Zobacz pełną wersję : Wpływ FD na osiągi
Mam obecnie skrzynie z D14Z2 typ S40 o FD 4.058. Silnik mam D16W4 hamowane ponad 140KM i trochę nie czuć tej mocy, a w cyklu miejskim denerwują długie przełożenia. Mam pytanie , czy jest sens wkładania skrzyni o krótszym FD? Mam pomysł żeby wrzucić skrzynie od tego silnika , który obecnie posiadam , czyli od aerodeck oznaczenie 9A. Ona jest trochę krótsza. FD 4,437. Przełożenia poszczególnych biegów są zbliżone.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5b31571d1dbf815e.html
Pytanie czy warto się w to bawić? Czy odczuje róznicę?
Długa skrzynia odbiera całkowitą frajde z dynamicznej jazdy. Wiem to sam po sobie, mam pomądzone D15Z6 i jakoś też tego nie czuje jak pociskam bo mam mega długie przełożenia. Kolega ma to samo co ja tyle że skrzynia od D16Z6 i jest dzień do nocy. Więc wymiana skrzyni jest sensownym modem i bardzo odczówalnym. Mimo że na papierku nam to nic nie da.
Montowac Hybryde bylo juz kilka razy..
Hybryda to droga zabawa, a w tym wypadku inwestuje 400pln i trochę zabawy. Pytanie tylko czy jest sens.
na pewno warto wyrwac fd 4.4 bo jest afaik najkrotszym seryjnym fd w d serii. sam mam hybryde oparta na tym fd, ale nie potrafie Ci odpowiedziec na pytanie czy oplaca sie za taka kase zmienic skrzynie na taka z fd 4.4 (w4), ja mam hybryde i smialo moge powiedziec ze to bardzo dobry mod.
Zbudowanie i założenie hybrydowej skrzyni biegów to wcale nie jest droga zabawa.
Same przełożenia można kupic za około 250 zł (ale ciezko trafić) całą skrzynię np. D16A9 za ok 300 zł.
dokladnie jak majdan napisal , wcale niejest droga zabawa w budowanie hybrydy.
Kupujesz skrzynke na forum crx`a mozna wyrwac nawet za 150 zl.
rozbierasz skladasz swoja i juz mozesz sie cieszyc.
Chyba ze lecisz na leniwca, i chcesz miec na gotowo wyjete przelozenia to wtedy wiadomo ze zaplacisz inaczaj, Najlepiej kupic skrzynke D13 95rok tam jest fajne przelozenie glowne.
mody układu napędowego koni nie dodadzą, ale potem jest ogólna konsternacja, jak się objeżdża auta dużo mocniejsze na papierze :D
ja mam hybrydę i uważam że inwestycja w to była jednym z najlepszych modów.
male pytanko czy skrzynia od d16z5 jest taka sama jak d16a9 bo silniki poobne ?
jezeli chcesz wziąć 3 i 4 bieg to możesz śmiało brać bo są identyczne
Andzi, ciesz się że nie masz skrzyni D15Z6, D14 jest krótsza ...
Niedawno widziałem na Allegro skrzynię D16Z6 z gwarancją rozruchową za 200 zł, jak się uda to można trafić ;)
a czy jest warto budowac hybryde z 3 i 4 z crxa na skrzyni z d15b7 ??
wg mnie jak juz inwestowac w budowe hybrydy to zrobic to raz a pozadnie.
czyli jaka skrzynia jest najlepsza podstawa pod budowanie hybrydy ?
czyli jaka skrzynia jest najlepsza podstawa pod budowanie hybrydy ?
Najleprza od z6 ( duze lozyska ) , przelozenie gl. od D13 ( 95 rok ), 3/4 crx ,
Podobno jeszcze ludziki zmieniaja synchronizatory od D14 nie sa Aluminiowe.
Chcac taka skrzynke zbudowac koszta robia sie duze ale warto.
Mozna zmieniac tylko 3/4 tzw dla ubogich. :D , trzeba zwrocic tylko uwage jakie jest FD w danej skrzyni . Optymalne jest 4.250 wystepuje w wiekszosci skrzynek V gena , jednak naj z D13 (95 rok ) jednak kupno skrzyni takiej w dobrej cenie juz graniczy z cudem..
Tutaj masz opisane cale przelozenia jakie sa ..
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2496
wg mnie do b7 montowac 3/4 spoko mozna , ale nieodczujesz radykalnych zmian.
Ma strasznie dlugie FD , szukaj skrzyni z FD 4,4 badz latwiej bedzie z 4,25 np Z6
Badz jezeli chcesz skrzynke tylko i wylacznie na sciganko , jest firma w USA , ktora oferuje w swojej ofercie przelozenia glowne , 4,5 / 4,7 / 4,9 to juz sa massakrycznie krotkie koszta jedyne 600$ :p
Saren do codziennej jazdy lepszy bedzie 4.25 czy 4.437 ?
Jakie konkretnie przelozenia maja 3,4 z CRX ?
Czy kupujac skrzynie na jej obudowie sa jakies oznaczenia po ktorych mozna poznac co bierzemy dokladnie ?
szkrzynie z d14z4 i d16w4 tez maja fd 4.4 wiec takich tez szukac, zreszta jest cala piekna rozpiska seryjnych przelozen skrzyn na forum, w manualach zreszta tez sa ropiski...
jak już robić to 4,4, chyba że jest kasa na 4,9. 4,4 nie jest trudno dostać ze względu na obecność w silnikach wspomnianych przez wunata.
bardziej chodzilo mi o ich codzienne uzycie :
Czy sie nie okaze w trasie ze jade na 5 biegu z obrotami rzedu 6k a tu dopiero 90km/h.
nie no, to nie jest az takie przelozenie, ale w trasie jak bedziesz chcial latac jakies 160kmh to juz na vitku jezeli dobrze pamietam
na hybrydzie D16Z6 +3,4 crx VTEC zaczyna się gdzieś koło 140 km/h
ciut prędkości można ugrać wstawiając piątkę 0,702
tylko w którym z6 bo tam były montowane 3 różne piątki 0,77; 0,75 lub właśnie 0,702
ciut prędkości można ugrać wstawiając piątkę 0,702
tylko w którym z6 bo tam były montowane 3 różne piątki 0,77; 0,75 lub właśnie 0,702
92-95 coupe, sedan wg rozpiski rem'a
taka 5 jest rowniesz w d14a4 3d HB z 96-98 (a taka skrzynke mozna kupic za 200 pln podmienic i sprzedac)
jak to z tymi oznaczeniami na obudowie wkoncu ?
a jak to jest z predkoscia maksymalna przy takiej skrzyni z6 i 3,4 z crxa ? (wlasnie a ta 3,4 to od jakiego silniaka z rexa ?) bo teraz przy standardzie skrzynia d15b7 mam max 210 duzo spadnie przy takiej hybrydzie?
3 i 4 bierze sie ze skrzyni o oznaczeniu L3, w zasadzie można poszukać dłuższej piatki wtedy i obroty będą niższe na piątce
a jak to jest z predkoscia maksymalna przy takiej skrzyni z6 i 3,4 z crxa ? (wlasnie a ta 3,4 to od jakiego silniaka z rexa ?) bo teraz przy standardzie skrzynia d15b7 mam max 210 duzo spadnie przy takiej hybrydzie?
skrzynia od d16z5 / a9 predkosc maxxx jak ci moze spasc jak nieruszasz 5 biegu zreszta na forum bylo wszystko poopisywane., warto bylo uruchomic guzik Szukaj ( chyba ze banner reklamowy zaslonil ci ) :D
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2929
Tutaj masz rozpiska dla jakiego FD i jakiego przelozenia predkosci dla danych obrotow.
tak samo maszopisane jak najlepiej dobrac przelozenia.
Wogole ten temat niemial sensu od poczatku . wystarczylo uruchomic jeden z dzialow.
92-95 coupe, sedan wg rozpiski rem'a
ja to pisałem do kennego, poza tym jest więcej d serii z taką piątką wg rozpiski rema ;)
jusian a z kąd weżmiesz dłuższą piątkę niż 0,702 ?
duzo spadnie przy takiej hybrydzie?
d15b z fd 4.4, 3,4 l3 -> spalanie wzroslo o 0.5L/100km
lol, rotfl, Ziomek pytal o vmax, a Ty o spalaniu ;D
ja to pisałem do kennego, poza tym jest więcej d serii z taką piątką wg rozpiski rema ;)
jusian a z kąd weżmiesz dłuższą piątkę niż 0,702 ?
chodzilo od ktorego d16z6.
Czekam jak znajdę skrzynie z FD 4,437
Nie chce mi się bawić w hybrydę bo tak bardzo mi na osiągach nie zależy-1 i 2 bieg starczy do szybkiego startu w porównaniu do FD 4.058
Jak na złość nikt nie ma takiej skrzyni obecnie...
skolopendra
04-06-09, 07:45
Nie chce mi się bawić w hybrydę bo tak bardzo mi na osiągach nie zależy-1 i 2 bieg starczy
dołóż do tego jeszcze lekkie koło i 4,4 a zobaczysz różnice w szybkim starcie :D
Napisał Andzi Zobacz post
Nie chce mi się bawić w hybrydę bo tak bardzo mi na osiągach nie zależy-1 i 2 bieg starczy
dołóż do tego jeszcze lekkie koło i 4,4 a zobaczysz różnice w szybkim starcie
Plus dobre opony , tak bedziesz tylko kapcia zmazyl :D
mam pytanie czy skyrznia d14a2 final 4.437 z civica 6g 5d podejdzie bez problemu do coupe 94 5generacji silnik d15b7 ?
skolopendra
06-06-09, 12:42
s20 i s40 są zamienne
A taki myk - Czy fd 4,437 z 1M będzie można bezproblemowo przełożyć do S40 z d14a4?
lol, rotfl, Ziomek pytal o vmax, a Ty o spalaniu ;D
... dobra zmieniam dilera ... porabaly mi sie cos literki
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.