota na jedną sobotę.
Jeszcze jedna sprawa bo widzę że chyba nie rozumiesz tego co ja piszę : Chodzi mi o to że swapując na D15Z6 Musisz kupić kompletny silnik bez skrzyni (osprzęt od D14 nie podchodzi do d15z6) i jakoś na allledrogo w tej chwili tak na szybko widzę najtaniej za 1000zł D15Z6 z osprzętem druga sprawa jeżeli włożysz to sam to pozostaje ci elektryka raczej 100% bo w EJ9 z d14a4 zawsze są schody i trzeba dłubać przy kabelkach, chyba że masz szczęście i w poliftowym EJ9 z d14a4 znajdziesz pełne OBD2. Tutaj dochodzi ci kasa za elektryka który to ogarnie i mamy powiedzmy 1000zł + minimum z 300zł za elektrykę dolicz paski oleje robi się prawie z 1600zł jeżeli kładziesz mechanicznie silnik sam a przyrost praktycznie malutki. Jeżeli chodzi o swapy d16z6 lub podobne y2/z9/w4 owszem nie są tanie ale w porównaniu do swapów b16/b18 o połowę tańsze i jak się dobrze szuka to można zaleźć ja szukałem nie cały miesiąc i za 2600 kupiłem kompletny swap ze skrzynia i może Cie to zdziwi w świetnym stanie, leje półsyntetyk i od wymiany do wymiany zjadła mi 200ml oleju.

EDIT :

ba nawet autor napisał że :
"Witka, ma seryjne d14a4 z 211 000 km przebiegu. Niewiem ile to jeszcze pożyje ale napewno jest za wolne. Nie chcę też wydać majątku na b16 lub b18."

Można wnioskować że swap raczej nie dlatego że silnik jest do dupy tylko za wolny bo nie wiem po czym spekuluje ile jeszcze pożyje mu silnik bo co bo ma 211 przebiegu ?

imm3
14-10-09, 21:23
Ja nie kupił bym nigdy na allegro silnika ;] A jeżeli tak dobrze Ci idzie sprawdzanie cen d15z6 na allegro to zobacz ile sobie tam cenią za same słupki silnika d14a3...

Słuchaj d14a3/4 słupki według allegro na którym się wzorujesz 500-600zl plus płyny paski i olej 300zl czyli 900zl i masz 90 koni d14a3
1600zl i 115 koni d15z6
2600zl i co masz 125 koni d16z6 (wliczales w to olej paski?)

i ja nie sadze ze sens jest dołożyć 1000zl jak nie więcej bo nie wiem czy wliczyłeś w to już paski i olej dla 10KM

kaktusr
14-10-09, 22:18
Ja nie kupił bym nigdy na allegro silnika ;] A jeżeli tak dobrze Ci idzie sprawdzanie cen d15z6 na allegro to zobacz ile sobie tam cenią za same słupki silnika d14a3...

Słuchaj d14a3/4 słupki według allegro na którym się wzorujesz 500-600zl plus płyny paski i olej 300zl czyli 900zl i masz 90 koni d14a3
1600zl i 115 koni d15z6
2600zl i co masz 125 koni d16z6 (wliczales w to olej paski?)

i ja nie sadze ze sens jest dołożyć 1000zl jak nie więcej bo nie wiem czy wliczyłeś w to już paski i olej dla 10KM

1. Nie wliczyłem i nie wzoruje się allegro tylko ceny z allegro mniej więcej podałem tylko dlatego żeby przybliżyć cenę masz lepsze źródło zarzucaj ale chyba kiepskie skoro mówisz że swapy d16z6 drogie i w kiepskim stanie heh dobre tak ogólnie bo piszesz że d16z6 same swapy za przeszło 2k albo trupy i uważasz że d15z6 za 800zł to każdy już stan perfekt <rotfl>

2. Piszesz o tym czy wliczyłem 1000zł więcej dla 10km przy swapie na d16z6 a czy ty wliczyłeś 1600zł więcej na swap z d14a4 na d15z6 ? (Bo po co płacić 1600zł dla no tutaj dobra 25km więcej wow) Druga sprawa te 10km więcej d16z6 łupie za przeproszeniem dupe temu d15z6 i to miło a dlaczego ? bo d15z6 to :
1. Econo Vtec
2. Ma długa skrzynie jako d15z6 i ze skrzynia od d14a4 też będzie miało mega długą
3. D16Z6 będzie miało tą skrzynie jednak krótszą co da mu nie tylko 10km przyrostu.

I kończę z tobą tą dyskusje bo widzę że nie można tutaj nic powiedzieć bo zawsze znajdą się tacy ludzie jak ty co za wszelką cenę starają wcisnąć komuś swoje racje. Zacznę jeszcze od tego że nie powiedziałem kupuj to kupuj tamto bo to jest najlepsze tylko starałem się przybliżyć kosztowo mniej więcej aby każdy mógł przemyśleć bo dla mnie jak i dla wielu taki swap to grzebanie w gównie za przeproszeniem.
Swoją drogą widzę że życie chyba nie nauczyło co poniektórych że jak się nie ma kasy to nie ma się co pchać w pół środki, bardzo prosty przykład: Rozleciało mi się D14A4 miałem opcje kupić d16z6 bo niżej nie chciałem schodzić lub dozbierać i kupić B16/18 powiedziałem sobie że d16z6 starczy mi aż nad to i po pół roku już stwierdziłem że zrobiłem błąd bo mogłem dozbierać i kłaść B. bo apetyt rośnie w miarę jedzenia.
imm3 dla mnie to ty możesz nawet kłaść d13 bo wychodzi taniej...



Ja nie kupił bym nigdy na allegro silnika ;]

No widzisz i tu się bardzo możesz przejechać bo na allegro handluje wielu którzy sprzedają tu na ckpl i nie tylko swapy itp i mój silnik pochodzi z allegro który sobie pojechałem obadałem później sobie po niego już wyjętego drugi raz przejechałem i jak się okazało już po zakupie silnik z allegro (zgrozo silnik z allegro!!!one) oleju nie pali i jak widać przebieg podany przez sprzedającego (100tys km) by się zgadzał.

wunat
14-10-09, 22:25
co do cen to podpytalbym sie uzytkownika Poplawszy, to nie jest reklama, poprostu sam kupilem od Niego super silnik w super pieniadzu.

kaktusr
14-10-09, 22:32
co do cen to podpytalbym sie uzytkownika Poplawszy, to nie jest reklama, poprostu sam kupilem od Niego super silnik w super pieniadzu.

Nie chciałem reklamować również ale skoro piszesz to właśnie też mam od niego silnik handluje na allegro a te silniki jakieś dobre ma dziwne to co nie... ;)

wunat
14-10-09, 22:48
d15z6 to jest econo Ziom...

imm3
14-10-09, 22:52
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10527

d15z6 to vtec
d15z8 to vtec-e
W dziale lpg byla poruszana roznica miedzy tymi silnikami...
Zresztą ryba czy tam ekono czy nie chodziło mi o coś innego...

wunat
14-10-09, 22:57
Ziom, blagam Cie... unosisz sie, krzyczysz ze ktos gada glopotu, a sam bzdury piszesz...
D15Z6
VTEC-E
Found in:
1995-2000 Honda Civic 1.5 iLS (European Market)
Displacement : 1,493 cc (91.1 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 84.5 mm (3.0 in × 3.3 in)
Rod Length : 137 mm
Compression : 9.6:1
Power : 114 hp (84 kW) @ 6500 rpm
Torque : 99 ft-lb (134 Nm) @ 5400 rpm
VTEC Switchover : depending on load, max ~3500 rpm in 5th gear
Valvetrain : SOHC VTEC (3-4 valves per cylinder, depending on rpm)
Fuel Control : OBD2 PGM-FI MPFI

kaktusr
14-10-09, 23:00
A wiesz co jeszcze raz Ci odpisze...

Nie unoś się jak panienka
Licz się ze słowami bo ja Ci nie ubliżałem OK ?


On niech na to wydać dużo kasy, według Ciebie nie ma prawa zainwestować 1000-1500zl w auto?

Każdą kase warto zainwestować w Hańke jednak robiąc coś grubszego jak swap warto jednak czasami dozbierać na coś mocniejszego bo to nie kupno nowego dolotu który jak będzie za słaby wymienimy nie dużym kosztem na lepszy.


Allegro nie jest dla mnie wykładnikiem ceny bo te silniki jeden jak i drugi można kupić taniej...

A czy ja napisałem że dla mnie jest ? podałem tylko przykładowe ceny na szybko



A skoro twierdzisz ze d15z6 to taki beznadziejny silnik to po co go w ogolę w hondach montowali???

Idąc tym topem możemy powiedzieć że każdy silnik w hondzie jest za**** i po co w ogóle swapować ?


I od kiedy d15z6 to v-tec econo ?????:confused: Chyba Ci się coś pomyliło z d15z8 Dobry znawca jesteś:)

Taki znawca że lepszy od Ciebie kolego bo d15z6 to Econo VTEC

D15Z6

* VTEC-E
* Found in:
o 1995-2000 Honda Civic 1.5 iLS (European Market)
+ Displacement : 1,493 cc (91.1 cu in)
+ Bore and Stroke : 75 mm × 84.5 mm (3.0 in × 3.3 in)
+ Rod Length : 137 mm
+ Compression : 9.6:1
+ Power : 114 hp (84 kW) @ 6500 rpm
+ Torque : 99 ft-lb (134 Nm) @ 5400 rpm
+ VTEC Switchover : depending on load, max ~3500 rpm in 5th gear
+ Valvetrain : SOHC VTEC (3-4 valves per cylinder, depending on rpm)
+ Fuel Control : OBD2 PGM-FI MPFI



I nie pisz ze zmiana skrzyni mało daje przy tym silniku.

Ja nie pisałem że zmiana skrzyni w d15z6 nic nie daje tylkko że seryjna dawana w d15z6 jest dłuuuga i wiele ludzi robi hybryde żeby to zwinniejsze było a w sytuacji która ty opisujesz czyli swapujemy d15z6 zamiast d14a4 i dajemy skrzynie od d14a4 daje to że d14a4 ma też długą skrzynie i jest klops


bo widzisz nie każdy jest taki bogaty jak Ty, jakby tak wszyscy mieli kasę to nie było by takich tematów tylko wszyscy by wkładali B serie...

Ja bogaty ? heh człowieku zapożyczyłem się aby wsadzić Y2 ale teraz żałuje że nie zapożyczyłem się bardziej na B

Na koniec zapraszam Cie jeszcze do edukacji który silnik w hondzie to Econo a który nie Econo Vtec abyś znowu kogoś nie obraził...

imm3
14-10-09, 23:04
Jeżeli Cie uraziło w jakiś sposób to sorry nie miałem takiego zamiaru... Chciałem też wyrazić swoje zdanie... Może mnie poniosło... Tyle w tym temacie ode mnie. Pozdrawiam :)

wunat
14-10-09, 23:08
to jak z tym d15z6? ;]

kaktusr
14-10-09, 23:10
Jeżeli Cie uraziło w jakiś sposób to sorry nie miałem takiego zamiaru... Chciałem też wyrazić swoje zdanie... Może mnie poniosło... Tyle w tym temacie ode mnie. Pozdrawiam :)

Przynajmniej jest co poczytać ;) a ja się nie obrażam :D Wracając do tematu swapu d14a4 prawda jest taka że warto zmienić to na cokolwiek innego że tak powiem wzwyż :) ale zawsze będę powtarzał że jest to grubsza inwestycja i warto przysiąść i poważnie zastanowić się nad tym co chcemy uzyskać :)

imm3
14-10-09, 23:26
W sprawie d15z6 opierałem się na tej tabeli a jeśli tak twierdzicie to może tak jest przyznaje się do błędu:)

Chciałem dobrze, wyszło jak wyszło :)

Loloss
19-10-09, 03:56
elektrycznie swap z d14a4 na d15z6 to afaik nie bedzie takie hop siup.
Czyli jednak ta choler..na elektryka heh... Szkoda, mówi sie trudno.
A tak z drugiej strony, nie mogę się nadziwic, dlaczego honda do tego "małego" D14 taką długą skrzynię "dowaliła"??? D15 pewnie lepiej by sobie radziło, ale ta "kabelkologia", to faktycznie zawali trochę interesu ze swap'u...

kenny
19-10-09, 15:52
honda do tego "małego" D14 taką długą skrzynię "dowaliła"?
ekonomia

Loloss
19-10-09, 21:41
ekonomia

Niestety na tle innych aut z silnikiem o takiej pojemności i tak Honda wypada mizernie :(
Mimo (za)długiej skrzyni...

adrianp02
27-05-10, 21:36
Dobra panowie bo konkretow z tego tematu prawie zadnych ;P kupilem sobie swapa tego d15z6 za 570zl....skrzynia wpada calkiem inna...kupilem bo mialem sprawdzony silnik za dobry pieniadz...pytanie tylko jakie moge miec te problemy z kabelkologia maja cala wiazke od d15z6...czyli wyciagam d14a4 razem z wiazka i kompem,wkladam wszysto co kupilem i gdzie niby napotkam na probemy z ta nieszczesna wiazka....??

Budziniak
27-05-10, 22:09
Jeżeli masz swap z kompem i wiązkami to nie ma tutaj żadnego problemu zapewne :) Zdejmujesz dechę rwiesz starą wiązke potem ładnie układasz nową tą od d15 wkładasz silniki podpinasz kompa i ogień :D w telegraficznym skrócie :D
Silnik d15z6 to wcale nie jest taka kiszka, skrzynia może i jest długa ale jak się tym trochę pojeździ to człowiek tego nie czuje i odstaje osiągami od reszty aut w mieście :D Duuużo zależy od tego czynnika za kierownicą. Oczywiście d16 ani b seria to to nie jest ale proszę mi uwierzyć że da się tym naprawdę szybko jeździć i przyśpieszać przy spalaniu rzędu 7 może 8 litrów w mieście Warszawa. Proszę was nie piszcie że d15z6 to nie econo bo to econo pełną qrwa gębą.

adrianp02
27-05-10, 23:38
wiec kabinowa tez musze wymieniac....????????

maly74
28-05-10, 12:23
wiec kabinowa tez musze wymieniac....????????

kabinowej nie

adrianp02
28-05-10, 15:32
aha,czyli rozumiem ze ogarniam caly swap mechaniczny i podpinam sie wiazka silnikowa d15z6 do wiazki kabinowej d14a4 i wszystko smiga?? :) jesli tak to gitara :D

junkers51
28-05-10, 17:10
Panowie a co z silnikiem d16y7? rozumiem ze tam to juz tylko sam silnik bo cala reszta elektryka, kolektory i caly osprzet zostaje z d14a4,wiec jak ktos sam wklada to tylko koszt silnika i eksplatacyjchy rzezcy. Czy moze ktos tak zamienil w ej9, mam ochote wypytac sie o wrazenia z jazdy, pozdrawiam

Kras
28-05-10, 17:21
Jak zostawisz caly osprzet i kolektory z D14 to beda za male wtryski i bedzie ubogo.

adrianp02
28-05-10, 17:38
Jak zostawisz caly osprzet i kolektory z D14 to beda za male wtryski i bedzie ubogo.


dokladnie,wiec dobrze by bylo dac tez wtryski z d16y7 i do tego wsadzac odrazu kolektor ssacy z d16z6

junkers51
28-05-10, 19:52
znalazlen na google ze d16y7 ma wtryski 190ccm czzyli tak jak w d14, moze jednak znajdzie sie jakis uzytkownik ktory wrzucil do ej9:)

Kras
28-05-10, 20:46
Jesli faktycznie tak jest (co by bylo dosc dziwne, bo jednak D16 mialy wieksze) to wtedy rzeczywiscie powinno zadzialac zupelnie P&P.

SajmonLP
28-05-10, 20:49
jednak jak niestety wiemy, w motoryzacji nie zawsze teoria idzie w praktyce parą

Budziniak
28-05-10, 20:51
kabinowej nie

A nie trzeba przeciągac dwóch kabelków do zaworu vtec ??? Coś musi nim sterować :)

Silnik d16y7 jest słabszy niż d15z6 więc w nie rozumiem w jakim celu robic tak swap :) Chyba że do silnika d16y7 wsadzic czapkę od d16z6

maly74
29-05-10, 04:06
A nie trzeba przeciągac dwóch kabelków do zaworu vtec ??? Coś musi nim sterować :)

Silnik d16y7 jest słabszy niż d15z6 więc w nie rozumiem w jakim celu robic tak swap :) Chyba że do silnika d16y7 wsadzic czapkę od d16z6

z kabinowej?? przeciez to komputer steruje zaworem to po pierwsze,a po drugie do zaworu idzie tylko jeden kabelek ;)
przeciez jak ma cala wiazke silnikowa to tylko wpina "zielona" wtyczke na koncu wiazki silnikowej z d15z6 do "zielonej" wtyczki wiazki kabinowej d14a4 i juz... Vtec sterowany jest z komputera a z tego co wznoskuje to koles ma cala wiazke lacznie z kompem od d15z6...wiec w czym jeszcze problem???

vandal666
29-05-10, 12:12
d15z6,d14 i d16y7 wszystkie maja wtryski 190cc wiec nic nie trzeba przekladac. dopiero d16z6 ma 240

Budziniak
29-05-10, 19:42
z kabinowej?? przeciez to komputer steruje zaworem to po pierwsze,a po drugie do zaworu idzie tylko jeden kabelek ;)
przeciez jak ma cala wiazke silnikowa to tylko wpina "zielona" wtyczke na koncu wiazki silnikowej z d15z6 do "zielonej" wtyczki wiazki kabinowej d14a4 i juz... Vtec sterowany jest z komputera a z tego co wznoskuje to koles ma cala wiazke lacznie z kompem od d15z6...wiec w czym jeszcze problem???

Problem w tym że Ty tu widzisz problem.

adrianp02
31-05-10, 01:51
Problem w tym że Ty tu widzisz problem.
__________________

wiec jak to wkoncu jest...??? bo teraz to juz mi zamieszaliscie kompletnie...prosilbym o konkretna odpowiedz (jesli to na CKPL mozliwe) na temat tego swapu bo nie mam zamiaru sie za to brac bez konkretnego info czy mi caly swap podejdzie P&P do ej9.tylu "znawców" i "magików" na forum mamy ktorzy rozumy pozjadali a na jedno pytanie odpowiedziec nie moga :/