PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka silnika pali się po wymianie...



aroon77
13-06-09, 12:53
Witam. Po wymianie tłumika środkowego i końcowego, zaraz po włączeniu samochodu pali mi się kontrolka silnika. Przed wymianą wszystko było OK. Katalizator jest dobry, z sondą nic nie było robione. Wie ktoś co to moze być?

qba1983
13-06-09, 14:16
dziwna sprawa... nic przy elektryce nie bylo robione wiec takiuch zeczy nie powinno byc... chyba ze...

jesli bylo cos spawane, i nie odpieli klemy z aku to mogli rozwalic kompa

po za tym proponuje zrobic samodiagnostyke i zliczyc kody bledu, po co zgadywc co jest nie tak, jak odpowiedz Ci "wyswietli" komp

crash
13-06-09, 19:27
a pozniej reset kompa moza ... chociaz mozliwe ze podczas spawania cos sie jeblo

aroon77
13-06-09, 20:57
Zrobiłem samodiagnostykę, pokazuje mi błąd 65 > to jest grzałka drugiej sondy lamda. Reset zrobiony, ale nic nie daje. Miał może ktoś taki błąd? Trzeba wymienić sondę?

przemek555
13-06-09, 21:50
Ja miałem podobnie. Jakiś tydzień po wymianie środkowego i końcowego tłumika wyskoczył mi ten sam błąd. Reset kompa pomagał na kilkaset km po czym kontrolka zapalała się na kolejne kilkaset kilometrów i gasła i tak w kółko. Problem rozwiązała wymiana sondy. Niestety muszę Cie zmartwić ta sonda tania nie jest. Koszt w ASO to ok. 800 zł.

aroon77
13-06-09, 21:54
A zamienników nie ma? Może kupić cos używanego?

przemek555
13-06-09, 22:22
Widziałem na necie teoretycznie tę samą sondę za jakieś 500. Sonda OEM jest oznaczona OHA333-H25 na necie znajdziesz OZA333-H25 (wygląda identycznie). Ja wolałem zapłacić parę stów więcej i mieć pewność że mam właściwą sondę. Co do używanych to wiadomo, kupujesz kota w worku ale na pewno dużo taniej tylko nie wiem czy ktoś zechce sprzedać samą sondę bez katalizatora. Może być też problem z dostępnością bo wydaje mi się że były one montowane tylko w silniku D14ZX i chyba jeszcze w jakimś D16...

czester
13-06-09, 22:26
Witam. Po wymianie tłumika środkowego i końcowego, zaraz po włączeniu samochodu pali mi się kontrolka silnika. Przed wymianą wszystko było OK. Katalizator jest dobry, z sondą nic nie było robione. Wie ktoś co to moze być?

Na bank sonda lambda. Kilka lat temu wymieniali mi w serwisie tlumik srodkowy i odpieli sonde lambde przy okazji. No i po podlaczeniu okazalo sie ze pali sie lampka check engine. Akurat serwis zachowal sie profesjonalnie, uznajac swoja wine bez zadnnych naciskow z mojej strony. Zamowili sonde lambde i wymienili na swoj koszt. Co do samej awari to nie jest ona specjalnie grozna. Mozesz jezdzic. podobno najczesciej siada czujnik temperatury gazow na wylocie i to jest wlasnie sygnalizowane swieceniem zoltej lampki
Pozdrawiam
Piotrek

milosh_one
13-06-09, 22:47
Jezeli sie nie myle, to problem z grzalka moze sie objawiac tylko na zimnym silniku. Po nagrzaniu grzalka traci racje bytu. Ja wymienilem na cos z katalogu NTK. Gosc w sklepie dobral po silniku i krzywdy nie ma. Lata juz ponad rok. Koszt to cos kolo 200 zl.
pozdr

skolopendra
14-06-09, 11:50
Jezeli sie nie myle, to problem z grzalka moze sie objawiac tylko na zimnym silniku. Po nagrzaniu grzalka traci racje bytu.

komp nie widzi rezystancji grzałki i błąd będzie zawsze


to jest grzałka drugiej sondy lamda.

zamiast niej zrób symulator.wyjdzie taniej

teg
15-06-09, 03:13
Moim zdaniem przegrzali sonde przy spawaniu :| Skoro po wizycie u nich sie tak dzieje, to niech sie teraz oni tym martwia.

aroon77
15-06-09, 19:38
komp nie widzi rezystancji grzałki i błąd będzie zawsze



zamiast niej zrób symulator.wyjdzie taniej

Mógłbyś mi powiedzieć więcej szczegółów. Dzieki z góry.

crash
15-06-09, 22:27
co do symulatora to jest wsio opisane na forum ale musisz użyc szukajki, mi sie teraz nie bardzo chce :D nie wiem ilu zylowa masz sonde bo chyba nie napisales jaki masz silnik, jezeli masz 5 zyl to dupa bo faktycznie kosztuje kupe kasy, jezeli inna to pewnie tansza... zagadaj z ktoryms z forumowych handlarzy i moze Ci sprzedadza za dobra kase.

aroon77
15-06-09, 22:59
MB2, Silnik D14Z4, lambda 4-żyłowa.

Dissnej
16-06-09, 20:49
U mnie kontrolka silnika świeci po przekręceniu kluczyka jakieś 3 sekundy po czym gaśnie. Słychać wtedy wyraźne kliknięcie. Co to może oznaczać?

aroon77
16-06-09, 21:10
Wszystko OK, u mnie też tak jest.

Dissnej
16-06-09, 21:17
Wszystko OK, u mnie też tak jest.
Uff.. Kamień z serca:) Dzięki bo już się bałem...

don_mikele
04-08-09, 21:40
Cześć!
U mnie po wymianie tłumika też check engine świeci, jeżdżę już tak prawie rok - nie zauważyłem żadnych zmian w spalaniu czy też w pracy silnika - Hondzia śmiga aż miło:)
Czy da się jakoś zresetować komputer, aby nie wyświetlał błędu? Przez ten rok już się przyzwyczaiłem do tej żółtej kontrolki, jednak nie daj Bóg coś na serio się rypnie i nawet nie będę wiedział:eek:
Zdejmowanie klem nawet na całą noc nie pomaga :) Ma ktoś na to jakiś patent?

Honda Civic 3D 2000r 1,4i 90KM

don_mikele
09-08-09, 22:34
Panie, Panowie.. no nic nikt nie wie?!?!?!
jeden mechanik mówi, żebym pojechał na komputer do serwisu i oni skasują błąd, drugi natomiast mówi, że błędu skasować się nie da i będzie powracać, pomóc może tylko wymiana sondy.
No ale po co wymieniać, skoro ona jest sprawna?!!! Qrcze no, na pewno jest jakiś sposób:)

qba1983
10-08-09, 16:54
99% ludzi na tym foru wie jak resetowac kompa. ale nikomu nie chce sie odpowiadac na tak proste pytania.
powiedz mi czytales regulamin? uzywales szukajki, czy jak sie zalogowales to odrazu zadales pytanie?!
wpisz w szukajce: reset, ECU, kompa, samodiagnostyka
bedziesz mial co czytac
a skoro zdjecie klemy nie usuwa bledu z kompa to znaqczy ze masz usterke i poczytaj szczegolnie o samodiagnostyce

layza
31-05-10, 23:24
Witam Panowie.
Podłączę się pod ten temat, bo dziś moja Honda zareagowała identycznie na wymianę tłumika. Pali się check, a samodiagnostyka wskazuje na błąd 65 czyli drugą sondę lambda. Rodzą się tu 2 pytania.
1. Czy ta druga sonda ma wpływ na silnik i jazdę? To jest chyba tylko sonda diagnostyczna, więc wydaje mi się, że poza zapalonym checkiem, nic się dziać nie powinno.
2. Może się łudzę, ale czy jest możliwe, że przy demontażu tłumika poruszono sondę, która się wypięła na wtyczce? Jak dostać się do tej wtyczki w Civicu 5D, MB 1.4 z 2000 roku ?

Pozdrawiam - Tom

skolopendra
01-06-10, 07:42
więc wydaje mi się, że poza zapalonym checkiem, nic się dziać nie powinno.

nie powinno ,lecz auto może być słabsze