PDA

Zobacz pełną wersję : Przegrzany silnik



ozdrab
08-06-09, 11:33
Niestety chyba mnie czeka remont silnika. Jade sobie, patrze na wskaźnik temperatury i widze, że wskazówka jest na czerwonym. Zatrzymuje sie, zeby sie troche uchłodził, ale później dalej to samo. Dojechałem do warsztatu robiąc przerwy po drodze i okazało się, że termostat padł. Po wymianie silnik się już nie przegrzewał, natomiast zaczą kopcić na biało. Na zimnym było w miare ok, jak sie rozgrzał to smrodzi. Mechanik mówił, że prawdopodobnie uszczelka pod głowicą do wymiany. Troche przeraził mnie koszt (550 samej robocizny), więc dałem samochód znajomemu, żeby wywiózł do siebie na wieś (tam miałem obiecane 200zl). dzwoni po jakims czasie, ze pierścienie tez do wymiany bo ponoć ciśnienia nie trzyma. Nagle koszt całości (robocizna + części) urósł do 1600. Dla mnie coś tu nie tak, bo licząc: robocizna za głowice 200zl, planowanie glowicy 50zl, uszczelka powiedzmy 100zł. pierścienie pewnie 300zł, zostaje robociza za wymiane pierścieni. Nie wiem ile normalnie się za to płaci ale tak czy siak będzie zdejmowana głowica więc koszt nie powinien być wysoki. Nie wiem skąd te 1600. Ponadto mam wątpliwości co do wymiany tych pierścieni. Zawsze myślałem, że jak pierścienie zjechane to smrodzi na zimnym silniku, a nie dopiero po nagrzaniu.
Jak wy to widzicie? Faktycznie to mogą też być pierścienie? Jeśli tak to koszt chyba przesadzony?. Gość mówi, ze jakby co to odkupi ode mnie uszkodzony samochód i w tym momencie mi się lampka ostrzegawcza zapala.

Misiekemeryt160
08-06-09, 11:45
uszczelka pod głowice 250
pierscionki 300
uszczelniacze zaworowe 300
planowanie i ewentualna
obróbka głowicy 200
robocizna ------------------


takze 1600to jest mało bo jormalnie to same czesi kosztuja 1600 na kapitalny remont.

nie pisąłem tu nic o nowych panewkach i szlifie wąłu.

ejzon
08-06-09, 12:52
jaki masz tam silnik ?? bo jak w miare dostępny i popularny to lepiej kup silnik wyjdzie taniej :)

Skoti
08-06-09, 16:01
Pytanie jakie pierścienie i jaka uszczelka. znając życie pewnie jakieś gówno....

Terrence
08-06-09, 16:18
Uszczelki tylko aso!

vnv_nation
08-06-09, 17:38
Nie wiem jaki masz silnik, ja u siebie w d15b2 robilem remont jakos 3 tygodnie temu wiec jestem na swiezo :)
Za wymiane pierscieni, zrobienie glowicy, wszystkie uszczelki wiadomo, wymiana przy okazji rozrzadu filtrow i swiec razem z robota zaplacilem 1600 zl. Jakbys byl zainteresowany ile placilem za poszczegolne czesci moge poszukac faktury gdzies mam napewno :) pamietam tylko ze za sama robote skasowali mnie 450 zl wiec nie tak strasznie duzo.
Teraz juz jest ok, przejechalem troche ponad 2 tys, oleju nie ubylo :)

ozdrab
08-06-09, 17:38
Coupe silnik 1,5 102KM, czyli jesli dobrze patrze na rozpiskę to D15B7. Coś mi się wydaje, że opchne tą swoją hondzine:mad:. Miałem się przerzucać na coś nowszego- planowalem coupe VIIgen, ale to dopiero za jakiś czas.

piotrstrojek
08-06-09, 18:06
Popatrz na forum - czasem jest do dostania niedrogo sam goły silnik bez osprzętu i napewno w lepszym stanie niż jest Twój. Nie musi być konkretnie D15B7 ale też podejdzie D15B2... robocizna za przekładkę silnika nie wiem ile wyniesie, ale w sumie nie sądzę żeby wszystko Cię kosztowało 1600zł...

Misiekemeryt160
08-06-09, 18:09
przekładka silnika około 300zł

piotrstrojek
08-06-09, 18:16
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=47229

zobacz to - kolega pisze że odda za 250 zł... czyli cena za "naprawę" Hanki by Cię wyniosła 550zł zgodnie z tym co pisze kolega Łukasz powyżej :)

Edit: dopiero teraz zajrzałem na Allegro - silnik już poszedł, ale sądzę że spokojnie coś wychaczysz w tej samej cenie...

reaktor
08-06-09, 19:47
za 300 to może ale na pewno nie we wrocku ja dałem 650 ale to d16 klima i wogule chyba więcej roboty , za 500 może ci się uda, a taszczyć fure+ dodatkowy silnik za wrocław to nie wiem czy jest sens

JarekEJ2
08-06-09, 20:16
Jak masz kanał to możesz zrobić to sam. Trzęsłem się podchodząc do tego pierwszy raz w życiu w moim poprzednim cifku mając do dyspozycji tylko materiały z forum.
Jak się okazało wymiana pierścieni w silniku D15B7 (to samo co B2) to banał, wystarczy zwalić głowicę i zdjąć miskę olejową żeby wyjąć tłoki. Wydałem nie całe 500 złotych a spalanie oleju spadło niemal do zera.
Jeśli myślisz o wymianie silnika nie zawadzi wcześniej sprawdzić stanu panewek, jeśli są OK to warto zainwestować te kilka setek a twój mech robi z ciebie jelenia.

Misiekemeryt160
08-06-09, 21:44
JarekEJ2 rozebrałes silnik . a wyminiałes tez panweki?? czy złozyles na starych?

acha. i czy nie wiesz czy udałoby sie zmninić pierscionki bez zwalania głowicy?

w niektórych furach sie udaje,ale nie wiem jak w D serii

JarekEJ2
09-06-09, 19:59
JarekEJ2 rozebrałes silnik

Nie wiem czy rozebrałem chociaż pół silnika ;) Zdejmowałem jedynie głowicę, miskę, smoka i odkręciłem korbowody. Podstawy wału nie ruszałem podobnie jak tego dziwnego użebrowania pod wałem. Nie wymieniałem też rozrządu bo był świeży a poza tym D15B2 i B7 są bezkolizyjne więc nie było ryzyka.


a wyminiałes tez panweki?? czy złozyles na starych?


Panewek nie wymieniałem, głównych nawet nie ruszałem. Odkręcając korbowody mogłem oglądnąć w jakim są stanie panewki na korbach i czopy korb. Samochód miał 240 tysi przebiegu więc były widoczne ślady pracy ale nie kwalifikowały się do wymiany (zdaniem moim i zaprzyjaźnionego mechanika kolejne 60-80 tysięcy nie stanowiło problemu).


czy udałoby sie zmninić pierscionki bez zwalania głowicy?

Myślę że spokojnie da radę, tylko nie wiem czy wygodniej zdjąć głowicę czy rozebrać cały dół.