Zobacz pełną wersję : wymiana nagrzenicy - co trzeba rozebrać
CIVIC MB8 /kombi/ 1,4 16v /d14a8/ 11/1998r.
mój problem przedstawia się następująco:
kilka razy w trakcie jazdy temp, poszła ostro w górę. co około 300 km dolewałem około pół litra płynu do chłodnicy, a że nigdzie nie widziałem wycieków to uważałem że jest przedmuchana uszczelka pod głowicą. (oleju nie przybywało ani nie mieszał się z płynem).
moje pierwsze pytanie to czy przez walniętą uszczelkę pod głowicą mogło się robić duże ciśnienie w układzie chłodzenia tak że mogła puścić nagrzewnica?
pytam ponieważ zdziwiłem się jak zobaczyłem całą mokrą podłogę pod nogami pasażera i kierowcy (nie jest to deszczówka, ponieważ ciecz ma słodki smak i jest lekko tłusta) i objaw nasilił się jak puściłem nawiew ciepłego powietrza (szyby zrobił się tłuste od borygo). Teraz musiałem dolać około pół litra na 100 km.
więc diagnoza poszła na nagrzewnicę...
czy do jej wymiany potrzeba zdjąć całą deskę rozdzielczą (z air bagam'i. kierownicą, i zegarami) czy wystarczy wyciągnąć "tylko" tunel środkowy (ten w którym zamontowane jest radio, przełączniki nawiewu i klimy oraz dźwignia zmiany biegów)?
za wszelkie inf. z góry dziękuję.
CIVIC MB8 /kombi/ 1,4 16v /d14a8/ 11/1998r.
mój problem przedstawia się następująco:
kilka razy w trakcie jazdy temp, poszła ostro w górę. co około 300 km dolewałem około pół litra płynu do chłodnicy, a że nigdzie nie widziałem wycieków to uważałem że jest przedmuchana uszczelka pod głowicą. (oleju nie przybywało ani nie mieszał się z płynem).
moje pierwsze pytanie to czy przez walniętą uszczelkę pod głowicą mogło się robić duże ciśnienie w układzie chłodzenia tak że mogła puścić nagrzewnica?
Niewykuluczone, choć, może się okazać, że winna jest właśnie nagrzewnica.
ciecz ma słodki smak !!.
Jezus Maria! W płynie chłodniczym jest glikol etylenowy. Jego smiertelna dawka to 100ml - chyba nie sprawdzasz czy to prawda ?? :)
PS. Co ciekawe odtrutką przy zatruciach glikolem etylenowym jest Alkohol Etylowy 40% czyli....wóda :)
czy do jej wymiany potrzeba zdjąć całą deskę rozdzielczą (z air bagam'i. kierownicą, i zegarami) czy wystarczy wyciągnąć "tylko" tunel środkowy (ten w którym zamontowane jest radio, przełączniki nawiewu i klimy oraz dźwignia zmiany biegów)?
za wszelkie inf. z góry dziękuję.
Musze cie zmartwic, niestety tak. Zobacz TEN PDF (http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/21-14.pdf) oraz TEN (http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/21-16.pdf)
Jakub Skalski
02-06-09, 11:31
Problem jest taki żeby wyjąć nagrzewnicę trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą (kierownica może zostać ale jej wspornik dla lepszego dojścia warto odkręcić).Gdy masz klimatyzację udogodnieniem będzie jej opróżnienie gdyż przy demontażu obudowy nagrzewnicy elementy - nagrzewnicy skraplacza i wentylatora są połączone-zachodzą na siebie.Więc jest to dodatkowe utrudnienie przy demontażu. Jednym słowem trzeba wybebeszyć cały środek.
no to mnie ładnie pocieszyliście...:(
ps. płynu nie piłem tylko smakowałem - jeszcze żyję :D
a ha mam jeszcze jedną prośbę:
czy jak nie będę przekręcał nawiewu na ciepłe powietrze (będzie cały czas na niebieskim) to czy na nagrzewnicę będzie napierał płyn czy też może zaworek będzie zamkniętyi do nagrzewnicy nie będzie dostawał się płyn( wycieknie ewentualnie ten który w niej został)....?
idzie lato i mawiew ciepłego powietrza nie jest mi konieczny a chwilowo cienko z kasą....
ps. płynu nie piłem tylko smakowałem - jeszcze żyję :D .
Tak, tak, ci z klubu AA też tylko smakowali, jak mawia Pan Mietek "Po Borygo sie nie żygo" :p
Sorka ale niemogłem sie powstrzymac :p
a ha mam jeszcze jedną prośbę:
czy jak nie będę przekręcał nawiewu na ciepłe powietrze (będzie cały czas na niebieskim) to czy na nagrzewnicę będzie napierał płyn czy też może zaworek będzie zamkniętyi do nagrzewnicy nie będzie dostawał się płyn( wycieknie ewentualnie ten który w niej został)....?
idzie lato i mawiew ciepłego powietrza nie jest mi konieczny a chwilowo cienko z kasą....
Wydaje mi sie ze w kazdym aucie dziala to na takiej samej zasadzie - czyli nie zaworek ktory reguluje przeplyw plynu chlodniczego przez nagrzewnice a klapkę ktora to pozwala / niepozwala na "przelot" powietrza przez nagrzewnice. Regulujac pokrętłem ciepłe/zimne regulujesz tak naprawde wychylenie klapki.
Jesli by bylo inaczej to bym sie szczerze zdziwił :)
Innymi słowy czy ciepłe czy zimne i tak płyn płynie przez nagrzewnicę.
Jakub Skalski
06-06-09, 12:33
Kolega się pomylił.Pokrętło "niebieskie-czerwone" powoduje otwarcie zaworku na wężu doprowadzającym płyn do nagrzewnicy.Jego zamknięcie powoduje odcięcie przepływu przez nagrzewnicę.Klapkami nawiewu steruje pokrętło-pierwsze od strony pasażera.Do demontarzu nagrzewnicy trzeba spuścic płyn a ponieważ chłodnica jest niżej układ prawie całkowicie sie opróżnia istraty płynu są niewielkie.
Kolega się pomylił.
Byćmoże, nie przeczę :), choć byłem święcie przekonany że jest inaczej :)
Jeszcze jedna sprawa, jak czytam nikt tego nie proponował. Otóż, a może by tak spróbować jakiegoś środka do uszczelniania chłodnicy dolewanego do płynu. Jeśli wyciek nie jest wielki byżmoże jest szansa jego uszczelnienia w ten sposób?
Środki do uszczelniania mogą zrobić więcej złego niż dobrego. Zatkają Ci którąś z rurek, chłodnicę lub nagrzewnicę i dopiero będziesz miał robotę. Jak już naprawiać to porządnie.
czy jak nie będę przekręcał nawiewu na ciepłe powietrze (będzie cały czas na niebieskim) to czy na nagrzewnicę będzie napierał płyn czy też może zaworek będzie zamkniętyi do nagrzewnicy nie będzie dostawał się płyn( wycieknie ewentualnie ten który w niej został)....?
idzie lato i mawiew ciepłego powietrza nie jest mi konieczny a chwilowo cienko z kasą....
pozostaje Ci wymiana nagrzewnicy. w niektórych autach jest możliwość tymczasowego połączenia obu gumowych przewodów doprowadzających płyn do na nagrzewnicy przy pomocy miedzianej rurki lub kolanka od C.O. wkręconego w miejsce nagrzewnicy. Jednak w Civicu tego nie praktykowałem - tu jest dużo gorszy dostęp oraz o wiele mniejsza pojemność układu chłodzenia.
Cytat:
Napisał Jakub Skalski Zobacz post
Kolega się pomylił.
Byćmoże, nie przeczę , choć byłem święcie przekonany że jest inaczej
Nie wiem kto się pomylił. Nie wiem jak jest w Civicu ale w innych autach, z którymi miałem do czynienia (m. in. Audi 80) nagrzewnica pracowała cały czas, a dopływ ciepłego powietrza do kabiny był sterowany jedynie poprzez ruchome klapy w tunelach nawiewowych.
Ps.
Przy demontażu deski rozdzielczej radzę uważać na poduszki powietrzne, bo potrafią zrobić krzywdę, a nawet zabić.
wielkie dzięki za wszelkie opinie.
doraźnie wsypałem uszczelniacza w proszku (za 5 zł z CPN-u)...
i o dziwo wyciek znacznie się zmniejszył.
Już zamówiłem używkę z allegro (nowych niestety w sklepach, w których pytałem nie mająm a do aso nawet nie śmiałem dzwonić...).
co do poduszek powietrznych, to naprawy sam na 100 % robić nie będę bo nie mam czasu i miejsca oraz warunków. Mechanik już "zaklepany"...i mam nadzieję że wie jak zdjąć poduszki:D:D:D:
Jakub Skalski
11-06-09, 19:46
Akurat miałem problem z nagrzewnicą i rozbierałem cały środek.Dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy jest sterowany za pomocą zaworu odcinającego w komorze silnika.Zasilanie do tego zaworu jest umiejscowione pod kolektorem dolotowym jak pamiętam w bliskiej odległości od pompy wodnej.Więc gorący płyn jest "wtłaczany" do nagrzewnicy gdy zawór jest otwarty.Powrót z nagrzewnicy jest wpięty pod aparatem zapłonowym.Odcięcie dopływu płynu powoduje schładzanie nagrzewnicy i zaprzestanie grzania w środku auta.Klapkami możemy sterować tylko w jakim kierunku ma płynąć ciepłe powietrze we wnętrzu auta.
Do kolegi "DARKWAPA"
Pamiętać trzeba że deska rozdzielcza jest mocowana na 7 śrub i ta jedna jest umiejscowiona pod kratką na środku deski rozdzielczej.Tą kratkę trzeba podważyć śrubokrętem i wyjąć.Pod nią jest śruba.
Jeszcze raz zabiorę głos.
Poduszke powietrzną pasażera dezaktywuje się poprzez wypięcie akumlatora i pozostawienie tak auta na co najmniej 10 min.Powoduje to rozładowanie sie kondensatora w układzie poduszki i można wtedy rozpinać wtyczki( U mnie tak był.Postępowałem według instrukcji książki "Sam naprawiam')
Do demontażu deski rozdzielczej nie jest konieczny demontaż poduszki kierowcy.Wystarczy opuścić całą kierownicę na regulacji "góra -dół"
Mam dwa pytania do osób, które wymieniały nagrzewnicę w Civicu MB2:
1) czy może wiecie jaka mogła być przyczyna awarii nagrzewnicy? czy wymienialiście płyn do chłodnic przed awarią, czy mieliście wlany jeszcze ori? jeśli wymienialiście, to na jaki?
2) jeśli wymienialiście nagrzewnicę samodzielnie, to ile mniej więcej czasu Wam to zajęło?
"uszkodzenie nagrzewnicy" - u mnie tak się zaczęło:
wymieniałem rozrząd i pompę wodną (przy okazji mechanik wymienił płyn chłodniczy) - może to zbieg okoliczności ale krótko po tej naprawie "poszła uszczelka pod głowicą" (zaczęło się robić duże ciśnienie w układzie chłodzenia ale o dziwo oleju nie mieszało z płynem i odwrotnie płynu z olejem), następnie pojawił się wyciek z nagrzewnicy wprost na wykładzinę pod nogami pasażera....
być może nagrzewnica dostała przecieku zwyczjnie ze starości (samochód z 1998r.)
odgrzebuję, czy jest możliwość sciągnięcia samej tej blaszki?
kapie z pod niej płyn i wlewa się do środka, narzędzie będę miał w weekend, bo jest tam niesamowicie trudne dojście do jednej krzyżowej śrubki.
Może uda się to zalać miedzianym spawem.
http://img820.imageshack.us/img820/1518/20121118104745.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/820/20121118104745.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.