Zobacz pełną wersję : 1.5 Econ 114 KM d15z8- Jak zwiększyć moc?
Wielki Szu
18-06-09, 08:30
Witam wszystkich.
Od nie dawna jestem właścicielem Hondy Civic 98 1.5 Econ 114 KM d15z8.
Czy orientuję się ktoś jak można zwiększyć moc o ok.15-25 km (co i gdzie Lublin , Warszawa) i ile to kosztuję.
Czy jest w ogóle sens ruszać ten silnik?
Pozdrawiam.
Teraz masz Vtec - E na OBD2 jak chcesz wiecej mocy to osprzet od z6 , glowica ,komp OBD1 i bedziesz mial te 20 koni wiecej.
Wielki Szu
18-06-09, 09:25
Jaki jest koszt zrobienia u was tej operacji.
Teraz masz Vtec - E na OBD2 jak chcesz wiecej mocy to osprzet od z6 , glowica ,komp OBD1 i bedziesz mial te 20 koni wiecej.
Ja sie niezajmuje skladaniem aut zarobkowo, niemam warsztatu,
Jedynie skladam sam dla siebie.
A koszt jaki bedziesz musial poniesc hmm mysle ze ok 1200zl cos takiego kupno zestawu mini me ..
podpytaj sie kogos kto ma warsztat i zajmuje sie tym , Tygrysek, tecno , ssg , jhm
Na forum masz do wyboru do koloru.
Wielki Szu
18-06-09, 12:57
Ok.Wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
zapytaj sie uzytkownika Salvadore .Ale z tego co można wyczytac na forum to :
Ogólnie potrzebne Ci bedzie wałek + klawiaturka od d16z6 (y8) przejsciowka na odb1 +komputerek na odb 1( aby to wystroic jakos) kolektorek 4-2-1 z ebaya srodek od b18 (pasuje plug&play srednica wewnetrzna niecale 2 cale ) koncowy jakis przelot albo tez od b18 , dolot (najlepiej parówa np simoty) CAI Ci moze sassac wode , doprowadzenie zimnego powietrza do parówy + rozwiercona przepustnica. Powinno byc okolo 20 hp wiecej.
Pozdro
Wielki Szu
18-06-09, 13:40
Wielkie dzieki.
zapytaj sie uzytkownika Salvadore .Ale z tego co można wyczytac na forum to :
Ogólnie potrzebne Ci bedzie wałek + klawiaturka od d16z6 (y8) przejsciowka na odb1 +komputerek na odb 1( aby to wystroic jakos) kolektorek 4-2-1 z ebaya srodek od b18 (pasuje plug&play srednica wewnetrzna niecale 2 cale ) koncowy jakis przelot albo tez od b18 , dolot (najlepiej parówa np simoty) CAI Ci moze sassac wode , doprowadzenie zimnego powietrza do parówy + rozwiercona przepustnica. Powinno byc okolo 20 hp wiecej.
Pozdro
A jak nie chcesz się w to bawić to po prostu zrobić dobry wydech i dobry dolot 10-15km spokojnie powinno dać.
W ekonomicznych vtecach to sie przede wszystkim zmienia skrzynie. A dopiero potem zajmuje wzmacnianiem motoru...
W ekonomicznych vtecach to sie przede wszystkim zmienia skrzynie. A dopiero potem zajmuje wzmacnianiem motoru...
co prawda to prawda :D d15z6/z8 mają mega długaśne skrzynie i ich wymiana na takie z krótszymi przełożeniami dają najwięcej satysfakcji. Może nie na papierze w postaci hp ale w przyśpieszaniu i elastyczności silnika na pewno. Polecam - sam jestem właśnie na etapie zmiany skrzyni w swoim.
Wielki Szu
18-06-09, 20:02
Witam.
Może mi ktoś podpowiedzieć do kogo konkretnie ( z Warszawy lub Lublina) mogę się zgłosić.
Najlepiej do kogoś kto to robi i zna się na rzeczy.Miło by było, gdyby nie kasował za swoje usługi dużych $ :)
Z góry dziękuję.
Witam.
Możesz mi podpowiedzieć na jaka skrzynia była by najlepsza w moim przypadku.
Pozdrawiam.
W ekonomicznych vtecach to sie przede wszystkim zmienia skrzynie. A dopiero potem zajmuje wzmacnianiem motoru...
Dokładnie najpierw zajmij się skrzynia tak jak wyżej chłopaki radzą! ;) W tych vtec-e jest b. długa skrzynia! Ja np. swoim d14a2 (90KM) objeżdżam seryjne 15z8 (115KM) tylko ze względu na moją krótszą skrzynie :)
Witam.
Możesz mi podpowiedzieć na jaka skrzynia była by najlepsza w moim przypadku.
Pozdrawiam.
Masa tematów była już o tym wałkowana - nie chce się poszukać ??
Jesli ma byc tanio i bez jakiejkolwiek rzezby to wystarczy z anglika 1.4 polfitowego.
Natomiast wszelkie rzezbione konfiguracje juz sie na forum przewijaly, wystarczy poszukac.
>> Dokładnie najpierw zajmij się skrzynia tak jak wyżej chłopaki radzą! W tych vtec-e jest b. długa skrzynia! Ja >> np. swoim d14a2 (90KM) objeżdżam seryjne 15z8 (115KM) tylko ze względu na moją krótszą skrzynie
Dziwne.. :
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=7636&page=42
3 post od dolu strony
>> Dokładnie najpierw zajmij się skrzynia tak jak wyżej chłopaki radzą! W tych vtec-e jest b. długa skrzynia! Ja >> np. swoim d14a2 (90KM) objeżdżam seryjne 15z8 (115KM) tylko ze względu na moją krótszą skrzynie
Wszystko zależy jaki szofer siedzi za kierownicą Jak kulawy to i z vti nic nie zdziała. Nie wiem jakie dokładnie ma przełożenia d15z8 ale uważam że d15z6 nawet przy swej długiej skrzyni jak się ją pogoni jak trzeba to śmiga pięknie i spokojnie może się gonić z d14 kami
Wielki Szu
20-06-09, 20:41
Już wszystko wiem.
Robię minime d16y2 i hybrydę skrzyni.
Pozdr.
Wszystko zależy jaki szofer siedzi za kierownicą Jak kulawy to i z vti nic nie zdziała. Nie wiem jakie dokładnie ma przełożenia d15z8 ale uważam że d15z6 nawet przy swej długiej skrzyni jak się ją pogoni jak trzeba to śmiga pięknie i spokojnie może się gonić z d14 kami
Wielki Szu
13-08-09, 16:01
Witam.
Jakiś czas temu szukałem kogoś kto zrobi mi minime, idąc za twoją sugestią wstawiłem auto do tecno.
Do d15z8 została zamontowana głowica d16y2 + OBD1 + hybryda skrzyni + mini remont silnika.
Pojawił się problem mianowicie auto dostawało masakrycznie małe dawki paliwa (padnięty regulator ciśnienia paliwa).Został wymieniony na drugi i powinno być ok, ale nie jest.Teraz auto dostaje dużo za dużo paliwa (Strojenia.pl).
Powinienem zrobić strojenie, ale za jakiś czas planuję zrobić dolot+wydech.
Czy masz może jakieś sugestie , wskazówki?
Dzięki .
Ja sie niezajmuje skladaniem aut zarobkowo, niemam warsztatu,
Jedynie skladam sam dla siebie.
A koszt jaki bedziesz musial poniesc hmm mysle ze ok 1200zl cos takiego kupno zestawu mini me ..
podpytaj sie kogos kto ma warsztat i zajmuje sie tym , Tygrysek, tecno , ssg , jhm
Na forum masz do wyboru do koloru.
Kolego ile dałeś za wszystko? Jeśli to nie tajemnica ;) też chce zorbić minime + obd1 + 4-2-1.
duzo:] ale wraz z remontem bloku silnika.
Wielki Szu
15-08-09, 14:55
Dokładnie dużo.Lepiej kupić mocniejsze auto w serii.Ewentualnie szukaj całego silnika d16z6,d16y2 (koszta podobne, a mniej problemów i pracy).
Dokładnie dużo.Lepiej kupić mocniejsze auto w serii.Ewentualnie szukaj całego silnika d16z6,d16y2 (koszta podobne, a mniej problemów i pracy).
dobrze się mówi ha ja sobie dwa lata szukałem vti i niestety nie znalazłem żadnej niezajechanej :( a oglądałem chyba z 30szt.
Wielki Szu
22-08-09, 13:04
Taki urok tych aut.Raczej nikt nie kupuje vti czy type r, żeby w tempie emeryta dojeżdzać do pracy.
dobrze się mówi ha ja sobie dwa lata szukałem vti i niestety nie znalazłem żadnej niezajechanej :( a oglądałem chyba z 30szt.
dlatego kupuje sie samochod w wybranym nadwozui/kolorze/wypasie z dowolnym silnikiem, aby tylko nadwozie było w jak najlepszym stanie. potem sie dopasowywuje silnik wedle wlasnych potrzeb. wychodzi podobnie jak kupowanie VTi.
Taki urok tych aut.Raczej nikt nie kupuje vti czy type r, żeby w tempie emeryta dojeżdzać do pracy.
Jak się ma szczęście i kontakty, można kupic Vti od starszego pana, 1 właściciela, z przebiegiem 100 tys. :)
Ale cenowo też wychodzi podobnie :rolleyes:
byłeś na hamowni po tych modyfikacjach?
Wielki Szu
12-09-09, 16:36
byłeś na hamowni po tych modyfikacjach?
Jeszcze nie.Za niedługo robię dolot + kolektor+wydech+strojenie i wtedy się wybiorę.
moj juz wystrojony, troche bylo problemow, jak dobrze pojdzie to finalne dostrajanie z kolkiem rozrzadu w srode na hamowni to moze beda jakeis wyniki, ale jezdzi zacnie.
No to jest wynik po kolejnych modyfikacjach - 160.5 KM, 161,7 Nm
masz gdzies swoj temat? Ciekawy jestem co zrobiles ze masz taki ladny wynik? :)
zaloze jak przyjdzie wykres z hamowni w wersji elektronicznej, chwilowo tylko na papierze a skanera ni ma.
Wielki Szu
31-10-10, 09:33
masz gdzies swoj temat? Ciekawy jestem co zrobiles ze masz taki ladny wynik? :)
Auto podobnie jak moje trafiło wreszcie do dobrego warsztatu :o
Pseudotunerom z Pruszkowa mówimy stanowcze NIE.
W Pruszkowie nigdy nie bylem ze swoim autem ale dzieki za ostrzezenie :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.