Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : pompa sprzegła czy można smarować?



tomek
29-05-09, 17:05
Jak wiadomo, jednym z problemów VII gen. jest skrzypiący pedał sprzęgła - niestety mnie też dopadło :mad:
Przez dłuższy czas dochodziłem co jest przyczyną - smarowałem wszystko, nawet cały pedał w oleju zanurzałem żeby wszędzie smar dotarł. Pomagało niestety na chwilę. Wczoraj zauważyłam, że skrzypi i "przeskakuje" nie pedał /chyba/ lecz ten króciec co do pompy wchodzi. Delikatnie psiknąłem WD40 na ten króciec i jest ok- miodzik /jak na razie/.

Ale zastanawiam się czy można ten króciec smarować czymkolwiek? Czy to nie rozszczelni pompy??

Parę lat temu naprawiałem Fiata Punto II - też skrzypiało- po nasmarowaniu smarem, po paru dniach zaczęła pompa cieknąc i musiałem wymienić. Nie wiem czy to był przypadek czy wina tego smaru. Na logikę smar powoduje pęcznienie gumy a co za tym idzie może doprowadzić do uszkodzenia gumek na tłoczkach?

co wy na to?

cvc d15
29-05-09, 19:27
Ja smaruje takie rzeczy smarem grafitowym takim jak do przegubów, ewentualnie molibdenowym. Nie szkodzą gumie.

wojtek5300
29-05-09, 20:05
Ja regularnie tam smaruje . Zobaczyłem jak to robia w ASO . Sciągają tą gume i pryskają na ramie siłownika cos w rodzaju WD 40 . 6-7 miesiecy spokoju ze skrzypieniem

tomek
29-05-09, 21:02
smarem grafitowym

ten króciec w pompie Fiata też smarowałem grafitowym - wskazywało by to na przypadek, że pompa padła - najprawdopodobniej zaryzykuję i posmaruję to tym smarem.


Sciągają tą gume i pryskają na ramie siłownika

zgadza się, ale piszesz o wysprzęgliku przy skrzyni - mnie chodzi o ten króciec co wpychasz do pompy wraz z przyciśnięciem pedału sprzęgła /wewnątrz auta/.

wojtek5300
29-05-09, 21:15
mnie chodzi o ten króciec co wpychasz do pompy wraz z tutaj mi nie skrzypi.

tomek
30-05-09, 20:18
dzisiaj jak kupowałem MTF w serwisie zapewnili, że posmarowanie smarem np grafitowym nie powinno nic rozszczelnić czy zepsuć. Wyjaśnili, że te pompy z początku produkcji /tak jak moja Hania/ miały defekt i w 2002 roku była akcja naprawcza i wymieniali.
Na razie będę doraźnie smarował, w ostateczności wymienię tą pompę. Jakby po tym smarowaniu szlag trafi pompę na pewno się tutaj odezwę :)

tomek
16-06-09, 19:28
trochę już jeżdżę na posmarowanym tym "króćcu" i na razie nic nie cieknie ale niestety po tygodniu jazdy objawy wróciły.

_reggie_
16-06-09, 20:09
trochę już jeżdżę na posmarowanym tym "króćcu" i na razie nic nie cieknie ale niestety po tygodniu jazdy objawy wróciły.

Witam,

powiem tak - od początku objaw zauważyłem, znajomy z Hondy gdzie auto sprawdzałem powiedział, że to norma a jej wyeliminowanie jest praktycznie niemożliwe na stałe, bowiem nawet akcja serwisowa nie pomogła, gdyż Klient dostawał taką samą tylko nową pompę sprzęgła...a objaw powraca zawsze bez względu na to czy smarujemy ten "króciec" jak Ty czy ja kiedyś kiedyś...czy smarujemy w kabinie przy samym pedale np. WD40 jak niektórzy to i tak nic nie da na dłuższą metę...wiadomo, że każdy robi co uważa, ale moja zasada to nie robić w samochodzie nic jak naprawdę nie trzeba oraz nie robić czegoś jeśli nie pomoże to na dłuższą chwilę, a sprawa ze skrzypiącym sprzęgłem do takich właśnie należy (podobnie jak z przekładnią, fotelem, itp., itd......)

pozdro :cool:

tomek
18-06-09, 22:08
moja zasada to nie robić w samochodzie nic jak naprawdę nie trzeba

zgadza się, ale tylko wtedy gdy te objawy są minimalne i prawie niezauważalne. Jak są znaczne i wkurzają i wręcz psują komfort i przyjemność z jazdy to mam odmienne zdanie - to tak jak by chodzić w ciasnych butach :D

a w ogóle to trochę wkurzające jak w HANI coś nie tak - jak bym jeździł francuzem to bym wiedział że pewnie tak ma być ale Hania?

pozdrawiam

Krzysztof1969
28-01-10, 11:24
Przeskakiwanie moim zdaniem (bo mam to samo czasem przeskoczy i tak "zajęczy" i pyk!) jest związane z wyrobioną płytka ogranicznika to taka blaszka z otworem która zapobiega wpadnięciu do wewnątrz tłoczka, oczywiście zablokowana pierścieniem. Jeśli przekręcisz płytkę w inną pozycję przestanie przeskakiwac podczas wciskania. Ale za jakis czas wróci do tej wyrobionej pozycji. Ja się przymieżam do wymiany mam już części podam kody moze komuś sie przyda.
Płytka ogranicznika -46921-S5A-003
Pierścień zabezieczający -46182-500-013
Uszczelka przeciwpyłowa (chodz chyba nie trzeba jej wymieniać) 46928-S5A-A01
Honda Civic 2001 5D 1.4

bcn
28-01-10, 12:16
hm, mialem to samo, raz na pol roku trza bylo smarowac. pomogla wymiana sprzegla;)

tomek
28-01-10, 22:16
jak na razie przez całą zimę mam spokój ze skrzypieniem, na jesieni posmarowałem dość sporo smarem grafitowym i jest ok.