Zobacz pełną wersję : [D16Y7] Układ paliwowy nie trzyma ciśnienia na rezerwie
Witam.
Przy niskim poziomie paliwa, po dłuższym postoju (min. godzina), mam problem z odpaleniem, wynikający ze spadającego ciśnienia paliwa w układzie. Muszę kilka razy "przekręcić kluczyk" i wsłuchiwać się, aż pompa dopompuje... Wtedy odpala i pracuje prawidłowo.
Gdzie szukać przyczyny? Jak jest zatankowana (min. 1/3 baku), wsio jak najbardziej ok, ciśnienie jest, nawet po nocy. W międzyczasie wymieniłem filtr paliwa, żadnych zmian.
Nie szukał bym przyczyny tylko nie jeździł na rezewie ;) skoro jak paliwo jest w baku wszysko działa, to moze na rezewie pompka nie nadarza pobrać odpowiedniej ilosci
wiekszosc hond na rezerwie parszywie odpala.
"Muszę kilka razy "przekręcić kluczyk"" w więkoszści pojazdów taka praktyka kończy się kosztowną wymianą pompy paliwa, chociaz musze przyznać ze w mojej hondzie od 2-och lat czesto zdarza mi sie jezdzic na rezerwie a pompa dalej hula
No właśnie chodzi o to, że pompa nie pracuje na sucho, a jedynie musi być z 3 razy uruchomiona przed odpaleniem silnika, żeby przywróciła ciśnienie w układzie... No i zastanawiam się, gdzie może znajdować się jakiś zawór zapobiegający cofaniu paliwa, w samej pompie, czy gdzieś po drodze...
Witam
Mam identycznie jak ty. 1/3 lub mniej w baku lub kilka litrów ponad rezerwą to hanka odpala po ok 3 sek.Jak jest więcej cyk i włączony motor :) . Zastanawiam się czy nie wymontować pompy i spróbować przeczyścić tego sitka co znajduje się wew. może jest zasyfiony i ogranicza przepływ lub po prostu przy małej ilości pompa zasysa zanieczyszczenia z dna zbiornika ...?
To nie kwestia sitka w pompie, jeśli ciśnienie w układzie spada (pompa jest w baku, więc trochę drogi do listwy wtr. ma), to może być problem w samej pompie (jakiś zaworek/uszczelka w niej), albo może jest jakiś "mechanizm" przy samej listwie....
HGW, aż tak dobrze się nie znam.
a może pomoże przeczyszczenie sita na pompie. Na pozór czyste może być oklejone parafiną która wytrąca się z benzyny. Spróbuj przeczyścić sprężonym powietrzem.
a to nie przypadkiem regulator ciśnienia paliwa? Taki grzybek na listwie paliwowej. On normalnie przepuszcza wachę z powrotem do baku..jak dostaje podciśnienie z kolektora, żeby utrzymać stałe ciśnienie paliwa w listwie.. ale jak jest popsuty zacina sie w pozycji otwartej to będzie opuszczał wachę aż do zaniku ciśnienia na listwie. - ale to tylko takie moje domysły :).. jeśli trzeba pare razy "dopompować" to by znaczyło, że z ukladu splywa spowrotem do baku benzyna. .tylko nie wiem jak to mozliwe :)
znam 4 civici roznych gen i wlacznie z moja maja to samo :) trzeba sie przyzwyczajic i tyle :)
Dokładnie. Trzeba się przyzwyczaić. Moja odpala za pierwszym, ale czasami trzeba dłużej przekręcić. Nie zdążyłem jeszcze wyczuć od czego to zależy ale widząc opinie inych użytkowników dochodzę do wniosku że ten typ tak ma ;)
W moim d16y7 jest dokładnie tak samo....ja już wcześniej wyczytałem na forum że to normalka przy niskim stanie wahy w baku więc staram sie poprostu nie hulać na rezerwie i tyle choć początkowo też mi sie wydawało że coś jest nie tak.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.