Zobacz pełną wersję : D15B2 Turbo czy swap ?
Mam w swojej hani motor d15b2 czyli wiadomo szału nie ale mam zamiar coś z tym zrobić. Obiło mi się o uszy ze dość tanio można wstawić małą turbinkę , tylko zastanawiam się czy silnik da rade na chwile obecna nie bieżne nic oleju, nie grzeje się i w ogóle jest cacy lecz 90km dziebko mało i teraz mam dylemat czy isc w strone turbo czy jednak isc w stronę swapa na D16. Znalazłem kilka tematów swapa na d16 ale jeśli chodzi o turbo to juz mniej w tej kwestii... Co byście doradzali ?
zamontujesz turbo bez kucia i co dmuchniesz 0,4 bara.
Pozbieraj monetki , kupuj d16 podkuc i dmuchac pow.1 bara to da jakas satysfakcje z jazdy i dobre osiagi.:p
Badz swap na b18 N/A ( badz turbo )
Musisz zastanowic sie w ktora strone idzesz N/A czy Slimaczek ( T )
Misiekemeryt160
10-06-09, 15:49
jak turbic to D16 i b serie , D15 podobno sabe maja kopztka,
No właśnie główny czynnik to te nieszczęsne monetki... Mam zamiar mody zakończyć na +/- 120-130km i nie ukrywam ze jak najmniejszym kosztem :D A co do turbiny to te 0,4 bara nie przeklada sie na wzrost mocy ? I czy mogę liczyć na te 30-40km więcej i bez obaw o silnik ?
Misiekemeryt160
10-06-09, 16:05
o,4 da ci okolo tych 40 50 km,ale ja osobiscie to bym wolał swapnac na B18C4. Koszt troszke nizszy niz turbo a raczej pewniejsza jazda.
Jak chcesz zakończyć na 12-130 to rób swap na d16z6 - seryjne 125 koni, bez wysilenia i wystarczająco w lekkiej budzie jeżdżące. W 3 tys. powinieneś się zmieścić. Dozbierasz więcej - będziesz kombinował.
MaTeUsZ_V212
10-06-09, 17:07
Zmienić na d16 i wtedy turbo. Natomiast jeśli satysfakcjonowały by cię 170km to mozesz iść w b18, masz pewność, że silnik ci się szybko nie wysra i do b18 też możęsz zawsze założyć turbo.
turbo nie da się zrobić tanio żeby dobrze i długo działało, rób swap
No właśnie tak zacząłem intensywnie czytać o turbo i chyba narazie sobie odpuszczę i kasę wrzucę w blacharkę i pogadam z wujaszkiem możne ściągnie mi za normalne pieniądze B18 a jak nie to wezme D16 i tez bedzie milo :)
jesli masz zdrowy motor to lepiej zrob sobie mpi z dolotem i wydechem wtedy wstrzelisz sie w przedzial 120-130 HP i finansowo najtaniej ze wszystkich mozliwych opcji
jesli masz zdrowy motor to lepiej zrob sobie mpi z dolotem i wydechem wtedy wstrzelisz sie w przedzial 120-130 HP i finansowo najtaniej ze wszystkich mozliwych opcji
dokladnie.zerknij w ten temat: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=8414
koszt pewnie kolo 1,5tys na wypasie ze wszystkim(dano sie nieorientowalem w cenach czesci ale pewnie niewiele sie pomylilem)
hmm 120 koni to mozesz miec po wydechu, kole 4-2-1 dolocie i oczywiscie przejscu na pelen wtrysk.
Ja u siebie osiagnolem 124 koniki i prawie 155 niutkow..
dokladnie.zerknij w ten temat: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=8414
koszt pewnie kolo 1,5tys na wypasie ze wszystkim(dano sie nieorientowalem w cenach czesci ale pewnie niewiele sie pomylilem)
Dzieki o cos takiego mi chodziło :D Wydech juz mam bodajże z wersji vti 1,8. Mam jeszcze jedna opcje wujaszek sciaga z UK auta muszę z nim pogadać ile by kosztowało ściągniecie czegoś z B18 :D
nom VI gena z b18c4 można w angolni za 4 tyś pln wylookać potem transport i swap.
koszt pewnie kolo 1,5tys na wypasie ze wszystkim(dano sie nieorientowalem w cenach czesci ale pewnie niewiele sie pomylilem)
dpfi -> mpfi + dolot + cały wydech = ok. 1500 pod warunkiem że sam robisz i używany kolektor 4-2-1 kupisz. Taki mod w tym silniku daje rade! Duża różnica względem serii. I zawsze jak sie za jakiś czas znudzi i bedzi chciał więcej to czapkę vtec nakłada i 140 HP wypluje!
dpfi -> mpfi + dolot + cały wydech = ok. 1500
a wiec dobrze sie wstrzelilem :)
Tak ale tak jak pisałem pod warunkiem że sam robisz i używany kol. 4-2-1 kupisz. Jak nie to + 500 zł do tego:D
ceny się zmieniają ale jak dasz rade to zrób to sam. Jaki wydech/średnice polecacie do mpfi d15b2?Dwa cale max ?
Tak, dokładnie max 2". Ja mam jeszcze seryjną średnicę z D15 ale szukam środkowej rury z tłumikiem z EG6 VTi. Tam było 2" i $$$ nie dużo.
Możesz też kupić środkowy od b18, pasuje p&p ale łatwiej dostępny.
D15B2 -> przerobione na B7 + kompresor eaton m45 = 171PS i 228Nm
Koszt wszystkich części i robocizna u Przema72: 3000-3500zł (w cenie z profesjonalnym strojeniem)
http://www.youtube.com/watch?v=xRIShygga-0
Czego chcieć więcej :) Vti nie ma szans
Czego chcieć więcej
informacji po roku mocnego użytkowania o bezawaryjności.
Na pewno taka będzie :P Mój też miał 'wybuchnąć' i ciągle jeździ na sporo większym doładowaniu :) W tamtym Civicu jest 0,5 bara ja myślę że ma jeszcze lekki zapas ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.