PDA

Zobacz pełną wersję : Pomocy!!! Jak to możliwe?! Tylko 2 KM więcej



Szejken
03-06-09, 13:48
Witam zainteresowanych tematem i bardzo prosze o pomoc znawców!

Mam hanie coupe EJ2 z silnikiem D15b7 (101 KM), na początku kompletnie seria. Auto zadbane, dynamiczne. Postanowiłem ją jeszcze wzmocnić, założyłem kolektor 4-2-1 (2 cale), wyciąłem kata, w jego miejsce wstawiłem tłumik przelotowy w obudowie kata (2 cale), dalej seria i na końcu przelotowy ulter nrs (2 cale wejście). Założyłem oczywiście też stożek Simoty (aero form).

Większość przy takich modach osiąga wynik około lub powyżej 115 KM. Gdy spojrzałem na wykres pomiaru mocy mojej hani zaniemogłem, wykres wskazał 103 KM !!! Poprosiłem natychmiast o jeszcze jeden pomiar z wiatrakiem skierowanym na stożek, osiągnąłem tym razem 106 KM...

Włożyłem w te mody kupę kasy i jestem załamany, odechciało mi się dalszego tuningu, nie wiem co robic, pomóżcie! Co może byc przyczyna tak slabego przyrostu?

Dodam ze podczas tego pomiaru zauważylem ze hania kopci jak lokomotywa :/

wunat
03-06-09, 14:01
moze ten aero form jest gowniany, tzrebabylo sprobowac na seryjnym dolocie

Konrad84
03-06-09, 14:21
+ 1

a wogóle jeździ szybciej ?

_Shadow
03-06-09, 14:30
wiesz, inni moze tak osiagaja przy zdrowej podstawowej jednostce, moze Twojej cos dolegało i nawet serii nie trzymała tych 101 KM ;//
to jest takie moje myslenie... chociaz jak kopci to to raczej dobrze o stanie jednostki nie swiadczy niestety ';/

empe
03-06-09, 15:35
Hamowałeś serię?

WaSSIL
03-06-09, 16:58
Chyba nie Stąd to rozczarowanie bo nie wiadomo czy w ogóle seria trzymała swą MOC :D

zabas
03-06-09, 18:40
a możę hamownia z dup... :D

chedder
03-06-09, 20:13
raczej seria nie trzymala parametrow, stad ten wynik.
Bez kata nie powinno kopcic.

Jarząb
03-06-09, 20:55
jeśli piszesz że kopci jak lokomotywa . . to chyba raczej coś jest nie tak . .

81saren
03-06-09, 21:06
kopci jak lokomotywa , gdyz zmienily sie dawki powietrza , reset kompa, i naucz go odpowiednio.
Podjedz na ustawianie zaplonu. moze tez byc przyczyna zalewania jak wali czarna chmurka.
Pomysl moze nad ustawiniem zaworow jak nieustawiales wczesniej. Moze nieotweiraja sie odpowiednio i dlawi go.
Zmiana hamowni i pisz czy wynik taki sam.

Powiem tak ja usiebie przed zamontowaniem Koncowego wydechu i z katem , mialem 122 konie.
Po wycieciu kata i zmiana wydechu na przelot , mialem 117 :o
Niezalamalem sie tylko mbinowalem czego wina. Nauczylem sie powoli do celu i powiem zebys przemyslal nad zmiana calego ukl. wydechowego.

emg
03-06-09, 22:46
eee założenie stożka nie spowoduje stefana batorego w postaci niespalonego paliwa z wydechu.

Fawor
03-06-09, 22:56
no wlasnie...przecież to nie turbo :D Założyłeś stożek na seryjny rękaw czy cały dolot?

Kras
04-06-09, 07:40
kopci jak lokomotywa , gdyz zmienily sie dawki powietrza , reset kompa, i naucz go odpowiednio.
Przeczytaj to jeszcze raz i zastanow sie gdzie sens. Teoretycznie zwiekszyly sie dawki powietrza (tak twierdzisz), a komp ma "stare" ustawienia paliwa (co samo w sobie jest bzdura, bo kompa nie mozna nauczyc - mapy WOT sa stale w kompie). Abstra****c jednak od tego to jakim cudem wg. Ciebie zwiekszona dawka powietrza ze stara (nizsza) dawka paliwa ma dawac kopcenie niespalonym paliwem???:confused::confused:
Druga sprawa to mody sa zbyt male by wymagaly remapu. Owszem, remap pozwolilby wyciagnac z nich max, ale nie jest tak, ze auto nie bedzie poprawnie dzialac na serii.

81saren
04-06-09, 09:19
Tak czy siak komp pobiera dana z roznych czunikow. Sondy lambda , temp pow w kol ssacym itp..
Wiec niezaszkodzi jak poduczy go. Po uprzednim ustawiniu zaplonu , ( na lampe ) nie na sluch czy oko, Juz tez widzialem takich specow co ustawiali zaplon na sluch.

Kras
04-06-09, 09:25
Tak, przy spokojnej jezdzie. Mapy WOT ignoruja sonde i leca tylko z kompa. Jedyna opcja by je zmienic to remap.

Szejken
04-06-09, 14:34
Dzięki za wypowiedzi.

Żałuję że serii nie hamowałem ale wydaje mi sie ze byla zdrowa. Nie było żadnego kopcenia, a hania zrywała się podobnie jak teraz, bynajmniej nie odczułem żadnej konkretnej różnicy.

Po krótce mody wyglądały tak:
Pierwszym etapem był montaż tłumika końcowego ulter nrs, później założyłem kompletny dolot simoty ze stożkiem. Po założeniu zmieniła się raczej tylko barwa dźwięku, nie zauważyłem różnicy w mocy albo żeby ciągnęło z dołu lepiej (jak niektorzy twierdzą). Następnie wyminieniłem kolektor na 4-2-1 i na końcu wycięcie kata.

Po tych modach kompa zresetowałem prawidłowo i nic. Auto kopci na wyższych obrotach ale nie jest to czarny dym. Może muszę wymienić świece bo od kupna nie wymieniałem a mam ją już 2 lata?

Kras
04-06-09, 14:46
Jesli nie czarny to jaki?? Siwy, niebieski??
Czy dymi pod obciazeniem czy raczej na odpuszczeniu gazu?

Swiece raczej sa malo prawdopodobne, zwlaszcza, ze przed modami bylo ok.

Szejken
04-06-09, 14:52
dymi jak się depnie, na wyższych obrotach. Nie przyglądałem się kolorowi ale nie jest czarny, smolisty, raczej siwy, zwyczajny tylko że w dużych ilościach.

Wczoraj zauważyłem że jest mało oleju, poniżej dolnej kropki. Dziesiaj zrobiłem dolewkę ale to chyba nie ma znaczenia jeśli chodzi o dymienie

Kras
04-06-09, 15:10
Jesli dym jest taki siwy to raczej nagly niski poziom oleju ma dosyc duze znaczenie...chyba nawet jedno sie z drugim tak troszke laczy :)

Szejken
04-06-09, 15:37
niedługo sprawdze czy dolewka oleju pomogła na te dymienie. No i chyba będe musial ustawić ten zapłon, nie znam się na tym. Ile to kosztuje, każdy mechanik mi to zrobi?

kenny
04-06-09, 15:38
obstawiam, że dymi bo bierze olej :D


niedługo sprawdze czy dolewka oleju pomogła na te dymienie.

omfg :eek:

artek0903
04-06-09, 16:07
jak bys nie dolal to moglo by pomoc, jak nie bedzie oleju to nie bedzie mial czym dymic ;)

Szejken
04-06-09, 16:26
wcześniej nie bral oleju na bank, a raczej brał tyle ile powinien. Teraz byc moze zaczal brac wiecej. Moze go zapiłowalem, juz sam nie wiem

kaktusr
04-06-09, 19:34
wcześniej nie bral oleju na bank, a raczej brał tyle ile powinien. Teraz byc moze zaczal brac wiecej. Moze go zapiłowalem, juz sam nie wiem

Pownieneś przedewszystkim sprawdzić ile Ci tego oleju ubywa.Moje D14 piło litr połsyntetyka na 500 przy spokojnej jeździe i jeździło gorzej od matiza z którego się przesiadłem więc sie nie dziwie że nic Km nie przybyło. Idealna sprawa robisz remont i zakładasz czapke od Z6 powinno być 130KM na miekko i wujek Witek na jedym wałku :)

Konrad84
04-06-09, 23:36
d seria litr na 500 km? masakra :omg:

kaktusr
05-06-09, 00:31
d seria litr na 500 km? masakra :omg:

Nom dokładnie :) d seria i bez Vteca hehe :) ale juz co innego siedzi zeby nie bylo OT to sprawdz czy ci tez wody nie ubywa :)

DjMariush
06-06-09, 05:16
Ja sie podepne. Ostatnio wycialem kata i wstawilem koncowy przelotowy i Hanka sie zamulila:/ ...trzeba bylo kombinowac z wydechem...;P
PS Ma ktos ochote zamienic sie na serie?:D:D:D

jary_88
06-06-09, 05:21
A ja jeszcze na twoim miejscu zamiast tłumika przelotowego bym wstawił zwykło rure 2 cale tak jak u mnie jest

DjMariush
06-06-09, 22:38
no wlasnie,ale nie chce tego metalicznego dzwieku. Ale znowu z drugiej strony za bardzo rozprezylem wydech tym przelotowym zamiast kata. Najlepsza bylaby rurka o wiekszej srednicy niz seria,a mniejszej niz przelotowka.Tak mi sie teraz wydaje

crash
09-06-09, 22:18
jak bierze olej to na bank jednostka zdrowa nie byla wiec serii nie trzymala.... zmierzyl moc po wymianie kilku rzeczy i zonk.... jak piszesz ze po dodaniu nawiewu na hamowni bylo lepiej to moze zmodyfikuj dolot powietrza do stozka ... zapewnij mu chlodne powietrze.

Kras
10-06-09, 08:00
Raczej najpierw by chyba wypadalo sprawdzic co dolega motorowni, zanim sie wezmie za kolejne tuningi:cool:

radar333
10-06-09, 09:23
Może zmierzyć kompresję, ale z tego co wiem to Hondy trzymają dobrą kompresję mimo zużycia pierścieni więc wynik może nie być wiarygodny. Zapłon ustawić też powinien (20 zł). Jak kiedyś pojechałem na ustawienie zapłonu to mechanik miał w katalogu dane ale nie był pewien i powiedział że najpierw spróbuje jedno a potem drugie i jak ustawił pierwszy raz i kazał się przewieść to auto jechało jak cinquecento! Za drugim razem było ok! Tak więc wiem co znaczy źle zapłon ustawiony:D Tę kompresję sprawdź! A ten końcowy masz przelotowy? Jak ci przyspiesza 0-100 km/h? 106 KM przy wydechu i dolocie w zdrowej d15b7 to za mało! Te 110 to jeszcze rozumiem...

Eee, a jaki masz silnik? To na pewno d15b7? Na bloku tak pisze? (wiem, wiem ale raz koleś pojechał na hamownie i myślał że ma d16z6 i 125 KM minimum bo mu tak powiedzieli a on się nie znał a tam miał d15z1 i mu 94 KM wykazało i szok miał! na serio! a na pokrywie pisało vtec-e ale on nie wiedział że to "e" robi taka różnicę):D

Cywa
01-10-09, 17:13
moja ex d16 seryjnie wyplula 120 km, czyli 5 zginelo smiercia tragiczna przez wszystkie lata, brala 1 litr na 1000km przy ostrzejszej jezdzie

teraz b7 nie bierze NIC tak samo jak i nic nie kopci, jezdzilem z kumplem ktory ma tez coupe i b7 (zdrowe), bylem szybszy o 1,5 dlugosci (powtarzalne)

sadze ze z tymi wnioskami co do brania oleju i spadku mocy.... to cos w tym jest :)

ale na pocieszenie jak chcesz moge sprzedac Ci swoj silnik w okolicach grudnia :)

subbler
02-10-09, 11:17
Co do dymienia i słabych wyników... to u mnie było tak samo. i do tego chlapało jakaś czarną "zupą" z wydechu.. po dłuższym dochodzeniu ;D okazało się ze zjebałem sondę lambde przy montowaniu 4-2-1.. o dziwo Check się nie wywalał..;/ miałem większe spalanie i silnik przelewało ostro.
Po wymianie - nie kopci, nie chlapie niczym, wacha wolniej znika i zwiększyła moc odczuwalnie w całym zakresie obrotów.
Tak więc nie warto się załamywać niskim wynikiem tylko szukać przyczyny.

ArtK
05-10-09, 16:11
Wycięcie katalizatora to jedna z głupszych modyfikacji.
Auto rzęzi jak stary smieć, i traci odczuwalnie sporo momentu, zwłaszcza na niskich obrotach.
Do tego smierdzi jak kapeć.

Opcja z przelotowym wydechem zamiast katalizatora również się w moim przypadku nie sprawdziła (osiągi, moment), i z powrotem założyłem katalizator. Obecnie jeżdże na katalizatorze sportowym okolo 200 CPSI i takie rozwiązanie polecam. Trzeba zwrócić tylko uwagę aby kat nie był za wysoki coby nie obcierać nim o progi itp.

Fawor
05-10-09, 22:08
U wszystkich sie sprawdza, a u Ciebie nie? Cuda na kiju... udowodnij proszę wykresem, że Twoja modyfikacja wydechu jest skuteczniejsza niż 'oklepany' przelot.

ArtK
06-10-09, 00:29
Nie do końca precyzyjnie się wyraziłem, pisząc przelotowy wydech zamiast katalizatora, miałem na myśli po prostu tłumik przelotowy - np. środkowy zamiast katalizatora.
Reasumując, moim zdaniem usunięcie katalizatora to złodziej momentu zwłaszcza na niskich obrotach oraz generator smrodu i rzęzienia.
Natomiast zastąpienie katalizatora tłumikiem przelotowym to złodziej momentu zwłaszcza na niskich obrotach oraz generator smrodu. W tej opcji nie ma rzęzienia :p

Fawor
06-10-09, 09:54
ciut więcej Nm na niskich, bo przypycha pojemność wydechu. Za to jest złodziejem na wysokich, przez co auto nie robi mocy, co nawet jest potwierdzone w fabrycznych silnikach Hondy. No ale co kto woli..

zabas
06-10-09, 12:01
fawor piszesz teraz o tłumiku przelotowym czy katalizatorze ??

kasiorek
06-10-09, 12:06
Wycięcie katalizatora to jedna z głupszych modyfikacji.
Auto rzęzi jak stary smieć, i traci odczuwalnie sporo momentu, zwłaszcza na niskich obrotach.
Do tego smierdzi jak kapeć.

Opcja z przelotowym wydechem zamiast katalizatora również się w moim przypadku nie sprawdziła (osiągi, moment), i z powrotem założyłem katalizator. Obecnie jeżdże na katalizatorze sportowym okolo 200 CPSI i takie rozwiązanie polecam. Trzeba zwrócić tylko uwagę aby kat nie był za wysoki coby nie obcierać nim o progi itp.

a jakiś potwierdzenie wywodu poza dupohamownią?

Fawor
06-10-09, 12:50
fawor piszesz teraz o tłumiku przelotowym czy katalizatorze ??
o kacie oczywiscie

zabas
06-10-09, 12:58
a to luzik :)
ja mam założony tłumik przelotowy zamiast kata, zamiennik środkowego wydechu z środkowym wydechem i na końcu też przelot. jest fajnie i dość cicho. ale co najważniejsze czuje róźnice w całym zakresie obrotów na plus. więc na bank większy jest moment.:) i puki co jak jade to nic nie smierdzi :) a tym bardziej rzęzi

Szejken
01-07-10, 20:13
Odświeżę temat ponieważ trwają cały czas prace przy mojej hance w poszukiwaniu problemu tak małego przyrostu mocy. Wymieniłem świece (stare miały zbyt duży prześwit i były zmarnowane), uszczelkę pod pokrywą zaworów (nie ma teraz żadnych wycieków i nie ubywa oleju), doprowadziłem zimne powietrze do stożka, wyregulowałem luzy na zaworach.

Dodam że teraz hanka nie bierze oleju tak jak myślałem i nie kopci.

Do tego dzisiaj wyczyściłem silniczek krokowy oraz przepustnicę, były nieźle zapchane. I moje pytanie jest takie, po zdjęciu przepustnicy zajrzałem w PGM-FI i też jest konkretnie uwalony (wszystko widać na zdjęciach). Czy czyścić go w środku czy zostawić jak jest?

Zdjęcia:

Na tym widać ile jest nagaru, przeciągnąłem palcem po kołnierzu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a7bf7f4b9f4ccd08.html

W środku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b90e11e2abd404b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c994dc56314a8c9.html

Arturvf500
02-07-10, 11:32
kopci jak lokomotywa , gdyz zmienily sie dawki powietrza , reset kompa, i naucz go odpowiednio.

reset kompa nie ma wplywu na ilosc paliwa przy wot, poza tym po modach predzej bedzie bardziej ubogo niz bogato


Pomysl moze nad ustawiniem zaworow jak nieustawiales wczesniej. Moze nieotweiraja sie odpowiednio i dlawi go.

sugerujesz luzy 3mm?;) jak beda za ciasno to predzej bedzie na jalowych pracowal nierowno niz tracil moc w poblizu odcinki


Powiem tak ja usiebie przed zamontowaniem Koncowego wydechu i z katem , mialem 122 konie.
Po wycieciu kata i zmiana wydechu na przelot , mialem 117


a jestes pewien ze hamowales przy tej samej temperaturze powietrza?

pozdrawiam
Artur