Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic IV, modyfikacje silnika - czyli stary ale jary :D



mcickx
03-06-09, 18:14
Witam
Jeśli napisałem w niewłaściwym miejscu, to z góry przepraszam! A teraz do sedna sprawy...
Jestem akualnie na kupnie samochodu, Civic zawsze mi się podobały i szukałem Civica VI generacji, ale do głowy przyszedł mi (dobry?) pomysł. Jako że lubie się wyróżniać, to raz, a dwa - podobają mi się stare samochody z mocnymi silnikami, wpadłem na pomysł żeby kupić żelazko 1.5 i pogrzebać troche w silniku :rolleyes:
Dajmy na to że samochód kupie za 2500 - 3000 pln, więc zostałoby mi jeszcze z 4-5tyś na modyfikacje (+ później oczywiście możnaby coś jeszcze nastukać kasy... :) ). No ale dajmy na to że mam te 5tyś. Silnik w serii ma 90KM a docelowo chciałbym... powiedzmy że ze 110, na początek :D
Jakich wymagałoby to zmian i jaki byłby tego koszt? :> I czy dałoby sie zamontować jakąś małą turbinke i jakim kosztem?
Tak jak mówiłem, podobają mi się stare auta z dobrymi silnikami, stąd ten pomysł :) Nie ma to jak odjechać 20letnim samochodem jakiemuś wieśniakowi w "stjuningowanym" BMW :D
W ogóle to jakby to wypaliło, to może później dołożyłbym to tego jakąś skóre, audio itd... ale narazie rozchodzi się o sam silnik więc czekam na opinie czy warto się w coś takiego pakować :)
Pozdrawiam !

venom86
03-06-09, 18:48
Civic IV to bardzo dobry wybór.

D15B2 można zrobić spokojnie na 130-140KM.

1. Wielopunkt (ok 400zł)
2. Wałek D16A6/Z2 (ok 120zł) lub GMS (ok 500-600zł)
3. Dolot (ok 200zł)
4. Kolektor 4-2-1 + wydech (ok 1200zł)
5. ECU od D16Z5 lub strojenie (60zł lub ?)
6. Kółko VISION (200 - 300zł)
7. Ssący od D16Z6 + przepustnica np B16A1/A2 (ok 400zł)
8. Hybryda skrzyni (concerto + crx)
Można przeskoczyć dwie pierwsze pozycje kupując 1,6 (d16a6 lub d16z2) - ok 110KM albo od razu kupić i-vt które legitymuje się seryjnie 150KM i do tego wrzucać ślimaka.

mcickx
04-06-09, 13:27
A że tak sie jeszcze zapytam, spalanie baaardzo wzrośnie? :>

venom86
04-06-09, 14:29
10l nie powinieneś przekroczyć. Zależy jak i gdzie jeździsz.

Misiekemeryt160
04-06-09, 14:31
A że tak sie jeszcze zapytam, spalanie baaardzo wzrośnie? :>

szkoda komentowac Twoje pytanie.... Przeczytaj swój pierwszy post i przeczytaj ten.... MOC Z POWIETRZA(samego) SIĘ NIE BIERZE

Kwapcio23
06-09-09, 22:13
Witam! Odkopę i podepnę się pod temat odrobinę... Również jestem na etapie szukania Civa. Na wstępie chcę kupić zdrową serie za te około 3 tysie, zmiany w silniku jeśli jakieś przyjdą to później. Na razie jeśli w ogóle to kubeł i zawieszenie, ale nie o tym...

Jeśli już szukać to jakiego silnika najlepiej? Widzę 1,3 1,4 1,5 i bardzo rzadko 1,6.
1,4(dwugaźnikowy) i 1,5(wielopunkt) widzę, że mają po 90 KM. Czy bardziej skłaniać się w stronę któregoś z nich? 1,5? Jeśli tak to dlaczego? Tylko dlatego że wielopunkt? Może coś przemawia za 1,4?

Będę wdzięczny za wszelkie mądre wypowiedzi, pozdrawiam!

Jakub_rm
07-09-09, 13:47
jak juz to kupuj 1.5 lub 1.6, 1.5 jest silnikiem na dwupunktowym wtrysku paliwa, wielu ludzi przerabia je na wielopunktowy, o czym pisal wyzej Venom, daje to przyrost mocy i moze nieznacznie obnizyc spalanie, 1.6 jest juz na wielopunktowym wtrysku i ma moc od 110km do nawet 150 (vtec). nie polecam 1.4 jezeli myslisz nad powazniejszymi modyfikacjami silnika, jest on na dwoch gaznikach i ma taka sama moc co 1.5, jednak nie przerobisz go tak latwo na wielopunktowy wtrysk. zajrzyj na stronke www.civic4g.pl, wejdz na forum i poczytaj tam troche o tych silnikach, wielu ludzi je modyfikuje wiec jest tam kopalnia wiedzy na ten temat.

Kwapcio23
07-09-09, 21:29
jak juz to kupuj 1.5 lub 1.6, 1.5 jest silnikiem na dwupunktowym wtrysku paliwa, wielu ludzi przerabia je na wielopunktowy, o czym pisal wyzej Venom, daje to przyrost mocy i moze nieznacznie obnizyc spalanie, 1.6 jest juz na wielopunktowym wtrysku i ma moc od 110km do nawet 150 (vtec). nie polecam 1.4 jezeli myslisz nad powazniejszymi modyfikacjami silnika, jest on na dwoch gaznikach i ma taka sama moc co 1.5, jednak nie przerobisz go tak latwo na wielopunktowy wtrysk. zajrzyj na stronke www.civic4g.pl, wejdz na forum i poczytaj tam troche o tych silnikach, wielu ludzi je modyfikuje wiec jest tam kopalnia wiedzy na ten temat.

Fakt przygłupociłem, 1,5 jest dwu a nie wielopunkt. Dzięki odpowiedź i linka. Pozdro!

scanikwwo
15-10-09, 04:59
Jak poważnie myślisz nad modzeniem auta, to kupuj 1.4 :) W serii zaje*isty stopień sprężania, a po mpfi robi się jeden cztery masakrator :) Moim zdaniem 1.4 będzie mniej zajechane. Fakt, że trudniej przejść na mpfi, ale potem będzie lepiej niż w 1.5 :) :D