Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problemy Techniczne - EM2



jacor
10-06-09, 11:01
po tematach związanych z kolektorem i zawieszeniem przyszedł czas na taki dział gdzie będziemy opisywać swoje problemy i je rozwiązywać. Lepiej żeby to było w jednym miejscu niż rozsiane po całym forum.


Zaczynając ode mnie to dziś zauważyłem spaloną żarówke światła wstecznego. Jaka żarówka tam wchodzi ?
Jeżeli chodzi o montaż i trzeba zdemontować obicie bagażnika i tam już bede mial pod nim dostęp do całej lampy (żarówek) czy jakoś inaczej to wygląda ? Po doświadczeniach z wymianą postojówki mam nadzieje że będzie to odrobine prostsze

Leeo
10-06-09, 12:10
Ja zapewne mam inne żarówki, więc się nie wypowiem w tej kwestii, ale co do demontazu, to jest bardzo prosto. W bagażniku masz tylko jeden zatrzask z każdej strony w postaci spinki(u mnie jest spinka ze śrubką) Odkręcasz, wyjmujesz klina i odchodzi cały płat, uwidacznia się lampa, wszystkie wtyczki idą bezpośrednio do żarówek, więc każdą z osobna można odłączyć przekręcając wtyk.

jacor
12-06-09, 23:26
przeglądając późną porą fotki amerkańskich EM2 natrafiłem na takie foto:

http://i44.tinypic.com/wji2xy.jpg

moją uwagę zwrócił ukł dolotowy, a w zasadzie ta osłona wkół filtra która eliminuje zasysanie ciepłego powietrza. można takie coś dostać w PL ? jak to się nazywa po fachowemu ? jaka może być orientacyjna (albo jaka jest) cena czegoś takiego ? myślałem już o założeniu dolotu ale nigdy nie mogłem znaleźć EM2 z taka osłoną ? co o tym sądzi reszta braci EM2?
+ do tego jakaś fajną rozpóreczke dobrać :)

Leeo
12-06-09, 23:49
to dolot K&N 57i albo podobny - ma w standardzie taka obudowę.

can
13-06-09, 01:54
ja nei wiem skad on to powietrze w takim razie zasysa, od dolu i przodu jest odgrodzony, od drugiej ma akumulator:) a z ta przegrodka to ja w ogole nie widze rozporki, no chyba ze neuspeed, ale szukaj wiatru w polu...http://www.corsportusa.com/store/catalog/index.php jak ktos ma paypal to moze tu sprzedadza:)

jacor
13-06-09, 13:20
wy w swoich macie niżej ten filtr tak ? w przyszłości chciałbym sie wyposażyć w stożek no ale właśnie chyba nie ma takiej wygodnej opcji, jedne są zbyt nisko i mogą zassać wode po wjechaniu w kałuże inne znowu obudowane i nie maja skad zassac tego powietrza. ale skoro ten stożkowy maja amerykańce w swoich samochodach to chyba nie musi być aż tak źle z tym zasysaniem powietrza - skądś tam napewno zasysa :)

Leeo
13-06-09, 14:06
Filtr jest mniej więcej na takiej samem wysokości we wszystkich autach z SRI, tylko CAI jest do samej ziemi. Ja kupiłem dolot krótki, bo bałem się hydrolock'a, czyli właśnie zassania wody(tym straszą osoby, które chcą kupić CAI). O dolotach pisaliśmy w poprzednich tematach, więc nie będę się powtarzał o hydroshieldach itp, ale jak chcesz mieć rozpórkę, to nie przeszkadza Ci w tym dolot, po prostu będziesz musiał kupić neuspeed albo DC lub też zrobić sobie rozpórkę w eltecu tak jak ja kiedyś chciałem.

jacor
13-06-09, 15:06
czyli: rozpórka albo dolot, bo widze że nie ma się co pakować w dolot + rozpórke przynajmniej taką bardziej dostępną ja już się przekonałem jak ci zza wielkiej wody nie chca przesyłać do PL różnych przedmiotów

can
13-06-09, 15:10
dc na przod kosztuje w uk 115 funtow .

jacor
13-06-09, 15:16
:eek: do tanich te zabawki nie należa. jeżeli miałbym wybierać miedzy dolotem a rozpórką to nie wiem co bym wybrał. ten stożek z fotki fajnie sie prezentuje :) bo o to generalnie chodzi o żadnych osiągach w przypadku EM2 nie ma co wspominać

Leeo
13-06-09, 15:20
Stary, ale po co Ci rozpórka do seryjnej zawiechy? Przecież to ma sens przy obniżonym aucie z dobrym amorkiem, w innym wypadku usztywnienie budy nic nie pomoże, a sama przednia to już w ogóle.

jacor
13-06-09, 15:28
staram się myśleć przyszłościowo :D

Leeo
13-06-09, 15:37
Hehe, przyszłościowo? Hmm... no to wiesz - dolot - 1 etap wydechu :P

Ładniej pod maską będzie wyglądał dolot, ładniej będzie brzmiało autko, jeździć szybciej nie będzie..
Rozpórki - najbardziej opłaca się kupić megan racing z USA, bo za 3 zapłacisz 100$ + przesyłka, ale wtedy będziesz musiał kupić dolot injena albo robić custom w eltecu(co nie jest taką głupią sprawą, bo od razu doprowadzą Ci zimne powietrze ze zderzaka i odgrodzą filtr - na pewno lepiej niż ta osłona KNN prezentowana na zdjęciu. Jak jesteś ciekawy jak to wygląda to wejdź w sedana shegg'eiego, czy jakoś tak, bo on tam robił :) albo możesz kupić oddzielnie drożej lepsze rozpórki firmy DC, taki sam komplet około 240GBP. A tak na dobrą sprawę to moim zdaniem najbardziej cieszyłbyś się ze sprężyn, bynajmniej ja broniłem się bardzo długo a największą radość sprawiły mi właśnie sprężynki(dolot miałem wcześniej). Auto dostało mega kopa w kategorii wizerunek i dopiero wtedy zrozumiałem dlaczego namawiał mnie tak na to Can i Alchemiq. Jeżeli boisz się, że będzie za nisko, to uwierz mi, na pro kicie nie będzie - mieszkam na mazurach i wiem co mówię.

jacor
13-06-09, 17:30
byłem blisko Eibachów i wiesz sam co się stało :( ja auto obniże na 100% ale może jeszcze nie w tym sezonie ponieważ na razie nie tylko ja nim jeżdże i ja nie chce żeby ta druga osoba (kobieta) narobiła mi kłopotów z powodu obniżonego samochodu bo ja wiem jak kobiety jeżdżą. jak tylko ja nim będę jeździł wtedy pójdzie w dół. będę zbierał kase na regulowane zwieszenie Tein'a :). no i kolejna zagadka do rozwiązana. czy regulowany Tein za taka kase czy lepiej Eibachy Springi + amortyzatory no i oczywiście camber kit

can
13-06-09, 17:46
zacznij od camber kitu, a w ogole to znowu zamiast pisac w temacie o zawiasie robimy burdel tam gdzie nie trzeba :)

ja sie chetnie przylacze do dyskusji o zawiasie, ale w tym drugim temacie, bo tez mam pare pytan :D

Leeo
13-06-09, 17:50
też miałem właśnie odpisać w taki sposób, więc Jacor, przenoś się z pytaniem do działu zawieszenie, bo modki i tak nie zaglądają w nasz temat, więc nie ma co czekać aż sami przeniosą :)

Grzesieklodz
13-06-09, 21:48
a moze zamiast takie przegody cos takiego http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=656893398 i mozna do tego rurka doprowadzic zimne powietrze ze zderzaka na przyklad

a cos takiego http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=110_123_136_99&products_id=184
a i czy to cos by pasowalo?? wiem ze nie ma tego w tabelce ale wyglada tak samo tylko czy wytrzyma w EM2 http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=110_124_142&products_id=1029

can
13-06-09, 22:02
wyglada tak samo tylko czy wytrzyma w EM2 [/url]

no w sumie fakt, z wygladu to kazdy pasuje :D :eek:

Leeo
13-06-09, 22:47
Rozpórka wg "fachowców" z mtuning nie pasuje, poza tym widać, że mocowanie jest inne. Już kiedyś do nich pisałem w tej sprawie. Musiałoby być w Rzeszowie jakieś EM2, na którym by się to sprawdziło. Do mojej i tak odpada. Jeżeli planujesz coś kiedyś modyfikować z dolotem, to też nie ma co rozważać rozpórki proracing:]

jacor
13-06-09, 22:50
ja osobiście rozmawiając z chłopakami z Honda Podkarpacie różne opinie słyszałem nt mtuning także dmuchając na zimne odpuściłbym ich :)

Alchemiq
13-06-09, 23:20
o żadnych osiągach w przypadku EM2 nie ma co wspominać
... i żebyś wiedział - osiągi po założeniu stożka są nawet gorsze.. ale wrażenia dźwiękowe - nieopisane !

jacor
14-06-09, 14:45
osiągi po założeniu stożka są nawet gorsze.. ale wrażenia dźwiękowe - nieopisane !

hm to ja już nie wiem. ja miałem tą kibel rure i filtr K&N i powiem Wam że nie było tak źle teraz jeżdże na seryjnym i nie czuje żeby mi coś mocy wróciło, mało tego to jeżdżac na tym stożkowym czułem tak jakby od 4 tys obr/min szedł ciut lepiej, co prawda jeździłem na nim może jakiś tydzień bo pojechałem do ASO na 1 przegląd i tam mi go wymienili na seryjny. nie wiem już sam może mi sie wydawało :D albo byłem zbyt podniecony w 1 tygodniu użytkowania takiego samochodu :)

Leeo
14-06-09, 14:55
No bo od 4 tysi słyszałeś ryk vteca ;) Ja tam nie odczuwam spadku mocy, bo jak można go odczuć jak to są takie małe wartości :P Can, Alchemiq i ja mamy doloty w EM2, co masz być gorszy ;) hehe

cobra524
14-06-09, 17:37
ja tez mam :P

jacor
14-06-09, 23:06
nie no ryk rykiem ale coś tam chyba jednak było na rzeczy :) zresztą ... już mam tak mózg zlasowany że nic tylko kupić kalibre