Zobacz pełną wersję : Pytanie o filtr/dziure pod filtrem
Witam,
Pytanie do wtajemniczonych. Czy Civic 5d 99r pod puszką z filtrem ma dziurę w karoserii a pod nią puszkę (mieszczącą się za nadkolem) która łączy się z filtrem?
Z góry dzięki
Pozdrawiam
Dzięki!
Czy w zależności od wersji silnikowej (np 1.4) tej dziury może nie być?
Jest to kwestią małego sporu więc musze wiedzieć;)
raczej we wszystkich modelach musi być ta puszka to się chyba nazywa rezonator czy jakoś tak zanim powietrze wpadnie do filtra i przepustnicy robi sobie tak kolko i wytraca prędkość.
Dziura występuje w każdej wersji. Wszystkie silniki w w 5d mają rezonator. Średnica omawianej dziury 95 mm.
Ogólnie wszystkie 5 gen i 6 gen mają rezonatory. Auta innych marek przeważnie też.
w turbo chyba nie ma. Przynajmniej u mnie w VW nie ma. Fiat panda 1.2 też nie ma :p
w turbo chyba nie ma. Przynajmniej u mnie w VW nie ma. Fiat panda 1.2 też nie ma :p
Dlatego napisałem "przeważnie" :p
Swoją drogą ciekawe czy warto w Hondzie pozbyć się tego rezonatora, bo w Lanosie 1.6 daje to poprawę ~0,2 sek. na 1/4 mili na g-techu...
A w sumie to jakie korzyści płyną z posiadania rezonatora ?
Nie mam pojęcia;) Raczej rozmawiał bym o minusach - cały rezonator waży jakieś 3kg (strasznie cięzki plastik);)
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi
Pozdrawiam
Siakaś teoria:
"Rezonator ma na celu, jak sama nazwa wskazuje, wywołanie efektu rezonansu (napełnianie cylindrów odbywa się cyklicznie, a nie w sposób ciągły - struga powietrza ma charakter fali, przez co możliwe jest wykorzystanie tego zjawiska) przy pewnych obrotach, tj. wprawienie dostarczanego powietrza w drgania o stosunkowo dużej amplitudzie ("Fizyka Tom1" R.Resnick D.Halliday). Dzięki rezonatorowi silnik zyskuje na elastyczności, zanika "dołek" w wykresie momentu obrotowego (w silniku 4 cylindrowym dołek taki występuje w okolicy 4 tys. obr/min). Jego działanie można porównać do rozhuśtywania samochodu tak, aby wyjechał bez problemu np. z błota."
Żródło:
http://www.vtuning.com/powietrze.html
ja mam wyjęty rezonator i:
na dole troszkę bardziej mułowaty
na górze troszkę głośniejszy a dokładnie to przy pełniejszym otwarciu przepustnicy
generalnie nie wiem czy to coś daje ale jedno zastosowanie sobie wymyśliłem a mianowicie dzieki temu odgłosowi lepiej można kontrolować otwarcie przepustnicy a co za tym idzie zużycie paliwa, po prostu jak depnę to bardziej ryczy
ja mam wyjęty rezonator i:
na dole troszkę bardziej mułowaty
na górze troszkę głośniejszy a dokładnie to przy pełniejszym otwarciu przepustnicy
generalnie nie wiem czy to coś daje ale jedno zastosowanie sobie wymyśliłem a mianowicie dzieki temu odgłosowi lepiej można kontrolować otwarcie przepustnicy a co za tym idzie zużycie paliwa, po prostu jak depnę to bardziej ryczy
Wystarczy wyjąć tę gumową uszczelkę między puszką filtra a rezonatorem to też fajnie ryczy ;)
ja wywalilem rezonator jak zalozylem stozek.... musze teraz zamiast tego rezonatora power rure wrzucic...
Wystarczy wyjąć tę gumową uszczelkę między puszką filtra a rezonatorem to też fajnie ryczy ;)
Eeee dupa chyba :P Odkręciłem puche filtra i odłączyłem ją od rezonatora :P Chyba nie buczy, albo buczy a ja nie słysze, wewnątrz tylko takim basikiem daje troche :P A już sie napaliłem na podźwięk VTi :lol:
Eeee dupa chyba :P Odkręciłem puche filtra i odłączyłem ją od rezonatora :P Chyba nie buczy, albo buczy a ja nie słysze, wewnątrz tylko takim basikiem daje troche :P A już sie napaliłem na podźwięk VTi :lol:
Na każdym biegu powyżej 3 tys u mnie buczy jak 1.4 w polonezie;) Wewnątrz tak nie slychac, niech ktoś sie przejedzie Twoim samochodem a ty posluchaj, aha na postoju nie slychac tylko w czasie jazdy...
Dupa, u mnie nie działa to : ( I stawiałem ludzi na ulicy żeby słuchali i ****owałem i nic :D Dziwny ten econo :P
Tyle sie tylko zmieniło, że jest głośniej i bardziej basowo : (
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.