PDA

Zobacz pełną wersję : IACV - duży problem...



teg
29-05-09, 21:27
Witam i o pomoc pytam... Pewna nie do końca świadoma osoba (mam dosc "specjalistów") odpięła u mnie (Honda Civic 1998, 1.5 VTEC-E - D15Z8) IACV podczas pracy silnika na biegu jałowym. Po podpięciu obroty zaczęły falować, utrzymywać się na poziomie 1-1,2k RPM. Resetowałem ECU i "uczyłem" wolnych obrotów (wyjąłem bezp. ECU na 10min, zimny silnik, odpaliłem, pracował na wolnych obrotach do 2-krotnego załączenie wentylatora, zgasiłem, odpaliłem, przejechałem się bawiąc się wszelkimi odbiornikami prądu w kabinie). Ale nic to nie dało... Silnik po nagrzaniu do 90 st. utrzymuje ok. 1,2k RPM, przy ok. 70st. ma ok. 1k RPM, czasem faluje miedzy 1,1-1,2k RMP :/

Podejrzewam, że IACV się po prostu źle ustawił, tak jakby przyjął sobie złą pozycję za "wyjściową" - tylko się domyślam, bo dokładniej się na tym nie znam. Czy można go jakoś nastawić inaczej, wyregulować? Czy mogę mu jakoś przyłożyć napięcie, i takim brutalnym sposobem przywrócić do położenia wyjściowego?

Jakiś tydzień-dwa temu czyściłem przepustnicę i krokowy a potem robiłem regulację wolnych obrotów według manuala, do czasu tego odłączenia IACV wszystko było ok. Teraz jak próbuję zrobić regulację wolnych obrotów, nie mogę ich ustawić na książkowe 450 (bez podłączonego IACV), nie da się zejść poniżej 700 - czyli gdzieś dostaje się powietrze... Zamówiłem już w ASO komplet nowych uszczelek: między przepustnicę a kolektor, pod IACV oraz o-ring i śrubę do regulacji wolnych obrotów.