Zobacz pełną wersję : D16y8 dolot problem...
Witam.
Założyłem wreszcie dolocik do hondzi czyli power rura stożek zimne powietrze z pod zderzaka i nagle autko zaczeło więcej palić(przy takiej samej jeździe) oki 0,5 litra było by ok ale zrobiło się nagle o 2-3 litry...i wyświetla się błąd 61 z kontroli absu...?? miał ktoś coś takiego...?? a i zaznaczę że po odpaleniu autka dziwnię śmierdzi tak jak by nie przepaloną wachą...co może być nie tak ...??jakieś sugestję ?? z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
na początek zrób reset - może pomoże a już na pewno nie zaszkodzi
Reset był od razu :) błędu nie było przez dwa dni i znowu to samo...ehhh...
maciek070188
09-06-09, 18:22
trzaba bylo nie zakladac badziewia to teraz lej 2litry wiecej
na pewno to od abs a nie od sondy??
61 Primary oxygen sensor
dzięki maciek za porady ;) na pewno są bardzo pomocne
maciek070188 - nie osądzaj puki nie widzisz jak masz walić takie komatarze to się wcale nie odzywaj bo koleżeńskie to to nie jest i chyba zapomniałeś do czego jest forum !!! i ten dział !!! chyba że z autopsji wiesz o jakiś badziewiach to sorryy....
na pewno to od abs a nie od sondy??
61 Primary oxygen sensor
Kod błędu pokazuje lampka absu a nie check...wogóle dzięki za zainteresowanie.
wystarczy poczytac posty maciek070188 zeby zobaczyc jego posty zeby zobaczyc jakim jest specjalista :D co do absu to wywala osobne bledy na hondapl.org nie ma kodow bledow abs?
Hmmm szczerze nie sprawdzałem tam ale nie działa mi ta stronka...dziś zrobiłem reset kompa jeszcze raz od razu po sprawdziłem i nawet na chwilkę po resecie już jest ten sam błąd ( lampka absu kod 61 ) czyli tak jak by coś by wogóle umarło...
po resecie robiles adaptacje czy sam reset?? a jezeli abs pokazuje ci 61 to moze na wszelki wypadek sprawdz czukjnik powietrza nie zaszkodzi a moze pomoze. Moze przy podlaczaniu czujnika przez przypadek cos rozlaczyles.
Adaptacja była, czujnik który wchodzi w rure od ciągu powietrza wydaje się być ok...wszystko jest po podłączane...tylko hmm może sprawdzę czymś w domku ten czujnik czy on wogóle coś przewodzi :) tylko jak...hmm..omomierz powinien chyba pomóc..
no powinien jezeli na oko nie widac ze spalony albo ze cos nie kontaktuje...
Heh znalazłem dokładne tłumaczenie kodu błędu nr 61 z lampki absu może komuś się przyda :)bo mi napewno a więc :
KOD 61 - czujnik tlenu (tlenowy)-Ogrzewanie-czujnik1(podstawowy)wysokie napięcie, niskie napięcie lub powolna odpowiedź(reakcja)
hmmm teraz który to czujnik nr 1 :)?? chyba ten co wchodzi bezpośrednio w rure ciągu powietrza...
no to by było to co pisałem wcześniej czyli pierwsza sonda... ale to jest błąd dla check engine a nie ABS, kod 61 na absie to Ignition Voltage lub Low supply voltage, do takich rzeczy się dogrzebałem...
hmmm to ja już sam sie pogubiłem gdzieś znalazłem że to dla absu :)
Ignition Voltage lub Low supply voltage
Hmm co to może do końca oznaczać ??coś z ładowaniem??
TOMEK840123
10-06-09, 17:30
Mam ten sam błąd (61) i z tego co wyczytałem na zagranicznych forach to to, że mamy niskie napięcie w akumulatorze (stary aku) i przez to nam ten błąd wyskakuje. Poza tym chyba nie ma się co przejmować bo u mnie ABS działa bez zarzutów.
Ja pitole całkiem możliwe bo mam nowy aku w domku ale nie mam kiedy założyć bo stary ma niskie napięcie przy rozruchu po sprawdzeniu jakimś tam przyrządem u gości ze sklepu :) jutro rano zarzucam aku na autko i się zobaczymy od razu dam znać :)
maciek070188
11-06-09, 12:25
nie wiem co ty tam masz ale zawsze spalnie jest wieksze na stozku to samo mialem w oplu 2 litry nie moje byly i taka prawda jest
krystian.NH
11-06-09, 23:51
hmm ja nie odczulem zadnej roznicy w spalaniu po zalozeniu stozka..
skolopendra
12-06-09, 11:56
to samo mialem w oplu 2 litry nie moje byly i taka prawda jest
pewnie szedł jak burza :D
hmm ja nie odczulem zadnej roznicy w spalaniu po zalozeniu stozka..
a nawet czasem może spaść
krystian.NH
12-06-09, 12:32
qmpel kupil ostatnio civica VI gen z silnikiem d16y3, ma tam stozek zalozony, wszystko pieknie ladnie chodzi, ladny pomruk ale...mozliwe ze stozek powoduje to ze pali mu 12 L na 100 ?;/
skolopendra
12-06-09, 12:36
.mozliwe ze stozek powoduje to ze pali mu 12 L na 100 ?;/
stożek sam w sobie jest filtrem ,nie cudotwórcom :D
może mu te 12L przekłada się na osiągi, bo mnie na przykład pali mniej
co do wielkiego spalania to tematów jet setki .i każdy znajdzie tam coś dla siebie :rolleyes:
krystian.NH
12-06-09, 12:43
szczerze to wlasnie moje d15b2 ze tak napisze żwawiej sie zbiera i jezdzi niz jego d16y3 a jest 5L roznicy w spalaniu...dlatego te 12L napewno nie przekladaja sie na osiagi..rozumiem ze ciezsze auto itd, ale te 113km chyba nie powinno tyle jarac :s bo tyle to chyba b18 nie pala wlasnie ;o.a tematow wiem ze wiele jest ale przy okazji spytalem skoro juz sie udzielam :D
maciek070188
12-06-09, 20:38
pali wiecej a ty skolopendera piszesz bajki.. walic te stozki
pali wiecej bo bardziej wciskacie gaz zeby slyszec dzwiek stozka.
skolopendra
12-06-09, 21:12
pali wiecej a ty skolopendera piszesz bajki.. walic te stozki
zmądrzej no chłopcze :rolleyes:
reszta JW
maciek070188
12-06-09, 21:15
to zmadrzej zle zamontowany stozek psuje moc i spalanie większe a 90 ludzi montuje je byle jak tak jak nie trzeba... ja o tym czytalem wiecej niz ty i z doswiadczenia tez wiec nie sap mi
skolopendra
12-06-09, 21:16
ja o tym czytalem wiecej niz ty i z doswiadczenia tez wiec nie sap mi
a w ogóle to *****isty gość z ciebie :rolleyes:
TOMEK840123
12-06-09, 21:24
skolopendra - chyba musisz więcej poczytać, bo maciek więcej przeczytał :D
Sorry za OT
maciek070188: jestes mistrzem!
to zmadrzej zle zamontowany stozek psuje moc i spalanie większe a 90 ludzi montuje je byle jak tak jak nie trzeba...
Bullshit, mam short ram Simoty i spalanie spadło - filtr jest w komorze silnika, ssie ciepłe powietrze, bo jeszcze nie ogarnąłem przegrody, jedyny minus to że ryczy, poza tym nie widzę różnicy...ani na plus, ani na minus...
No wymieniłem akumulator na nowy bo stary już padał i tak i co dalej...zrobiłem reset i co?? błąd 61 na lapce od absu nadal jest...czujnik powietrza oki działa sprawdzony omomierzem...no i teraz już sam nie wiem co to za błąd...ma ktoś jeszcze jakieś źródła co to może być za błąd ???
I jak pomoże ktoś z tym błędem 61 z lampki absu bo jak narazie to nic się nie sprawdziło...:(
Znowu odświerzam....wie ktoś coś na ten temat??
Nie wiem czy to Ci się przyda, ale się starałem :D
http://honda-tech.com/showthread.php?t=466877
Witam, mam pytanie czy doszedłeś już co może być przyczyną wywalania tego błędu , mamy takie same auta i mi też pokazuje błąd 61, do tego mocno okopcił mi świece,tak mi się wydaje że mam za bogatą mieszankę , jak wyprzedzałem kumpla mówił że dymi mi na czarno z rury. Pozdr.
Kurde właśnie nie doszedłem co i jak nikt nie potrafi wytłumaczyć co to za błąd 61 z lampki absu...ja nie mam takich objawów świece czyste nie kopci jest git tylko spalanie dziwnie wzrosło nie wiem czy to uzależnione jest od jakiegoś dziwnego błędu czy poprostu od stożka...będe walczył nadal ale jak byś coś zdziała to daj znać .
Wolf70 słuchaj dowiedziałem się że ten błąd to podobno źle odpowietrzona pompa hamulcowa i nie da rady naprawić tego odpowietrzając tylko i wyłącznie samym hamulcem...( tylko dziwne bo nie dotykałem się do pompy więc nie mogłem nic osobiście zwalić, może samo z siebie )jutro lecę do mechaniora i jak będę wiedział coś więcej to od razu dam znać.
witaj
Czy doszedłeś już co moze być przyczyną błędu 61 z lampki abs?
Mam ten błąd u siebie już od dawna kasuję go co jakiś czas ale dalej się pojawia. Ostatnio Hanka coś dziwnie się zachowuje. Opiszę po kolei co zaczęło się dziać.
Tydzień temu nie chciała zapalić. Po przekręceniu na zapłon zero reakcji rozrusznika. Za 3 razem zapaliła i chodziła jak zwykłe. Po przejechaniu ok 3 km i postoju ok godzinę przy zapalaniu pojawiły się dziwne dźwięki. W momencie zapalania rozrusznik oczywiście zero reakcji (pompę paliwa było słychać) dochodziło głośne trrrrrrrrr z okolic kompa. Pomyślełem że to może coś z abs-em. Kilka razy próbowałem zapalić i nic tylko glośne trrrrrrrr prawdopodobnie z modułu abs tego który jest na kompie. W końcu kontrolki zaczęły tylko słabo jarzyć się: pomyślełem aku padł. Ok. Żeby zholować hankę musiałem na pych cofnać kawałek i już mieliśmy ruszać kiedy pomyślełem sobie, że spróbuję zapalić. Zapaliła jakby nigdy nic. Wszystko wydawało się w porządku w tygodniu jeszcze raz mialem trasę 70 km. Żadnych problemów.
Dzisiaj próbuję odpalić a tu nic. Zero reakcji rozrusznika. Nie było nawet tego trrrrrrrr z modułu abs. Przepchnęliśmy trochę hankę dalej nic. Diagnoza: słaby aku. Po podładowaniu zakładam akumulator, rozrusznik kręci jak glupi a hanka nie chce zapalić tak jakby nie miała paliwa. Pompę paliwa słychać jak zwykle. Kilka takich prób i nic. Za którymś razem zacząłem pompować pedałem gazu w czasie kręcenia rozrusznikiem i silnik z wielkim trudem zapalił. Bardzo się trząsł i nie mógł złapać obrotów ale po 2-3 sekundach chodził normalnie. Zgasiłem go i kolejna próba zapalenia była już normalna.
Czy błędy abs mają coś wspólnego z zapalaniem auta? Czy ktoś miał podobne przejścia z autem.
Czy Ty Rafał wyeliminowałeś ten problem u siebie? Jak narazie błędu 61 z abs-u chyba nikt się nie pozbył a nawet nie ma opisanej jego przyczyny.
Z góry dziękuję za każdą pomoc.
A jak kasowaliście ten błąd 61?Wyciągając bezpiecznik czy wciskając odpowiednio pedał hamulca przy zwartym złączu diagnostycznym :rolleyes:?
Wciskając odpowiednio pedał hamulca. A tak wygląda instrukcja:
1. Zewrzeć złącze serwisowe w okolicy dolnej osłony przedniego prawego słupka
2. Nacisnąć pedał hamulca.
3. Trzymając wciśnięty pedał hamulca właczyć zapłon. Kontrolka ABS zgaśnie po 2 sekundach.
4. Po zgaśnięciu kontrolki zwolnić pedał hamulca. Lampka zapali się po 4 sekundach.
5. Po zapaleniu się lampki ponownie nacisnać hamulec. Lampka znów zgaśnie po 4 sekundach (pedał jest wciśnięty)
6. Po zgaśnięciu lampki zwolnić pedał hamulca.
7. Po 4 sekundach lampka kontrolna mignie 2 razy w odstępie 0.3 sekundy i oznacza to skasowanie błędów DTC.
8. Sprawdzić wskazywanie kodów usterek oraz skasowanie pamięci.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.