Zobacz pełną wersję : Tuning silnika z gaźnikiem
Witam, posiadam civica V z 92r. z silnikiem d15b3 - czyli gaźnikowy. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jakie zmiany oprócz poniżej wymienionych można przeprowadzić w silniku aby podnieść jego moc?
- sportowy kolektor
- strumiennica
- sportowy tłumik
- sportowy wałek rozrządu
- filtr stożkowy
- sportowe świece
- sportowe kable zapłonowe
i sportowe nakładki na pedały
- sportowy kolektor - to coś da na pewno
- strumiennica - zamiast strumienicy przelotowy tłumik
- sportowy tłumik - jak końcowy będzie też przelotowy to w połączeniu z 1 i 2 da coś
- sportowy wałek rozrządu - nie opłaca sie do tego silnika
- filtr stożkowy - sam stożek nie da mocy a może ją odebrac. poza tym gaźnik i stożek to nie za bardzo...
- sportowe świece - nie podnoszą mocy oczywiście (tak jak i magnetyzery i inne duperele):D
- sportowe kable zapłonowe - nie podnoszą mocy
Jeszcze magnetyzery, sportowa klapka wlewu paliwa, sportowa kierownica i na to wszystko 3 litry ceramizera i chipy z allegro albo "tuning-boxy":D
Na poważnie to zmień silnik jak chcesz mocy więcej POCZUĆ.
I wystarczyło poszukać żeby znaleźć taki oto ciekawy tekst:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1315
Tylko uważaj! Bo mój kumpel dłubał przy gaźniku jak w opisie i musiał kupić niwy bo tamten zpier*olił:D
A jak te wszystkie gadgety dodasz cenowo to ci wyjdzie mocniejszy silnik chociaż d15b2:D
Kolega Radar333 wyczerpał temat:)
siemens_15
06-06-09, 23:41
A jak te wszystkie gadgety dodasz cenowo to ci wyjdzie mocniejszy silnik chociaż d15b2:D
Na jakiej podstawie twierdzisz że d15b2 jest mocniejszy od d15b3??
d15b3 jest mocniejszy od d15b2, a po drugie nie ma odcinki i moza go wyzej zakrecic... oprócz wymienionych wyzej modyfikacji mozna jeszcze wymienic tłoki na te z d13b2 co w połączeniu z uszczelka d16y8 zwiekszy nam stopień sprężania o 1 stopień, można by jeszcze do tego zmienic głowicę na tą z d16y7 wtedy kompracje roścnie do 11.5:1, ale to nie wiem czy dałoby się jeszcze jeździć na pb95 czy już tylko pb98-vpowier99. A najlepsza i najpopularniejszą przeróbką jest minime na z6, czyli zmiana głowicy z silnika d16z6 no i konwersja gaźnika na pełny wtrysk. Koszt takiej przeróbki w Twoim silniku to maks 2000 zł...
siemens_15
07-06-09, 12:17
d15b3 jest mocniejszy od d15b2, a po drugie nie ma odcinki i moza go wyzej zakrecic...
jogal wie co mówi
norbas1987
07-06-09, 20:35
d15b3 jest mocniejszy od d15b2, a po drugie nie ma odcinki i moza go wyzej zakrecic... oprócz wymienionych wyzej modyfikacji mozna jeszcze wymienic tłoki na te z d13b2 co w połączeniu z uszczelka d16y8 zwiekszy nam stopień sprężania o 1 stopień, można by jeszcze do tego zmienic głowicę na tą z d16y7 wtedy kompracje roścnie do 11.5:1, ale to nie wiem czy dałoby się jeszcze jeździć na pb95 czy już tylko pb98-vpowier99. A najlepsza i najpopularniejszą przeróbką jest minime na z6, czyli zmiana głowicy z silnika d16z6 no i konwersja gaźnika na pełny wtrysk. Koszt takiej przeróbki w Twoim silniku to maks 2000 zł...
Mysle ze minime to najlepsze z rozwiazan przy tym silniku... w zasadzie b2 i b3 roznia sie czyms oprocz gaznika ?
zrobilem minime z tym ze przy B2
Top speed wzrosl o 20km/h
przyspieszenie ponizej dychy - kolektor 4-2-1 - rura zamiast katalizatora i masz tyle ile z tego silnika da sie wyciagnac :D koszta zaleza tylko i wylacznie od tego za ile wyrwiesz graty na mini...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.