Zobacz pełną wersję : Za duzo pali po remoncie :( d15b2
vnv_nation
06-06-09, 16:47
witam wszystkich, jakis czas temu kupilem honde 1.5 16V z 92 roku, z tym ze od razu wiedzialem ze bedzie czekal mnie remont silnika albo jego wymiana (oleju bral kilka razy wiecej niz dozwolone w instrukcji, pozatym jak go na obrotach przeciagnalem to siwo bylo za mna jak za autosanem).. zdecydowalem sie na remoncik, byly powymieniane pierscienie, uszczelniacze zaworowe, glowica zrobiona itd, reszta wg mechanikow byla w dobrym stanie i nic wiecej w silniku wymieniac nie trzeba bylo..
Po tym remonciku wszystko jest wporzadku jako tako, przejechalem 3 tys km oleju nic nie ubylo jezdzi normalnie.. tylko spalanie wzroslo zamaist odwrotnie ;/ wczesniej przed tym remontem palil mi w granicach 7,5 litra a teraz po miescie dyche lyknie a jadac tylko w trasie wzial mi 8,2 :eek: wiec troche za duzo.. co moze byc przyczyna? Planujego do niego gaz wsadzic no ale chce narazie doprowadzic go do porzadku z tym spalaniem benzyny..
skolopendra
06-06-09, 17:01
w trasie wzial mi 8,2 wiec troche za duzo.. co
a niby dlaczego ?
vnv_nation
06-06-09, 17:06
a co? to jest calkowicie normalne spalanie? nie wydaje mi sie.. czytalem sporo postow na temat spalania i raczej powinen on palic mniej, tymbardziej ze jezdze raczej spokojnie.. no i jak juz pisalem przed tym remoncikiem 7,5 mi nie przekroczyl tak srednio, troche po miescie troche poza (np z miasta do miasta obok - wiec zadna typowa trasa to to nie jest tylko odcinek max 20 km)
wiec dalej moim zdaniem cos jednak jest nie tak..
najwieksze spalanie jakie teraz po remoncie zanotowalem to prawie 11 litrow ;/
hehe zbyt duzo porad tu nie widze ;) no ale ok :) pogrzebalem dzis pod maska i chcialem sprobowac mu zrobic reset kompa.. wyjalem ten bezpiecznik i jak sie okazalo byl spalony :eek: czy wlasnie to moglo miec wplyw na spalanie? za co odpowiada ten bezpiecznik? za pamiec komputera?
No mógł być to powód, odpowiada on za pamięć radia i komputera. W takim razie za każdym razem kiedy odpalasz auto komputer uczy się od nowa. Wstaw nowy 7,5A i powinno byc okej.
siemens_15
07-06-09, 12:19
nie zauważyłeś, że za każdym razem radio się resetuje?
vnv_nation
07-06-09, 14:29
nie resetowalo mi sie nigdy radio, zawsze bylo wszystko ok.. moze inaczej mam radio podlaczone nie wiem.. tak czy tak musze jeszcze troche przejezdzic i zobaczyc czy pomoglo
wsadzilem ten bezpiecznik, "nauczylem" komputer od nowa wg instrukcji na forum zatankowalem go do pelna przejezdzilem 200 km i wyszlo ze wzial mi 6,4 litra (bardziej trasa niz miasto.. ale szybsza trasa) wiec teraz jest w miare ok.. biore pod uwage blad pomiaru dlatego jeszcze z 2 razy zatankuje pod korek i bedzie miarodajne spalanie
jakby cos bylo nie tak to bede pisal jeszcze :)
mnie d15b2 w trasie (w trzy osoby) przy wcale nie ekonomicznej jeździe pali 8,9 litrów paliwa więc twój wynik jest zbliżony.Robiłem nie dawno taki sam remont jak Ty...
Ile gdzieś wychodzi taki dość gruntowny remoncik silnika ?
powiem tak hmm b7 130 koni w trasie 120 km/h spalanie 6,3 l teraz mam v teca ( mini me ) + inne dlubania , ogolnie daje rade, spalanie miasto 10 literkow w trasie 7/8 wiec jak b2 pali tyle co moje to ja niewiem co macie tam ,
zmiencie sonde moze tego jest przyczyna , umnie wczesniej b7 pozeralo masakrycznie jakies 13/15 w miescie.
Zmiana sondy, reg. zaworow i zaplonu i autko calkiem inaczej smigalo no i mniej palilo.
wadą d15b2 jest właśnie duże spalanie i z tym się trzeba liczyć,niestety...
7,5 do 8,5 w miescie i 6,5 na trasie....moj tyle pali
krystian.NH
17-06-09, 12:43
swego czasu za 30zl czyli okolo ~7 L sam swoim d15b2 robilem czasem nawet ponad 100km w miescie, ogolnie pali podobnie jak u kolegi Xray 7-8.5 a na trasie kiedys zeszlo ponizej 6
vnv_nation
17-06-09, 13:40
dlatego lpg juz jest u mnie pod maska :) a te 8,9 na trasie to raczej i tak za duzo.. mi teraz na trasie do 6,5 schodzi a nie oszczedzam go i 160-170 to norma byla (mowie caly czas o PB) po miescie teraz w 8,5 sie zamyka
ale jak juz mowilem lpg od niedawna gosci pod maska i koniec klopotow z laniem benzyny na stacji ;)
ktos tam wczesniej pytal ile taki remont kosztuje.. wiec ja placilem za wymiane pierscieni, lekkie planowanie glowicy, wszystkie uszczelki, zawory, olej to wiadomo, rozrzad nowy przy okazji i swiece razem z robota 1600 zl (za sama robote mnie 400 zl skasowali)
wadą d15b2 jest właśnie duże spalanie i z tym się trzeba liczyć,niestety...
Zgadzam się! Jak miałem serię to mi palił 7-8 miasto, 6-7 trasa.
Teraz z tym co mam pali też "tylko" 7-8 miasto, ale za to 5,5-6 trasa :) Ten DPFI jest bardziej paliwożerny niż MPFI...
DavidVTEC-E
25-09-11, 13:42
Tez mam D15B2 tylko , ze honde concerto ale silnik to jedna chwała, Tez pali w trasie w granicy 7,5-8 ;/ Tez dla mnie za duzooo kurdee. Ile by mnie kosztowała instalacja gazowa? Albo co zrobic zeby mniej palił ? Da sie z tym cos zrobic? Czego to jest wina ??? dwupunktowego wtryski pgm fi ?
Nie wiem jak Wy w tych trasach jeździcie, ja w mieszanym cyklu, sporo krótkich odcinków mam zawsze nie więcej jak 8 litrów, a też czasem przegonię Hondzinę, a w trasie 130 km/h się zdarzy, jakieś wyprzedzanie, trochę w korku... Ogólnie jeżdżę normalnie, a nie jakoś ultra oszczędnie, D15B2 seryjne, z awg zamiast kata. Mierząc samą trasę, zawsze poniżej 7 litrów. Tyle, że obecnie mam nowe kable, nowe świece, zawsze świeży olej, filtr powietrza, ustawiony zapłon, wyregulowane zawory, przeczyszczone styki w aparacie zapłonowym, reset taki jak trzeba też robiłem niedawno, no to chyba silnik jakiś zaniedbany nie jest.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.