PDA

Zobacz pełną wersję : Style Tuningowe



Pioosz
05-06-09, 22:32
Style tuningowe. Znalezione na necie:

Źródła:

http://www.mangacars.pl/viewtopic.php?t=12520
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69656
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic802323.html


Cult – obowiązkowymi elementami stylu są dodatki retro (malutkie chromowane lusterka i chromowany bagażnik dachowy ze moja stara walizką), 13 albo 14 calowe felgi z dużym rantem, obniżone na kompletną glebę i jak najczystszy wygląd zewnętrzny (żadnych spoilerów). Często dorzuca się sporo gadżetów z epoki i naklejki cultowej kompanii naftowej 76 Union. Silnik powinien być tak czysty jakby właśnie go wyprodukowano. Styl kochany przez Niemców, tuningują swoje stare Volkswageny z przełomu lat 70 i 80. Styl ten króluje na Worthersee i na zlotach VW.
Pomocne strony: www.cult-style.de , www.cultstyle.pl

Styl Angielski – wykorzystywane są małe samochodziki miejskie (Citroen Saxo, Peugeot 106, Renault 5 itp.), ogromne zderzaki i progi, poszerzenia, 20 calowe koła, obok przede wszystkim skąpo odziana dziewczyna.
Pomocne strony: www.maxpower.co.uk

Styl Francuski – Ogromne bodykity, zderzaki z gigantycznymi wlotami i radykalne poszerzenia błotników , okulary na reflektorach, siatka we wlotach, jaskrawe kolory, rzadkie są modyfikacje silnika i innych podzespołów. Styl ten króluje na GTI Tuning International. Ulubiona baza Peugeot 206.

Styl Hiszpański – Niezwykłe kolory nadwozia, liczne aerografy i kalkomanie. Nie montuje się fabrycznych body kitów, Hiszpanie robią wszystko od podstaw samemu, liczy się dla nich pierwsze wrażenie, więc auto musi czymś przykuwać uwagę co powoduje, że rzadko można trafić na jednolitą, konsekwentną przeróbkę, a częściej na różne dziwaczne koncepcje. Dominuje teraz chrom i beżowa skóra w środku. Bazami są auta kompaktowe (Seat Leon i Ibiza).

German Style – niskie, szerokie i czyste w rysunku fury. Tuning z niemiecka finezja i solidnością. Felgi z szerokim rantem, żadnych body kitów i spoilerów. Obniżenie sięga często 10 cm. Charakterystyczne są „ boser-blick” znane jako „bad look”, usuwanie klamek i znaczków firmowych z karoserii. Modne stały się ostatnio felgi od Porsche, które dodatkowo zostają pochromowane i wypolerowane na lustro. Chromuje się również niektóre części nadwozia takie jak: listwy, ramki okien i lusterka. Modyfikacji poddawane są również silniki które są przeszczepiane z mocniejszych wersji modelu albo inne motory z grupy VW. Cała przestrzeń pod maska jest uporządkowana („ornung muss sein”) oraz wypucowana i polakierowana, a nie które części są pochromowane. We wnętrzu jest przeważnie klatka i dwa kubełki obite skóra tak jak całe wnętrze. Zabudowa audio też jest rozbudowana ale rzadko spotyka się takie gadżety jak PS2 albo monitory LCD.

Resto – skrót od „restoration”, odrestaurowanie. Jest to odnawianie starych samochodów na takie prosto z fabryki. Zalicza się tu właśnie styl Musle.

Rost - czyli jednym słowem kontrolowana dewastacja auta. Prze wielu jak narazie nie zrozumiany styl w tuningu.
Charakteryzuje się:
- duża ilością dodatków z epoki
- licznymi (umyślnymi) uszkodzeniami, zadrapaniami
- nieodłączna jest rdza

JDM – Japan Domestic Market. Delikatny tuning, najczęściej z jednolitym lakierem i chromowanymi felgami w umiarkowanych rozmiarach. Kluczem do stylu są smakowite dodatki kultowych japońskich producentów akcesoriów tuningowych. Siedzenia Bride, body kity Blitz, opony Falken, pasy bezpieczeństwa Takata i osprzęt HKS. W stylu tym nie ważne są osiągi a LOGO.
----
Text pisany z przymrużeniem oka prawdziwe info znajdziesz na:
http://www.jdm-option.pl/portal/inde...articles&art=1
http://pl.wikipedia.org/wiki/JDM
http://passwordjdm.pl/index.php?redir=1
----

Import Tuner – Auta muszą pochodzić z Japonii. Ważne są body kity i spoileryw formie aluminiowego ostrza. Jaskrawy kolor nadwozia i kalkomanie to obowiązkowe dodatki. Obowiązkowe są felgi z polerowanym rantem i ciemnym środkiem. Ważne też są przeróbki silnika, osiągi musza iść w parze z wizualizacją.
Pomocne strony: www.importtuner.com
Film: obie części „Szybkich i wściekłych”

Drift Machine (D1) – auta z japońskich torów z dużą ilością naklejek oraz felgi lakierowane są na inne kolory na osi przedniej i tylniej. Przydatny jest także konkretny body kit by auto się wyróżniało na torze. Drift-maszyny mają dużą moc, napęd na tylne koła i „wybebeszone” wnętrze. Napisy na naklejkach często umieszczone są w lustrzanym odbiciu. Bazy: Nissan 200SX, Nissan Skyline, Toyota Corolla AE86.

Hot Rod – klasyka klasyki tuningu, zabytkowe auta amerykańskie z lat 1920- 1950 przerobione w charakterystyczny sposób. Ogromny silnik V8 powinien być odsłoniety, tylne koła znacznie większe od przednich, a dach maksymalnie obniżony lub ucięty. Nieodłączną cechą jest silnik zbyt mocny do oldschoolowego zawieszenia. Płomienie na masce to gadżet pochodzący właśnie z hot-rodów. Hot rod musi być piękny i prosty.
Strony: www.rodandcustommagazine.com
Ulubione bazy: Ford T, Ford A, ’39 Mercury.

Kustom & Leadsled – stare, amerykańskie bryki przerobione w taki sposób by były bardziej efektowne i aerodynamiczne. Chrom, obniżone dachy, tylne koła przykryte blachą. Silnik nie jest tu najważniejszy, choć wskazane byłoby V8. Aktualnie montuje się jeszcze zestawy audio lub zabudowy multimedialne.
Ulubione bazy: Mercury z 1949r., Chevy Bel Air, Ford Fairlane

Lowrider – styl pochodzący z Meksyku. Wielkie amerykańskie auto wyposażone w zawieszenie hydrauliczne, dzięki któremu gablota może podskakiwać i tańczyć. Wśród lowriderów wyróżnia się różne style: bombs, oldschool, newschool. Do low-lowów stosuje się szprychowe felgi w niewielkich rozmiarach 13, 14 cali i opony z białym paskiem. W Polsce jest aktualnie 2-3 lowriderów
Strony: www.lowrider.pl , www.layitlow.com
Ulubione bazy: Chevrolet Impala 1963-64 r.

DUB – na bogato, wielkie chromowane felgi, wnętrze w jasnej skórze, kierownice ze srebrnych łańcuchów, wstawki ze złota lub elementy wysadzane kosztownymi kamieniami (np. felgi, lewarki). Styl dla ludzi bogatych, którzy lubią obnosić się ze swoim majątkiem, charakterystyczny dla raperów i koszykarzy w USA
Ulubione bazy: Chrysler 300C oraz luksusowe SUVy i limuzyny.

Bling Bling – chromowane felgi w rozmiarach 20-28 cali ze spinnerami, pneumatyczne zawieszenie, multimedia, lambodoory. W USA specjalizują się tym chłopaki z West Coast Customs.
Ulubiona baza: Hummer H2, Escalade.

Styl Sródziemnomorski - charakteryzuje się przerostem formy, jak cos jest robione to już z pełnym rozmachem i wyobraźnią.
- duże, wręcz przesadzone spoilery
- ogromne koła (możliwie największe)
- duża ilość dodatków niekoniecznie ze sobą współgrajcych
- wielokolorowe malowanie karoserii czesto z motywami naniesionymi aerografem
- często spotykane sa zawieszenia typu air-ride

Wieś-style - przyczepienie mnóstwa plastiku, siatki (najlepiej ogrodowej) lampek choinkowych, malowanie wałkiem białą olejną, własnoręcznie robione zderzaki ze sklejki, rury PCV na wydechu, przyciemnienie szyb folią, tak aby było widać bąbelki powietrza, nakleić paski a'la Viper i obowiązkowo nakleić nad rurą PCV naklejkę REMUS!! we wnętrzu mnóstwo stylowych dodatków!! jakieś pokrowce z napisami Recaro, malowanie dechy pędzlem i wszędzie kable, bo po co chować...

Vip Style – DUB po japońsku, tylko bardziej agresywny i ostentacyjny. Chromowane felgi, wypasione wnętrza, daleko idące modyfikacje nadwozia w samochodach których w Europie się nie rusza ( BMW serii 7, Mercedes S-klasa, Toyota Celsior. Charakterystyczne jest ustawianie tylnych kół „w negatywie” (pochyłe rozbieżnie), znane jest jako „camber”. „Too much is not enough” tym kieruja sie japończycy w przeróbkach.

Rat Style – przerabianie samochodów, aby przypominały szczury. Wydają się trochę zaniedbane jak by stały kilka lat nie ruszane. Charakterystyczne są matowe lakiery, brak body kitów i spoilerów, opony z białym paskiem, pełne felgi w małych rozmiarach, obniżenie, modne też są dodatki z epoki danego samochodu, środek także wygląda na stary i zniszczony, jest przeważnie pozbawiony tapicerki. Nie stosuje się zabudowy audio jedynie odbiorniki i głośniki z epoki samochodu.
Ulubiona baza: VW Golf mk1, VW Jetta, VW Polo

Japanese gangster vans -
http://www.allpics4u.com/bizarreoddi...ster-vans.html


----------------------------------------

Może jak by ktoś mógł uzupełnić to w linki do zdjęć, to była by to niezła lektura ;]
Myślałem o umieszczenie tego Tematu w dziale "Styling (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?f=43)" ale wolałem nie zaśmiecać, zawsze można przenieść jak coś :)

NO i nie ja pisałem o JDM ;p


-----------------------------------------
Bo nie wszystko co nie JDM musi być wiejskim tuningiem ;p
-----------------------------------------

pwl
05-06-09, 22:51
"JDM – Japan Domestic Market. Delikatny tuning, najczęściej z jednolitym lakierem i chromowanymi felgami w umiarkowanych rozmiarach. Kluczem do stylu są smakowite dodatki kultowych japońskich producentów akcesoriów tuningowych. Siedzenia Bride, body kity Blitz, opony Falken, pasy bezpieczeństwa Takata i osprzęt HKS. W stylu tym nie ważne są osiągi a LOGO."

Z tymi osiągami i chromami to jakaś kpina xD

mizer
06-06-09, 00:46
"W JDM nie licza sie osiagi tylko LOGO" - buahahahahahahahaha, tak, LOGO Blitz`a i HKS`a na drzwiach, co za bzdura.

"Tuning z niemiecka finezja i solidnością." - tez dobre, od dawien dawna wiadomo ze niemcy znani sa ze swojej finezji i ulanskiej fantazji - buahahaha

karamba
06-06-09, 11:27
Stanowczo za malo jest napisane o Wies Tuningu , a z rura PCV to glupota bo by sie rozplynela , ale faktem jest ze zwykle dwurury wspawane sa do zwyklego tlumika i aluminiowa oslonka nad wydechem. Okragla nakladka na kwadratowy wlew paliwa :D Aha no i stylowe aludekle z J-TECa :D Ale ogulnie jak czytam o tych stylach to jakos dziwnie polowa jest podobna do siebie , nie bede komentowal ale ja mialem w wiekszosci nieco inne zdanie i poglady.

Jakie jest zrodlo tego wymyslu ? Bo o JDM ladnie pojechali :rolleyes: Kazdy styl ma chromy felgi :D

Slawkowski
06-06-09, 11:52
Pioosz, a mozesz podac zrodlo, gdzie takie ciekawe opisy sa umieszczone ? :)

karamba
06-06-09, 15:40
jak juz o stylach to o tym zapomniales :D

http://www.allpics4u.com/bizarreoddities/japanese-gangster-vans.html

Kamillor
06-06-09, 19:04
Wlasnie dla mnie JDM to przede wszystkim osiągi i funkcjonalność!!!:) samochód musi spełniać swoją funkcję i każda modyfikacja ma coś wnosić do auta czyli najpierw funkcjonalność a przy okazji ewentualne poprawki stylistyczne:)

knysha
06-06-09, 19:14
Ale brednie...

sunnboy
06-06-09, 20:11
jedna z ideii JDM _"function over fashion":o

vtec
06-06-09, 20:34
Ale brednie...

Idealne podsumowanie:)

Pioosz
06-06-09, 21:28
Pioosz, a mozesz podac zrodlo, gdzie takie ciekawe opisy sa umieszczone ? :)

Źródła:
http://www.mangacars.pl/viewtopic.php?t=12520
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69656
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic802323.html

Widać, że ktoś napisał, a reszta kopiowana. :D

i żeby nie było o JDM to nie moje słowa, ja bym raczej odsyłał do:
http://pl.wikipedia.org/wiki/JDM
http://passwordjdm.pl/index.php?redir=1
No i chyba z poczucia humoru podał bym też
http://www.jezuici.pl/jdm/



jak juz o stylach to o tym zapomniales :D

http://www.allpics4u.com/bizarreoddities/japanese-gangster-vans.html


Podaj jakiś polski opis to dopiszemy :D

vtec
06-06-09, 23:50
i żeby nie było o JDM to nie moje słowa, ja bym raczej odsyłał do:
http://pl.wikipedia.org/wiki/JDM
http://passwordjdm.pl/index.php?redir=1
No i chyba z poczucia humoru podał bym też
http://www.jezuici.pl/jdm/


Polecam lekture ;)

http://www.jdm-option.pl/portal/index.php?id=view_articles&art=1