Zobacz pełną wersję : EM2 - zawieszenie
Co warto wiedzieć o zmianie zawieszenia w EM2. Na początek kilka informacji o zmianie samych sprężyn na sporotwe. W moim przypadku wybór padł na eibach pro kit(nie ma znaczenie, czy masz EM2 z USA, czy europejskie) Autko usiadło około 30mm. Dziura w nadkolu przednim jest trochę większa od dziury w tylnym, gdyż seryjnie tylne nadkole jest niżej. Można sobie z tym sprytnie poradzić - uderzać do Alchemiq'a :)
Minusy samych springów:
- szybsze zużycie amorków
- cięższa sprawa z jazda offroad
A teraz te, o których dowiedziałem się po założeniu springow.
- konieczność zakupu regulowanych wahaczy=ścinanie opon, bo koła ustawione / \
- szalenie ważne ET felg - ET w zakresie 35-40 podchodzi na pewno - sprawdzone przez forumowiczów, jednakże jest ryzyko zahaczania po zastosowaniu camberów
- problem z nisko zawieszonym wydechem w em2 - od razu po obniżeniu autka musiałem go podnosić, bo wszędzie zahaczałem, a teraz jest na tyle wysoko, ze jak sie zamoczy po obfitym deszczu to wpada w wibracje i uderza o podłogę
- ryzykowna zmianę kolektora - można zahaczać (thnx Can)
Aj ja jaj, dobrze, ze chociaż to oko cieszy :)
no i git ,dzięki za to info bo właśnei się ciągle zastanawiam na zglebieniem ,bo jak to mówi mój kumpel są wielkie "japy" między kołem a nadkolami :-) ,pozdro
chcialem dodac to co juz kiedys wklejalem:
dostepne camber kity do EM2, ktore znalazlem na sieci:
1. megan racing http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MEGAN...3A1|240%3A1318 100USD
2. skunk2 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Skunk...3A1|240%3A1318 170USD
3. ingalls http://cgi.ebay.com/ebaymotors/INGAL...3A1|240%3A1318 120USD
4. SPC http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SPC-H...3A1|240%3A1318 90USD
5. Ksport: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KSPOR...51510004r20217, 110USD
6. eibach: http://www.potn.co.uk/p1350616.htm 120GBP
jak sie okazuje, w UK mozna rowniez dostac short shifter do EM2 i rozporki; wiec sie zastanawiam teraz nad tym :)
rozwiń temat rozpórek do EM2 z cenami, please :) Może jeszcze orientowałeś się w cenach polecanych amorków w UK? Ja na wakacje planuję zmianę, więc muszę powoli się szykować i kalkulować :D
Grzesieklodz
31-05-09, 23:47
short shifter w jakich cenach tam u ciebie sa??
Myślę, że warto przeczytać ten artykuł.. Wychodzi na to, że znaleźli dobry sposób na zawieszenie w em2 i co najważniejsze zostało wyjaśnione zjawisko opadającej dupki w em2 :)
przed zabiegiem wymiany amorków:
http://www.hondatuningmagazine.com/tech/0205ht_em_honda_civic_suspension/photo_01.html
i po:
http://www.hondatuningmagazine.com/tech/0205ht_em_honda_civic_suspension/photo_26.html
Jest różnica, prawda?
a tutaj cały artykuł: http://www.hondatuningmagazine.com/tech/0205ht_em_honda_civic_suspension/index.html
Ciekawe czy inne amorki będą współgrały jak koni. W artykule jest napisane, że "koni jako pierwsze..." ale może po prostu artykuł ma już trochę czasu :) W każdym bądź razie wychodzi na to, że amorki mają ogromny wpływ, nawet na wysokość auta po obniżeniu, mam nadzieję, że któryś z nas w końcu nazbiera na jakieś dobre amory i wprowadzi to w życie:D
EDIT:
Warto jeszcze wspomnieć o różnicy w amortyzatorach między wersjami 2001-2003 i 2004-2005. Chociaż podobno i niektóre z 2003 miały już tak jak wersja 2004.
a więc amorki przedliftowe miały wymiar 50mm i mocowanie śrub 14mm, a po lifcie zmieniło się odpowienio na 55mm i 16mm :) Tyle wyczytałem ze stron niemieckich i amerykańskich, bo w Polsce nikt jeszcze tego nie sprawdził :) Ja sprawdzę w wakacje :)
dobra to jedziemy tutaj:
więc na przyszłość co polecacie ? Tein regulowany czy springi i amory Eibach ? drożej oczywiście wyjdzie Tein ale chyba marka jest tego warta, ale czy jak coś siądzie w takim zawieszeniu to znajdzie gdzieś jakieś części na szybko ? wiem że jakbym miał Eibachy to sprężyny czy amortyzatory zamówie raczej bez większego problemu. no i kwestia kosztów jak to wygląda, ile kosztuje Tein a ile Eibach ?
jeżeli chodzi o wymiane to w ASO w Rzeszowie zawołali 200 zeta od kóła :) razem z geometrią
u nie też wołali 200zł od kółka, ale poszukałem trochę na forum i wymieniłem za 300zł wszystko z ustawieniem geometrii i kątów. I wiesz co Ci powiem? Dobrze to zrobili i nie ma zjawisk, którymi straszyli użytkownicy em2 zza wielkiej wody, tzn stuków w zawieszeniu po źle zamontowanych springach :)
Co do Twojego pytania, to już wczoraj gdybaliśmy na ten temat z Can'em.. czy lepiej kupić oddzielnie amorki, np bilstein b8, bo komplet wyjdzie około 2400-2500zł, założyć na springi eibacha i za resztę kaski kupić rozpóreczki i dodatkowe stabilizatory :) niestety taki komplet wyjdzie drożej niż np zestaw 1130 koni, ale moim zdaniem autko będzie miało odpowiednia wysokość na nasze drogi :) Poza tym bilstein jest serwisowany w Polsce i można go naprawiać bezproblemowo. Drugim rozwiązaniem jest dorwać gwint w dobrej cenie, ale tein na pewno do takich nie należy :) Chodzą słuchy, że tein to jedno z najtrwalszych zawieszeń, ale ceni się potwornie. Can zorientowany jest w gwintowanych zawieszeniach, więc poczekam aż on się wypowie w tej kwestii :) Co do samych sprężyn to jest taki plus, że można sobie wszystko rozłożyć w czasie, tak jak robię to ja :P Jeszcze zastanawia mnie potrzeba zastosowania camber kitu.. Nie wiem, czy zaglądaliście w linki, które wkleiłem powyżej. Po zmianie amorków - na koni i osadzeniu ich na sprężynach eibach pro kit tył siedzi zupełnie inaczej niż na seryjnych amorach. Według tego artykułu tył po zmianie amorków na lepsze powinien się podnieść i być może wtedy camber nie będzie potrzebny.. Na honda-tech pisali, że camber konieczny jest po obniżeniu większym niż 1.5 cala, więc na eibachu powinno się obejść bez tego wynalazku :) Ja poczekam z camberem do zmiany amorków na lepsze, powinienem to ogarnąć w wakacje.. Chcę też sprawdzić jak camber będzie wyglądał u Can'a, bo coś czuję, że to będzie nasz pionier jeżeli chodzi o sprawy zmiany zawiechy na jakąś profi :)
btw nie chce mi sie tego kopiowac, ale jak ktos zna angielski i szuka info o zawieszeniu do EM2, to polecam to:
http://www.civicforums.com/forums/faq.php?faq=susp_faq#faq_susp_faq_q1
jakby ktos szukal gwintu to do EM2 robily/robia nastepujace firmy:
KSport / Megan / D2 / Nex / BG / Omni Power / Progress / N1 / Tein Basic, Street, Flex / Jic Magic / KW v1 i 2 / Hayame / BuddyClub / Function & Form / Ground Control / Koni / Spax / Eibach
a co do Twojego pytania - temat rzeka, zalezy od docelowego zastosowania i jak bardzo jestes chetny inwestowac w auto, jak chcesz isc w amory + sprezyny to mysle ze okolice 2 tysi sa do osiagniecia, natomiast gwint - tez zalezy jaki - np gwint Spax jest do kupienia za 2800zł, a gwint Eibach czy Tein kosztuje 5 tysi za eibach pro street i Tein super street. Tein flex to jest 6 tysiecy, Tein basic ok 3800zł.
Co do gwarancji na Tein to nie wiem, pewnie rok dwa. Eibach wiem ze jak montujesz w jakims tam autoryzownaym warsztacie to daje dozywotnia, ale nie wiem czy w Polsce:)
Bilstein robi tylko b4 b6 i b12 (czyli b8 + springi, nie ma gwintu), Leeo mowi ze mozna regenerowac wiec to tez jakis pomysl:)
temat rzeka:) jeszcze sa rozporki, srorki i inne duperele :)))
hahha Piotrek ale sie zgralismy :D
Bez kitu, jakbyśmy siedzieli obok siebie na oddzielnych kompach i wypisywali mądrości ;)
można jeszcze do tego dodać tokico HP, robi amorki i do 2001-2003 i do 2004-2005 cena różni się tylko o 20$ na korzyść przedliftowego EM2. Obecnie do mojego to koszt 400$ za cały komplet, ale one nie mają żadnej regulacji, niemniej jednak octane miał takie w swojej ej2 na springach skunk2 -60mm i bardzo je sobie chwalił.
sporo lektury do czytania ale tak czytam i czytam i chyba gdy bede blizej zakupu sportowego zawieszenia największą uwage poświęce na połączeniu blistein + eibach springs :)
Grzesieklodz
14-06-09, 01:57
mam mozliwosc kupic kyb za niecale 800 po zniszkach i myslalem zeby do tego zapodac eibachy wiec co wy na to??
jakie kyb, jakie eibachy chcesz kupic? kyb nowe?
z kybami nie da sie za bardzo pobłądzic, to nie jest sportowy sprzet, ale jakosciowo nie do zdarcia.
Grzesieklodz
14-06-09, 02:01
kyb nowe ze sklepu gazowe a eibachy takie jak ty masz :]
no to jak nie masz jakichs mega planow ze bedziesz zaraz gwint wkladal, to kupuj bo to dobre amory są, a jak 4 za tą cenę to w ogole :) ja pol roku temu za 2 na przód dałem 600 zł:)
Grzesieklodz
14-06-09, 02:05
tylko myle czy nie wziac tych sprezyn sport line czy jakos co bardziej przod obnirzaja bo jakos strasznie wysoko jest
najlepiej to by bylo przymierzyc; ale ze sie nie da to zobacz jak ma Leeo, jak Alchemiq jak ja, poza eibachem masz tez Tein i rozne inne springi
Z praktycznej strony to pamietaj ze Lodz jeszcze ze 3 lata bedzie cala rozkopana i w korkach, wiec nie wiem czy chcesz tak nisko schodzic. a druga rzecz - jak zrzucisz przód jeszcze bardziej niż np ja, to zostawisz na krawezniku wiecej niz tylko listwe spod zderzaka (ktorej do dzisiaj nie moge odzalowac). A uwierz mi ze nie zawwsze sie pamieta zeby nie podjezdzac za blisko, a czasem sie w ogole nie da inaczej :)
no i zbieraj na camber, jak to dzisiaj mądrze gdzies wyczytalem - taniej jest raz wywalic pare stow na camber, niz wymieniac opony co roku, a czasem czesciej (jak masz wiecej niz 1,25 cala glebe)
Grzesieklodz
14-06-09, 02:20
can wiem i sie rozgladam zawias mial byc za rok ale sie okazalo ze sie lewy przedni amor poci a i pozostale sa w nie najlepszym stanie wiec jak wymieniac to odrazu calosc :] a ty juz kupiles? co bys polecal?
a i mam pytanie o chalogeny gdzie poza aso mozna takie kupic i czy jest do nich jakis przelacznik dodatkowy??
halogeny mozna kupic na ebayu, a w aso nie powinny byc takie drogie, mialem napisac do aso ale nie mam czasu teraz. w honda plaza siedzi niejaki waldemar blicharz na częściach i on by Ci mogl to sciagnac z austrii. Leeo mowi ze ceny smieszne powinny byc, bo to VIII gena fogi kosztuja 600zeta, to do nas powinny byc sporo tansze. jak nie to ebay.
zawias czy kupilem ? :D powiedzmy, ze sie rozgladam... :)
nom, ja swoje halogeny kupiłem właśnie od jakiegoś ziomka z honda plaza na allegro za 450zł komplet :) O tyle dla Was taka opcja jest lepsza, a o tyle dla mnie gorsza, że miały włącznik europejski, czyli na manetce kierunkowskazów(w zestawie była cała nowa manetka) a w wersji USA włącznik jest nad cup holderem.
Grzechu, dopiero co kupiłeś autko, więc pewnie nim jeszcze pojeździsz - nie lepiej pomyśleć o lepszych amorkach niż o zamiennikach oryginału skoro autko ma iść w dół? może chociaż kYB agx ;)
Spotline może być już naprawdę niski - poczekaj z decyzją, bo lada dzień/tydzień przyjdą eibach sportline do przemulusa, bo przecież zamówił - porównasz z naszymi i będziesz wiedział jakie obniżenie Ci potrzebne. A jeżeli sportline będzie za niski, a Can rozgląda się za nową zawiechą, to może dobrym rozwiązaniem byłoby się dogadać, bo w końcu z jednego miasta jesteście :D
Grzesieklodz
14-06-09, 18:25
leo ja mam o nich taka informacje mortyzator
KYB
331009
Amortyzator
Excel-G
Informacje Inter Cars o towarze
indeks: KYB331009
Cena brutto: 422,16 zł
nazwa: Amortyzator, przednia oś
opis : KYB amortyzator przednia oś L Honda Civic (EM2,
EP1/2/4, EU7/8/9) 2001-
producent: KAYABA
W MAGAZYNIE: 0 - Sprawdź zamienniki!
Ograniczenia
Strona zabudowy: oś przednia, z lewej
Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
Typ amortyzatora: rozpórka zawieszenia
System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
Exel-G to zwykły amor, ostateczność w moich planach wymiany amorków, bo właściwości jezdnych na obniżonym aucie nie poprawi, do serii myślę, że jest bardzo dobry :) Na allegro ceny po 309zł na przód. Tylko uważaj na informację, która podałem w pierwszym poście o wymiarach przed i po lifcie.. U Ciebie powinno być 50mm i 14mm śruba, jeżeli fora amerykańskie i niemieckie się nie mylą. Sam musisz sprawdzić.
Tak zeby podtrzymac zainteresowanie tematem - Tein Super Street sprzedawany w Polsce obniza EM2 o 30mm z tylu i 35mm z przodu, wiec wezcie to pod uwage przy planowanych zakupach kiedys :))
Tein z USA daje mozliwosc nawet do 60mm. troche roznica, co...
jak to możliwe? A te z Polski to nie import z USA?
nie, bo "zawieszenia oferowane przez TEIN USA, sa bardziej "ustawione" pod obnizenie, niz pod prowadzenia samochodu"
tyle przynajmniej juz wiem:)
wiec szukam dalej; Eibach sie okazuje jest to samo co KW V1, tylko sprezyny są eibacha, a caly amor to KW. Roznic poza tym nie ma; cena tez taka sama:) ani w Eibachu ani w Kw nie ma regulacji sily tlumienia, dodatkowo KW jest dostepne na miejscu w PL...
a jak jest z gwarancja, zawias z UK bedzie mial gwarancje w PL??
ciekawe czy będzie miał.. na dobrą sprawę nie ma czegoś takiego jak eibach polska :/ Nie wiadomo, kto by miał się tym zająć... Może podpytaj w prince.com.pl, bo to przedstawiciel eibacha na Polskę. To chyba zostaje Koni, bo to na pewno ma regulację tłumienia i cenę chyba nie taką straszną jak tein..
e... kw/eibach kosztuja tyle samo co tein ss:)
ale z taka kiepska gleba? !? przeciez to żart, ja chce 50mm w dół...
a może ktos napisze o cenach jeszcze :)
Do em2 przed liftem:
koni 1110 - 2300zl
koni 1130 - 2600zl
Do poliftowego:
póki co znalazłem same amory ale drozej... amory takie jak w 1130 ale bez sprężyn o droższe od przed FL o 300-400zł na sztuce(przednie), a tylne w tej samej cenie. Niestety do EM2 po 2004r nie znalazłem całego kit'u. Nawet na stronie producenta jest napisane, że pasuje tylko do amorku o średnicy 50mm, czyli 2001-2003
Dostępne są jeszcze takie, ale to niby mają pasować do wszystkich ep 1,2,3,4 em2, więc troszku mi to śmierdzi ;]
Tein basic koło 3600zł
Tein ssm koło 5000zł
Eibach/KW koło 5000zł
Amory bilstein b8 koło 2000-2100 za komplet(do obniżonego autka do -35mm) i b6 w cenie 1900-2000 do seryjnej zawiechy.
W GB widziałem też całe zawieszenie supersporta za 230GBP, więc wychodzi naprawdę tanio, ale ciekawe co to w ogóle jest, o ile o sprężynach supersporta słyszałem, tyle o tych niemieckich amorkach w ogóle.
Jeszcze od razu mogę podać ceny samych sprężyn:
- eibach pro kit koło 800zł
- eibach sportline 138GBP
- tein 1100zł
- koni 1000zł
Czyli ja to widze tak : Mam do wymiany amortyzatory z przodu, tył pewnie tez mi niedługo wysiadzie:/... sprzedac obecne sprężyny i kupic koni 1130
Tak samo myślałem, żeby moje eibachy pogonić, bo jeżdżę na nich ze 3 miesiące, a wziąć właśnie 1130, ale niestety nie ma ich do poliftowej em2 :/ A nie wiem czy da się to jakoś ominąć, tzn przejść z 55 na 50.. Mi to raczej zostaje opcja b8 sprint :)
a co do tych koni to one są łatwo dostępne czy trzeba ciągnąc z USA i czekać na paczke 7 tyg :|
nie Ziom :) masz w Polsce :)
http://www.44tuning.pl/zawieszenia-koni/zestaw-zawieszen-koni-sport-kit-1130-zolte-1130-1803-honda-civic-em2-es4-5-6-7-eu5-6-7-8-ep1-2/2.tpl.html
ale uważaj, GENO kiedyś mówił, że jest twardo :)
w takim razie to Koni nie jest takim głupim rozwiązaniem, ciekawe jak z trwałością
a jak jest z regulacja wysokosci? one nie maja regulacji?
nie, to nie gwint, tylko regulacja siły tłumienia, ale za to spod maski :)
Grzesieklodz
15-06-09, 23:27
a jeszcze pytanie czym sie rozni
koni 1110
koni 1130
właśnie tą regulacją siły tłumienia, 1110 to najniższy model, że tak powiem bezobsługowy :P Wejdź na stronę koni, poczytasz, zdecydujesz :) Szkoda, że do em2 nie robią 1150, czyli gwintu. Widzę, że zauroczyła Was ta cena :) Fakt nie jest za wysoka jak na obecne czasu za cały zestaw :)
Tak patrze na qpete GENO i wcale tak mocno nie siedzi na tym zawieszeniu:/ u mnie na 17" i profilu 40 tez bedzie podobnie. Szkoda ze nie robia gwintu.
Grzesieklodz
16-06-09, 23:58
trzeba pomyslec o tym koni
no ja to musze bardzo szybko myslec bo juz nie mam amorków:/
róbcie grupowe na koni kit :]
bardzo ciekaw jestem tego Koni. jakby faktycznie nie sprawiało wielu kłopotów to bede sie nad nim zastanawiał ... ale dopiero na przyszły sezon :)
Ty cobra masz już jakiś zestaw upatrzony ?
no ja sie zastanawiam nad tym zestawem koni z regulacja twardosci tylko ze mi chodzi o to żeby autko stało jak najniżej ale podejrzewam ze bedzie tak jak mam teraz :/
Tein ssm koło 5000zł
Eibach/KW koło 5000zł
wiadomosci z pierwszej reki -
Tein SS ~3800zl
Tein SSM ~4100
Eibach PS ~4100zl
W GB widziałem też całe zawieszenie supersporta za 230GBP, więc wychodzi naprawdę tanio, ale ciekawe co to w ogóle jest, o ile o sprężynach supersporta słyszałem, tyle o tych niemieckich amorkach w ogóle.
supersport, spax i inne takie okazuja sie byc kompletnie do dupy, czego przyklady mozna znalezc na angielskich forach, ktore odwiedzal autor tychze slow robiac male badania:) cena jest proporcjonalna do jakosci:/
Dodam tez ze w ofercie Garaz Race Team maja gwint skunk2, nie wiem w jakiej cenie, moze tanszy troche. Ale z tego co poczytalem na forach w USA to nie polecaja za bardzo skunka ani megan racing.
rozumie ze te amorki podejda bez problemu:
http://moto.allegro.pl/item687294896_amortyzatory_kayaba_honda_civic_2001 _przod.html
długo wytrzymaja w połaczeniu z obnizonym zawieszeniem?
ja mam takie od roku z przodu wlasnie, razem ze springami eibacha i jest bardzo ok. troche wyzej w porownaniu do OEM amorow, ale co tam.
ja swoje bede sprzedawal bo we wtorek wsadzam gwint.
jeszcze wyzej niz teraz bedzie:/ to lipa troche:/
no mnie sie wydaje na oko ze nieznacznie wyzej niz jak mialem oem amory (sprezyny te same caly czas)... bez przesady ale tak mi sie zdaje.
co ty masz? sportline czy pro kit? przy sportline to mz nie zauwazysz roznicy, bo przod i tak nizej idzie niz tyl, a pro kit rowno obniza wiec wtedy moze troche widac ze wyzej.
ale mz generalnie kazdy nowy amor w porownaniu ze starym wybitym/wylanym bedzie dawal ciut roznicy w wysokosci...
Kobra, a nie chcesz koni? Ja będę niedługo takie ogarniał, bo kyb agx jest nie do dostania w PL.
sprawdzam ceny, bo w katalogu 4x4 znalazłem najtańsze koni w Polsce, tylko ciekawe, czy cena aktualna:
- przód: 556zł/szt przód do mojego i 480zł/szt do Twojego
- tył: 423zł/szt
to anory z serii 1130 do obniżonych sprężyn i z regulacją siły tłumienia.
Jeżeli tamte ceny nie wypalą, to drugi najtańszy jest otothule i tu ceny już potwierdzone:
- przód: mój-629, Twój-542zł/szt
- tył: 476zł/szt
Dla porównania ceny w koni.com.pl:
-740zł przód i 570 tył.
no to moge jeszcze sie troche wstrzymac
jak odpowiadałeś na mojego posta, to ja myślę, żeby to ogarniać już w sierpniu, żeby się tym nacieszyć do końca ciepłych dni ;)
że tak zapytam Pany :) takie obniżenie powiedzmy w granicach -30 w zimie bardzo przeszkadza ? można dorobić jako pług ? :D
poza tym ze zgubilem ta gume spod zderzaka z przodu (po wjechaniu w polna droge) to zimą nie... w ogole polne, leśne i i gruntowe dziurawe drogi mz trzeba sobie odpuscic.
obnizenie glownie przeszkadza przy garbach (bardzo) i przy zjezdzaniu/wjezdzaniu na wielopoziomowe parkingi (czasem, w taki sposob ze mozna w ogole nie zjechac, a mozna sie mocno powiesic). trzeba bardzo uwazac przy podjezdzaniu do kraweznikow zeby nie zerwac zderzaka; to sa mz takie trzy najbardziej upierdliwe okazje.
generalnie trzeba po prostu bardzo uwazac i byc cierpliwym, nie dac sie prowokowac i nie zwracac uwagi na trąbiących z tyłu. Jak ktoś ma Ferrari to ma ten sam problem i nie sądzę żeby narażał się na potężne straty z tak błahych powodów jak czyjas niecierpliwosc - niestety drogi w PL są jakie są i trzeba sie z tym nauczyc zyc:)
w ogóle, ja założyłem springi na zimę.. Stary, pro kit naprawdę mało obniża :) Zamiast się zastanawiać przyjedz obejrzeć i przejechać się moim autem na pro kicie i zrozumiesz :) Znowu wybieram się do Wawy, mam nadzieję, że wypali i tym razem pojadę swoim autem, więc jak coś to zawitam do arkadii jak pati się też pojawi, no ale nie zapeszam, bo znowu wyjdzie, że będę musiał rodzinkę wozić innym autkiem :P
Dopiero zobaczyłem dopis Can'a, więc dodam coś od siebie :) Mieszkam na mazurach, jak wiadomo z geografii to teren pagórkowaty, więc dużo tu górek i polnych dróg.. Powiem tyle, jak wcześniej udawało mi się wjeżdżać z dziewczynami w krzaczory tak i teraz, nakręcę kiedy filmik kamerką pod jakie górki da radę podjechać na pro kicie, to aż się zdziwicie :D
kolejne pytanie. czy przy 17 calach przy pro kicie i amorkach sportowych profil 45 będzie odpowiadał ? nie będzie obcierał o nadkole ? Can Ty miałeś (albo masz nadal :D) 215 nic sie z tym nie dzieje że taki walec ? no i czy taki sprzet nie wystaje poza obrys samochodu :)
To zależy od ET felgi a nie od oponki. 205/45R17 to najbardziej odpowiedni zamiennik 195/60R15. Ja przy ET 35 (7x17) i oponce 205 nie mam żadnych problemów, ale nie wiem czy coś zmieniłoby się po camber kicie. Seryjna felga ma ET 46 (6x15) Can ma podwinięte nadkola, więc dużo się nie dowiesz, a z tego co pamiętam na 215/40R17 nie miał do tej pory żadnych problemów.. Ale Cie korci, co Jacor? ;) Już tłumaczyłem, że największym problemem po obniżeniu jest wydech-środkowy tłumik, ale po podniesieniu na zaczepach jest naprawdę ok.
strasznie mnie korci, dlatego tak katuje na tym forum bo musze zebrać jak najwięcej informacji gdyż dla mnie każda złotówka się liczy bo jako biedny studencina nie mam ich za dużo, i musicie mieć dla mnie dużo cierpliwości :D
patrze rozkminiam i kiedyś na pewno na coś się zdecyduje, tylko czekam jak starsi koledzy zaczną szlaki przecierać :)
szukałem i szukałem, i cena za jeden zestaw amorków kyb agx do naszego civa to 2100zł. Przód 1250 i 850 tył. To cena przy pojedyńczym zamówieniu. Czas realizacji 3-5tyg, bo bezpośrednio od producenta.. Od koni różni się tylko tym, że kyb robi całą kolumnę mcphersona, a nie tylko wkład, więc nie trzeba niszczyć starej(mniejsze koszty przy montażu). Może przy jakimś większym zamówieniu cena uległby zmianie.. Z tego co pamiętam z katalogu kyb, te amorki pasują też do ep1,ep2 i autobusów.
Informacja ze skelpmoto.pl
Witamy. Amortyzatory przednie gazowe japońskiej firmy Kayaba z serii AGX o symbolu 731003 i 731004 w cenie 1250,00 zł za komplet 2 sztuk oraz tylne 741060 w cenie 850,00 zł za komplet 2 sztuk są dostepne na zamówienie z fabryki producenta w terminie 3-5 tygodni.
Przy indywidualnym zamówieniu częsci samochodowych bezpośrenio od producenta z zagranicy pobieramy zaliczkę w formie przelewu na nasze konto bankowe w kwocie (100 zł).
UWAGA. Ze względu na mozliwosć zmiany kursów walut zagranicznych cena czesci moze ulec skorygowaniu w dniu wysyłki towaru.
Podane ceny są cenami brutto.
Wszystkie części są nowe, fabrycznie zapakowane, do każdego zakupu dołączamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.
Nie wiem, kto by ogarną taniej, bo sporo sklepów nie ma ich w ofercie.. Można by spróbować spytać 4Honda, ale jakoś ostatnio nie mogę do niego dotrzeć.
Leeo, kontynuujac watek z tamtego *******nika odnosnie lower camber i tie bars :)
poczytalem o tie bars, i wyglada na to ze poza tym ze super wyglada to nic nie daje albo daje bardzo malo. jesli masz upper control arms, to lower control arms (reg. wahacze) to tez nie odczujesz duzej roznicy. cena ta sama, a nie mozna tego tak wyregulowac jak gornych wahaczy.
co do rozporek, jak juz pisalem wczesniej jesli cierpisz na nadmiar gotowki to tylna mozna kupic, ale lepiej ta kase odlozyc i zainwestowac w przednia. DC z ebay ksoztuje z przesylka 650 zł, wiec mozna to jakos przelknac. pytanie, ile zawolalby jakis magik w PL za sprowadzenie; ale przednia wg chlopakow z USA naprawde duzo daje (co sprawdze - mam nadzieje - za 2 tygodnie jak wroce z urlopu :) )
korci mnie anti sway bar ST taki jak tutaj:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ST-FRONT-REAR-ANTI-SWAY-BAR-01-02-03-04-HONDA-CIVIC_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQ hashZitem518af1db16QQitemZ350223457046QQptZMotorsQ 5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories
, ale cena jest niszczaca i w tym roku juz mam chyba dosyc modzenia:)
no i sam juz nie jestem pewien z tymi gratami od RSX, generalnie masa ludzi pisze ze wszystko pasuje od RSX, bo to jest identyczna plyta i nawet zawias z DC5 jest plug&play z jakimis niewielkimi (naprawde kosmetycznymi) przerobkami.
jak opony? zjada z tyłu, czy jest ok?
650zł, to już sporawo jak dla mnie, już bym pewnie decydował się na neuspeed, bo to 150$. Nie wiem tylko, czy jak chłopaki w el-tecu nie zrobią takiej za 450zł, to czy to nie będzie to samo :) Już kiedyś pisałem, żeby robić tam grupowo, ale nie było odzewu :] Powiem szczerze, że miałem teraz ściągać z USA rozpórki megan - tie i rear upper, ale jak mówisz, że to bullshit, to sobie odpuszczę :)
Co do sway barsów, to na rpmmotorsport mają tego sporo, ale cenowo podobnie :/ Ci już fajnie, sprawkę ze springami i amorkami masz już za sobą ;]
Kurde, no niestety, jest tak jak pisałeś mędrcu opony już się skończyły na rancie, myślałem, że jeszcze mam czas, żeby zamienić je stronami, ale już za późno :) Śpiewaj mi więc które wahacze brać:
SPC, czy ingalls? Mówiłeś, że miałeś pudełko od SPC, może to jakoś współpracuje z eibachem i warto to brać?
a mi opon nie zjada... widocznie mam mniejsza glebe.
echhh szkoda opon, ale moze jak zalozysz wahacze to sie poprawi?
to jest SPC w pudelku Eibach... wiekszosc na civcforums jezdzi na SPC i sa bardzo zadowoleni tak jak czytalem, a te wahacze mz naprawde super porzadnie wygladaja.
no i plus taki ze mysle ze mozesz sobie w PL zamowic u kazdego dystrybutora eibacha nr czesci to 5.67230K.
daj znac na pw jaka cene Ci zaspiewaja.
a wiesz coś na temat ingalls? spc wychodzą drożej, bo na ebayu sprzedawane są po 90$/szt, a ingalls 120$ komplet już z przesyłką. Słyszałem, że megan i ksport to badziew, ale jak z ingalls?
W tygodniu chcę założyć koni na tył i zmierzyć jaki jest negatyw. Zamierzam podnieść je o te 10-15mm, bo jest regulacja ustawienia sprężyny na tylnym amorze. Może pomoże :P Chyba, że ktoś słyszał coś na temat zakładania sportowych amorków na tył kiedy przód jest jeszcze seryjny?
Cobra - co do Twoich opon, to opinia wulkanizatora, czy Twoja? Bo u mnie też na oko nic nie widać, ale pojechałem do wulkanizatora i powiedzaiał, że są już zjechane, chociaż nie wygląda to tak jak sobie wyobrażałem wcześniej, tj. kawałek łysej opony na rancie od wewnątrz. Bieżnik dalej jest, ale taki jakby płytszy i nierówny. No i nie są już takie ciche jak były..
ja tam po hałasie poznałem. najpierw myslalem ze aa szeroko to i głośno, ale potem zaczelo buczec tak, ze ludzie wsiadali i mowili 'oo łożysko ci poszlo?"
a potem w zakresie 70-90km sie nie dawało jezdzic, tak napier**lało :/
dopiero mi wulkanizator pokazal, ze jak sie otwarta dlonia przejedzie po rancie opony, to co pare cm jest taki guzek jakby, wlasnie od negatywu.
Jadę w czwartek kombinować - może uda się pominąć obecność camberów :P Plan prosty - zainstaluje koni na tył i podniosę autko na regulacji do góry, tak około 10mm powinno podskoczyć, dodatkowo podobno gdzieś tam da się zainstalować jakąś podkładkę.. Nie bardzo wiem o co chodzi, ale zobaczymy... zmierzę, jeżeli negatyw będzie dalej poza granicami normy, to zamawiam camber kit :)
I Can, jeszcze raz spytam - słyszałeś coś o ingalls? :P Z przesyłką do US 120$, a SPC 180$.. Pytałem się dzisiaj ziomka od zawiechy, czy jest sens kupować śruby regulacyjne na przód, ale odradził.. Myślałem o czymś takim:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/INGALLS-RSX-HONDA-CIVIC-2002-04-FRONT-REAR-CAMBER-KIT_W0QQitemZ160362670426QQcmdZViewItemQQptZMotors _Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item25565c295a&_trksid=p4506.c0.m245
na przod nie ma sensu, ja mam -55 albo -60 i jest ok z przodu.
ingalls dobra firma, a z tego co czytalem tez mi sie wydaje ze wahacze beda ok. dla mnie jedynym problemem z wahaczami bylo jak przeczytalem o buddy clubach ze są do dupy bo sie rozpadaja od soli. z tego co widze eibachy są naprawde prosta konstrukcja i bardzo ze tak powiem toporna, wiec na razie sie specjalnie nie martwie; ale tak naprawde to zobaczymy po zimie.
jesli znajdziesz niedrogo, to bralbym eibachy, a jak nie to poszukaj jeszcze o ingalls na forach zeby sie upewnic.
no i siedzą już koni na tyle.. negatyw się zmniejszył o 1 stopień i jest teraz koło 1.20%, czyli blisko normy, ale pewnie i tak na ten camber się rzucę, bo jak kupię nowe oponki, to nie ma co ryzykować.. Niestety w VIIgen nie da zastosować się podkładek jak w V i VI, bo mocowanie jest od góry. Gdyby było można, to camber byłby zbędny..
A tutaj podglądowa fota ile można podnieść autko na amorkach koni:
EIBACH PRO KIT + SERIA
http://img10.imageshack.us/img10/1515/41237074.th.jpg (http://img10.imageshack.us/i/41237074.jpg/)
EIBACH PRO KIT + KONI SPORT(żółte)
http://img230.imageshack.us/img230/515/50392889.th.jpg (http://img230.imageshack.us/i/50392889.jpg/)
tak, tak, wiem, bębny sucx ;) Jak się dorobię to wydam te 500zł i przerobię na tarcze, bo podobno pasują nawet od 3D, ale żeby nie było, na tych bębenkach moim zdaniem i tak dobrze hamuje, ale porównamy 27go :D
panowie byłem dzis na przeglądzie po 120kkm i przy okazji zdiagnozowano mi prawdopodobne przyczyny sporadycznego skrzypnięcia zawieszenia, lista jest dość długa:
tuleja prz. - 2 szt. - 106zł
amortyzator p.prz - 480 zł
amortyzator l.prz - 480 zł
zderzak gumowy prz. amortyzatora 2 szt. 138 zł
łącznik stabilizatora tył 244 zł
amortyzator tył - 2 szt. - 900 zł
suma: 2864,56 PLN z vat + robocizna +/- 500 zł
gdzie znajde tańsze (ale nie koniecznie gorsze) części ? intercars ? jakieś inne propozycje ?
:eek:
jacor wymień od razu całe autko :D
chocby z allegro.. :) Mój kolega pracuje w inter-team, załatwiłby pewnie taniej, ale niestety nie mają tam dużo części do em2.. amorki spokojnie możesz zmienić na kyb excel-g, 320 przód i 190 tył, łączniki itp może skombinowałby kumpel, tylko odległość spora, może po prostu wbij na intercars i poproś o zniżke dla sckpl o ile pamietam masz tam 10% zniżki.
Leeo wymiana nastąpi dopiero po zimie, bo jeszcze można na nich jeździć także do tego czasu być może coś znajde :)
co do Twojej zawiechy to siedzi sucz :)
twardo jest ?
nie, moim zdaniem jezdzi sie jeszcze przyjemniej niz na serii. Amorki mam na max miekkim ustawieniu i juz teraz mysle coby troche nie podkrecic :) ale poki co poczekam az dojda kolejne dwa :P ale wyboje tlumi bajer, tyl nie podskakuje :)
http://www.allegro.pl/item756452607_k_sport_wahacze_tyl_civic_ep3_es1_dc 5_ksport.html
can, myślisz, że warto? Niezły motyw, że są już w Polsce :) Co tam o tej firmie słyszałeś?
Zapytałem, czy na pewno pasują do EM2 (bo skoro pasują do DC5, to powinny bez problemu podejść w EM2) i czy będzie jakaś zniżka przy zamówieniu więcej niż jednego kompletu :)
no dobra... szczerze ci powiem ze nie wiem co odpisac, jakis koles mowi ze ok, drugi ze po 25kkm padają, trzeci zamiescil zdjecia jak ramie krzywo siedzi - info w linku:
http://www.civicforums.com/forums/46-honda-civic-members-rides/299592-ksport-how.html
generalnie za te pieniadze chyba bym sie nie zastanawial, no i ladnie wyglada: ))
a pytales ile za eibacha?
nie, ale na pewno nie bedzie tanszy od tego.. jak 25tys ma wytrzymac, to mi styknie, predzej sprzedam auto ;) ale powiem Ci ze juz jest lepiej jak podnioslem troche tyl, mniej huczy :)
co myslicie o zestawie tej firmy?
Może jakies propozycje z waszej strony?
tu chyba pomyłka bo opis ze do em2 a dalej ze do Mitsubishi LANCER EVO6
http://www.tomson.com.pl/exec.php?C=Sz2&SZPT=N&PD=&PT=20233299&SZPT_PT=N
teoretycznei ten zestaw tez powinien podejsc...
http://www.tomson.com.pl/exec.php?C=Sz2&SZPT=N&PD=&PT=20233154&SZPT_PT=N
skolopendra
01-11-09, 17:43
co myslicie o zestawie tej firmy?
wygląda na niezły zestaw ,choć i cena niczego sobie :rolleyes:
a ja równolegle z cobrą zadam drugie pytanie, ale bardziej retoryczne ;]
WTF??? to jednak da się wcisnąć? :)
V2: (megan?)
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/2/3314/2821/20783910004_large.jpg
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/2/3314/2821/20783910017_large.jpg
SRI: (SPW)
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/2548/3401/6369200004_large.jpg
CAI: (tanabe)
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/352/4621/25879810007_large.jpg
skolopendra
01-11-09, 17:56
to jednak da się wcisnąć?
fatalne warunki pracy samego stożka= gorące powietrze z komory silnika
nie polecam takiego układu
tutaj temat o zawieszeniu, więc mój post dotyczył rozpórek :) Poza tym 80% posiadaczy EM2 na forum ma już jakiś dolot ze stożkiem :)
za wiele sie nie dowiedziałem:D
skolopendra
01-11-09, 20:24
za wiele sie nie dowiedziałem
możesz wkładać, jeden z dwóch ;)
cobra, za wąsko pytasz :P Kompletne zawieszenie w EM2 ma tylko can i ja, i żaden z nas nie ma tej firmy :) Zadaj na ogólnym w "układ jezdny" czy ktoś w ogóle zna tą firmę, bo mi nic nazwa nie mówi :)
1. http://www.civicforums.com/forums/44-suspension-performance/307948-megan-d2-coilovers.html
2. kompletna recenzja D2: http://www.civicforums.com/forums/44-suspension-performance/150640-full-review-d2-coilovers-updated-4-20-04-a.html
3. http://www.civicforums.com/forums/44-suspension-performance/201775-d2-coiloveres-vs-tein-ss-flex.html
jak ktos sie malo komfortowo z angielskim czuje to wkleic w link:
http://translate.google.pl/#
i czytac :D
wiadomosc od koni...
Jedna uwaga - w zestawie są wkłady do nierozbieralnych kolumn McPherson. Muszą to być oryginalne kolumny o średnicy 50 mm, nieuszkodzone mechanicznie (wykorzystuje się tylko obudowę i elementy mocujące kolumny). wiem ze leo to przerabiał ale w polifcie a tam jest inna srednica... Ciekawe czy duzo bedzie z tym problemu?
Nie ma w ogóle problemu :) koszt o 20zl drozszy na sztuce od zwykłej wymiany. Warunek tylko taki jak napisane - oem amortyzacji. To się tyczy tylko przodu, bo na tył dają cały zestaw i nie trzeba nic ciąć.
jak zwykle wynalazek hehe, mam nadzieje ze sam to ogarne :)
jest jakis zawias do em2 z EDFC ?? do VI gena robil to tein do VII nadal jest i czy jest innej firmy rowniez bo sam edfc z teina to 1300 chyba kosztuje lub czy taki edfc podejdzie np do koni ?;> co ma regulacje twardosci
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=69527 - brać :D
wiadomosc od koni...
Jedna uwaga - w zestawie są wkłady do nierozbieralnych kolumn McPherson. Muszą to być oryginalne kolumny o średnicy 50 mm, nieuszkodzone mechanicznie (wykorzystuje się tylko obudowę i elementy mocujące kolumny). wiem ze leo to przerabiał ale w polifcie a tam jest inna srednica... Ciekawe czy duzo bedzie z tym problemu?
daja tylko wkłady ? nie dobrze ... zawsze podchodze z dystansem do takich rzeczy, wole jednak żeby nikt mi w zawieszeniu nie grzebał tylko żeby to było zrobione p&p z jak najmniejszą ingerencją człowieka
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=69527 - brać
tylko teraz jakie amorki do tego ? :D
mysle jacor ze bedzie dobrze, Leo zalożyl i nie narzeka wiec mysle ze bedzie ok.
mowa rzecz jasna o 1130 tak ? bo właśnie na taki kit chciałbym sobie odłożyć na wakacjach i to tam właśnie jest ta rzeźba ?
wiesz cobra ... moje obawy są na poziomie nie jakości firmy koni lecz jakości usług tego który będzie to zawieszenie wymieniał do ASO na pewno z tym nie pojade a nie chce też żeby ktoś nie obeznany w temacie po prostu mi coś schrzanił w zawieszeniu
Żadna rzeźba :) Co do sprężynek eibacha, to do nich kyb agx i jedziesz :D Ale kurcze, najtaniej wychodzi kit koni 1130. Nic tam się nie martw z montażem, bo moim zdaniem to jeszcze lepiej, że są OEM kolumny i wyszystko super pasuje ;] Ja mam i nie narzekam i tyle ;)
cobra kiedy będziesz zamawiał ?
zamówiłem juz w piatek :) jak dobrze pojdzie to bedzie we wtorek u mnie :D
Pewnie to nie jest odpowiedni dzial na takie ogloszenia ale jezeli piszecie o zawieszeniu to mam na sprzedanie nowe sprezyny seryjne do em2 z 2001 roku w bardzo dobrym stanie jakby ktos chcial oczywiscie :) i mam pytanie jeszcze jak wybieraliscie Koni amortyzatory te sport zolte to pasuje na 55mm czy 50 i jak to sprawdzic?
Hehe, tutaj seryjnych nikt nie kupi. Co do srednicy to masz o tym napisane pare postow wyzej.
a wiecie gdzie mozna kupic najtaniej amortyzatory koni?
ja kupiłem w xcar, było najtaniej.
a co wiecie o tych camber kitach megan racing?
z tego co kiedyś pisał Can, to megan bardzo kiepskie.. chyba nie ma co inwestować w cokolwiek innego niż skunk2 lub SPC(eibach)..
A może dopasować wahacz z jakiejś innej hondy? :) Potrzebny jest mniej więcej 1,5cm dłuższy niż ten, który teraz mamy..
hej!
muszę wymienić amortyzatory z tyłu, ale mam 2 problemy:
- obniżone auto na sprężynach Weitec -30mm
- brak kasy na Koni, czy inne regulowane .. więc muszę szukać amorów seryjnych ..
Możecie doradzić czy KYB excel-g podejdą? A może lepsze byłyby KYB AGX? (ale te drugie są 2x droższe).
Szukam rozwiązania optymalnego, a nie jedynego słusznego, czyli gwint..
Proszę pomóżcie.
Dominik, ja jezdzilem na KYBach Excel-G i bylo super, oczywiscie nie jest to sportowy zawias, ale wg mnie jakosciowo super dawał radę i do tego finansowo przystepnie. Jesli nie KYB to nie bardzo mam pomysł :(
Pytanie czy na KYBach nie siadzie bardziej tył? U mnie tak bylo z eibachem pro kit, ale Weitec to inna bajka.
Robertos23
17-03-11, 14:40
Panowie ma ktoś z Was takiego cambera uszkodzonego, bo może bym miał możliwość coś takiego dorobić, ale raczej by to chwilę potrwało. Potrzebowałbym jakieś wymiary, foty itp.
też jestem zdania, że excel-g powinny być ok jeżeli masz ograniczony budżet. Czytałem sporo przed zakupem koni i wychodziło na to, że tokico hp i kyb excel-g mają bardzo podobne właściwości jezdne, więc śmiało możesz je zakupić. Co do AGX, to cena zbliżona do koni, więc chyba nie warto.
bartyzelekd
18-03-11, 21:56
Ja mam AGX i jest super zrobiłem na nich 30 tys i nadal super i na stacji diagnostycznej wyszło po 85 % po takim przebiegu.
Ale każdy ma swoje odczucia
ech.... kupiłem excel-g .. + tuleje, gumy itp
za kilka dni doprowadzam zawieszenie do stanu, na jaki przystało - sezon letni coraz bliżej :D
jak tylko zrobi się cieplej planuję super polerkę całej budy (wstawię kilka fotek)
ps.
a tak w ogóle, to "procentowe" badanie skuteczności amorów, to jakaś ściema!
- 2 lata temu wymieniałem tył na nowy ..
- minął rok, mechanik stwierdził, że mam przed sobą max 6 m-cy i amory do wymiany..
- mijają 2 lata, a amory mam kompletnie wybite w miejscu mocowania (tuleja mocowania)
- 3 dni temu byłem na przeglądzie i skuteczność amorów wyniosła 78 i 76% !!
hmmm ... teoretycznie nie wymagają wymiany, co nie?
to nie jest skutecznosc amorow tylko przyczepnosc do podloza jezdni to 2 rozne wartosci.. chodz lekko wiaza sie ze soba :) sprawdzenie zawiezenia mozesz tylko i wylacznie w maszynie sprawdzic a do tego trzeba demontowac amor
Cześć,
czy ktoś jeździł na tym zawieszeniu, poniżel link do aukcji z zawiechą ale z Vgena. Dzwonilem do firmy mają również zawieszenie - 30/30 do EM2 w cenie 1350zł.
Generalnie skłaniam się ku temu, ale wolę zapytać czy ktoś miał do czynienia z tym zawieszeniem:
http://allegro.pl/zawieszenie-sportowe-supersport-honda-civic-v-5-i1504902540.html
czy ktoś miał do czynienia z tym zawieszeniem:
siema,
z tego wynika, ze to jest albo ta sama firma albo odprysk SPAXa. SPAX generalnie zbiera mierne bądź bardzo mierne recenzje, przynajmniej jak pamiętam z mojego pobytu w UK - tam jest dość popularnym, bo najtańszym zestawem do obniżenia. Pamiętam kolesia który wrzucił to w EM2 i mu się koła niemal rozjechały - taki negatyw mu wyszedł. Jakość jazdy - żadna. No ale może z tym supersportem będzie inaczej?
W każdym razie produkuje je jakaś firma "AL-KO" link: http://al-ko.com/vehicle/products/products_automotive.html, nie mam pojecia jak to sie w praktyce sprawdzi. Z doświadczenia wiem, że zawias to nie jest niestety ten element, na którym warto oszczędzać; dozbierałbym do Bilsteinow, Koni albo coś w ten deseń, a na ten czas kupił sprezyny obnizajace, na ktore na 100% zawsze znajdziesz pozniej kupca.
BTW sadzac po zdjeciu konstrukcja nie jest wysokich lotów.
megan bardzo kiepskie..
no generalnie megan to nie jest firma z pierwszej półki, wszystkie te klamoty których nie da się spieprzyć czyli rozpórki itp są ok, ale na ilośc przeczytanego materiału z civicforums.com każdy bardziej skomplikowany element made by megan jest lichej jakości :(
Witam. Mam auto Honda civic 1.7 CTDI z 2002r sprowadzone nie dawno z Niemiec. Zamontowane jest w nim sportowe niemieckie zawieszenie (Bilstein Suspen.). Honda obniżona o 35 mm, i utwardzona. (Niemiecka FV na 850 Euro). Auto ma być zwykłym samochodem a nie gokartem dlatego chce zmienić zawieszenie na oryginalne. Kupie oryginalne spręzyny i amory bądź się zamienię.
Gdyby pasowały do Coupe to bym z checią rozważył temat :)
cos mi sie wydaje ze powinny pasowac
Według strony inter Cars amortyzatory i sprężyny z Civic EP4 1.7 CTDI (2000-2005) pasują do Civic Coupe VII (EM) (2001-2005).
No tak, ale amory z EM2 nie podejdą do diesla. Te w CTDi są takie jak w ep3, przynajmniej tak jest w katalogach..
http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/15/24/21/73/1524217361
zakupilem keyaby na przod cena 280 zl za sztuke jak sie beda zahcowywac dam znac :)
Witam wszystkich,
Na wstępie chciałem zaznaczyć iż to mój pierwszy post na forum i mam nadzieję zostanę stałym bywalcem tego miejsca;)
Jestem świeżym posiadaczem Hondy Civic EM2 model 2002r. Długo oczekiwałem zakupu tego auta w końcu marzenia się spełniły.
Po zakupie przystąpiłem do wymiany podzespołów które polecił mechanik aby autko było bezpieczne gdyż będę nim w niedługim czasie woził swego potomka, (tak mimo wszystko burzę stereotyp gdzie do dziecka trzeba sedana :P ).
Zatem wymianie podlegał komplet amorków przód i tył na Kayaby. Dodatkowo mechanik wymienił lewy łącznik stabilizatora.
Poprawa w prowadzeniu znaczna, jednak problem jest na dziurach. Zatem tutaj pytanie do użytkowników modelu EM2 lub sedana z tych roczników. Czy wasze auta na dziurach prowadza się równie dobrze co na gładkiej drodze? W moim przypadku mam wrażenie że auto przeskakuje na boki i zmienia tor jazdy. Bardzo dziwne uczucie i obawiam się że tak być nie powinno.
Mechanik poinformowany o tym stanie obejrzał wszystko i powiedział że jest OK. Po wymianie amorków również ustawiał zbieżność.
Czy to jest jednak jakiś zużyty element czy te modele tak po prostu "mają"?
Bardzo dziękuję za informację,
Pozdrawiam.
Witam wszystkich,
siema
Na wstępie chciałem zaznaczyć iż to mój pierwszy post na forum
widać bo nie użyłeś szukajki - taki temat już istnieje pod tym linkiem: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?47413-EM2-zawieszenie
mam nadzieję zostanę stałym bywalcem tego miejsca
my też mamy taką nadzieje
Pozdrawiam.
pozdro
dobry
linka do odpowiedniego tematu masz więc można zamkąć.
powiem kolego ci ze skoro masz kaybay, wiec to sa gazowe amortyzatory wiec dzialaja w jedna jak i w druga strone. dzialaja troche inaczej niz na olejakach. powiedz w jakich sytuacjach ci te auto przeskakuje na dziurach (luk, prosta, jaka predkosc). ogolnie gazowki maja to do siebie ze dobrze dziury wybieraja i czuc jak cale zawieszenie pracuje.
daj wiecej szczegulow i bedziemy myslec
Witam,
Tak to amorki Excel-G.
Generalnie na prostej, czy na zakrętach bez znaczenia na prędkość auto na równej powierzchni trzyma się znakomicie naprawdę. Jednak na prostej jadąc przez dziury w drodze przy około 60 w wzwyż czuć takie szarpniecie tyłkiem jakby przeskakiwał na bok. To z pewnością przy seryjnym zawieszeniu nie powinno być normalne a nic tam nie zmieniane było od nowości.
W linku http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...M2-zawieszenie rzeczywiście dużo informacji jednak o modyfikacji zawieszenia na sportowe. Tego nie chciałbym ruszać to ma być samochód rodzinny;)
Używałem opcji szukaj nim temat zacząłem i jedyne podobne tematy wspominały własnie o wymianie amorków co zostało zrobione stąd też mnie zmartwiło to i napisałem.
Może mechanicy kiepscy i nie znaleźli luzów a odwiedziłem Norauto... gdzie lubią się czepiać byle czego by zarobić na kliencie później stacje diagnostyczną i w obu przypadkach stwierdzili "Jedź pan, jest wszystko ok".
Mało pocieszające, dlatego pytam czy to zjawisko normalne? Wydaje mi się że Civic powinien trzymać się drogi jak przyklejony zwłaszcza że jeździłem seryjnym Vgen znajomego i to była miłość od piewszego przejazdu i stwierdziłem że Honda już na zawsze ;)
Więc co jest z tym EM2 .....?
Ja mam podobne odczucia,miałem wcześniej EJ9 i prowadziło się dużo lepiej od EM2 niestety.
A skoro się gorzej prowadzi to mam pytanie czy ten zestaw podejdzie do EM2 po lifcie?
http://www.jdl-performance.com/zestaw-zawieszenia-tein-super-street-honda-civic-01-05.html
Więc ma się rozumieć że każde seryjne zawieszenie w tych modelach jest aż tak...beznadziejne że auto nie trzyma się drogi przynajmniej poprawnie? Jeśli są tu posiadacze tego modelu z seryjnym zawieszeniem proszę o wypowiedź bo nie wiem czy szukać dalej przyczyn w tulejach czy innych elementach jeśli to jest po prostu normalne.
moze byc wina stabilizatora ze jest za cienki, odboje masz w porzadQ ? slychac jakis stuk ?
ja jak pokonuje luki w miescie z duzym pochylem to czasami sie pojawi uskok na tylnych kolach (jezeli jest jakas nierownosc), ale zeby to az tak mocno wplywalo na bezpieczenstwo jazdy to chyba nie bardzo. gazowki juz to maja do siebie ze czule reaguja na kazda dziure. praktycznie wybieraja kazda i czujesz sie jak w kolysce w aucie bo caly czas gora dol, gora dol :) no chyba ze droga rowna to jedzie sie fajnie :)
z tylkiem em2 tak jest niestety, na seryjnym zawiasie strasznie nim buja :P
:D oni wiedzieli ze em2 to tylko do lansu i ze miekkie zawieszenie z tylu jest bardzo przydatne :D
Halo,czy Tein robi zestawy do EM2 po lifcie?Bo znalazłem tylko taki http://www.jdl-performance.com/zestaw-zawieszenia-tein-super-street-honda-civic-01-05.html i nie wiem czy będzie pasował.
Będą odwiedziny w ASO Hondy i mechanik się zapowiedział że przejedziemy się po mieście i oceni sam czy to normalne, poprzegląda raz jeszcze wszystkie elementy. Cena 30 zł więc nie jest źle.
Dam znać czy coś wyszło.
Będą odwiedziny w ASO Hondy i mechanik się zapowiedział że przejedziemy się po mieście i oceni sam czy to normalne, poprzegląda raz jeszcze wszystkie elementy. Cena 30 zł więc nie jest źle.
Dam znać czy coś wyszło.
hehe, na 90% padnie ulubione stwierdzenie mechaników z ASO - "Ten typ tak ma" :)
wiekszosc mechanikow z aso to em2 na oczy nie widzialo ;p
Halo,czy Tein robi zestawy do EM2 po lifcie?
Piterku nit nie ma u Nas teina zamontowanego w polifcie. Pisz do Jacka bo on bywa w Lublinie i możliwe ze zrobisz sobie pomiary i sam dojdziesz czy podpasuje.
A teraz jeszcze zagadka. Czy tylne górne wahacze rózniły sie w wersji przed liftem i po???
Kupiłem wyciągnięte z poliftta i ogólny rozstaw otworów sie zgadza jednak różnią sie wielkością tej kuli i grubością płaskownika. Możliwe to ?? W mojej przedliftowej grubość to 7,5mm a poliftowa 15mm. Wielkość kuli przed 48mm a po 56mm. Może ktoś zerknąć nawet przez felgę czy ma gruby czy cienki płaskownik widoczny na zdjęciu?? z góry dzięki.
https://lh6.googleusercontent.com/_ieensLC5C9M/TbiRfh0_CNI/AAAAAAAABSA/XiQArXd1tUI/s912/wahacz_porownanie.jpg
Tak Radku,różnią się ,po lifcie zwiększyli tulejkę a żeby się mieściła we wnęce to musieli zwiększyć grubość tego ,,płaskownika''(aby odsunąć oś tulejki).Ale wszystko będzie pasować,no może długość śrub trzeba zwiększyć ale to nie problem.Więc działaj śmiało z tymi camberami:D:D:D
czyli zdaje sie że mogą być mocniejsze. Camberki sie robią. Podziekował
To jedziemy dalej:
https://lh4.googleusercontent.com/_ieensLC5C9M/TcBvrNP7EMI/AAAAAAAABXs/bRIxlHzu60E/s912/20110427264.jpg
po lewej przedliftowe po prawej poliftowe. Czy faktycznie sie różnią tym przesunięciem z osi? Jak widać po prawej poliftowy jest inaczej przyspawany do tego mocowania. Spawy wyglądają na idealne a mierzone przesuniecie lewego i prawego cambera mieściło sie w 0.2mm - co by sugerowało spawanie z automatu. Czy ktoś mógłby potwierdzić lub zaprzeczyć że się różnią poliftowe od przedliftowych?
z czego podjeda stabilizatory z ITR tylko czy cos jeszcze mozemy brac pod uwage ?:>
Panowie wymienialiście łączki stabilizatorów ? Jakiej firmy najlepsze i czy może to być przyczyną trzeszczenia dobiegającego z tył jestem nowym właścicielem EM 2 i proszę o poradę :)
Ja za pierwszym razem wstawiłem TRW na przód to po 2 latach już jeden musiałem wymieniać. Tył jeszcze trzyma seryjny, ale zakupiłem teraz u sivego łączniki CTR i powinny dać radę. Oczywiście jak masz dobre dojście to bierz 555 :)
Oczywiście jak masz dobre dojście to bierz 555
Dobre dojście ... czyli raczej w sklepie nie kupie lub na alledrogo? A jakieś namiary na części, sklep ?
Na forum kupujemy u forumowicza Sivy - prawie cały em2 squad. Dobre ceny i rzetelny sprzedawca. Ma też OEM części w super cenach. Na allegro oczywiście też znajdziesz, więc od Ciebie zależy gdzie kupisz. Jak ja brałem sivy nie miał 555, więc wziąłem trochę gorsze CTR.
Dzieki Leeo za informację, co śmieszne wczoraj popadało trochę, a dziś jak rano do pracy jechałem to trzeszczenie ustało :p pewnie jak zrobi się ciepło to znowu zacznie piskać...:mad:
Cześć, Co sądzicie o takim zestawieniu amortyzatorów: kyb excel g od type r na przód, a na tył dedykowane do em2 koni pomarańczowe (czyli 1010) i sprężyny seriia (obniżenia odpada bo dużo niestety muszę jeździć po krawężnikach)?
Ja bym wymienil kpl albo kyb albo koni....bo tak moga ze soba nie wspolgrac takie moje zdanie,moze niech sie jeszcze ktos wypowie.
Pozdrawiam.
Exedy24_pl
25-04-12, 10:57
Obniżana i tak nie ma sensu na naszych drogach,więc to dobry wybór. W kwestii amorków zgadzam się z poprzednikiem,montując różne-mogą ze sobą nie współgrać,więc moim zdaniem to raczej odpada.
A od type r na tył pasują do em2? Czy na tył są wszędzie takie same (tz. twardość i czy pasują)? No bo jeżeli są trochę twardsze to mam 2 opcje: 1.przód i tył od type r firmy kyb excel g 2. Przód żółte regulowane koni (bo na przód niestety nie robią pomarańczowych) a na tył pomarańczowe koni.
Witam czy camber kity z EP3,DC5 (Tył) pasują do EM2 szukałem i nic nie znalazłem chodzi mi o coś takiego
http://www.ebay.co.uk/itm/BUDDY-CLUB-REAR-CAMBER-KIT-HONDA-CIVIC-EP3-EP2-TYPE-R-INTEGRA-DC5-BLACK-Z0235-/260881002436?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cbdb82fc4
Ewentualnie
http://www.ebay.co.uk/itm/EIBACH-SPC-ADJUSTABLE-REAR-CAMBER-KIT-HONDA-INTEGRA-DC5-CIVIC-EP3-TYPE-R-Z1380-/330705625338?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4cff9760fa
Tylko te ceny trochę mnie powalają wiecie może gdzie w Pl można dostać coś taniej?
Pasują :) Ja miałem k-sport który był niby do dc5, ep3, em2. No, ale nie warto :)
Czy tylnie amortyzatory od Type-r są też krótsze tak jak przednie??
Kiedyś jak szukałem zestawu dla siebie to wychodziło, że na amory na tył sa takie same dla EM2 i ep3, i tylko przód różnił się całkowicie. Sprawdź sobie np w katalogu koni.
Czy miseczki trzymające spężyny seryjne z tyłu będą pasować do amortyzatorów Koni Sport??
Możesz zmierzyć średnice rury w koni i w serii i już coś będziesz wiedział :) Tylko pytanie jak one są przymocowane te gniazda w seryjnych amorach , tylko na wcisk ?
Tylko pytanie jak one są przymocowane te gniazda w seryjnych amorach , tylko na wcisk ?
Niestety ale są zgrzane z rurą amortyzatora
To co robić ?? jeszcze ich nie kupiłem. Macie jakiś pomysł??
Co wypadało by wymienic przy okazji zmiany amrotyzatorow i sprężyn ?
Co wypadało by wymienic przy okazji zmiany amrotyzatorow i sprężyn ?
Yyyy,np. koła letnie na zimowe,klocki i tarcze hamulcowe,płyn hamulcowy,łożyska lub piasty,łączniki stabilizatora,sworznie wahaczy ,tuleje metalowo-gumowe wahaczy,poduszki amortyzatorów itp.itd. :cool:
Plus za poczucie humoru, chodzi mi tylko o elementy które współgrają z zawieszeniem :)
Jak nic nie puka,nic nie stuka,nic nie skrzypi,auto prowadzi się stabilnie to nic oprócz sprężyn i amortyzatorów nie wymieniaj. Zwróć jedynie uwagę po demontażu sprężyn na : odboje i poduszki amortyzatora,jak będą zmęczone to do wymiany:)
O to mi chodzilo, dzieki!
Mam pytanie w moim EM2 słychać pukanie czasem na pomuldowanym asfalcie odgłosy dochodzą z prawej str. byłem na trzepaku i wyszło że łączniki staba wywalone ( faktycznie mega było je słychać)wymieniłem łączniki a reszta całkowicie sztywna . magiel też nie stuka a wiem dokładnie jakie są jego dźwięki i objawy.
Na myśl mi przychodzi ta guma łożysko amortyzatora , co o tym myślicie ?
Amory suche i trzymają .
pukanie czasem na pomuldowanym asfalcie odgłosy dochodzą z prawej str.
Mam to samo. Całe zawieszenie było przeglądane już ze 3 razy i nic. Też się zastanawiam czy to nie łożysko amortyzatora, chociaż z drugiej strony to w wakacje wymieniałem amorki i mechanicy powiedzieli, że łożysko jest w dobrym stanie, więc sam już nie wiem. Po nowym roku jadę do serwisu H na sprawdzenie sprężynki w maglownicy.
Już kiedyś było to przerabiane :) Czasami zły montaż sprężyn, niekiedy odboje były winą, a niekiedy właśnie wysypane łożysko amora - jest DIY zrobiony przez lemona w temacie zrob to sam. Skoro wymieniliście sławną sprężynkę w przekładn, dokrecilisie przekladnie na tyle ze da sie jeszcze ruszac kierai, to trzeba teraz uderzać w tym kierunku. Ja nigdy nie miałem takiego problemu, bo stuki ustały po sprężynce, ale pamiętam, że chłopaki sporo o tym pisali - można w razie czego spytać na em2 squadzie :)
Panowie jaką średnice ma stabilizator przód i tył w emce ,muszę kupić gumy stab a podobno są 2 średnice na przód
z góry dzięki
Panowie jaką średnice ma stabilizator przód i tył w emce ,muszę kupić gumy stab a podobno są 2 średnice na przód
z góry dzięki
przód 26 mm tył nie pamiętam dokładnie ale chyba 13mm
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.