PDA

Zobacz pełną wersję : dziwne zachowanie ukladu klierowniczego - help



HBHONDA
29-05-09, 09:24
Witam

Kupiłem miesiąc temu civica 3D 1.4 z 2004r. w Toruniu i tam też robiłem przegląd przed zakupem w ASO. Wszystko było ok poza drobnymi kosmetycznymi sprawami. Mechanik jechał samochodem i potem sprawdził auto w warsztacie, powiedział, że jest ok!
A ja zauważyłem, że kierownica dość ciężko chodzi i podczas jazdy pow prędkości 40-50km/h kierownica nie odkręca się! Trzeba cały czas trzymać kierownicę w "ręku". Przy małych prędkościach do ok 30km/k kierownica powoli wraca do punktu wyjściowego po zakręcie, jak jadę szybciej pozostaje w takiej pozycji w jakiej ją zostawie! Sory ale czy to normalne? czy ESP tak działa?

genior
29-05-09, 09:47
powinna Ci wracać jak po sznurku, możliwe że reperowana była przekładnia kierownicza i jakiś mech za mocno docisnął śrubę było już o podobnych przypadkach wszystko w tym temacie :
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10028

Karol
29-05-09, 09:48
Zacznij od prostego sprawdzenia czy nie masz zblokowanych zacisków hamulcowych. Ja tak miałem u siebie że miałem je lekko zblokowane i wtedy kiera nie odbija.

HBHONDA
29-05-09, 09:51
ok sprawdze chce jechac na przeglad przy 80tys km i poprosze zeby zwrocili na to uwage

... ale do tego dość ciężko kierownica bangla :( obawiam się że to nie wina zacisków, macie jakieś pomysły?

genior
29-05-09, 10:09
sprawdz tez to o czym mówie, może masz źle wyregulowane



Bo ważny jest nacisk tej sprężynki a wyregulować go trzeba dokręcając najpierw na max a potem lekko cofnąć. Coś jak tu: http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/17-13.htm . Może Tobie źle to regulowali. Może zmień warsztat a może zabierz się za to sam to będziesz wiedział najlepiej.

cvc d15
29-05-09, 15:13
regulacja w serwisie 30zł.

chedder
29-05-09, 21:45
geometria zawieszenia. powoduje podobne objawy jak jest zle ustawione (aczkolwiek nie masz za duzej regulacji wiec to raczej nie to - ale sprawdzic mozna.)

Daj znac jak sie dowiesz co bylo nie tak.

cvc d15
30-05-09, 08:39
Szukałbym przyczyny gdzie indziej, skręcenie mocniej przekładni powoduje ze się tak nie tłucze, sprzedawca posłuchał jak napi3rdala na dołkach i podkręcił śrubę. Założę się że jak wyregulujesz właściwie to zacznie grzechotać.