Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : 5D VIgen 95-97 wiatraczki wentylacji



Leeo
09-04-06, 03:47
TO NIE KOLEJNY TEMAT O NIE DZIALAJACYM NAWIEWIE W 5D :)

Witam.. od jakis 4 miesiacy mam problem z terkotaniem prawego wentylatorka w koncoli(strona pasazera od okna) Czekalem na to, ze to moze lisc, ale jednak nie.. cos sie tam popierniczylo.. Brzeczy i zdaje sie brzeczec glsniej jak samochod wykonuje jakies ruchy, np przy ruszaniu.. Strasznie to irytujace i nie wiem jak sie do tego zabrac.. Demontowac od strony silnika ta plastikowa osone u dolu szyby? Jest problemik, bo sa tam takie plastikowe lapki, ktore zdaja sie lamac przy wyciaganiu i odczepianiu oslony :/ A moze dobrac sie do tego jakos od srodka? Ma ktos jakies pomysly?

Jarcyn
09-04-06, 15:24
Pewnie ja mam taki pomysl.
1. Wymontuj schowek + do tego oslone dolna deski rozdzielczej od strony pasażera ( po prawej stronie schowka).
Kiedy to zrobisz dajsze dalej.
2. Odkrecasz sruby mocujace ramke schowka. Teraz masz wolna przesten abys mogl sie dobrac do kanalu ogrzewania ktory jest tuz tuz za ramka schowka. Takie czarne pódło brudne to to. Nie przyjemnie sie do tego dotknac:-). Uważa jak bedziesz odkrecal kanal ogrzewania aby gora srubka nie wylecial ci bo moze poleciec pod poleczke a wtedy czeka cie demontarz nastepnej czesci, oslona lewarka :-). Dodatkowa robota.
3. Dla treningu (nie wiem czy to bedzie konieczne u ciebie) mozesz zdjac rowniez dolna srodkowa oslone deski rozdzielczej bedzie ci sie latwiej manewrowalo przy odkrecaniu ramki schowka. Deske rozdzielcza zdejmujesz odkrecajac uprzednio 5 wkretow i jedna srobke i odpinasz zlacze zapalniczki.
4. Po zdemontowaniu kanału ogrzewania po prawej stronie znajduje sie zespól dmuchaw. Taka "pucha" koloru bialego( dla ulatwienia lokalizacji). Sklada sie min. z silnika dmuchawy i to on jest przyczyna (tak mysle, na 99%) cykania w aucie po stronie pasazera.
Ja w tej okolicy u siebie zlokalizowalem ten dzwiek.
5. Pozostaje ci juz tylko odkrecic zespól dmuchaw a nastepnie z tego mogulu odkrecasz wyzej wspomniany silinki dmuchawy i dzialasz.
Posmarowac bedzie trzeba to jest moje zdanie. Stwierdzam to po odglosie jaki sie z tamtad wydobywa :-) Dosc charaktrystyczny dla dwoch powierzchni wspolpracujacych bez smarowidla, ze tak powiem.
Niestety ja nie doszedlem do miejsca w ktorym bym neutralizowal przyczyne. Nie mialem smarowiadla zadnego a i dobierac sie do tego nie chcialem bo nie mialo to sensu. Dwa razy robote robic. Dlatego na 100%, nie napisze ze to wlasnie jest to!
Tam jest dosyc brudno co moze byc glowna przyczyna powstanie tego cykania poprzez zabrudzenie.
Jutro sie dobiore do tej bialej "puchy" i sprobuje zaradzic.
Ty tez jak bedziesz mial czas i ochote mozesz sprobowac.
Kto pierwszy ten lepszy :-)

Ps. Ciag dalszy nastapi.

Leeo
10-04-06, 02:11
Dzieki :) Masz przewage, bo zabiore sie za to dopiero w weekend :)

Jarcyn
10-04-06, 17:19
Witam ponownie.
cd. punkt 5.
Demontarz.

Po odkreceniu tego silnika dmuchawy musisz sie dostac do srodka.
Jesli spojrzysz od spodu beda tam jeszcze 2 srubki. Nie ma sensu ich odkrecac bo to nic nie dam. Natomiast znajduje sie tam zakladka z miejscem na jedna z srubek ktora uprzednio zostala odkrecona, zdejmiesz ta zakladke podwarzajac ja.
Po zjeciu jej bedzie widoczne uzwojenie tego silnika oraz miejsce gdzie trzeba bedzie naoliwic.

ps. Nie odkrecalem tego modulu gdzie jest ten silnik dmuchawy tylko zanurkowalem pod schowek i odkrecilem. Troche figur musialem wykonac abym sie tam mogl poruszac ale poszlo.

Montarz.
Jak bedziesz spowrotem przykrecal silnik dmuchawy do modulu, nie dokrecaj srubek do konca, pozostaw tak aby sie trzymal tego modulu.
Pzekrec zaplon i uruchom nawiew. I teraz dokrec do konca.
Ja mialem taka sytuacje ze po dokreceniu do konca i wlaczeniu nawiewu cos brzeczalo. Musialem odkrecic troche srubki i wuregulowac docisk. Widocznie sie cos zle ulozylo.
No i to bylo by na tyle.

Ciekaw jestem na jak dlugo to pomoze. U mnie cykanie to mialo miejsce po okolo 10-20 minutach od uruchomienia nawiewu. Dzisiaj na chodzie byl grubo 30 min i nic.
Cisza a i strumien powierza sie poprawil.

Uwaga!
Pewnie jak bedziesz odkrecal ramke schowka, dla wygody odkrecisz sobie wylacznik bezwladnosciowy (ktory jest przed ramka bardzo blisko, po lewej stronie tej ramki), poniewaz ciezko ja odkrecic bo ten wylacznik przeszkadza.
Dlatego moja rada uwazaj bo od gory jest przycisk, ktory przykryty jest gumowa oslona(po wcisnieciu jest cykniecie). Nacisniecie tego przycisku spowoduje odciecie doplywu paliwa.
Objawy sa takie jak przy padnietym przekazniku glownym odpowiedzialnym za prace pomy paliwa.
Pisze to bo mialem taka chece :-). Nacinalem przez przypadek o czym nie wiedzialem. Poskrecalem juz wszystko do kupy, silnik kreci a tu dupa nie chce odpalic :-).
Po przekreceniu kluczyka nie slychac pomy paliwowej i charakterystycznego cykniecia. No i sie zaczelo. Co jest grane - pompa a moze przekazik a moze cos jeszcze i dlaczego.

Wylacznik z tego co sie dowiedzialem odpowiada wlasnie za odciecie doplywu paliwa w momencie zderzenia ze wzgledow bezpieczenstwa.

Powodzenia.

robm1
10-04-06, 20:23
Jarcyn!Mam civica 95r MA8 5d.Moze zapodasz mi "istrukcje" jak odkrecic plastikowa osłone nawiewu pod wycieraczkami bo prawdopodobnie tam wlewa mi sie woda do środka hondzi? :(

Leeo
11-04-06, 01:56
Jarcyn, super opis :!: Jak to czytam, to kurcze, zastanawiam sie, czy sobie poradze, ale raczej bede probowal :) Duzo pracy czeka mnie w swieta ;) Jeszcze wygluszanie drzwi :) Dzieki za info :D