Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : EM2 - kolektor



can
31-05-09, 14:32
jak juz wczesniej pisalem czas na porzadki, wiec jesli kto ma jakies pytania/sugestie/opinie/porady zwiazane z wymiana kolektora w EM2, pisac tutaj :)

generalnie tak:

jak masz wersje US albo europejska ES to masz problem z glowy, bo kupujesz kolektor do wersji ktora masz pamietajac, ze euro ES = US EX. reszta ma dedykowane kolektory wiec nie ma klopotu.

jak masz wersje euro LS (czyli tak jak piszący te slowa) to masz maly problem, bo nie wiadomo, czy ostatecznie w LS jest identyczny kolektor jak w EX, czy nie. na moje oko i na podstawie manuala owszem (co tlumaczy tez wieksza moc LS w stosunku do US LX), ale pewni bedziemy jak ktos w koncu zamontuje kolektor od EX w LS.

z tego, co wyczytalem na civicforums.com i na co czekaja potencjalni nabywcy kolektorow:

4-1 jest o tyle problematyczny, ze przy zglebionym aucie moze wadzic czasem o ziemie.
4-2-1 jest podobno lepszym rozwiazaniem, ale daje stosunkowo mniejsze przyrosty.

Ogolnie wypwoiedzi w tonie takim:

po pierwsze - szkoda kasy na sam kolektor, trzeba kupic kolektor z tzw high flow cat converter (jak mniemam po polsku to bedzie cos jak strumienica, anyway wywalic katalizator)

kolektory z ebay - do dupy, szkoda pieniedzy, no chyba ze komus zalezy na ostrym i glosnym dzwieku. slabe spawy, lubia sie rozpadac, w skrajnych przypadkach powodowaly obnizenie mocy (ROTFL)

kolektory DC - jak czytam opinie o DC to wychodzi na to, ze to nei jest specjalnie ceniona firma, kolektory sa relatywnie drogie (wszystko z USA jest u nas drogie) a przyrosty mocy na poziomie 2 do 5KM czyli tyle co nic.

OBX - gosc pisze "ogromne straty w dolnym zakresie obrotow, niewielki albo zaden zysk w gornym, przyrost glownie jesli chodzi o ilosc halasu"

kamikaze - ten jest uznawany za jeden z najlepszych do D17; co prawda ryczy wsciekle, ale daje niewielkie przyrosty w srednim i wysokim zakresie obrotow, ale likwiduje tez katalizator (cos za cos). bez uszczelki, wiec trzeba pokombinowac z nowa uszczelka pod kolektor.

jest jeszcze HP, ale ja nie wiem gdzie to mozna dostac, podobno jeden z najlepszych.

podsumowujac - duzo zachodu, wielkie pieniadze, niewielkie przyrosty.

ale buda nadal sliczna ! :)

cobra524
31-05-09, 18:01
ale zbicie z tymi naszymi qpetami:
N/A duzo nie osiagniemy a pieniedzy duuuzo pochłonie
swap Kseria tak jak can napisał 30tys
jedyna opcja najkorzystniejsza to chyba turbo

Leeo
31-05-09, 23:36
Ja to mam jeszcze wątpliwości dotyczące 4-1, czy aby na pewno będzie wadził.. bo rozumiem, że w b serii np może wadzić, bo wadził nawet mojemu koledze, ale w b serii kolektor jest strasznie długi, a nasz 4-1 jest króciutki i robiony na wzór OEMowego, który też przecież jest 4-1. Widziałem kiedyś porównanie hp i oem to wyglądały prawie identycznie. Jeżeli zostawić seryjny katalizator, to problemu być nie powinno, tylko, że pewnie ze starym katalizatorem to nic nie pomoże..