Zobacz pełną wersję : "Wire Tuck" - Pytania, opinie i sugestie
Ostatnimi czasy siedze i caly czas studiuje temat "Wire Tuck" czyli oczyszczenie komory silnika z wszystkich kabli i wezykow. Przesledzilem juz kilkanascie tematu na amerykanczanskich forach i tam mysle czy w zrobinie tego w PL i do prowadzenie do stanu prawie perfekcyjnego jest mozliwe??? :) Z tego co sie dowiedzialem mozna kupic gotowa wiazke na stronie http://www.chasebaysonline.com/pricingproduct/ tylko ceny tam sa powalajace :/ ale efekt idelany ;)
Znalazlem tez caly temat na forum hondatech http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1693934 gdzie wszystko jest praktycznie opisane tylko wiekszosc z czesci ktore sa do tego potrzebne raczej ciezko bedzie znalesc w PL :/
Tu znajdziecie male foto story od ImportTuner jak wire tuck wyglada przed i po zrobieniu--> http://www.importtuner.com/tech/0705_impp_wireless_engine_bay_tricks/photo_01.html
Kolejne foto story przedstawia jak to wszystko wyglada w CRX z B18C1 na pokladzie --> http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1719839
I Civic Vg. z d15b7 --> http://www.talkjdm.com/showthread.php?t=1030
Teraz do rzeczy co jest co calej rzeby potrzebne.
Napewno trzeba wyciagnac silnik, sciagnac zderzak i blotniki :P do tego mozna ale nie trzeba wyciagnac caly srodek(deske fotele tunel srodkowy i dywan) :) trzeba jezeli chce sie to zrobic idelanie i chce sie schowac reduktor sily hamowania do tego potrzebne beda przewodyw stalowym oplocie Goodridge-->
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2103425
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1459195
http://img413.imageshack.us/gal.php?g=dsc00975eg6.jpg
Male Aku. W US produkuje cos takiego firma Odessy i wyglada to tak
http://img329.imageshack.us/img329/9010/680standm.th.jpg (http://img329.imageshack.us/my.php?image=680standm.jpg)
i mozna go zamontowac w dwoch rozsadnych miejscach
1. W podszybiu
http://img329.imageshack.us/gal.php?g=dsc02755i.jpg
2. Pod blotnikiem z prawej strony (tam gdzie montuje sie CIA)
http://img329.imageshack.us/img329/4455/35936189154a52732a60bd.th.jpg (http://img329.imageshack.us/my.php?image=35936189154a52732a60bd.jpg)
Narazie tyle bo czas leciec do pracy wieczorem bede staral sie to dokonczyc :) jezeli ktos sie z czyms niezgadza prosze pisac.
Tez sie nad tym zastanawialem, ale raczej ciezko u nas to zrobic :/
BTW. Jestem ciekaw, jak duze problemy bylyby przy przegladzie...
a jaka to różnica w usa czy pl ? nie siejcie mitów Panowie... jak nie chcesz miec akumulatora pod maska zamontuj w bagazniku, jak nie chcesz miec bezpieczników pod maska przykrec gdzies w okolice schowka, jak wiesz mniej wiecej gdzie która kostka jest od czego i umiesz obchodzic sie z kablami to sobie poradzisz, żeby puscic wiązki od swiateł pod blotnikami nic nie trzeba przedluzac - a jak beda schowane od razu robi się czysciej pod maska
Tak ale czy jak damy aku do bagaznika to nie bedzie ubytku energi??????Alternator da rade????czy z czasem zabraknie energi....
Po Twoim poscie wnioskuje ze nie bardzo wiesz o czym piszesz;)
Niczego nie zabraknie.
Tez sie nad tym zastanawialem, ale raczej ciezko u nas to zrobic :/
BTW. Jestem ciekaw, jak duze problemy bylyby przy przegladzie...
a co ma przeglad do kabli puszczonych gdziekolwiek indziej niz w seryjnym miejscu?
zagladaja ci pod zderzaki? zagladaja ci pod wykladzine?
jedyne co to w przypadku innego niz seryjne mocowania aku mogli by sie przyczepic.
Co Tak cichu tu w temacie????jakies opinie czy cos???
to ja mam w takim razie pytanie, bo ostatnio gadalem ze znajomym apropo aku z motocylki, i powiedzial ze wlozyl go normalnie do samochodu i jezdził, teraz pytanie ile w tym moglo byc prawdy?
najwieksze aku do motorów to okolo 20A, to i tak civicowy alternator go przeładuje?
Planuje wykonanie pelnego wire tuck pod maska wlacznie z przerobka przewodow hamulcowych.
Na poczatek pojda przewody do swiatel beda schowane w blotnikach. Nastepnie nastapi wygladznei komory chyli zaspawanie nie uzywanych dziur itp. nastepnie pomalowanie komory silnika w niebieski metalic. Nastepnie przerobienie wiazki silnika i przewodow hamulcowych i wlozenie silnika spowrotem.
Nie wiem kuedy zaczne prace gdyz na wyspach wiadomo jak jest z pogada jest do d.........
Beda umieszczal fotki w etapu prac.
na civic5g.pl jest uzytkownik fala ktory juz u siebie w civic'u taka operacje wykonal i wyglada to idealnie :) ponizej foty
http://img256.imageshack.us/i/dsc0722w.jpg//
http://img256.imageshack.us/img256/4834/dsc0722w.jpg/
http://img204.imageshack.us/img204/8154/dsc1036jpgmae.jpg/
http://img841.imageshack.us/img841/392/20100729117.jpg/
http://img256.imageshack.us/i/dsc0722w.jpg
http://img256.imageshack.us/img256/4834/dsc0722w.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/8154/dsc1036jpgmae.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/392/20100729117.jpg
The Player
06-08-10, 16:23
Dobry ten wire tuck, jeszcze można jakieś tobołki do przodu wrzucić.
grubo, mógł napisać jakiś tutorial, bo miazga jest !
Tez myslalem nad tym. Turotial jest tutaj obrazkowy.
http://www.civic-eg.com/viewtopic.php?t=92
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=1719839
aku bym umiescil w bagazniku a nie w zderzaku.
a wie ktos moze jakie moga byc koszty ewentualne zlecenia takiej roboty? nie jestem mechanikiem ani elektrykiem, ucze sie z czasem, czytam i dowiaduje nowych rzeczy ale z tym bym sobie raczej nie poradzil.. :(
powiem tak wyciagasz silnik i sciagasz deske i powoli dzialasz wszystko sobie sam zrobisz bez problemu :)
ostatnio sam sobie dzialalem i pochowalem kable od swiatel, wszystkie kostki od kabli silnika, puszke od bezpiercznikow wezyki od spryskiwczy :)
tak wygladalo
http://img842.imageshack.us/img842/8638/20100809752.th.jpg (http://img842.imageshack.us/i/20100809752.jpg/)
a tak jest teraz
http://img691.imageshack.us/img691/457/20100811766.th.jpg (http://img691.imageshack.us/i/20100811766.jpg/)
http://img259.imageshack.us/img259/8444/20100811765.th.jpg (http://img259.imageshack.us/i/20100811765.jpg/)
http://img26.imageshack.us/img26/9257/20100811764.th.jpg (http://img26.imageshack.us/i/20100811764.jpg/)
fotek nie widze wogole :/
edit: ok juz widze. wyglada niezle, jak znajde czas, to wrzuce jak to wyglada u mnie :)
Ja tam jestem zwolennikiem "technicznego bałaganu". Jak wszystko jest pochowane to wygląda przynajmniej łyso. Że o minie elektryka w razie usterki nie wspomnę...
w razie usterki, jak ktos sam robil wiretucka, to i sam ogarnie usterke...
a ja mam pytanie, gdzie dostac "małe aku" i/lub pojemnik na zwykłe aku lub na to "małe" ? taki pojemnik zeby mozna bylo z tyłu go zamontować
http://zasilacze.home.pl/Akumulator_20Ah12V_LC_X-130.html tu masz male aku starcza do normalnej codziennej jazdy :) i jest bardzo lekkie :) a pudelko nie wiem gdzie szukac ;P
a co z ladowaniem takiego? alternator przeciez laduje 45Ah, nie przeladuje tego malego aku?
te aku polecil mi Arv z passwordjdm i mowil ze u niego wszystko gra i nie ma problemow :)
screatchsite
14-09-10, 19:53
u mnie to wyszło tak
http://lh4.ggpht.com/_k3ZrFtxKggs/TI1Mlas1vqI/AAAAAAAABdc/C_RI0aD75bs/s800/P9129337.JPG
a to zes urwal :) pieknie wyszlo :)
pokaz wiecej fotek :) i jak wyglada cale samochod bo ponoc masz jakies fajne felgi :D
screatchsite
14-09-10, 20:07
http://img193.imageshack.us/img193/1664/dsc0223q.jpg
http://img830.imageshack.us/img830/9206/dsc0007t.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/9828/81513590.jpg
a powiedz mi, ty tym wogole jezdzisz, czy to na lawecie przyjezdza? bo silnik tak czysty ze wyglada na nigdy nie odpalany ;)
screatchsite
14-09-10, 22:30
a powiedz mi, ty tym wogole jezdzisz, czy to na lawecie przyjezdza? bo silnik tak czysty ze wyglada na nigdy nie odpalany ;)
smigam o własnych siłach :) jak sie dba tak sie ma :d
a możesz podać ile i jakich rozmiarów użyłeś peszli - plecionek do wiązki ?
screatchsite
15-09-10, 20:48
a szczerze to nie wiem hehhe kupiłem jak dobrze pamietam 3 rodzaje ale jakie to musiałbym zobaczyć a wziołem tego po 5 metrów wiec jeszcze mi zostało
gdybyś mógł ,
robiłeś jedną wiązkę prowadzona przez środek czy jakoś ukryłeś te 2 standardowe gałęzie ?
ja mam pytanie odnośnie aku. Chciałbym zamontować seryjny akumulator w bagażniku mojej EJ2 ale mam problem. Pod podłogą się nie mieści a tak na wierzchu to nie wygląda zbyt dobrze. Wie ktoś jak temu zaradzić?
Umieścić na wierzchu w specjalnym pokrowcu?:o
zaczela sie zima wiec czas sie zabrac za malowanie budy :)
zaczelismy od rozebranie w mak niuni :) i ogarniecie Wire Tucka za co wielkie podziekowanie dla Kierownika Fali :D
kolejne foty :)
http://img836.imageshack.us/img836/5258/20101109829.th.jpg (http://img836.imageshack.us/i/20101109829.jpg/)
http://img440.imageshack.us/img440/7448/20101109831.th.jpg (http://img440.imageshack.us/i/20101109831.jpg/)
http://img26.imageshack.us/img26/7703/20101109833.th.jpg (http://img26.imageshack.us/i/20101109833.jpg/)
http://img535.imageshack.us/img535/4606/20101109834.th.jpg (http://img535.imageshack.us/i/20101109834.jpg/)
http://img510.imageshack.us/img510/7574/20101109835.th.jpg (http://img510.imageshack.us/i/20101109835.jpg/)
http://img109.imageshack.us/img109/1332/20101109836.th.jpg (http://img109.imageshack.us/i/20101109836.jpg/)
http://img829.imageshack.us/img829/5749/20101109837.th.jpg (http://img829.imageshack.us/i/20101109837.jpg/)
http://img573.imageshack.us/img573/7875/20101110838.th.jpg (http://img573.imageshack.us/i/20101110838.jpg/)
http://img541.imageshack.us/img541/7510/20101110839.th.jpg (http://img541.imageshack.us/i/20101110839.jpg/)
http://img408.imageshack.us/img408/7336/20101110840.th.jpg (http://img408.imageshack.us/i/20101110840.jpg/)
http://img820.imageshack.us/img820/989/20101110841.th.jpg (http://img820.imageshack.us/i/20101110841.jpg/)
http://img217.imageshack.us/img217/425/20101110842.th.jpg (http://img217.imageshack.us/i/20101110842.jpg/)
http://img825.imageshack.us/img825/5181/20101110843.th.jpg (http://img825.imageshack.us/i/20101110843.jpg/)
http://img822.imageshack.us/img822/9310/20101110845.th.jpg (http://img822.imageshack.us/i/20101110845.jpg/)
http://img594.imageshack.us/img594/1654/20101110846.th.jpg (http://img594.imageshack.us/i/20101110846.jpg/)
http://img571.imageshack.us/img571/4125/20101110848.th.jpg (http://img571.imageshack.us/i/20101110848.jpg/)
http://img507.imageshack.us/img507/1911/20101110849.th.jpg (http://img507.imageshack.us/i/20101110849.jpg/)
no niezle! ja sie szykuje do zrobienia u siebie calej budy a potem komory silnika, pelen wire tuck, chociaz mysle zeby przewody hamulcowe zostawic na wierzchu. mysle ze bede mogl sie do ciebie odezwac w sprawie ew pomocy ?:)
pewnie jak cos to pisz :)
Mam do was dwa pytania
1) Możecie mi powiedzieć gdzie lub pod jaką nazwą szukać takich plecionek opatulających wiązkę?
http://img.photobucket.com/albums/v739/b16crxkid/ChaseBays/TuckHarnesses039.jpg
2) To jeszcze na kabelkach ale tuż przy kostkach to opaski termokurczliwe?
Z góry dzięki :)
EDIT
Jeszcze jedno :)
Te "wyjścia" od aku:
http://img.photobucket.com/albums/v739/b16crxkid/Friends%20rides/056.jpg
Można to gdzie u nas dostać?
To są niby peszle, tylko kurde w takiej postaci nie wiem jak się nazywają :) Jak znajdziesz to pisz od razu :) A na kabelkach tak - koszlki termokurczki :)
1. Oplot/plecionka na kable.
2. Opaski czy tam rurki, jak zwał tak zwał. :D
Ogólnie jak ktoś chce robić wire tucka na grubasa, to osobiście bym zrobił kable w oplotach tak jak robi się przy normalnych PC.
https://lh4.googleusercontent.com/-339Q6LQdvvk/ThMAkM4QzDI/AAAAAAAAAaA/gq15Yb1vZRc/s640/DSC00245.JPG
Panowie mam taką zagadkę przy pół wire tucku.. Chcę schować te wiązki:
http://s24.postimg.org/4181irm45/IMAG0622.jpg
http://s17.postimg.org/gu79x5bxb/IMAG0623.jpg
Albo w miarę je uniewidocznić. Druga część tej samej wiązki idąca do lamp jest już poprowadzona przez błotnik. A zostało mi to i kompletnie nie wiem jak to upchać, żeby nie ciąć kabli, bo słyszałem, że się niektórym to udało.
Macie jakieś pomysły?:)
Całkiem tą stronę zlikwidowałem.
Oddziel wycieraczki i czujnik płynu hamulcowego a resztę przedłóż i poprowadź drugą stroną.
adriangrabowski
22-09-13, 22:58
Dobra to ja mam kilka pytan bo wszędzie milion zdjęć ale konkretów brak.
1)Jaka jest średnica przewodów hamulcowych oraz jakie są gwinty w końcowkach
2)Mam abs na przodzie i tyle czy oprócz fizycznego wywalania z pod maski pompy od abs i przerobieniu przewodów trzeba jeszcze cos robic, wymienić .
3)jaki filtr paliwa dokladnie zastosowac i gdzie go umieścić .
Dobra to ja mam kilka pytan bo wszędzie milion zdjęć ale konkretów brak.
1)Jaka jest średnica przewodów hamulcowych oraz jakie są gwinty w końcowkach
2)Mam abs na przodzie i tyle czy oprócz fizycznego wywalania z pod maski pompy od abs i przerobieniu przewodów trzeba jeszcze cos robic, wymienić .
3)jaki filtr paliwa dokladnie zastosowac i gdzie go umieścić .
1. jesli chcesz kupic przewody to idziesz do sklepu i mowisz ze zwykle hamulcowe - kazdy wie co i jak, zewnetrzna srednica to chyba 8mm.
2. zapewne bedzie potrzeba regulator sily hamowania od wersji bez absu. i wywalenie kompa absu.
3. filtra paliwa mozna zastosowac fabryczny od 6g, z wejsciem od spodu i wyjsciem od gory. a zamontuj go sobie np pod kolektorem ssacym.
1 Raczej 4,8x0,9 (typowe we wszystkich autach) i do tego końcówki przewodów M10x1, u Mnie przy pompie hamulcowej była potrzebna jedna końcówka M12x1
2 Tak jak wyżej,
3 Ja założyłem taki:
http://allegro.pl/filtr-paliwa-knecht-kl66-bmw-e34-e39-2-0-2-5-3-0-i3498788982.html
wystarczy założyć przewody i zacisnąć opaską ślimakową.
Jestem na etapie wire tucka i powiem Wam moi drodzy, że to niezła rzeź.Przy okazji dziękuje za pomoc użytkownikowi Daniello205:)
i powiem Wam moi drodzy, że to niezła rzeź
tak i wszytko jasne... ;)
Panowie, mam małe pytanie odnośnie przewodów od lamp. Wiadomo, że seryjnie w ej/ek ida one pod maską i kostke wpina się w częśc kabnówki w okolicach serwa i pompy. Chciałbym je poprowadzic w błotniku ale nie wiem, jak przełożyć tą kostke przez błotnik ? Coś trzeba wiercic, rozwiercac ? Czy uciąc kostke, przełozyc przez błotnik i z powrotem polutowac ?
Do tego jeszcze nie doszedłem, jutro matuje komore;)
Czy uciąc kostke, przełozyc przez błotnik i z powrotem polutowac ?
Wypnij piny z kostki.... ;)
Wypnij piny z kostki.... ;)
później trzeba by je z powrotem włożyć bez pomyłki, wolałem przeciąć bo i tak musiałem przedłużać przewody.
adriangrabowski
16-03-14, 08:34
Panowie dzialam z wire tuck-iem i pytanie jest nastepujące.
po przenosinach skrzynek pod schowek zostaly mi trzy kable do przedłużenia, pytanie czy moge je spokojnie przedłużyć.
Sprawa dotyczy widocznych na zdjeciu 3 wtyczek od abs
http://images62.fotosik.pl/763/24d9d11314d59dc8m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24d9d11314d59dc8.html)
pytanie z innej beczki miejsca łączenia blachy np na nadkolu czym się szpachluje (wygładza uszczelnia) żeby nie pękało przed malowaniem ?
szpachel tzw elastyczny lub masa uszczelniajaca ktora mozna lakierowac
adriangrabowski
23-03-14, 17:55
Kolejne pytanie:
do czego są wtyczki z poniższych zdjęc i czy moge je usunąc :
wolna wtyczka przy zbiorniczku spryskiwaczy
http://images62.fotosik.pl/794/6bd8a65b09c80f4cm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6bd8a65b09c80f4c)
wolna wtyczka za lampą
http://images63.fotosik.pl/793/21b6a7b304c11067m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=21b6a7b304c11067)
wtyczka pod pasem przednim
http://images61.fotosik.pl/792/20e1e3e8e86ee1a3m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=20e1e3e8e86ee1a3)
Dodatkowo potrzebuje info jakiego przewodu hamulcowego użyć
4.8/0.9 bedzie odpowiedni, jakie złączki ?
Kolejne pytanie:
do czego są wtyczki z poniższych zdjęc i czy moge je usunąc :
wolna wtyczka przy zbiorniczku spryskiwaczy
http://images62.fotosik.pl/794/6bd8a65b09c80f4cm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=6bd8a65b09c80f4c)
Jak na moje oko to jest wtyczka do drugiego silniczka od sprysków - na tylną szybę. Reszty nie kojarzę, bo rozgrzebuję akurat wiązkę w 5g i takich nie zauważyłem
Wolna wtyczka za lampą jest od halogenów. Z reguły nikt jej nie używa bo zakładając halogeny depo podpina się je zupełnie inaczej ;)
Dodatkowo potrzebuje info jakiego przewodu hamulcowego użyć
4.8/0.9 bedzie odpowiedni, jakie złączki ?
Dokładnie taki :)
A gdzie dajesz korektor sił hamowania?Przewody do poszczególnych kół w seryjnych miejscach?
adriangrabowski
23-03-14, 20:31
korektor raczej pod deske , przewody w nowych miejscach tak by wogole nie wchodzily do komory
Jest parę opcji na przejścia przez blachy: np nyplami przedłużanymi
http://www.inter-rally.pl/pol_pl_Zlaczka-IRP-prosta-do-scian-grodziowych-29846_1.jpg
nakrętkami przedłużanymi
http://www.przewody-hamulcowe.pl/64-99-large/lacznik-przewodu-m10x1-wew-wew.jpg
albo przelotkami kablowymi
http://media.conrad.com/medias/global/ce/5000_5999/5400/5440/5444/544437_BB_00_FB.EPS_250.jpg
adriangrabowski
23-03-14, 22:33
jezeli chodzi o przejscie to mam zamiar wytoczyc cos u tokarza . prowadze je nowa droga bo nie chce zeby bylo je widac w komorze.
wiesz jakie gwinty mają te końcówki na przewodach hamulcowych
M10x1
U mnie jeśli chodzi o hamulcowe to tylko tyle widać
http://s14.postimg.org/d1pqrjau9/Zdj_cie0060.jpg
adriangrabowski
24-03-14, 22:04
o super masz moze wiecej zdjec, czy do tego zabiegu trzeba sciagac deske rozdzielcza
Tu są jakieś fotki http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?145370-Civic-Ferio-6g&p=2108039&viewfull=1#post2108039
Z deska to jak chcesz,ja nie ściągałem bo używałem między czasie samochodu tylko fotel wrzucałem i wydmuchą popierdylałem :D
Jak wszystkie przewody były gotowe to dopiero podmiana serwa i wpięcie nowych.A i serwo obróć przy okazji przewód podciśnienia będzie mniej widoczny :)
adriangrabowski
26-03-14, 23:35
super a powiedz miales abs ?
Ja np. wolałem zrobić tucka bez dodatkowych połączeń przewodów:
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b1416b44b500.jpg (http://naforum.zapodaj.net/b1416b44b500.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/f897c88587b2.jpg (http://naforum.zapodaj.net/f897c88587b2.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c4c299c513be.jpg (http://naforum.zapodaj.net/c4c299c513be.jpg.html)
Nie,nie miałem.
Ja np. wolałem zrobić tucka bez dodatkowych połączeń przewodów:
Bezpieczniejsza opcja,trochę walczyłem bo ciekły połączenia :)
Również alternatywa dla peszla jest izolacja szmaciana czy jakkolwiek sie to zwie profesjonalnie , ale ladnie wyglada pod maska , ja stosuje i peszel i ja :)
http://i57.tinypic.com/25upnbk.jpg
Moje pytanie jest , jaki zastosować kabel tzn grubości do przeciagniecia aku do bagażnika ? Chyba ze bylo gdzies ale przegladalem i nie doszukałem sie :)
Ja stosowałem plastikowy, karbowany peszel. Ale w przyszłości, gdy silnik będzie wyciągnięty zrobię to na peszlu plecionce (chyba o to Ci chodziło).
Kabel mam 50mm2 i ja jeszcze dodatkowo włożyłem go w właśnie w ten plastikowy peszel. 3m mi starczyło (buda VIg hb).
Oplot nylonowy,polecam techflex kupiłem po parę metrów na wiązkę,gęste super krycie,mają też otwarte że nie trzeba kabli z wiązki wypinać.
Też kupiłem 53 mm2.Ale peszla plastikowego nie mam może jakiś wąż ogrodowy? :)
Na oplot nylonowy tylko koszuli termo z klejem bo te zwykłe się nie trzymają.
Te otwarte peszle nylonowe dają rade greg91? W sensie czy nie rozłażą się po wsadzeniu w nie przewodów i trzymają swój pierwotny kształt?
Na pewno się nie rozłożą.Kupiłem nawet opaski ale nie potrzebnie.Trzyma kształt jak zły :)
http://fotoo.pl//out.php?i=763860_zdj-cie0025.jpg
adriangrabowski
28-03-14, 00:21
Gdzie można te peszle kupic , mam jeszcze pytanie ile przewodu hamulcowego potrzeba zeby zrobic komplet hamulców ale od początku do końca tak by nigdzie nie łączyć ze starymi.
http://porzadekwkablach.pl/
adriangrabowski
29-03-14, 08:13
Panowie a ile przewodu hamulcowego potrzeba, 15m wystarczy, co użyć na przewody paliwowe.
Aaaa i jeszcze jedno czy abs jest polaczony jakos z kompem czy moge spokojnie wszystkie kable z abs wywalic
Ja wziąłem 17m ale wymieniałem jeszcze w innym samochodzie odcinek,komuś jeszcze dałem kawałek i zostało na sprzęgło jeszcze :)
A paliwowe to jak byś robił na oem filtrze i zbiorniku oparów(ale pewnie wyleci)
8mm do filtra paliwa ok 3m,końcówka chyba m14 przy filtrze,przy baku szybkozłączka
6mm do zbiornika oparów ok 3m,z jednej i z drugiej opaska
6mm do regulatora ciśnienia paliwa,jak wyżej
Co do kompa to nie pomogę :/
Właśnie co do zbiornika oparów moge go wyrzucić bez problemu i powiedzmy zaślepić , zabic, zgniesc rurke czy cos innego jeszcze musze zrobic zeby sie go pozbyc ? Tzn czy coś wiąże sie złego z wyrzuceniem go
mozesz wywalic, czasami troche wieksze podcisnienie sie robi w baku.
w hondzie wywalilem i 2 lata nic sie nie dzialo, w nissanie tez pierwsze co to zbiorniczek out.
u mnie też wywalony, śmiga bez zarzutów.
adriangrabowski o ABS możesz jeszcze staza pytać bo on wywalał.
ABS to osobny komputer, takze tez mozna go spokojnie wywalić.
Macie jakieś pomysły gdzie schować i jak zbiorniczek płynu wspomagania? Całkowite usunięcie wspomy nie wchodzi w grę (to jest plan na nie ten sezon).
Fotki mile widziane :)
Panowie, podstawowe pytanie - czemu ma służyć ta modyfikacja? Bo jak chodzi tylko o ładny wygląd to brechtam. Niezrozumiałe dla mnie płacić cięzkie pieniądze za coś tak niepraktycznego.
brechtamjedni ładując kase w spoilery drudzy modyfikują silniki itp a jedni chcą mieć ładnie pod maską dla mnie bomba to co robicie
Jak chowacie te metalowe przewody, czy raczej na co wymieniacie, od wspomy idące nad mocowaniem łapy?
dobre pytanie z tym zbiornikiem od wspomagania i przewodami tez nad tym myślałem
W 6g znowu nad łapą jest gumowy przewód i słyszałem, że ktoś puszczał go pod łapą. Nawet pytałem dawno kogoś z forum o to ale zapomniałem już kogo, a było sensownie wytłumaczone. Więc co do tego przewodu/przewodów wspomagania ktoś mógłby zabrać głos :)
Wojtec12345678
07-04-14, 12:26
dobre pytanie z tym zbiornikiem od wspomagania i przewodami tez nad tym myślałem
Pawlos chował w nadkolu, zajrzyjcie do jego tematu
Wojtek dzięki za info. Napisałem do Pawlosa, żeby zajrzał do tego tematu i trochę wyjaśnił sprawę.
Póki co, w jego temacie znalazłem dwie fotki jak to wygląda:
http://images38.fotosik.pl/2084/4b435c48f1821669.jpg
http://images65.fotosik.pl/331/51a3b7c38791be92.jpg
Dość ciekawa opcja ;)
Przezaje*iscie wykombinowane tylko panowie powiedzcie Mi czy wspomaganiu nie przeszkadzało to że zbiorniczek będzie niżej ?
W sensie czy tam spływ jest grawitacyjny czy wspomaganie pobiera płyn podciśnieniowo ?
przewody hamulcowe lepiej kupic gotowe z koncowkami czy moze samemu jakos zarobic,widzialem gdzies na allegro taki przyrzad do zarabiania przewodow ,zdaje to egzamin?
przewody hamulcowe lepiej kupic gotowe z koncowkami czy moze samemu jakos zarobic,widzialem gdzies na allegro taki przyrzad do zarabiania przewodow ,zdaje to egzamin?
Najlepiej to mieć znajomego który taki zestaw ma bo te tanie z allegro nie robią roboty ( Doświadczenie własne mechanika który kupił potem przyrząd za 400 zł )
Najlepiej to kupić miedź standardowy rozmiar bodajże 5mm zew 0.9mm i podorabiać.
Końcówki tylko są strasznie drogie :D
http://allegro.pl/koncowka-przewodu-hamulcowego-m10-x-1-i4117207341.html
tak jak mowi gej radzio:)
albo sprzet do zarabiania koncowek pro za kilkaset albo zaden, tanizna z allegro nadaje sie na smietnik, osobiscie to testowalem
dzieki za opinie, w zasadzie wolę wszystko robic sam ale widze ze bez dobrego sprzetu to bylaby strata czasu i szarpanie nerwów
dzieki za opinie, w zasadzie wolę wszystko robic sam ale widze ze bez dobrego sprzetu to bylaby strata czasu i szarpanie nerwów
Szkoda wyrzucać po prostu hajs w błoto jak ktoś może Ci pożyczyć , bo za dorabianie u kogoś to potrafią policzyć i jeszcze wydymać Cię na miedzi a z reguły przewody dorabia się raz na x lat...
Infi homoseksualisto ze śląska r z dużej :)
Ja posiadam taki zestaw http://www.ceneo.pl/2709724 i sobie chwale:) Co prawda chwile trwało zanim opanowałem ile trzaba wysunać miedz itp ale daje rade:) Zrobilem przewody do lodówki w pracy i kilka przewodów pod WT aktualnie walcze z przewodami do EJ9
Ze zbiorniczkiem sprawa jest banalnie prosta, sprawdziłem wysokość na której się znajdował oryginalnie i tak się złożyło że akurat pod błotnikiem wyszło mi to samo, dospawałem dolną blachę, przykręciłem mocowanie, przewody pociągnąłem pod nadkolem plastikowym, w miejscu przy amorku są metalowe a dalej już gumowe, nic się nie dzieje z tym, wspomaganie działa normalnie ;) a co do zestawu to bez sensu jest kupowanie zestawu za 400 zł na zarobienie kilku końcówek, ja też mam taki za 170 zł z allegro i zarobiłem już mnóstwo końcówek i wszystko działa i jest szczelne, dzisiaj nawet wujkowi zarabiałem do mazdy i śmiga, jak ktoś nie ma warsztatu to po co mu taki drogi sprzęt :)
Szkoda wyrzucać po prostu hajs w błoto jak ktoś może Ci pożyczyć , bo za dorabianie u kogoś to potrafią policzyć i jeszcze wydymać Cię na miedzi a z reguły przewody dorabia się raz na x lat...
Infi homoseksualisto ze śląska r z dużej :)
robisz za kobiete w tym zwiazku wiec z malej;)
i nie ze slaska;)
robisz za kobiete w tym zwiazku wiec z malej;)
i nie ze slaska;)
To użyje lepszej jednostki określenia położenia , homoseksualisto "chujwieskąd" :cool:
Właśnie wszedłem tutaj o to żeby ogarnąć czy ktos wogóle poradził sobie jakoś z tym zbiorniczkiem wspomagania :D Ale teraz już po problemie :P
Efekty dzisiejszego grzebania w Solce :)
http://vpx.pl/i/2014/04/12/100_21083QWoU.jpg
Mam małe pytanko, co prawda już wcześniej ktoś o to pytał ale nie było konkretnej odpowiedzi.
Gdzie upchnąć główną wiązkę silnikową (prawą i lewą część). Rozpleść wszystko, złączyć w jedną całość i jak ją puścić żeby nie była za bardzo widoczna?
Ona nie bedzie już widoczna jak ją rozpleciesz i złączysz po "swojemu" :)
Mam małe pytanko, co prawda już wcześniej ktoś o to pytał ale nie było konkretnej odpowiedzi.
Gdzie upchnąć główną wiązkę silnikową (prawą i lewą część). Rozpleść wszystko, złączyć w jedną całość i jak ją puścić żeby nie była za bardzo widoczna?
trzeba ja poprowadzić pod deską, wypuscić w okolicy przewodów od nagrzewnicy i podłaczyć do silnika od srtony filtra oleju zeby jak najmniej bylo widać
Ok, dzięki za rady. Mam nadzieje że już nic mnie nie zaskoczy ;)
trzeba ja poprowadzić pod deską, wypuscić w okolicy przewodów od nagrzewnicy i podłaczyć do silnika od srtony filtra oleju zeby jak najmniej bylo widać
nie łatwiej puścić nadkolami ?
wiazki do lamp to rozumiem,ale po co przedluzac wiazke silnikową i któredy miala by dojsc do silnika ?gdzieś koło magla?
wiazki do lamp to rozumiem,ale po co przedluzac wiazke silnikową i któredy miala by dojsc do silnika ?gdzieś koło magla?
po rozpleceniu wiazki silnikowej i probie wyjscia nią za silnikiem tak zeby weszla pod deskę niewidoczna, nie kazda wtyczka dosiega swojego miejsca, dlatego trzeba ją przelduzac. a niektore kable skracać
mam pytanie odnośnie jakiegoś eleganckiego zbiorniczka do płynu chłodniczego? Szukałem już chyba wszędzie i nic, a seryjna bańka jakoś mi nie pasi. Kiedyś Analog sprzedawał z kwasówki bodajże, ale cena 200zł trochę odstraszała... Macie namiary na coś ciekawego?
i jak tam idzie wam z Wire Tuck aż jestem ciekaw waszych prac
adriangrabowski
04-05-14, 22:26
ja walcze ostro , aktualnie
http://i.imgur.com/xqtcMDG.jpg
naprawdę ostro a co zrobiłeś z aku i gdzie go przeniosłeś
U mnie tak wygladalo miesiac temu ponad
https://farm4.staticflickr.com/3267/12976739044_532d4a25f0_n.jpg (https://flic.kr/p/kLHbq5)
A tak teraz ;)
https://farm8.staticflickr.com/7410/14125405201_94d7d94a81_n.jpg (https://flic.kr/p/nwdoQZ)
https://farm3.staticflickr.com/2930/13942106688_35d7e3e32d_n.jpg (https://flic.kr/p/nf1WzN)
Ta 2 i 3 fotka to bardzo dobra motywacja dla tych którzy dopiero zaczynają walczyć z ''komorą'' :)
mam pytanie co do pochłaniacza oparów benzyny, co zrobic z rurkami przy wyrzucaniu tego spod maski, zaslepic czy połaczyc w jeden obieg omijając tą puszke? jak to u was wygląda?
mam pytanie co do pochłaniacza oparów benzyny, co zrobic z rurkami przy wyrzucaniu tego spod maski, zaslepic czy połaczyc w jeden obieg omijając tą puszke? jak to u was wygląda?
puszkę całkiem wywal, a przewody zaślepić.
był kiedyś temat o tym tutaj na forum, gdzie wstawiałem nawet fotki co zostało zdemontowane i dokładnie opisane.
i jak, macie jakieś pomysły odnośnie tego zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego?
Zbiorniczek od płynu chłodniczego można wrzucić pod pas przedni żeby nie było go widać :) Zaraz obok chłodnicy :)
po przepuszczeniu przewodow od kompa do silnika starcza kabli do kompa w seryjnym miejscu ?
Wysłane z mojego GT-S5360
Jesli chcesz wypuscic kostki przez gródz tak jak robi to wiekszosc czyli w okolicy przewodów ogrzewania to od strony pasazera starczy a od kierowcy treba bedzie przedłuzyć
Michalll_1991
22-08-14, 20:58
Ja robiłem i uważam że od kierowcy również starczy.
Świetny temat.zbliża się zimą to można zacząć działać w garażu
ma ktoś zdjęcia jak robił czyszczenie komory w ej9 tz jak poukładał kable w nadkolach i w kabinie
panowie czy filtr węglowy wywalacie co robicie z rurkami może ktoś walnąc jakieś foto odglądowe??
panowie czy filtr węglowy wywalacie co robicie z rurkami może ktoś walnąc jakieś foto odglądowe??
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?206032-Pod%B3aczenie-filtra-w%EAglowego-w-D13B7/page2&highlight=evap
odswiezam, jako ze mialem wire tuck a robimy cleana zapytam, jak doginaliscie przewody hamulcowe?jakies fotky?mze mozna gdzies kupic gotowe?pozdroo
jest specjalny przyrzad do doginania ale moim zdaniem pod wire tuck nie ma sensu go kupowac. Miedz jest miekka i da sieja dogiac w rekach a zeby zrobic ladny luczek mozna zaokraglic o jakas rurke , gotowe przewody masz od dlugosci 20cm a dalej 30cm,40cm,50cm i tak dalej do dlugosci ok 3m. Umnie wyszlo tak
http://www.iv.pl/images/57141959335534703930.jpg (http://www.iv.pl/)
spondżo, zarzuć fotę całej komory jak możesz:) zaspawywałeś otwory?ucinałeś szpilki z grodzi?
Zaspawaj wszystkie dziury po srubkach,po przewodach hamulcowych,po wiazkach,po kapselkach,usuń szpilki z grodzi ( ja zostawilem ta od zaworu ogrzewania bo go nie wyrzucalem) gdybym miał teraz poprawiać to i pompke sprzęgła wrzucilbym pod deskę. Potem dopasuj wszystkie przewody od nowa i dopiero lakier, fotki masz u mnie w temacie i w wielu innych na forum
in progress,up u mnie w temacie
Mateusz_Civic
06-01-15, 07:54
mysle nad wypiaskowaniem komory .... czy ktos robil taka operacje czy tradycyjnie papierkiem :)????
Imo piaskowanie ma sens tylko w przypadku korozji. Jeśli będziesz piaskował zdrową blachę to możesz niepotrzebnie dorobić sobie wrzerów koniecznych do wygładzenia. Będzie to bardziej żmudne niż ścieranie całej komory papierkami. Ja piaskowałem tylko uszy od chłodnic właśnie z uwagi na korozję.
Któredy z prawej strony mam poprowadzić wiązki od swiateł, tzreba rozwierić ta dziurke na pierwszym zdjęciu czy jeszcze inaczej?
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/078aad2ab4ef.jpg (http://naforum.zapodaj.net/078aad2ab4ef.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5eaa7efacd87.jpg (http://naforum.zapodaj.net/5eaa7efacd87.jpg.html)
Nie wiem czy coś tu widać, tak jest u mnie:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/p180x540/1902912_1454426718123652_949280532_n.jpg?oh=5df14d 8cdf35b4a949da2075106e235c&oe=55370628&__gda__=1430020950_7978e8f1aa65951568cf36c533d287d d
Wiązkę mam puszczoną tak:
http://oi62.tinypic.com/zujmzo.jpg
U mnie jest tak samo. Tylko przyciałem nieco tę gumkę żeby wiązkę wyprowadzić, a potem całość dla pewności uszczelniałem.
Powiedzcie mi co musze zdemontowac i w jaki sposób przeciagaliscie wiazke? przeciagaliscie wiazke otworem gdzie idzie wiazka od kompa? ja jak wsadze tam nawet drucik to wchodzi z 2 cm i odrazu stawia opór jak wsadze tam "palucha" to czuje jakas jakby gąbke czy cos w tym stylu. musze zdemontowac schowek kokpit?
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b402f2de2843.jpg (http://naforum.zapodaj.net/b402f2de2843.jpg.html)
Zdemontuj najlepiej całą deskę, wygłuszenie i odchyl dywan. Później cofasz wiązkę z foty i przekładasz ją jak było pokazane na zdjęciu wcześniej. Wejście masz nad kompem zaklejone wygłuszeniem.
Nie będę demontaż deski zrobię po swojemu; D
Schowek i elementy nawiewu musisz i tak wyjac,da sie to zrobic bez wyciagana deski. Pozniej odchylasz wygluszenie i wdzisz wiazke,ktoredy plsnujesz puscic wiazke silnika ? Nowy otwor czy zostaje na ztarym miejscu a tylko wiazka swiatel idzie pod blotnik?
Tylko wiazka świateł idzie w błotnik.
Pytanie:D
Po wywaleniu tej puszki co zrobić z przewodami ktore do niej wchodza?zostawić luźne, jesli zaślepić to w jaki sposób najlepiej?
Jeśli dobrze pamietam od góry tej puszki wchodza 3 przewody a na dole 1 badz 2.
http://naforum.zapodaj.net/b14ca4a1eb26.jpg.html
Jak zaślepić z ten przewód ?
http://naforum.zapodaj.net/67b8b8b6a58c.jpg.html
Jaki konsekwencje wiążą sie z wywaleniem tej puszki?
Po wywaleniu tej puszki co zrobić z przewodami ktore do niej wchodza?zostawić luźne, jesli zaślepić to w jaki sposób najlepiej?
Metalowe przewody mam zaślepione żeby nie dostawał się syf, a na dolny- przy sankach mam nałożoną zakrzywioną rurkę w dół (żeby przy myciu nie dostawała się woda).
Jak zaślepić z ten przewód ?
Jakaś plastikowa mała zaślepka na sylikonie np.
Jaki konsekwencje wiążą sie z wywaleniem tej puszki?
Żadne.
Jeszcze pytanie odnośnie tego przewodu który wychodzi z tego pochłaniacza oparów i wchodzi do czujnika w kolektorze, zaslepiacie go w kolektorze czy zostawiacie przewód i wyciagać go w doł?
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/296a1e7759e6.jpg (http://naforum.zapodaj.net/296a1e7759e6.jpg.html)
Wiadomo że jak sie zalepi bedzie wyglądało ładniej ale czy tak mozna? czy nie lepiej puscici go do dołu?
Zaślep go .
U Mnie dzisiaj spawanko komory poszło :D
http://vpx.pl/i/2015/01/22/20150122_155412.jpg
http://vpx.pl/i/2015/01/22/20150122_170809.jpg
Żeś grubo nasmarkał to teraz szlifuj... ;)
Jeszcze pytanie odnośnie tego przewodu który wychodzi z tego pochłaniacza oparów i wchodzi do czujnika w kolektorze, zaslepiacie go w kolektorze czy zostawiacie przewód i wyciagać go w doł?
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/296a1e7759e6.jpg (http://naforum.zapodaj.net/296a1e7759e6.jpg.html)
Wiadomo że jak sie zalepi bedzie wyglądało ładniej ale czy tak mozna? czy nie lepiej puscici go do dołu?
a czym lub w jaki sposób go zaślepić??
a czym lub w jaki sposób go zaślepić??
No bez jaj chłopie xD Dla mnie to mozesz tam nawet i kija wsadzić xD Ty chcesz wire robić a nie masz pojecia jak mozna wężyk zaślepić :D?
A no nasmarkałem bo nie chciało mi sie niewiadomo jak długo tego zalewać jak można szlifować xD później oszlifuje wszystko na raz albo zostawie to już osobie ktora pomaluje komore bo ja do lakieru sie nie dotykam :P
chce aby to jakoś gustownie wyglądało a nie jakieś druciarstwo typu wkręcanie jakis śrubek
Byly takie oem gumowe zaslepki rurek metalowych w d14 dual carb. Takie bede montowal u siebie pozniej moge wrzucic foto jak to wyglada
panowie jaki proponujecie filtr paliwa aby jakoś on dobrze wyglądał pod maską
Mam do was pytanie, cce ogarnac wire tucka ale wylacznie od strony elektrycznej, mam silnik na zewnatrz i rozumiem ze podlaczam cala wiazke silnikowa , rozplatuje ja i ukladam tak aby kostki laczace sie z wiazka kabinowa wychodzily z tylu w okolicach filtra oleju? A wiazke kabinowa wciagam pod deske i w okolicach przewodow od nagrzewnicy robie dziure i wciagam wiazke silnikowa do srodka i pod deska wszystko lacze? Jezeli tak to czym zaslepiacie lub uszczelniacie przejscie kabli miedzy grodzia a wnetrzem?
Mały wol ja mam z passata b5 ale ładny nie jest :D dlatego wyląduje koło baku .
Citysir wykorzystałem tą przelotkę kablową co wiązka przez grodź przechodzi pod akumulatorem.I na jej eliptyczny kształt wyciąłem dziurę pod węzami od nagrzewnicy
robie pozadek pod maska i mam pytanie , zaslepielem i wywalilem egr zostaly mi kable od niego mozna je obciac i wywalic calkowicie nic nie bedzie sie dziac?
robie pozadek pod maska i mam pytanie , zaslepielem i wywalilem egr zostaly mi kable od niego mozna je obciac i wywalic calkowicie nic nie bedzie sie dziac?
puść przewody z zaizolowaną kostką za ssaka.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/04/220abd695bfe99238fefc50263e6baa8.jpg
moja się obróciła o własnych siłach . filtr paliwa z citroena pod kolektorem ssacym
Zaślep go .
U Mnie dzisiaj spawanko komory poszło :D
http://vpx.pl/i/2015/01/22/20150122_155412.jpg
http://vpx.pl/i/2015/01/22/20150122_170809.jpg
Wyszlifowałeś te śpiki czy dalej walczysz ?
Wyszlifowałeś te śpiki czy dalej walczysz ?
no właśnie?
Jak oslaniacie wiazke jakims peszlem np przy wtryskach tam gdzie sa widoczne te przewody zeby to Jakoś wygladalo
allegro pl peszel plecionka
są miejsca gdzie zajmują się cleanem profesjonalnie ??
firstborne
09-05-15, 15:47
Jak oslaniacie wiazke jakims peszlem np przy wtryskach tam gdzie sa widoczne te przewody zeby to Jakoś wygladalo
Taśma włochata tzw. parciana.
są miejsca gdzie zajmują się cleanem profesjonalnie ??
klema custom garage albo ryba z Żor albo ja w zabrzu.do Klemy bym auta nie oddał rybkę polecam
Może ktoś się orientuję jakie oploty/plecionke kupić do kabli? Tyle jest tego na allegro że bania mała. Konkretnie chodzi mi o oplot do lamp, do wtryskow, czujników itp które będzie widać. Jakie rozmiary kupić
jeszcze raz porzadekwkablach.pl ;) A średnice to zależnie od potrzeb, suwmiarka w dłoń i miarka i wszystko będziesz wiedział
Miejsca zgrzewów przy kielichach lepiej obspawać czy sam szpachel starczy
Osobiscie bym spawal i szlifowal a jesli nie wystarcza to dodatkowo polecam wlokno i na wierzch ledwo ledwo szpachli.
Kosmetycznie lepiej moim zdaniem wyjdzie, bo nie bedzie tak pekac jak sama szpachla.
Jest jakieś konkretne miejsce w którym robimy otwór/przepuszczamy wiązkę silnikową do kabiny? Jestem w trakcie spawania otworów.
Jak mnie pamiec nie myli to oem jest kolo aku. Nie w kazdym modelu ale domyslam sie ze chodzi o roczniki 88-2000.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.