Hexatron
14-06-09, 13:49
Witam.
Zastanawiam się w jaki sposób mógłbym poprawić brzmienie zupełnie seryjnego silnika benzynowego. Podkreślam, że interesuje mnie zmiana barwy dźwięku, dopuszczam jedynie niewielki wzrost głośności samochodu. Wiem, że najskuteczniejszą metodą jest wymiana układu wydechowego, a przynajmniej końcowego tłumika. Niestety, do obecnej generacji Civica Hatchback oferta jest dość ograniczona z powodu jego trochę nietypowej budowy (tłumik umieszczony w poprzek, dwie symetryczne rury wydechowe prowadzące do trójkątnych końcówek wydechu). Owszem, renomowani producenci (Remus, Supersprint, Sebring) maja w ofercie odpowiednie, dedykowane modele ale ich koszt to 3,5 - 5,5 tys. złotych. Jak dla mnie trochę za dużo tylko po to, żeby mieć ładniejszy dźwięk silnika.
Drugą opcją mogłaby być zmiana dolotu. Rozważałem odpowiedni zestaw K&N Typhoon ale trochę powątpiewam w jakąś znaczącą zmianę brzmienia motoru a opinie co do skuteczności filtrów stożkowych w normalnej eksploatacji i ich wpływie na moc silnika i skuteczność filtrowania są raczej podzielone.
Trzecią opcją jaka przemknęła mi przez głowę to zmiana tych trójkątnych końcówek wydechu. Z tego co się zorientowałem to firma Buzzer ma odpowiednie końcówki, o identycznym kształcie co seryjne.
http://www.tlumikisportowe.com/106,koncowka-zz290xl.html
Z tego co mogę zaobserwować na ich zdjęciach to główną różnicą w stosunku do seryjnych jest perforowana blacha wewnątrz tej końcówki (rezonator?) mająca, jak mi się wydaje, odpowiadać właśnie za zmianę barwy dźwięku silnika. Tylko tutaj to mam już duuuże wątpliwości na ile może to być skuteczne. Tym bardziej że jedna sztuka kosztuje 250 zl, a potrzebne są dwie. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia jak końcówka wydechu o takiej konstrukcji wpływa na emitowany dźwięk?
Czy któryś ze zorientowanych w temacie kolegów mógłby się wypowiedzieć i zaproponować jakieś rozwiązanie?
Dzięki.
Zastanawiam się w jaki sposób mógłbym poprawić brzmienie zupełnie seryjnego silnika benzynowego. Podkreślam, że interesuje mnie zmiana barwy dźwięku, dopuszczam jedynie niewielki wzrost głośności samochodu. Wiem, że najskuteczniejszą metodą jest wymiana układu wydechowego, a przynajmniej końcowego tłumika. Niestety, do obecnej generacji Civica Hatchback oferta jest dość ograniczona z powodu jego trochę nietypowej budowy (tłumik umieszczony w poprzek, dwie symetryczne rury wydechowe prowadzące do trójkątnych końcówek wydechu). Owszem, renomowani producenci (Remus, Supersprint, Sebring) maja w ofercie odpowiednie, dedykowane modele ale ich koszt to 3,5 - 5,5 tys. złotych. Jak dla mnie trochę za dużo tylko po to, żeby mieć ładniejszy dźwięk silnika.
Drugą opcją mogłaby być zmiana dolotu. Rozważałem odpowiedni zestaw K&N Typhoon ale trochę powątpiewam w jakąś znaczącą zmianę brzmienia motoru a opinie co do skuteczności filtrów stożkowych w normalnej eksploatacji i ich wpływie na moc silnika i skuteczność filtrowania są raczej podzielone.
Trzecią opcją jaka przemknęła mi przez głowę to zmiana tych trójkątnych końcówek wydechu. Z tego co się zorientowałem to firma Buzzer ma odpowiednie końcówki, o identycznym kształcie co seryjne.
http://www.tlumikisportowe.com/106,koncowka-zz290xl.html
Z tego co mogę zaobserwować na ich zdjęciach to główną różnicą w stosunku do seryjnych jest perforowana blacha wewnątrz tej końcówki (rezonator?) mająca, jak mi się wydaje, odpowiadać właśnie za zmianę barwy dźwięku silnika. Tylko tutaj to mam już duuuże wątpliwości na ile może to być skuteczne. Tym bardziej że jedna sztuka kosztuje 250 zl, a potrzebne są dwie. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia jak końcówka wydechu o takiej konstrukcji wpływa na emitowany dźwięk?
Czy któryś ze zorientowanych w temacie kolegów mógłby się wypowiedzieć i zaproponować jakieś rozwiązanie?
Dzięki.