Zobacz pełną wersję : Amortyzatory VII gen.
lukas-comp
04-04-06, 14:26
Chciałem się dowiedzieć czy wymieniał już ktoś amortyzatory w Civiku EU7.
Z oferty producentów myślę nad Kayaba 331009 L, 331008 R.
Czy ktoś montował ten model i czy były jakieś problemy ?
Ewentualnie jakie inne firmy polecacie z amortyzatorów ?
W akcesoriach jest coś takiego:
SPORTOWE ZAWIESZENIE 08W60-S6A-600 1501,81 PLN (brutto) OBNIZA SAMOCHOD OKOLO 25MM
http://www.honda-access.com/jsp/accimages/2123.JPG
Jest to zestaw 4 amorów i sprężyn - komplet - wydaje mi się że cena bardzo atrakcyjna jak za zestaw całkiem nowego prawie całego zawiasu.
Haczyk jest jeden. Jest to zestaw do EU8 czyli 5D 1.6 (taki jak mój). Dzowń jutro do ASO i wymęcz ich czy będzie pasowało do eu7 - może trafi Ci się ktoś kto widzi coś więcej niż tylko katalogi ;)
Jeśli chodzi o komfort to w SMH w Toruniu zapewniali mnie, że będzie identyczny z fabrycznym zestawem (poza prześwitem).
lukas-comp
04-04-06, 23:40
hmm potrzebuje wymienic tylko dwa amorki (wjechalem w dziure i poszedl przedni prawy :( )
hmm cena atrakcyjna tylko nie mam teraz 1.5k zl zeby wylozyc bo: kupuje felgi 1.2k zl, oponki 800zl, wymiana paska rozrzadu, napinacza, olej 1000zl i juz sie zrobilo w tym tygodniu 3tys zl :( + jeszcze teraz amortyzatorki
mam jeszcze mozliwosc zakupu MONROE po 200zl za szt i nie wiem czy tak nie zrobic...
jakosc duzo gorsza, tylko czy jest sens ladowac w dobre amorki na mega dziurawe, wiejskie drogi po ktorych jezdze... lepsze czy gorsze i tak sie wybija :(
U mnie wczoraj oponiarz przy wymianie laczy z zimowych na letnie, stwierdził że mam ząbki na tylnich oponach co oznacza, że mam walnięte amory na tyle. Auto ma symboliczny przebieg, niecałe 40k. Słyszeliście o czymś takim?
Jezeli masz fabryczne opony Dunlop sport sp 300 to moze byc to wada opony.Najlepiej sprawdzic amorki na plycie.Kiedys mialem ten sam problem i wadliwe byly opony.
Jezeli masz fabryczne opony Dunlop sport sp 300 to moze byc to wada opony.Najlepiej sprawdzic amorki na plycie.Kiedys mialem ten sam problem i wadliwe byly opony.
Opony fabryczne.
Płycie? masz na mysli trzesaczke do badania amorow? - nie wiem jak sie to cholerstwo nazywa. Dziwne, że tylko że akurat z tyłu. W zasadzie więcej przejechałem może na tych oponach z 15 tyś...
Pojadę chyba z tym do ASO od razu.
lukas-comp
08-04-06, 19:49
hmm, mysle teraz kupic uzywane za 300zl, a sciagnac ze stanow Koni Sport :D
czy jak wrzuce na przod obnizone to musze odrazu tez na tyl, czy moge dokupic tylnie pozniej ? :)
możesz później, ale możesz też się liczyć z nadsterownością
lukas-comp
08-04-06, 20:58
kupilbym w PL komplet Koni, ale jak uslyszalem cene to mnie zwalilo z nog :/ (850zl za szt)
Jesli auto ma byc nadsterowne, to wole odrazu kupic komplet.
Jeszcze moze mi ktos powiedziec czy warto kupowac cos takiego na jakis miesiac-dwa czasu:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=96669190 (cena za sztuke)
ewentualnie wymienic sam przedni prawy, ktory trafilo: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=95445031
ewentualnie jakiej inne firmy polecacie ?
sachsa, kayaba, bilstein ?
[ Dodano: Pon 10 Kwi, 2006 ]
mam jeszcze pytanie czy obnizenie mojego autobusu o 55mm to nie bedzie za duzo i nie bede wadzic wydechem i misa o asfalt ? :D
W akcesoriach jest coś takiego:
SPORTOWE ZAWIESZENIE 08W60-S6A-600 1501,81 PLN (brutto) OBNIZA SAMOCHOD OKOLO 25MM
Obrazek (http://www.honda-access.com/jsp/accimages/2123.JPG)
Jest to zestaw 4 amorów i sprężyn - komplet - wydaje mi się że cena bardzo atrakcyjna jak za zestaw całkiem nowego prawie całego zawiasu.
Haczyk jest jeden. Jest to zestaw do EU8 czyli 5D 1.6 (taki jak mój). Dzowń jutro do ASO i wymęcz ich czy będzie pasowało do eu7 - może trafi Ci się ktoś kto widzi coś więcej niż tylko katalogi ;)
Jeśli chodzi o komfort to w SMH w Toruniu zapewniali mnie, że będzie identyczny z fabrycznym zestawem (poza prześwitem).
Hmm, ciekawa oferta, ale cena dość podejrzanie niska. Właśnie będę wymieniał amortyzatory i KYB na przód kosztuje minimum 550pln. W Ariesie, gdzie czasami zaglądam, amortyzator "honda" (producent nn) z wymianą kosztuje ok. 630pln. A czyje są w tym zestawie? Bo jeśli te same, co fabryczne (padaczka po 60kkm) to ja dziękuję za taki zestaw - zbyt drogi sport jak dla mnie wymieniać co roku.
Pytałem się przy okazji o taki zestaw - niestety już niedostępny. Może jeszcze gdzieś można kupić? Proszę o info na ten temat.
A może zaproponujecie jeszcze inną opcję?
PZDR i czekam na odpowiedzi.
lukas-comp
22-05-06, 00:36
osobiscie polecam tylko Koni SPort, caly zestawik dostepny juz za 2150zl :)
fabryczne sa sachs, niestety nierewelacyjne ;)
osobiscie polecam tylko Koni SPort, caly zestawik dostepny juz za 2150zl :)
fabryczne sa sachs, niestety nierewelacyjne ;)
Poniewaz starych, oryginalnych amortyzatorów jeszcze nie zdemontowałem nie jestem pewien marki. Po podniesieniu na lewarku widać na nim labelek ale jest na nim "coś tam Japan". Na pewno nie jest to Sachs. Martwi mnie twoja opinia, bo w poprzednim civicu D16Y3 uzywałem KYB i Bilstein i generalnie było OK. Mało tego. Oryginalnie były zamontowane w nim Delphi, które przejechały 130 kkm.
O tym zestawie sportowym Hondy pomyślałem tylko pod tym kątem, że kosztowałoby to niewiele więcej niż same amortyzatory. Skoro mam dołożyć 500pln i być już przywiązanym na zawsze do Koni to niekoniecznie jestem zainteresowany "tuningiem". A przy okazji, jeśli tak zachwalasz Koni, to ile kosztują same amortyzatory (do fabrycznych sprężyn)? A co powiesz o KYB?
Pzdr
lukas-comp
22-05-06, 16:39
same amortyzatory Koni mozna wyrwac za 1500-1600zl
mialem ten sam dylemat miedzy KYB Excel-G, a Koni, ale za niewielka doplata skusilem sie wlasnie na te drugie
na plus dla Koni jest zewnetrzna regulacja twardosci, ktora daje bardzo duzo!
w naszych civicach niestety jest delphi
kto wie czy dla cięć w budżecie nie te z polski ????
miałem żułte konie bez regulacji w starej hani 95 eg3 i było zajefajnie
lukas a masz stabilizator z tyłu bo jeśli nie to bardzo polecam jest lepiej
ja narazie z zawiasem się wstrzymam za bardzo rallycrosowo jest w warszawce ale myśle nad mocniejszymi stabilizatorami może coś z h&r a może od eRki w starym cifie zażuciłem przud i tył z h&r i byłem w szoku zero przechyłłu
lukas-comp
23-05-06, 12:09
stabilizatory tez wymienialem
po zmianie amorkow czuc kazda dziure, ale mozna bic rekodry predkosci na zakretach :D
ogolnie zmiana zawieszenia daje bardzo duzo...
jak byś mógł to zrób foto tych stabilizatorów i powiedz co to za firma daj też zdięcia tylnych tarcz chce zobaczyć jak się wycierają od klocków
kumpel ma taką samą wersje jak ty 1.4 s 5d 2003 i nie ma ani stabi ani tarczy z tyłu dodatkowo twierdzi że ty tego nie możesz mieć bo to miały tylko 1.6 w tym roczniku
daj foto nidowiarkowi niech placze co kupił
zawias napewno jest bajka ale szkoda mi felg
Witam
Mam pytanie dotyczące amortyzatorow jakie był stosowane w Civicu 7g. Chodzi mi o to czy te z wersji 5d sa takie same jak w3d ?? słyszałem że w 3d były troche niższe? (o ile) czy tylko te z wersji 3d sport były niższe?
lukas-comp
23-12-06, 02:18
sa takie same
nizsze byly dla wersji sport 3d
witam ...mam taki bardzo wielki problem ...chce kupić auto ..marzy mi sie civic właśnie ...ale przeraża mnie sprawa zawieszenie jest ono przecioez bardzo niskie ...na polne drogi sie nie nadaje pewnie ...boje sie że będzie mi szybko sie psuć to zawieszenie ....co o tym sądzicie??
lukas-comp
05-02-07, 00:07
niskie w 7gen ? chyba nie bardzo, bo przeswit jest jak w .... autobusie :D
jakbys poczytal troche forum to zobaczyl ze wiekszosc uzytkownikow cifow zmienia zawieszenie na nizsze bo jest za wysoko
aproto zawieszenie jeśli juz jest taki temat...
Gdzie można dostać sprężyny obniżające do civica 2001 ?
lukas-comp
05-02-07, 20:27
na seryjne amortyzatory ?!? to sie mija z celem...
odrazu lepiej kupic caly zestaw!
upssss przepraszam panowie...pomyliłem se kurde roniczki ...mi chodzi o honde V generacji tej do 1995 roku...sorki
na seryjne amortyzatory ?!? to sie mija z celem...
odrazu lepiej kupic caly zestaw!
też o tym myślałem ale nie mam kasy na cały zestaw...
czy na seryjne amory jest aż taki wielki klops ?
lukas-comp
06-02-07, 00:51
za dlugo na takim zestawie nie pojezdzisz, tym bardziej, ze seryjne amorki sa slabe...
moim zdaniem to kasa wyrzucona w bloto!
Zawieszenie wysokie.. no tak ja juz w pierwszy urlop ma mazurach urwałem opaske mocująca bak paliwa ( a wydawalo sie ze to normalna droga na pole :) ) a juz o zimie i ku***skich koleinach nie wspomne. Fakt jezeli ktos chce tylko sie taczać po asfalcie a np nad rzeczke dochodzić piechotką kiedy inni tam spokojnie wjeżdżają to oki można ciąć spręzynki. Z moich doświadczeń wynika że przy seryjnej wysokości pierwsze lepsze polne drogi to już problem.
Sorki ale nie mogłem sie powstrzymać
lukas-comp
06-02-07, 14:55
hmm to na polne drogi trzeba bylo kupic CR-V :d
przeswit jest spory porownujac do poprzednich wersji
ja obnizylem zawieszenie i z gorszymi drogami nie mam takiego problemu (czasem na lezacych policjantach obcieram wydechem :P )
a co do samych spreżyn to sa jakies obniżające do EU7 gdzie można takie dostać bo nigdzie nie moge znaleśc :/
:) Mi chodzi o auto uniwersalne , a nie o tarcie zebami na nierównościach :) fakt niskie wyglądają świetnie jeszcze na niskoprofilowych kapciach ( szkoda ze unia jeszcze za mało dala nam kasy na drogi, bo jak juz wszyscy po kieszeniach nabiorą to moze wezma sie do roboty....)
zbliza mi sie moment wymiany amortyzatorow, czy ktos probowal do 1.4 przekladac jakies elementy zawieszenia ze sporta lub z type-r'a? jesli tak, to czy wszystko pasuje?
Stabilizator tylny na przykład podchodzi. Oczywiście razem z odpowiednim zestawem gum.
Co do amortyzatorów to nie wiem, ale teoretycznie czemu nie.
no, ale sprezynki do ep3 roznia sie od innych. Moze zerknij na ebayu czy jest taki sam numer katalogowy do Twojego i z type R'a..
Oczywiste, że numery będą inne. Bo to zupełnie inne części (w sensie charakterystyki). Natomiast nie wyklucza to ewentualnego fizycznego podpasowania.
Chyba lepszym rozwiązaniem jest założenie amortyzatorów z regulowaną charakterystyką (tłumieniem) jakie ma w ofercie np. KONI, ale są droższe od fabrycznych.
ja jutro odbieram paczkę z tein basic :agent:
edit:
a jednak z ep3 podchodzą do ep1 bo paczka z tein-em byla sygnowana na ep3
a moze ktos robil juz taki eksperyment? albo przynajmniej z zawieszeniem od wersji sport?
lukas-comp
11-03-08, 22:33
Zamiast Koni polecam np. H&R, Tein lub Bilstein'na . Na Koni autem lubialo zachwiac na zakretach, nierownosciach, przy silnym podmuchu wiatru (w Bawarii takie bywaja b. czesto, a jak sie jezdzie 130-150km/h to jest to naprawde odczuwalne). Na pozostalych wymienionych tego brak. Dodatkowo na 1 rzut oka Koni sa jakby gorzej wykonane - takie wizualne odczucie. Z Type-R zawias powinien pasowac (taki zawias byl do kupienia 2 lata temu w promocji w ASO i pasowal do EP2, a to jest to samo co w EU). Ma natomiast calkowicie inna charakterystyke pracy.
Teraz tak: kupic nowy zawias w ASO z Type-R to nieporozumienie! Bedzie cholernie drogo! Lepiej te pieniadze przeznaczyc na dedykowane tuningowane zawieszenie.
a moze KYB AGX z regulacja twardosci ?
lukas-comp
12-03-08, 16:13
Klasa podobna jak Koni, powiedzialbym nawet, ze ciutke gorsze.
Wszystko zalezy ile chce ktos przeznaczyc na ten zawias.
powaznie gorsze?
koni to wklady, a ja wolalbym caly amor wymienic.
Doris ja mam przekladke ze sporta,
ale całe zawieszenie z heblami wiec nie chce wbić na muke ?? !!
zbliza mi sie moment wymiany amortyzatorow, czy ktos probowal do 1.4 przekladac jakies elementy zawieszenia ze sporta lub z type-r'a? jesli tak, to czy wszystko pasuje?
Ja mam w EU7 przełożone całe kolumny McPhersona (razem ze sprężynami) od Sporta. Pasują idealnie, tylko na dolne mocowanie do wahacza trzeba zrobić inne tulejki. Każdy tokarz zrobi w 20 minut.
Reszta pasuje i sprawuje się świetnie, przejechałem już na tym 35 tys., tylko należałoby do tyłu też założyć amortyzator i sprężynę ze sporta, ale tego nie testowałem więc nie potwierdzę, że pasuje.
Pozdrawiam
Paweł
zbliza mi sie moment wymiany amortyzatorow, czy ktos probowal do 1.4 przekladac jakies elementy zawieszenia ze sporta lub z type-r'a? jesli tak, to czy wszystko pasuje?
Ja mam w EU7 przełożone całe kolumny McPhersona (razem ze sprężynami) od Sporta. Pasują idealnie, tylko na dolne mocowanie do wahacza trzeba zrobić inne tulejki. Każdy tokarz zrobi w 20 minut.
Reszta pasuje i sprawuje się świetnie, przejechałem już na tym 35 tys., tylko należałoby do tyłu też założyć amortyzator i sprężynę ze sporta, ale tego nie testowałem więc nie potwierdzę, że pasuje.
Pozdrawiam
Paweł
Witam wszystkich serdecznie.Podczas wymiany opon zimowych na letnie okazalo się, ze oba amortyzatory przednie ciekną i czas je wymienic.Auto to honda civic, sedan 1,6 110KM z roku 2002 , przebieg to 88 tys. km.Auto używane od nowosci, jestem jego 1 wlascicielem.W serwisie życzą sobie 600 zl/sztuka netto plus robocizna, wiec odpada..Zastanawiam sie nad kupnem albo Kayaba albo Bilstein.Moje pytanie brzmi: jakiej ceny mozna oczekiwac za te amortyzatory , nie chcę żadnych nieoryginalnych, podróbek itp. Czy warto od razu wymiecic nie tylko przod, ale i tył (skoro po 80 tys. km ciekna z przodu, to i te z tylu zaraz zaczną to samo)?Czy ktos moze polecic jakis dobry i wiarygodny sklep internetowy, gdzie Kayaby lub Bilsteiny mozna zamowic?No i ktore wybrac z tych dwóch?Pozdrawiam.
Witam. Wymieniałem w pażdzierniku w ubiegłym roku na Kayaby po 300 zł/szt. do przodu, tył był OK. Trzeba od razu wymienić osłony gumowe komplet 60 zł. Po tyle chodzą w sklepach internetowych jak i hurtowniach. Możesz sprawdzić jaka jest cena obecnie. Ja kupiłem w hurtowni. Pozdrawiam
Rownież polecam gazowe Kayaby. Do zakupienia np u niego http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=5823780
Mi za to wyciekł jeden z tyłu. Też zamieniłem za Kayaby. Do przodu masz Kayaby nr 331008 prawy i 331009 lewy. W intercars za około 382,40 zł. Z tyłu wzieli mi 55 zł za robociznę za sztukę.
Zamowilem te Kayaby , komplet jutro beda wymieniane .Jeszcze mam dwie watpliwosci.Czy warto wymieniac takze tylne ( są niby w porzadku, ale przejechaly juz te 88 tys. km) i czy wymiana amortyzatorów nie wiaze sie z koniecznoscia ustawiania zbieżnosci itp.?W tymże warsztacie, ktory je sprzedaje i montuje powiedziano mi, ze nie, ale w serwisie, gdzie poczatkowo dzwonilem, uslyszalem opinie, ze z wymiana łączy sie ustawiane geometrii itp.Zabrzmialo trochę, jak alibi dla prohibicyjnej ceny....ale wole i to wziac pod uwagę.Pozdrawiam.
imo warto sprawdzić :agent:
Snajper_NSK
11-04-08, 10:59
Witam,
podczas przeglądu zalecili mi wymianę tylnych i przednich amorków. :(
Na tył kupiłem Kayaba Excel-G nr katalogowy 341311-zgodny z katalogiem Kayaba.
Natomiast w katalogu Kayaba do Diesla na przód są takie jak do Type-R nr katalogowy 331011(lewy), 331010(prawy)-cena szok ok 650 pln sztuka.
Czy ktoś wymieniał już przednie amorki w 1.7 CTDi? Nie wiem jakie założyć te od benzynaiaków są duuuużo tansze(nr 331008, 331009). To już nawet originalne w Auto West są po 480 PLN sztuka. Wiecie może jakie amorki są montowane w ASO??Zastanwaiam sie też czy jak z tyłu założe dość twarde (podobno) Kayaba to czy powinienem zakłdać na przód jakieś inne (tańsze niż Kayaba) np.Monroe lub te z ASO??
Co o tym myślicie??
PZDR
dizel jest ciezki, moze miec takie same amortyzatory jak ctr
raczej nie powinienes zakladac na przod innych/bardziej miekkich amortyzatorow na przod
Wszystkie numery jakie napisałeś z katalogu Kayaba są prawidłowe. Możesz też sprawdzić ceny SACHS nr 312731 i 312732 (przód) ale myśle że będą podobne. Zaminników od benzyn bym nie stosował.
Snajper_NSK
12-04-08, 14:43
Dzięki
Sachsa musze sprawdzić. Ale chyba czeka mnie spory wydatek na Kayaba. Zadzwoniłem do Auto West i sprzedaca powiedział mi szczerze, że jak mam do wyboru Kayabe albo seryjne z ASO w zbliżonej cenie-to żebym bez wahcania brał Kayabe!!!
lukas-comp
12-04-08, 16:33
SACHS - omijaj szerokim lukiem, poczytaj co sie dzieje ludziom! Sam w poprzedniej 5D EU7 wylal mi sie amor po 80tys!
Snajper_NSK, a moze tein ??
Snajper_NSK
12-04-08, 17:59
Tein... hm porządna firma średnio się orientuję ale ich zawieszenia mają chyba sportowy charakter..... a ja potzrebuję czegoś bardziej normalnego i komfortowego-robię 5 dni w tygodniu po 100km dzienie w tym ze 40 po Wawie wiec Tein raczej odpada. Ale dzięki za sugestie....
może dużego doświadczenia nie mam ale da się jeździć....
no ale jak chcesz pełen komfort to faktycznie lepiej Kayaba.
Cart, mówisz, ze sachs wylewają po 80 tys. a nasze oryginalne w Hondach to jakie są? Bo one też nie są zbyt trwałe z tego co czytam to forum. Ja bym wziął Kayabe ale tylko dlatego że sam wyminiłem z tyłu na takie więc z przodu dał bym to samo. Chociaz cena rzeczywiście powala na kolana.
Snajper_NSK
13-04-08, 09:37
Macie może jakieś doświadczenia z firmą Monroe??
ZAstanawiam się czy nie kupić amortyzatorów Monroe też dają 2 letnią gwarancję i w cenie 2 sztuk Kayaba moge kupić nawet 4 sztuki Monroe.
Napisz jakie numery mają te Monroe. Dziś zmieniałem koła na letnie i zauważyłem że amortyzatory są lekko zawilgocone. Nie wiem czy to normalne czy są już do wymiany. Dodatkowo dowiedziałem się że testy amortyzatorów jakie sa na przeglądzie to nic w zasadzie nie mierza bo np ludzie mieli kilkadziesiąt procent zaraz po zmianie na nowe albo też jak była pewnośc że wyciekły. znalazłem też KAGERy nr 81-0544 i 81-0545 za 382 zł sztyka. Ktoś miał z nimi do czynienia?
Snajper_NSK
13-04-08, 13:49
Numery katalogowe Monroe:16473 / 16474 . Też szłyszałem, ze testy amortyzatorów na ścieżkach diagnostycznych są śrendio wiarygorne. Co do Kagerów to pierwsze słysze żeby oni amortyzatory produkowali-filtry, uszczelki owszem. Ja postaram się czegoś dowiedzieć o tych amorkach, ale wydaje mi się, że lepiej byłoby kupić cześci firmy, która ma jakieś doświadczenie w produkcji elementów zawieszenia jak. kayaba czy monroe.Kager raczej nie ma sicsłej specjalnosc co do produkowanych części raczej robią wszytkiego po trochu-ciekawe jakiej jakości.....
agent, czy ja coś takiego napisałem ?? czytaj uważnie !!
poza tym ja amory zmieniłem przy większym przebiegu niż 80k i jeszcze nadawały się do jazdy...
No rzeczywiście mój błąd. Miało byc do lukas-comp. Przepraszam.
lukas-comp
14-04-08, 01:14
Hehe :)
W niektorych Hondzinkach byly fabrycznie Sachsy wlasnie. Tak mialem i ja w EU7. Niestety trafilo przedni lewy po 80k km. Z drugiej strony to fajnie bo mialem wieksza motywacje na zestaw Koni :D
W obecnej mam H&R wrzucone i smiga, az milo :)
Snajper_NSK
16-04-08, 12:00
agent :hinczyk: Mógłbyś napisać, gdzie znalazłeś te amorki SACHS nr 312731 i 312732, o których pisałes powyżej?? wyślij jeśli możesz jakiś link/mamiar, gdzie mają takie amortyzatory. PZDR
Słuchajcie ja mam HONDE CIVIC SPORT (1.6 ) EP2 i chcialbym go obnizyc... czy ta zawiecha co mam jest ok czy musze wymienic .. i jak obnizyc to jakie spręzyny ... słyszalem ze H&R są ok (mam przejechane 89 tys. km ) dajcie mi jakąś rade bo to dopiero moje 1 auto :)... i tak słabo sie znam ...
pozdro
ja ze swej strony mogę polecić teina, imo bardzo fajne zawieszenie i nie jest mega sztywne...
ale tak jak już tu lukas-comp, napisał:
H&R, Tein lub Bilstein'na
W intercarsie http://sklep.intercars.com.pl/ (e-katalog). Ale stamtąd wziąłem tylko numery. Przy Sachsach maja napisane ze towar nie wystepuje w ich ofercie. Niestety nie mają również ceny.
P.S. Snajper_NSK, jak zachowuje się auto po wymianie amorków? Odczułeś znaczącą poprawę. Bo mój mam wrażenie źle zachowuje się na nierównościach ale może sobie wmawiam, na testach wyszła sprawność chyba coś koło 72% ale wiadomo, że te testy są do niczego.
Snajper_NSK
27-05-08, 08:47
Założyłem Monroe. Różnica jest wyraźnie odczówlana(nowe są twardsze, samochód jest stabilniejszy oczywiście lepiej reaguje na liczne nierówności w naszych drogach).
Poprzednie amortyzatory były jeszcze dobre, no ale nowe jak to nowe. Okazało się jednak, że stuki w przednim zawieszniu to nie była wyłącznie wina amortyzatorów. Po założeniu nowych amortyzatorów są bardziej słyszalne (pewnie dlatego że nowe amorki są twardsze).
Mam problem np. gdy dość szybko przejadę przez jakąś nierównośc, garba na ulicy. Wtedy da się słyszeć dziwny niemetaliczny odgłos jakby osłona amorka waliła o niego, albo jakaś osłona, guma w gnieździe.Nie mam pojęcia i w wolnej chwili musze to sprawdzić (pojadę na Parowcową 4).
Przy okzaji jakby ktoś chciał wywalić swoje stare, zajechane amorki to tanio moge sprzedać swoje w dobrym stanie.
mam takie zapytanie czy zawias od type R wejdzie do EU8?
czy zawias z typeR podejdzie do eu8?
A jaki miałeś przebieg jak zmieniałeś. Pytam bo piszesz, że jeszcze były dobre więc chcę sobie zrobić jako takie porównanie do mojego przebiegu.
Snajper_NSK
30-05-08, 10:27
Ja smochód kupiłem 3 miseiące temu srwisowany w niemieckim salonie-przebieg 162000 - nie wiem czy amortyzatory były wczesnioej wymieniane czy ja wymieniłem je po raz pierwszy....
Witam, mój Civic VII (rok 2003, 3D, 1.7 CTDi, 111tys.km) cierpi na prawy, przedni amortyzator. Zaczął wyciekac więc jestem zmuszony go wymienic, a więc jestem zmuszony wymienic też lewy, przedni. I teraz mam takie pytanie - jakie dobre amortyzatory byście mi polecili? Pytałem w jednym sklepie to zaoferowali mi takie jak do Type R 2.0 :/ nie jestem pewien czy takie same wchodzą. Sprawdziłem cena takiego amortyzatora (1szt.) to 600-700 zł, więc dośc niemało :/
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc :)
EDIT: Na allegro w jakimś sklepie spotkałem jeszcze coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item600227075_amortyzatory_gaz_monroe_przod_honda_ civic_diesel.html
lecz nie wiem czy pasowałyby takie amortyzatory...
http://img23.imageshack.us/img23/2844/hondaw.jpg
EDIT2: SORKI! Nie zauważyłem, temat jest zawarty w FAQ, więc proponuję zamknąc.
Snajper_NSK
09-04-09, 10:53
Wkrotce odpowiem Ci czy będa pasowały. Bo gdzieś w garażu mam karton po moich Monroe, które założyłem do swojej Hani 1.7 CTDI.
Wg katalogu Monroe powinny pasować - http://www.taec.nl/pdfonline/MONROE080519.pdf str. 138. Ja kupiłem osłony PK 106 które mimo że z wyglądu są trochę inne niż orginały to również pasują. Z ich dostępnością miałem jednak problem i w końcu znalazłem u siebie w Japparts http://www.japparts.pl/www/index.php Z innych (ponoć lepsze) są Kayaba 331010 i 331011 jednak cena min 650 zł
jakie polecacie amortyzatory do sporta 1,6 ? oczywiście w rozsądnej cenie.
Miałem wkłady Koni ale nie polecam. Wytrzymały dwa lata i zaczęły trzeszczeć. Teraz włożyłem oryginały i jestem zadowolony. Dobre są też Kyb-y. Wejdź na www.kayaba.pl i poszukaj.
Robert
jak do seryjnych sprężyn seryjne amory, to kyb excel-g(ok 1000zł), jak do seryjnych sprężyn lepsze amorki to bilstein b6 (ok. 2400zł) - można je regenerować w Polsce, więc dożywotni zakup.
http://moto.allegro.pl/item719403790_silowniki_amortyzatory_klapy_honda_c ivic_aerodeck.html
Do twojej padaczki wystarczą :D
http://moto.allegro.pl/item716419571_amortyzatory_honda_civic_vi_bilstein _b6_sport.html
Te też będą ok.
Pozdr.
http://moto.allegro.pl/item719403790_silowniki_amortyzatory_klapy_honda_c ivic_aerodeck.html
Do twojej padaczki wystarczą :D
http://moto.allegro.pl/item716419571_amortyzatory_honda_civic_vi_bilstein _b6_sport.html
Te też będą ok.
Pozdr.
jakiś ty k..wa rozkoszny ,jak będziesz się nabijał to napisze gdzie pracujesz. kabanosie jeden
kalla_fiore
12-11-09, 09:45
Ok, to i na mnie przyszła kolej z wymianą amorów. Zdecydowałem się na KAYABA i mam w związku z tym pytania...
sprężyny też się wymienia razem z amorami czy mogą zostać ?
jakie elementy trzeba wymienić razem z amorami (osłony, poduszki), bo chcę się przygotować by nic mi nie umknęło
po wymianie co należy zrobić ? (geometria... itp.)
Jeszcze jedno... czy jest sens się bawić w to:
- EIBACH E10-40-001-01-22 - Zestaw sprężyn zawieszenia - Dedykowany zestaw sprężyn obniżających zawieszenie EIBACH Pro-Kit - Obniżenie pojazdu przód/tył: 30 mm / 30 mm
jeżeli sprężyny dobre, tzn, nie pęknięte, to nie ma co zmieniać. Najlepiej pojechać przed wymianą na przegląd zawieszenia, bo po wymianie amorków trzeba ustawić zbieżność od nowa, więc jak masz jakieś końcówki do wymiany to od razu mógłbyś to zrobić. Jedź do norauto tam masz 4 przeglądy za 10zł(cena wyrobienia karty), wejdziesz z mechanikiem i będziesz wiedział.
EDIT: ja mam taki zestaw eibacha. Jeżeli kupiłeś seryjne amory, trochę lepsze niż seria, czyli kyb excel-g, to możesz ryzykować i zakładać sprężyny, ale powiem tak - ja założyłem eibacha na amorki, które miały 60tyś przebiegu i tył się dosyć szybko rozbujał. Prowadzenie wcale się nie poprawiło, tylko wizualnie lepiej wyglądało. Jak chcesz obniżać, to lepiej kup amory z krótszym skokiem. U mnie po zmianie na takie dopiero zrozumiałem o co chodzi w obniżonym zawieszeniu :D
kalla_fiore
12-11-09, 12:12
Jak chcesz obniżać, to lepiej kup amory z krótszym skokiem.
Podejrzewałem, że może tak być. A masz jakieś sugestie co do amorów ? Tylko w granicach rozsądku jeśli chodzi o cenę :)
oj niestety nie mam.. sam szukałem amorków prawie 3 miechy. Rozważyłem wiele możliwości i dobrym rozwiązaniem wydała się kyb agx, ale niestety w PL praktycznie nie dostępna, więc zdecydowałem się na stare sprawdzone koni sport z regulacją siły tłumienia spod maski :) Wyszło taniej niż bilstein, a tylko to wchodziło jeszcze w grę. W Twoim wypadku rozważałbym koni kit 1130(sprężyny+amory), sam bym wziął taki, ale do poliftowych em2 nie było.
kalla_fiore
13-11-09, 11:07
Nasunęło mi się kolejne pytanie... chciałbym rozbić wymianę na dwie raty i od czego mam zacząć? W tym miesiącu jedna część a w następnym druga. Tył jest ważniejszy czy przód?
nie opłaca Ci się.. ja rozbiłem wymianę na 3 raty i straciłem przez to kaskę. Przy każdym razie musisz ustawiać zbierzność a wymiana amorków i sprężyn to ta sama robote. U mnie to w ogóle głupio było, bo najpierw wymieniłem same sprężyny łudząc się, że już po takim zabiegu będzie się dużo lepiej jeździło. Jednak nie, więc kupiłem na początku amorki na tył, bo przednie musiały się wyprodukować, bo w PL w magazynach nie było, więc założyłem sam tył(na tym etapie miałem też nadzieję, że nie będę potrzebował camber kitu jak na amorkach podniosę odrobinę autko. Tu mogę dodać, że da się jeździć mając sportowe amorki z tyłu a serie z przodu i samochód jakoś tam specjalnie nie wariuje. W 3 etapie zakładałem przód i regulowane wahacze na tył, więc i tak musiałem rozpruć wszystkie kolumny, potem znowu zbieżność itp. Jak ma być najtaniej to trzeba robić wszystko na raz, jak chcesz obniżać, to od razu z amorkami lepszymi. Może Twoje excel-g wytrzymają z krótszymi sprężynami ten roczek, dwa, ale to nie będzie to czego oczekujesz od sportowego zawieszenia :) Może lepiej zostać przy seryjnych sprężynach a zainwestować w bilstein b6? :) Chociaż cenowo wyjdzie to prawdopodobnie tyle co koni 1130.
kalla_fiore
13-11-09, 14:51
To i tak kupę kasy wychodzi :/ a powiedz mi jak z żywotnością takiego kit'u? Ile wytrzyma taki sportowy komplet przy normalnej jeździe?
Przynajmniej 36 miesięcy, bo tyle jest gwarancji ;) ale powinien sporo pożyć, więc tym się nie trzeba martwić. Bilstein dodatkowo ma serwis w Polsce i można go regenerować. Nie chciałem zniechęcać, ale poważnie lepiej się nie pchać w obniżanie na samych sprężynach jeżeli ma być to auto używane przez rodzinę, tzn, że nie zawsze jeździsz sam, a po nadwoziu 5D wnoszę, że tak jest :) Wiesz, wyglądać będzie 3x lepiej, ale zadaj sobie pytanie ile jeszcze tym autkiem będziesz jeździł i czy jest sens ładować 2500zł w zawieszenie :) Ja jestem pewien, że swoje EM2 będę miał jeszcze przez 2 lata, więc.... :)
kalla_fiore, Leeo ma racje, nie ma sensu ladowac krotkich sprezyn na seryjne amory i to jeszcze to 5d.
jak chcesz glebic auto,to po calosci - zestawem jakims. Albo kupic krotkie amortyzatory i dopasowac springi jakies. Do eu7 jest jeszcze zestaw sprezyn Teina - S-Tech sie nazywa (http://www.jdl-performance.com/p/stech.html).
jak chcesz caly zawias, to jest jeszcze KW.
Mialem do siebie wkladac, ale wreszcie stwierdzilem ze mnie nie stac. Poza tym po Warszawie nie da sie na takim setupie rodzinnym autem jezdzic.
kalla_fiore
16-11-09, 12:58
kalla_fiore, Leeo ma racje, nie ma sensu ladowac krotkich sprezyn na seryjne amory i to jeszcze to 5d.
No ok, teraz już wiem :) dopiero poznaję te wszystkie myki :P
Do eu7 jest jeszcze zestaw Teina - S-Tech sie nazywa.
Mnie też nie stać na razie... podaruję sobie, bo gleba nie praktyczna przy moim użytkowaniu autka. Poprzestanę na Kayabie Excel-g. Muszę jeszcze sprawdzić czy dotychczasowe sprężyny są dobre :D
Dziękuję wszystkim za informację.
Co do Twojego autka bcn to właśnie marzą mi się te progi i dokładki na zderzaki :) Pięknie to wygląda !!!
Co do Twojego autka bcn to właśnie marzą mi się te progi i dokładki na zderzaki :) Pięknie to wygląda !!!
dzieki. jak masz cierpliwosc, to dokladki i progi upolujesz na allegro. Albo ASO:D
ja u siebie mam sprężyny eibacha ostatni założyłem kayaby excel-g to rozwiązanie się nie sprzwdza, zwykłe amortyzatory żle pracują z takimi spreżynami
komfort tragedia a przy ostrym ruszniu koła tracą przyxczepność (poprostu podskakują)
Witam!
W moim autobusiku wyciekł mi prawy przedni amorek, więc udałem się na badanie amortyzatorów do stacji diagnostycznej a tam o dziwo ...80 % sprawności - "panie, amorek jak nowy!" Czy ktoś może się wypowiedzieć na ile jest wiarygodne takie badanie??? (amortyzator od góry do dołu pokryty jest praktycznie olejem o specyficznym zapachu)
Nie jest wiarygodne. Stukało, bujało jak kutrem w czasie sztormu. Byłem dwa razy na diagnostyce: "Panie wszystko w porządku". Wk*rwiłem się , zmieniłem sobie amortyzatory i osłony, skończyły się problemy.
Witam!
W moim autobusiku wyciekł mi prawy przedni amorek, więc udałem się na badanie amortyzatorów do stacji diagnostycznej a tam o dziwo ...80 % sprawności - "panie, amorek jak nowy!" Czy ktoś może się wypowiedzieć na ile jest wiarygodne takie badanie??? (amortyzator od góry do dołu pokryty jest praktycznie olejem o specyficznym zapachu)
u mnie wyciekł lewy przód i też byłem na badaniu ale to bardziej z ciekawości - skuteczność ponad 70%, z tym że ja jeżdżę z tym ponad pół roku, nie stuka, nie puka, nie buja, więc nie ruszam, szczerze nie chcę tego robić bo planuję wiosną Hankę młodszą kupić a od prezentów jest mikołaj nie ja...:D
pozdro :cool:
Mam to samo, prawy przedni amor mokry, słyszę wyraźne stuki (nie magiel) a na badaniu 80%. Wymieniam amory na wiosnę.
badania tlumienia mozna o kant d potluc; w poprzedim aucie z czystej ciekawosci mierzylem calkowicie wytluczone bilsteiny b4, nie dal sie na nich jezdzic, tlukly, stukaly, auto sie bujalo jak galeon a wielki pan znawca ze stacji diagnostycznej upieral sie ze mialy 76% skutecznosci...
no to ja mogę też w drugą stronę - zakupiłem nowiutkie koni, od pojechałem na stację tak z ciekawości i wykazało mi 78% :) Wiem, że nigdy do 100% nie dochodzi, bo to oznaczałoby deskę, ale śmiesznie mi to koleś wytłumaczył - "nie ma 100%, bo z fabryki amortyzatory nigdy nie wyjdą w 100% dobre" :D A co do wycieku amorka, to kupiliśmy do puga 307 mojej dziewczyny kyb na tył, jeden pociekł już po pół roku, ale nic z tym nie zrobiliśmy, bo posiałem paragon. Minęło już ponad 1,5 roku od montażu, dalej dobrze tłumią, autem nie buja(jak na poprzednich zużytych), a na stacjach też wychodzi koło 76%.
Dzięki bardzo za wypowiedzi! Tak też myślałem że kontrola amorów na stacjach diagnostycznych to czysta "loteria", także zakupiłem już polecane przez większość Kayab'y Excel-G. Dziwi mnie tylko fakt że niektórzy z Was piszą że oryginalnie mieli montowane Sachs'y lub Delphi...a w mojej oryginalnie były Nissin'y. Czyżby HONDA w każdym roczniku zmieniała dostawcę tych elementów?
Dziwi mnie tylko fakt że niektórzy z Was piszą że oryginalnie mieli montowane Sachs'y lub Delphi...a w mojej oryginalnie były Nissin'y. Czyżby HONDA w każdym roczniku zmieniała dostawcę tych elementów?
mnie już niczym Honda nie zdziwi, no chyba że wejdzie w sojusz z koreańskim producentem też na H...:D
pozdro :cool:
Czy ktoś wymieniał amorki na kayaby w civicu 2005 ep1/2 Sport? Potrzebuje pilnie informacji jaki numer katalogowy kayab wchodzi pod tą wersje!!!!
wg katalogu kyb:
KYB excel-g
przód: 331008 i 331009
tył: 341311
http://www.kyb.pl/
wg katalogu kyb:
KYB excel-g
przód: 331008 i 331009
tył: 341311
http://www.kyb.pl/
I takie kupiłem. Niestety... Nie dają sie zamontować do mojej królewny:/ Trzeba by bylo je rozwiercać tak aby śruba mocująca przeszła normalnie i żeby amor nie latał po założeniu. I boje sie że skoro uchwyt montażowy ma za małą średnice to sam amortyzator moze mieć inną charakteresytyke pracy i może być np za miękki...
ooo, to pewnie w EP jest tak samo jak w EM2, że po liftingu w 2004 rozmiar śruby montażowej zmienił się z 14 na 16mm, a średnica kolumny Macphersona z 50 na 55mm... Co do samego amortyzatora to jest taki sam, przynajmniej tak podawali na innych forach, bo sam długo szukałem amorków do siebie i w końcu wybrałem koni(wkład 55mm). Jak nie możesz oddać, to pewnie pozostaje CI rozwiercić otwór do 16. Dla pocieszenia powiem Ci, że tył przed i po liftingu jest taki sam. Niestety co do przodu, to innych amorków w KYB nie będą posiadali, bo sam się o to dowiadywałem i każdy odpisywał, że jest jeden rodzaj do civic 2001-2005, a różnice są tylko w ep3 i ep4.
No i chyba masz racje... Musze je oddać i chyba sie pokusze o oryginały:/ tylko ze 450zł za sztuke mi sie nie uśmiecha placić ale coz, taki samochód. Wiercić też ich nie bede bo strace gwarancje. Dzięki za pomoc!
Musze je oddać i chyba sie pokusze o oryginały:/ tylko ze 450zł za sztuke mi sie nie uśmiecha placić ale coz, taki samochód
a może podpytaj w ASO kto jest producentem tych co oni sprzedają i w ten sposób uda Ci się namierzyć amorki...
pozdro :cool:
a może podpytaj w ASO kto jest producentem tych co oni sprzedają i w ten sposób uda Ci się namierzyć amorki...
pozdro :cool:
Nissin Showa jest producentem seryjnych amortyzatorów i z tego co widze to nawet nie ma nigdzie sklepu firmowego... Troche do dupy bo boje sie kupowac inne typu: bilstein, koni itp bo może być ta sama opcja:/
przecież napisałem Ci, że koni podchodzą, bo to wkład - sam wymieniłem na takie.. Skoro masz płacić 450zł za oryginał, to dołóż trochę(630/szt) i kup od razu koni. Mają regulację siły tłumienia, a montowane są w starą kolumnę, więc masz ją OEM i wszystko pasuje. Przy zakupie trzeba być tylko pewnym średnicy owej kolumny. U mnie po liftingu jest 55mm, a przed było 50.
Okazało sie ze bede mial oryginały nówki po 350zł za sztuke wiec luz. teraz mnie tylko zastanawia czy
1.warto wymieniać odrazu sprężyny
2. czy bedą pasować zamienniki kayaby i czy nie bedą za miękkie.
kalla_fiore
17-12-09, 15:21
Ja wczoraj odebrałem hanie po przeszczepie seryjnych amorków na kayaba excel-g i jest supcio !!! Cisza jak makiem zasiał. Pięknie się wozi i warto było wydać te pieniądze :)
Wszystko co masz robić lepiej robić od razu, żeby za ustawianie zbieżności 2x nie płacić ;] A co do 2. to chodzi Ci o zamienniki sprężyn kyb, czy amorki dalej?
Mam Sporta po lifcie i kupiłem amory na przód KYB nr 331008 i 331009. Z tego co wyczytałem będzie trzeba rozwiercać te 2 otwory mocujące? Gdzie jeszcze poza ASO da się kupić jakies sensowne amory pasujące do polifta?
Sensowne amory to wklad Koni, jest specjalny do polifta ;) Kupisz wszedzie, najtaniej w xcar.
Chodzi mi o dupowozowy amor:) w tych kayabach trzeba tylko rozwiercić te 2 otwory czy coś więcej?
No i po krzyku. Wystarczy wiertło fi16 i cztery dziury rozwiercić :)
Magnum Technology - słyszał ktoś coś o tym producencie? Podobno to firma "córka" Kayaby a amorki trochę tańsze. Dla przykładu AG4030MT (odpowiednik 331008) i AG4031MT (odpowiednik 331009) po 260zł. Kayaby poniżej 300zł znaleźć nie mogę.
na grupowym jest zamowienie na kayaby excel g:
"Dla zainteresowanych 7 gen plasuje się w cenach:
Przód 274pln
Tył 150pln"
Ja wczoraj odebrałem hanie po przeszczepie seryjnych amorków na kayaba excel-g i jest supcio !!! Cisza jak makiem zasiał. Pięknie się wozi i warto było wydać te pieniądze :)
I coś jeszcze wymieniałeś poza samymi amortyzatorami? Mam na myśli jakieś gumy, osłony? Bo w najbliższym czasie też będę wymieniać seryjne Nissiny na KYB, bo prawy cieknie.
Ile Cię policzyli za robociznę? Zbieżność zrobiłeś? Bo mechanik, u którego byłem twierdzi, że nie będzie potrzeby, co mnie trochę dziwi.
Pozdrawiam
Obowiązkowo należy wymienić gumową osłonę amortyzatora i odbojnik. Zbieżności nie trzeba ustawiać przy wymianie samych amorów.
Ok, dziękuję za informacje :)
Chodzi o część nr 4 z obrazka z linka?
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/18-20.htm
to ta czesc ale jest ona dostepna tylko w aso i kosztuje ok 80pln. ja kupowalem w ic excel g i placilem cos kolo 270 pln za szt. z tym ze w polifcie trzeba mocowania rozwiercic.
Jeśli chodzi o odboje to znalazłem jeden zamiennik w IC za 90zł natomiast dzisiaj zamówiłem w ASO po 84,18zł. Niestety z ceną amortyzatorów nie byli konkurencyjni (520zł za szt.).
to ta czesc ale jest ona dostepna tylko w aso i kosztuje ok 80pln. ja kupowalem w ic excel g i placilem cos kolo 270 pln za szt. z tym ze w polifcie trzeba mocowania rozwiercic.
Pytanie czy warto tracić gwarancje dla paru złotych.
Na marginesie napiszę o skuteczności wszelkich pomiarów na stacjach diagnostycznych.
Otóż - lewy amortyzator wyciekł u mnie już chyba kompletnie, prawy zaczyna, a wynik pomiaru na stacji pokazuje w obu przypadkach ponad 70%...
No nic tylko jeździć...:D
pozdro :cool:
Zbieżności nie trzeba ustawiać przy wymianie samych amorów.
Ten to bzdury pisze oczywiście, że TRZEBA ustawić zbieżność.
Sorry za zamieszanie ale to jest tak:
Tam gdzie drążek kierowniczy przymocowany jest do zwrotnicy to wyjęcie amora nie powoduje żadnych zmian ale gdy drążek przykręcony jest bezpośrednio do amora (7gen) to bardzo prawdopodobne jest że zbieżność się rozjedzie.
Jestem już po wymianie amorków i przy okazji zrobiłem małe fotostory. Może się komuś przyda.
Wymiana amortyzatorów przednich w Hondzie 7gen, w sedanie 2002r ale w pozostałych budach będzie podobnie albo i tak samo biorąc pod uwagę, że amortyzatory są te same do EP, EU, EM za wyjątkiem sporta i chyba CTDI
Przydatne narzędzia:
Oprócz standardowych narzędzi przydatny będzie ściągacz do sworzni i ściskacz do sprężyn.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys1.jpg
1.Zabezpieczamy samochód przed przemieszczeniem i zdejmujemy koło.
2.W pierwszej kolejności odłączamy drążek kierowniczy
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys2.jpg
w tym celu należy wyjąć zawleczkę, odkręcić nakrętkę i za pomocą ściągacza wycisnąć sworzeń.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys3.jpg
3.Odkręcamy dwie śruby jedną mocująca uchwyt przewodu hamulcowego i drugą mocująca uchwyt przewodu czujnika ABS.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys8.jpg
4.Następnie odkręcamy dwie śruby dolnego mocowania rys4. Po tej czynności zwrotnica da się już wysunąć z uchwytu amortyzatora.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys4.jpg
5.W górnym mocowaniu amortyzatora popuszczamy nakrętkę „A” (ale tylko do tego stopnia aby puściła trochę co ułatwi późniejsze jej odkręcenie).
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys5.jpg
6.Odkręcamy nakrętki „B” i wyciągamy całą kolumnę. Należy zwrócić uwagę aby dolną częścią amortyzatora nie uszkodzić osłony przegubu.
7.Po wyjęciu kolumny za pomocą ściskaczy ściskamy sprężynę a następnie odkręcamy nakrętkę „A”. Trzpień amortyzatora przed obróceniem zabezpieczamy kluczem imbusowym.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys6.jpg
8.Po odkręceniu nakrętki trzpienia można wyjąc amortyzator. Należy uważać na łożysko górnego mocowania.
http://www.fotoleman.com/fotyNET/amory/rys7.jpg
Nie trzeba zdejmować górnego łoża „C”, wystarczy ręką pokręcić i sprawdzić czy obraca się gładko i bez oporów. A jeśli już komuś wylecą kulki (tak jak mi) to należy całość dokładnie wyczyścić i nałożyć nowego smaru. Górne mocowanie "D" wystarczy wyczyścić i sprawdzić czy nie ma pęknięć itp.
9.Na nowy amortyzator nakładamy odbój i montujemy w sprężynę. Dolny kielich amortyzatora jest tak ukształtowany, że wyraźnie widać w którym miejscu ma się znajdować końcówka sprężyny. Po skręceniu górnego mocowania całą kolumnę wkładamy i przykręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Górne mocowanie ma taki rozstaw śrub, że nie da się go zamontować źle.
10.Pamiętamy o dokręceniu przewodów hamulcowego i czujnika ABS. Radzę też zaopatrzyć się w nowe zawleczki do zabezpieczenia nakrętki końcówki drążka kierowniczego. Stare na pewną będą zardzewiałe i mogą się złamać przy odginaniu.
Podsumowanie.
Odboje amortyzatorów założyłem nowe chociaż stare były w bardzo dobrym stanie. Nie są tanie więc można tu trochę zaoszczędzić ale ciężko je ocenić bez demontażu.
Konieczna jest regulacja zbieżności kół.
Zamontowałem Kayaby excel-g numery i ich zamienniki:
prawy: Kayaba 331008
Alko 3260DG
Bilstein VE3B530, VE3B532
Delphi KG9150
Kager 810545
Kamoka 20331743
Monroe 16471
QH 178463
Sachs 312729
Magnum Technology AG4030MT
Honda oryginał (cokolwiek to znaczy) 51606-S5A-G07
lewy: Kayaba 331009
Alko 3260IG
Bilstein VE3B5290, VE3B531
Delphi KG9150
Kager 810544
Kamoka 20331744
Monroe 16472
QH 178464
Sachs 312730
Magnum Technology AG4031MT
Honda oryginał 51605-S5A-G07
Powodzenia.
Panowie jakie są parametry fabryczne śrub mocowania dolnego tylnego amortyzatora? Niestety przy wymianie urwały sie z obydwu stron, żeby nie postawić auta na kołkach założyłem śruby 12x70 (10.9) gwint 1,5 (wiem że fabryczne mają 1,25). Wygląda, iż wszystko jest w porządku jednak wolałbym założyć śruby które wymaga fabryka ;)
W zasadzie wszystkie potrzebne parametry sam podałeś. W manualu nic więcej nie ma.
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/18-35.htm
Bez paniki jeździj spokojniej i wymień na właściwe.
Spróbuje gdzieś dostać oryginały, jednak jak szukałem wcześniej to nie było :confused: Trochę niepewnie sie czuje mając świadomośc niejakiej "rzeźby" w zawieszeniu :( Oryginalne śruby były nie do uratowania, były tak 'zapieczone' w tulejce amortyzatora, że nie było fizycznej możliwości odkręcenia.
Dobra robota lemonR !! Trzeba dodać do "zrób to sam" :) tylko mała poprawka tutaj:
w pozostałych budach będzie podobnie albo i tak samo biorąc pod uwagę, że amortyzatory są te same do EP, EU, EM za wyjątkiem sporta i chyba CTDI
sport też ma takie same, wyjątek to ep3 i ep4 (bo cięższe silniki), za to tył w każdym jest taki sam.
hmmm wymieniałem u siebie w EP2 ponad rok temu ale żadnych kulek nie było tylko dwa współpracujące pierścienie z tworzywa + smar ... teraz pytanie czy były różne rozwiązania czy poprzedni właściciel odj3bał mi jakaś rzeźbę?
Mogło być też bez kulek. Spójrz, że manual nic o kulkach nie mówi.
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/18-20.htm
Mnie te kulki po prostu zaskoczyły. Sprawdzałem w EPC w/g mojego numeru VIN i też o kulkach ani słowa.
Ciekawe jak u innych?
Grzesieklodz
03-05-10, 21:45
ja też kulek nie miałem tylko 2 plastiki i smar
no ja zmieniałem ostatnio w EM2 i kulek tez nie było...
No to super, zaraz się okaże, że to ja miałem jakąś rzeźbę. Czy jest chociaż ktoś kto miał kulki? :confused:
Jeśli chodzi o EP to amortyzatory EP1 i EP2 są takie same z tym że EP2 ma inne sprężyny, EP3 ma inne amortyzatory ale pasują one do EP1 i EP2. Osobiście w EP1 mam amortyzatory Teina dedykowane do EP3, wymiana przebiegła bez problemów.
AAAAAa i też nie miałem żadnych kulek ;]
Post już wisi na górze w naszych poradach i cały czas zapraszam do zamieszczania kolejnych postów które mógłbym podwiesić :D
Jako, że jest to mój pierwszy post, witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Przepraszam za lawinę pytań....ale cóż zaryzykuję :-).
1. Co sądzicie o amortyzatorach podanych w linku:
http://autoparts.istore.pl/pl/amortyzatory-kpl-przod-bilstein-vne-f122-i-vne-f123-honda-civic-2001-2005.html
czy lepiej zainwestować w te, czy może w Kayaba excel -g.
2. Gdzie mogę kupić nowy wahacz prawy - przyzwoitej jakości za sensowną cenę.
3. Czy ktoś z Was ma doświadczenie - jakie halogeny pasują do sporta po lifcie poza oryginalnymi (cena w ASO 1100 zł).
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
3. Czy ktoś z Was ma doświadczenie - jakie halogeny pasują do sporta po lifcie poza oryginalnymi (cena w ASO 1100 zł).
Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Używane oryginalne,cena za 2 sztuki jakieś 500-600 zeta.
Na marginesie napiszę o skuteczności wszelkich pomiarów na stacjach diagnostycznych.
Otóż - lewy amortyzator wyciekł u mnie już chyba kompletnie, prawy zaczyna, a wynik pomiaru na stacji pokazuje w obu przypadkach ponad 70%...
No nic tylko jeździć...:D
pozdro :cool:
No własnie kolego jak to jest ? , sam zauważyłem juz od dłuzszego czasu wyciek mojego prawego amora, a na stacji diagnostycznej mówią ze 75% oba , teoretycznie jest to niemozliwe.......
A czy ktoś może mi powiedzieć, czy np. takie:
http://www.moto.allegro.pl/item1025937850_honda_civic_usa_2006_06_halogeny_ze staw_montazowy.html
da się zaadoptować do civic sport 2005 hb?
Witam,
Czy mozna gdzies kupic (poza ASO) nowe amorki do Sporta 04/05?? JEsli tak to jakie pasuja?
Z tego co znalazlem w kwestii amortyzatorow do civic sport sporo osob pisze o rozwiercaniu/modyfikowaniu standardowych amorow...
Z tego co pamiętam to bilstein miał wersje B4 na gwint M14 i gwint M16, nie wiem jak inni producenci
Z tego co pamiętam to bilstein miał wersje B4 na gwint M14 i gwint M16, nie wiem jak inni producenci
A jakie dokladnie amorki sa seryjnie montowane w Sportach 04/05? Bo niestety nie wiem, a tak to moze bedzie mi latwiej samemu znalezc pasujace.
Panowie a jakie amorki do Hondy Civic 1.7 CTDI ?? Bo słyszę stukanie z tyłu i kolega powiedział że amorki muszę wyminić a kompletnie się na tym nie znam, chciałbym kupić na allegro ale tam jest duzo tego a w ciemno nie chce nic brać.
radekkaras
27-06-10, 11:25
Siemka prosze bardzo polecam http://www.allegro.pl/item1072669502_amortyzatory_honda_civic_vi_tyl_mon roe.html
Wreszcie i ja wymieniłem u siebie przód i powiem że jużdawno powinienem to zrobić...
Nic nie stuka nic nie puka cisza jak nie na polskiej drodze...
Założone KYB excel-g, koszt 300 zł./szt., odboje i robocizna po znajomości.
Polecam każdemu kto się nad tym zastanawia - nie czekać.
pozdro :cool:
ja też kulek nie miałem tylko 2 plastiki i smar
Dzisiaj wymieniałem amortyzatory i też nie miałem kulek tylko plastiki, po rozebraniu praktycznie nie było tam smaru. Dodałem więc smaru litowego, nie wiem czy dobrze, ale napewno lepiej niz było na sucho :) Na marginesie to chyba nie jest za dobre rozwiązanie, japońce się nie popisali :( Kulki byłyby chyba trwalsze i pewniejsze, bo na tych "plastikach" już widać rysy i przetarcia.
Po wymianie pojechałem na znajoma stacje techniczą i wygląda na to że zbieżnośc sie nie przestawiła (-2), jednak później zauważyłem, że kierownica jest lekko skręcona w lewo. Da się to jakoś przestawić nie ruszając drążków kierowniczych i bez zdejmowania kierownicy?
nie da sie inaczej przestawic , skoro uciekla ci troche kiera to automatycznie zbierznoasc tez poleciala.Jakie zalozyles amorki?
Kayaby Excel G i po pierwszych jazdach wrażenia jak najbardziej pozytywne. Nareszcie to auto sie dobrze prowadzi :D
Co do zbiezności to sprawdzałem i jest wszystko w porządku, tylko ta kierownica :/ Też myślałem, że jak kierownica skręcona to automatycznie zbieżnośc sie rozjechała a tu tak nie jest. Znajomy diagnosta mi sprawdzał więc moge mu ufać.
jezeli kierownica uciekla nie musi to koniecznie oznaczac faktu ze zbierznosc sie rozjechala. tez mi delikatnie kierownica uciekla kiedys w lewa strone a zbierznosc byla ok. zeby wyprostowac kierownice trzeba ustawic od nowa zbierznosc z wyprostowana kierownica. innej mozliwosci niestety nie ma
Witam,
Przeczytałem cały wątek od deski do deski ale mimo wszystko nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie więc pozwolę sobie odświeżyć temat.
Na ostatnim przeglądzie wyszło że prawy przedni amortyzator jest około 2 razy słabszy niż lewy (sprawność około 40%). Chyba będę musiał przeprowadzić ten sam test gdzie indziej żeby mieć pewność ale powoli zastanawiam się nad wymianą obu przednich. Gdzie indziej mechanik sprawdzał amorki na podnośniku (nie na trzepaku) i coś tam powiedział o prawym ale dodał że nie ma żadnych wycieków i jeszcze można spokojnie jeździć.
Mam Civic VII 2005r. EP1 1.4L D14Z6 w wersji SPORT, przebieg prawie 88 000. Jakie amortyzatory przednie powinienem kupić do tego samochodu? Ktoś wcześniej pisał że w Excel-G trzeba coś rozwiercać. W jednym ze szczecińskich warsztatów usłyszałem takie ceny: Magnum 290zł za sztukę, Kayaba 460zł za sztukę, wymiana 80 zł za sztukę.
Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
kup Kayaba. nie bedziesz zalowal.
A pasują czy trzeba coś rozwiercać?
Rozwiercać ???-chyba portwel:p
No ktoś na wcześniejszych stronach pisał że nie pasują do SPORTa i trzeba coś rozwiercać.
A można jeszcze prosić o link do jakiegoś sklepu gdzie można je zamówić po rozsądnej cenie?
pół roku użytkowania Kayab na tyle i pojawily sie stuki podczas pokonywania nierówności, prawdopodobnie tłoczysko.
A pasują czy trzeba coś rozwiercać?
Witam! Niestety trzeba rozwiercać 2 otwory w każdym amortyzatorze, chodzi o mocowanie do piasty na 2 śruby o średnicy 16mm, otwory w amorku są 14, żaden problem jęzeli posiadasz wiertarkę to spokojnie sobie poradzisz, a jeżeli będziesz robił to u mechaniora to tym bardziej się nie powinieneś martwić bo dla niego to na pewno nie będzie żaden kłopot.
Niestety trzeba rozwiercać 2 otwory w każdym amortyzatorze
To nie ma kayaby do polifta?? Tylko trzeba rzeźbić przedliftowe??
Juz wczesniej o tym pisalem - polifty sa na wieksza srube i maja wieksza srednice kolumny macphersona. Kyb z tego co pamietam mial tylko jeden rodzaj amorkow do em2. Tokico i koni (wklady) roznicowaly na 2001-2002 i 2003>.
To jakie pasują do polifta bez żadnych rozwierceń i są godne polecenia?
Z tanszych zamiennikow nie wiem, bo interesowaly mnie troche lepsze, dlatego wsadzilem koni. Tokico niebieskie sa ok do normalnego i troche obnizonego zawiasu.
A Koni ile kosztują i gdzie je można dostać? Pasują do polifta bez żadnych zabaw w wiercenie?
A Kayaby gdzie najlepiej kupić? Czy po rozwierceniu normalnie już działają i wiercenie nie ma na nic wpływu?
Koni najlepiej w sklepach internetowych, ale do seryjnej sprezyny nie ma sensu. Koni to wklad - montujesz w stary amor. Co do kyb to napisz do firmy i przedstaw sprawe, moze gdzies maja z otworem na 16mm, zeby nie bylo, ze po rozwierceniu otworu stracisz gwarancje.
Ok, chyba kupię Excel-G. Pytanie tylko czy kupić standardowe i rozwiercać czy szukać takich z otworem 16mm?
Ktoś poleci jakiś dobry sklep internetowy gdzie można kupić te KYBy?
EDIT:
Znalazłem coś takiego:
http://gt4.istore.pl/pl/kyb-331009.html?partner=1984
http://gt4.istore.pl/pl/kyb-331008.html?partner=1984
Zna ktoś ten sklep? Ta cena jest ok czy znajdę taniej?
Znalazłem jeszcze coś takiego ale mają tylko 331009:
http://www.palis.pl/amortyzator-kyb331009%283,95,3601%29.aspx
EDIT2:
Znalazłem taniej:
http://www.centropol.sklepna5.pl/towar/17/amortyzator-kayaba-gaz-331008-prawy331009-lewy-przod-honda-civic.html
http://roseshop.com.pl/index.php?products=product&prod_id=519
Jest jakieś ryzyko że trafię na podróbki?
Pytam bo nie jestem na 100% pewny.
Czy zawieszenie od Civic'a 3d Sport 1.6 pasuje na 100% do zwykłego Civica 5d przedlifta z 2001r. ? Chodzi oczywiście o amortyzatory i sprężyny.
Pytam bo nie jestem na 100% pewny.
Czy zawieszenie od Civic'a 3d Sport 1.6 pasuje na 100% do zwykłego Civica 5d przedlifta z 2001r. ? Chodzi oczywiście o amortyzatory i sprężyny.
Fizycznie amortyzator ze sprężyną podejdzie. Różnica tkwi w dwóch otworach służących do mocowania. Były otwory o średnicy 14 mm i 16 mm.
Ok, chyba kupię Excel-G. Pytanie tylko czy kupić standardowe i rozwiercać czy szukać takich z otworem 16mm?
Ktoś poleci jakiś dobry sklep internetowy gdzie można kupić te KYBy?
ja ci polecam
http://vtecshop.eu/produkt/amortyzator-honda-civic-01-05-przod-lewy-331009
http://vtecshop.eu/produkt/amortyzator-honda-civic-01-05-przod-prawy-331008
szybka wysyłka, dobry kontakt
Wow, jaka różnica. Dwa lata temu za te same amortyzatory płaciłem po 400zł za sztukę.
tu macie lepszą ofertę: http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=A0DC83#/x - znalezione przez Marcina
Dzięki KoRa. Może będzie lepiej dorzucić te parę dych i mieć z pewnego źródła. Najtaniej znalazłem za 270.
owsikk, a jest możliwość dostać te amortyzatory o obu tych średnicach otworów? W SPORT jest 16mm?
Leeo, a czym się one różnią od Excel-G? Bo widzę że to inny model i nawet nie ma ich w katalogu dla mojego modelu. To na pewno jest do 2005r?
AGX to model sportowy z regulacją siły tłumienia (czyli może ustawić jak twardo ma być). Pasują do sportowych sprężyn. trzeba by dzwonić do siedziby KYB i pytać - moim zdaniem wszystkie amory KYB mają średnicę śruby 14mm, dlatego ja wybrałem koni :)
owsikk, a jest możliwość dostać te amortyzatory o obu tych średnicach otworów? W SPORT jest 16mm?
Amorki ze średnicą fi 14 mm będą mieć inne numery katalogowe niż fi 16 mm.
W niczym to nie przeszkadza bo jak kupisz z fi 14 mm to bez problemu rozwiercisz sobie na 16 mm. W wersji SPORT, Type-S i Type-R są otwory 16 mm.
I nie tracisz gwarancji jak rozwiercisz??
I czy nie jest tak jak w coupe - 2001-2002 - mają 14mm i średnicę MacPhersona 50mm, a 2004-2005 mają 16mm i średnicę 55mm? 2003 model pośredni i podobno moze być różnie, ale bardziej że tak samo jak 2001-2002.
Nikt wcześniej chyba nie pytał o gwarancję ;-)
No to ja pytam: da radę kupić amortyzatory do 2005 r. wersja Sport tak żeby były dobre i nie stracić gwarancji przez jakieś rozwiercanie?
Leeo, rozumiem że w wersji SPORT są sportowe sprężyny? Skoro te AGX pasują to czemu nie są wylistowane w katalogu Inter Cars dla modelu 2001-2005?
Gwarancja na amory - to fikcja tak jak z większością części samochodowych gdzie można spotkać zapis że montaż musi się odbyć przez uprawniony zakład itp. Więc jeśli planujesz zakładać sam to zapomnij o gwarancji a jeśli gdzieś w warsztacie to niech się warsztat martwi o średnice otworów i kupuje części.
Tylko że zakład zamawia po cenach niezbyt atrakcyjnych, przykładowo jeden z warsztatów woła sobie 1500zł za wymianę. 525zł za amortyzator i 95zł za wymianę jednego + 100zł za geometrię. A tak w ogóle to powiedzieli że zamontowaliby mi KYB 331010 i 331011. Sprawdziłem i są to amortyzatory do Civica VI a nie VII o_O.
Dlatego chcę sam kupić amortyzatory po jakiejś normalnej cenie i zapłacić za samą wymianę.
Może się pomylili. 331008 i 09 są do VII gen.
w katalogach nadal funkcjonują złe oznaczenia i często VII jest oznaczona jako VI.
Z tego co pisali kiedyś użytkownicy sportów sprężyny, które tam siedzą, to -15 w stosunku do serii ep. Nie wiem jak będą spasowane ze amorkami AGX.
Skoro te AGX pasują to czemu nie są wylistowane w katalogu Inter Cars dla modelu 2001-2005?
nie bardzo rozumiem - przecież jest wyraźnie napisane: KYB AGX Amortyzator regulowany Honda Civic 1.4, 1.6 (EM2, EP1/2/4, EU7/8/9) - Przód Lewy
Zgadza się, ale jak w tym katalogu wybiorę markę Honda, model Civic VII Hatchback 2001-2005, 1.4 iS to są tylko Excel-G a nie ma nic o AGX.
Też zauważyłem że często jest mylony z VI generacją. Jak np. podałem swój numer VIN to gość w sklepie powiedział że on to ma oznaczone jak VI. Ten co podał mi te amortyzatory 331010 i 331011 też znalazł je po numerze VIN. Sam już nie wiem o co w tym chodzi...
Zgadza się, ale jak w tym katalogu wybiorę markę Honda, model Civic VII Hatchback 2001-2005, 1.4 iS to są tylko Excel-G a nie ma nic o AGX.
Też zauważyłem że często jest mylony z VI generacją. Jak np. podałem swój numer VIN to gość w sklepie powiedział że on to ma oznaczone jak VI. Ten co podał mi te amortyzatory 331010 i 331011 też znalazł je po numerze VIN. Sam już nie wiem o co w tym chodzi...
w przypadku Excel-G
amortyzatory 331010 i 331011 pasują do aut z silnikiem 1.7 ctdi i do type-r
do benzynowych 1.4 i 1.6 mają oznaczenia 331008 i 331009 (są trochę tańsze niż te wyżej)
gdybyś szukał do tych amortyzatorów osłon, także kayaby, to mają symbol 910018
To jest 1.4 wersja SPORT a gdzieś mi mignęło przed oczami że w wersji SPORT jest zawieszenie z Type-R albo bardzo podobne. Ktoś może to potwierdzić?
Może mi ktoś doradzi...
po 105 tys. km padł mi jeden amortyzator. jako, że byłem wtedy całkowicie oddany ASO oddałem sprawę w ich ręce i ... wymienili jeden amortyzator i łącznik stabilizatora (+tuleje wahacza i tuleje drążka stabilizatora po obu stronach, coś tam stukało przy nierównościach i po wymianie faktycznie przestało). podobno czasem tak robili, szczególnie na gwarancji (choć ja to robiłem już poza). mniejsza o to czy słusznie, to było prawie 3 lata temu. teraz mam 140 tys.km - i padł drugi, tzn. jest wyciek, choć dyskomfortu żadnego na razie nie odczuwam.
i teraz pytanie co znowu zrobić - wymienić oba, gdzie jeden ma tylko 35 tys.km, czy można dopuścić wymianę tylko jednego?
robię tym samochodem ostatnio już tylko 5 tys.km. rocznie.
bunkerites
04-04-13, 17:47
Amory wymienia sie parami!!...*****iste ASO!
Wykopaliście temat sprzed pół roku :p
bunkerites
05-04-13, 20:12
No fakt:) nalezy sie zloty szpadel :)
http://images35.fotosik.pl/1868/ad67c2fb3a697da2med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Amory wymienia sie parami!!...*****iste ASO!
Dzięki za "szpadel" ;-) Poniekąd w ASO maja racje, zresztą nie tylko oni. Wielu sprzedawców amorów nie daje gwarancji na amora jeśli jest sprzedawany tylko jeden. Jeśli jest jednak niewielki przebieg to można ryzykować wymianę jednego choć znam kilka przypadków (jednak ze znacznie większym przebiegiem), że po roku czasu wymieniony amor padł (nie stary a nowszy).
A wracając do wykopalisk - jakiś czas temu pojawił się u mnie w lewym, przednim zawieszeniu zgrzyt (pisk, skrzypnięcie, skrzypienie - jak kto woli) w momencie głębokiego skoku zawieszenia (np.zjazd z krawężnika, zjechanie w dół z najazdu itp.) i to najczęściej przy skręconych kołach. Dodatkowo, jak samochód był obciążony, na trasie słychać było skrzypienie przy lekkich ruchach kierownica przy jeździe na wprost. Żadnych wycieków z amora, żadnych luzów itd. W ASO 100 razy zjeżdżano z najazdu, krawężnika, słuchano tego dźwięku i obiecano diagnozę dopiero po wykopaniu McPersona choć wykluczono sam amortyzator. Zapewniono jednak, że nic mi nie grozi w czasie jazdy. Nie dało mi to spokoju, wykopałem kolumnę i ja zdemontowałem. Okazało się, że pęknięty był, i to gość konkretnie, odbój (gumowy "bałwanek", którego dolną część stanowi "sukienka" osłaniająca tłok czy też trzpień amora). Przez owo pęknięcie (biegło od połowy wysokości pionowo w górę i następnie jakieś 2 cm w bok) na trzpieniu osadziło się mnóstwo syfu, piachu, który dodatkowo dostał się w okolice łożyska górnego mocowania amora. Zamówiłem więc to: http://kayaba.istore.pl/pl/kyb-910018-odboj-oslona-amortyzatora-przod-honda-civic-kpl-kayaba.html oraz to: http://kayaba.istore.pl/pl/kyb-sm5403-poduszka-amortyzatora-przod-kpl-lewy-lub-prawy-honda-civic-01-02-szt-kayaba.html (nie sugerować się obrazkiem) i... jak ręką odjął. Cisza, spokój jak w nowym. Roboty tyle co przy wymianie amora, jedynie musiałem zbieżność ustawić bo się troszkę rozjechała.
A propos: w moim łożysku (starym i nowym z KYB) też nie było żadnych kulek, jedynie dwa pierścienie z tworzywa przesmarowane pomiędzy sobą (dodatkowo na starym było trochę piachu ;-) ).
Hejka
Tym razem ja odkopuję więc przy 108000 czas na zmianę amorów. Mam Ep2 2004 sport i zastanawiam się nad amorami wstępny wybór padł na bilstein b4 zastanawiam się nad KYB ale znajomy kiedyś te amory reklamował wiec mam obawy. Co o tych amortyzatorach myślicie jakie są wasze opinie są dwa rodzaje z gwintem m16 i m14 które wybrać żebym nie latał nie odmieniał
http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&36=0&35=171&32=15526&34=0,100121&14=19&10=06EAB6455F374F07930D1134889E1159018019&12=130
tu mam link do aukcji.
http://allegro.pl/amortyzatory-bilstein-b4-honda-civic-vi-przod-i3320230875.html
napiszcie co jeszcze musze wymienić - łożyska w mcperhson? czy coś jeszcze kupić?
z góry dziękuję za pomoc :)
pozdrawiam
bunkerites
14-06-13, 20:24
Mam KYB i jestem zadowolony.Przejechane 40tys w 2 lata.Dzis na przegladzie pokazalo 78%.Duzo jezdze po dziurach...Ot taka droga do pracy.A nic nie musisz wymianiac..Sam amor plus odboje i zbierznosc zrobic.A amory dobieraj wedlug nr VIN...musza pasowac
Witam znalazłem taki komplet amortyzatorów co możecie o nim powiedzieć?
http://allegro.pl/kpl-4-amortyzatory-kyb-kayaba-honda-civic-1-7-ctdi-i4356108672.html
jaka to kayaba, bo aukcja troche z dup* za przeproszeniem , duzo zdjec innych modeli amortyzatorow (AGX ) ale pod kazdym drobym druczkiem napisane, ze zdjecia pogladowe. Rozumiem, ze te amorki to kyb excel-g ? Zapytaj o numery seryjne amorkow to wszystko wtedy mozna sprawdzic
Dokładnie właśnie wysłałem maila by mi przesłał dane tych amorków i zdjęcia tego co ma do sprzedania a nie jakieś poglądowe by nie były jakies podjebki bo bardzo tanio.
bunkerites
27-07-14, 11:16
Kolego cena jest ok.Gdyz na przod 1 szt kosztuje 325 zl a na tyl sztuka 160 zl. Sa sklepy ciut drozsze gdzie za 2 na tyl 400 zl.Wiec mysle ze nie ma co afery robic
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
mateusz5432
22-02-15, 20:12
Mam na handel amory i springi seryjne z mojej em'ki. Wszystko sprawne.
MotoAutko_pl
02-03-15, 13:52
To też kwestia tego gdzie kupujemy bo jak słusznie napisałeś są sklepy droższe i tańsze,a najlepiej szukać nie tylko na allegro z częściami sprowadzanymi z Singapuru,ale w tych dobrych i godnych zaufania sklepach internetowych.
bunkerites
02-03-15, 20:12
np intercars ma ceny kosmiczne Kayabow exel-g
Panowie, moglibyście rzucić numerem KYB do Civica VII 1.6 Sport? Muszę wymienić w swojej suczy, bo na badaniu wyszło po lewej stronie niecałe 40% a po prawej 42%. Myślałem o założeniu używek seryjnych ale ciul wie czy nie będą gorsze od teraz posiadanych. Zacząłem przeglądać forum i pomyślałem (mimo, że w warsztacie odradzali), że kupię amorki z Kayaby. Mój wybór padł na Kayaba Excel-G (gazowe) KYB : 341311, tylko chciałbym się upewnić, czy na pewno dobrze wybrałem :).
Serdeczne pozdrowienia!
A tak przepraszam, tył ;)
analyzer64
29-09-15, 20:15
341311
przód: 331008 i 331009.
A tak przepraszam, tył ;)
Wieczorem CI wrzucę bo będę w garażu a mam pościągane koła.
Dobra przyszła u mnie pora na wymiane amorków i teraz pytanie czy przód z Type-r, od Kayaby Excel-G podejdzie do EM2 przed liftem 2002 rok czy cos tam jest inaczej?
Chodzi mi konkretnie o KYB331010 i KYB331011.
Jakie amortyzatory na przód polecacie do EP1?
Wczoraj byłem na przeglądzie, sprawność wyszła ok, ale jak mechanik zajrzał od spodu, to z prawego przedniego cieknie, więc niedługo pewnie konieczna będzie wymiana.
Dodam że autko pomimo że z 2001 roku, to ma przebieg ori 53k km, toteż nie chcę ładować jakiegoś szajsu, bo pojeżdżę nim jeszcze nie rok i nie dwa ;)
Wpadłem pewnie na jakąś dziurę i dlatego strzelił - czy praktykowaliście wymianę tylko jednego amorka, czy nawet pomimo dobrej sprawności drugiego do wymiany od razu komplet na tej samej osi?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.