Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic sport pomóżcie!!!!



fabi888
27-05-09, 23:40
Cześć.
Chce kupić Civica VII w wersji SPORT i mam kilka pytań:
1. Czemu jak patrze na oferty to niektóre mają z przodu jako wlot powietrza kratkę a niektóre łopatki???
2. I najważniejsze pytanie który silnik wybrać czy 1,7 diesel czy 1,6 VTEC i teraz o co mi chodzi, a mianowicie będe chciał odrazu mu podnieść moc i z którego silnika można wycisnąć więcej tylko w granicach rozsądku żeby nie zajeździć zaraz silnika i bez wkladania w to jakiś wielkich pieniędzy. Czy można z tego 1,6 zrobić 160KM tak jak jest w VI generacji i będzie to jeździło długo i bezproblemowo???? Czy może w ogole odradzacie dodawanie im koni albo akurat te silniki???

Z góry dzięki za pomoc

_reggie_
28-05-09, 08:05
Witam,

ad. 1 - kratka jest po lifcie czyli od 2003 r. (chyba że mam niepełną wiedzę)
ad. 2 - wiadomo że taniej szybciej podniesiesz moc z diesla ale poczytaj na forum bo sporo użytkowników ma sporo problemów z tą jednostką napędową...z 1.6 VTEC nie ma co robić moim zdaniem 160 KM bo szkoda zabawy i kasy jak chcesz mocniejsze auto to szukaj 2.0 VSA 160 KM albo wiadomo CTR

pozdro :cool:

Kras
28-05-09, 08:32
Sport zawsze mial kratke - jesli sa lopatki to znaczy, ze kombinacje byly (bo grill lopatkowy duuuzo latwiej i taniej dostac).
Odradzamy kupowanie tych silnikow jesli chcesz podnosic moc. W dieslu jeszcze costam podniesiesz, w 1.6 zapomnij (nawet o 130KM). Chcesz mocy w 7gen. to niestety musisz kupic CTRa, albo chocby VSA (jesli nie przeszkadza buda 5D).

urlejn
28-05-09, 08:37
Co do grila to chyba nie jest tak do końca z tym liftem bo widziałem że i przed liftowe modele miały kratke chyba ze ktos to robił indywidualnie lub może na zamówienie przy zakupie, co do mocy silników to 2.0 Si ma właśnie 160KM które chcesz osiągnąć wiec może rozejżyj sie za tym bo wykręcenie tej mocy z 1.6 jest dosyć kosztowne z tego co słyszałem a do disala dodawać +60% jest raczej niezdrowo z tego co sie orientowałem to chyba zdrowe podniesienie mocy w dislu to około 30%

Kras
28-05-09, 09:06
Wykrecenie 160KM z 1.6 w 7gen. jest praktycznie niemozliwe w N/A...a jesli mozliwe to baaaaaaaardzo kosztowne, bo wlasciwie trzebaby chyba wszystko w nim wymienic. Mozna turbo dac, ale to tez koszty niemale. Reasumujac: to NIE JEST silnik do dlubania. I tyle.

Co do diesla to chyba nikt nie mial na nim wiecej niz 130-135KM i faktycznie lepiej wiecej nie probowac (zreszta samym chipem i tak sie wiecej nie da). Czyli te +30% i szlus.

Seba185
28-05-09, 13:20
który silnik wybrać czy 1,7 diesel czy 1,6 VTEC

miałem i tego i tego. Powiem Ci tak : diesel dość zwinny i mało palił a 1,6 jak na taka pojemność moim zdaniem bardzo dużo mi palił (w mieście komp pokazywał miedzy 10-11l)

booltazar
28-05-09, 13:28
bardzo dużo mi palił (w mieście komp pokazywał miedzy 10-11l)

U pokazuje maksymalnie 8,2

urlejn
28-05-09, 15:26
bardzo dużo mi palił (w mieście komp pokazywał miedzy 10-11l)

moim zdaniem to normalne choć wypowiadam sie na podstawie doświadczeń 1.6 ale nie z Hondy i komp pokazuje zawsze około 10 jeśli to była jazda tylko w mieści, a w Hondzie 1.4 jak ja kreciłem do 4tys obrotów i wyżej to spokojnie brała 9litrów wiec uważam ze taki wynik jaki opisałeś to normalne.

kasik
28-05-09, 16:27
w 1.6 zapomnij (nawet o 130KM)
wlasnie takie sobie wyzwanie postawilam i zobaczymy co sie da wykrzesac..:) plan i pomysl jest.. trzeba realizowac :)

to moje coś mało pali bo 7-8 i to w cale nie przy oszczedzaniu..

Kras
28-05-09, 16:45
No moze 130 sie da, zakladajac kompatybilnosc z fajnymi starymi d-seriami. Ale cokolwiek wiecej naprawde bedzie osiagnieciem...bo sie troszku za nisko toto kreci :)
W kazdym razie powodzenia!

cvc d15
28-05-09, 16:51
Co do kompatybilności to bym się nie zgodził:) Kolektor dolotowy CHYBA tylko pasuje z któryś "starych" d-series i to po małej rzeźbie. Bez dmuchania to 130KM raczej mało możliwe. Silnik mocno modoodporny :rolleyes:

kasik
28-05-09, 16:54
zgadza sie nie jest plug and play..pasuje Y8 po lekkiej modyfikacji ze sie tak wyraze.. :)

Kras
28-05-09, 17:08
Hmmmmm, no dajac dolotowy z Y8, wydechowy ebay razem z jakas sensowna reszta, dolot zimnego powietrza i moze tez jakas uszczeleczke doprezajaca to pewnie sie gdzies w okolicach niecalych 130 wyladuje.

Seba185
28-05-09, 23:39
moim zdaniem to normalne choć wypowiadam sie na podstawie doświadczeń 1.6 ale nie z Hondy i komp pokazuje zawsze około 10 jeśli to była jazda tylko w mieści, a w Hondzie 1.4 jak ja kreciłem do 4tys obrotów i wyżej to spokojnie brała 9litrów wiec uważam ze taki wynik jaki opisałeś to normalne.

jazda głównie miasto była. Dla mnie to nie był normalny wynik przy silniku 1,6 i 110 hp....Trochę dużo

Brad
29-05-09, 08:52
zadziwiaja mnie te wasze spalania rzedu 10, 11 litrow mi jeszcze nigdy w miescie nie wziela wiecej niz 9,2 w zimie, a teraz caly czas 7,8-8,2 i wcale nie mulowata jazda dlatego jak macie spalanie 10-11 litrow to radzilbym sie wybrac do ASO bo to nie jest normalne. Dodam tylko ze brat ma Ep2 przed liftem i spalanie rowniez w granicach 8 miasto, trasa 5,5. Pod wzgledem ekonomicznosci daje autku 6/6 mogloby byc tylko troche wiecej mocy:/ ale widze ze temat zmierza w innym kierunku sory za OT:)

crx.vti
29-05-09, 09:19
co do grila to sport miały chyba tylko kratki a łopatki są w VII genie zwykłym z dokładkami sporta czyli to nie sport tylko ala sport i jeszcze jedno oryginalne sporty miały srebrną konsolę w środku.

_reggie_
29-05-09, 12:13
zadziwiaja mnie te wasze spalania rzedu 10, 11 litrow mi jeszcze nigdy w miescie nie wziela wiecej niz 9,2 w zimie, a teraz caly czas 7,8-8,2 i wcale nie mulowata jazda dlatego jak macie spalanie 10-11 litrow to radzilbym sie wybrac do ASO bo to nie jest normalne

to ja nie wiem po jakich Ty miastach jeździsz ale ja w 80% to jazda (a raczej próba jazdy) w Warszawie i NIGDY nie zszedłem swoim 1.4 poniżej 8 litrów a w zimie czy latem z klimą nawet 10 litrów i jest to całkowicie NORMALNE a że 1.6 pali niewiele więcej to wszystko jest ok

ale na ten temat jest już wątek o spalaniu w VII gen.

pozdro :cool:

Brad
29-05-09, 12:29
ostatni raz sie wypowiem na ten temat bo zapomnialem przedtem dodac ze moze byc wlasnie taka roznica ze ja nie jezdze w miescie gdzie sa nieustajace korki typu warszawa. Ale zeby mi spalila 10l to musialbym jezdzic po warszawie w masakrycznych korkach, na klimie i do tego ostro ruszac, wtedy moze by lyknela 10l. A przy normalnej jezdzie po warszawie bez klimy nie ma bata zeby mi wziela 10l to tyle na ten temat:)

Kras
29-05-09, 12:58
Chyba malo w takim razie jezdziles po WWA:D

Pati_crx
29-05-09, 13:07
Chyba malo w takim razie jezdziles po WWA:D

w 100% sie z Tobą zgadzam :D

W d16V1 tak jak i w D17 A8, A9, A1 itp. kolektor wydechowy też nie podpasuje od innych D-series (nie wspominam już o tej pionowej przepustnicy i plastikowym dolotowym) chyba, że ktoś flansze przespawa. Moj dziadek miał ten silniczek w sedanie i musze przyznać mu jedno jak na D serie był całkiem elastyczny :D

urlejn
29-05-09, 14:25
to ja nie wiem po jakich Ty miastach jeździsz ale ja w 80% to jazda (a raczej próba jazdy) w Warszawie i NIGDY nie zszedłem swoim 1.4 poniżej 8 litrów a w zimie czy latem z klimą nawet 10 litrów i jest to całkowicie NORMALNE a że 1.6 pali niewiele więcej to wszystko jest ok

ale na ten temat jest już wątek o spalaniu w VII gen.

dokładnie takie same mam poglądy i to miałem na myśli w mojej poprzedniej wypowiedzi

pozdro

Seba185
30-05-09, 17:26
Cytat:
Napisał _reggie_ Zobacz post
to ja nie wiem po jakich Ty miastach jeździsz ale ja w 80% to jazda (a raczej próba jazdy) w Warszawie i NIGDY nie zszedłem swoim 1.4 poniżej 8 litrów a w zimie czy latem z klimą nawet 10 litrów i jest to całkowicie NORMALNE a że 1.6 pali niewiele więcej to wszystko jest ok

ale na ten temat jest już wątek o spalaniu w VII gen.
dokładnie takie same mam poglądy i to miałem na myśli w mojej poprzedniej wypowiedzi


no dla mnie bylo to troche rozczarowanie poniewaz spalanie nie jest zbyt dobre przy tak malej pojemnosci i 110 kucykach. Wiem ze nic na wode nie jezdzi ale 10-11l w miescie to stanowczo za duzo. Dodam tylko ze np. S klasa 3,2 CDi w miescie ojcu palila ok. 13-14 ropy a gdzie porownanie hondy do eski....inny komfort no i sporo ponad 200kucy....(wiem ze honda to benzyna a eska to diesel wiec prosze nie pisac ze porownuje benzyne do diesla)

Brad
30-05-09, 17:51
nie wiem mowcie co chcecie ja pod wzgledem ekonomicznosci jestem bardzo zadowolony i przed zakupem czytalem duzo opinii wlasnie na temat tego modelu i kazdy pisal ze autko zaskakuje pod wzgledem ekonomicznosci ze potrafi spalic bardzo malo benz i ja to potwierdzam:)

kasik
30-05-09, 18:35
ja tez potwierdzam ze co do ekonomicznosci spisuje sie idealnie :D

urlejn
31-05-09, 15:17
no dla mnie bylo to troche rozczarowanie poniewaz spalanie nie jest zbyt dobre przy tak malej pojemnosci i 110 kucykach. Wiem ze nic na wode nie jezdzi ale 10-11l w miescie to stanowczo za duzo. Dodam tylko ze np. S klasa 3,2 CDi w miescie ojcu palila ok. 13-14 ropy a gdzie porownanie hondy do eski....inny komfort no i sporo ponad 200kucy....(wiem ze honda to benzyna a eska to diesel wiec prosze nie pisac ze porownuje benzyne do diesla)

domyślam sie ja osobiscie do takiego spalania jak 10l w 1.6 ( ale w Renault ) sie przyzwyczaiłem i to mnie nie dziwi ale jak mnie zadziwiło spalanie w moim Civicu 1.4 to dopiero byłem w szoku że żeby zejść poniżej 9litrów to trzeba naprawde sie postarać a to tylko 1.4 i jedyne 90KM heh

cvc d15
31-05-09, 18:00
a to tylko 1.4 i jedyne 90KM heh no właśnie w tym problem - silnik ciut za słaby do auta o takiej masie, spalić swoje musi

_reggie_
31-05-09, 20:37
Ależ ja również potwierdzam względną ekonomiczność tego samochodu tyle że..w trasie - ot dzisiejszy przykład przez weekend zrobiłem 350 km w trasie no nie licząc wyjazdu i wjazdu do Wawy jazda z prędkością 120-180 km/h 50% czasu chodziła klima i średnia spalania wyszła ok. 6,3 litra ale w mieście to już inna bajka...:Do czym pisałem wyżej

pozdro :cool:

urlejn
01-06-09, 20:17
no tak trasa to fakt ładnie spala to i ja musze przyznac że ze spalania na trasie to i ja jestem zadowolony :)

KUBI2410
01-06-09, 22:58
Ja na spalanie nie narzekam średnie prawie samo miasto 7,5l. Trasa zależy zrobiłem na wesele 450km w jedna stronę i starałem się nie przekraczać 130km/ha klima włączona spalił 6,3. Powrót jechałem ostro na autostradzie Kraków Katowice nie schodziło 170km/ha z klima spalił 7,5 do 8l. Także da się przeżyć. Myślę że tym co mają LPG pali jakieś 9 litrów to przy obecnej cenie gazu prawie darmo.

Karol
02-06-09, 10:32
Tym spalaniem sugerujecie się wskazaniem komputera ? czy własnymi obliczeniami ?
Ile przejeżdżacie na baku km ?

Hrabia Von Lesser
02-06-09, 13:51
wracając do podniesienia mocy:

W OPT Tuning na TVN Turbo (heh...) był gość z Civiciem 6gen z silnikiem 1.4 do którego wsadził turbo sprężare i uzyskał tym samym moc 144 KM !!!!! Na tuningu znam sie jak na klockach Lego, ale rozumując tym tokiem dlaczego by nie "usprężyć" 1.6 w 7 genie i także mieć astronomiczny przyrost prawie 50% mocy ?

Kras
02-06-09, 14:15
Bylo turbo w 1.6 Sport, chyba Tomson je zrobil. Mialo to ze 170 koni...cena od 10k w gore. Wersja lo-budget pewnie kolo 6-7k do opedzenia, bezawaryjnosc niegwarantowana :D

_reggie_
02-06-09, 16:56
Trasa zależy zrobiłem na wesele 450km w jedna stronę i starałem się nie przekraczać 130km/ha klima włączona spalił 6,3. Powrót jechałem ostro na autostradzie Kraków Katowice nie schodziło 170km/ha z klima spalił 7,5 do 8l. Także da się przeżyć.

jak na trasę to - porównując do mojej 1.4 3D 2001 - sporawo, u mnie 6,3 to 150-180 km/h z klimą ale w sumie różnice niewielkie i do przeżycia...


Myślę że tym co mają LPG pali jakieś 9 litrów to przy obecnej cenie gazu prawie darmo.

tutaj NIGDY nie będę popierał takich wynalazków żeby Hanki (czy inne Japońce) gazować...porażka wg mnie rozumiem ople czy inne wynalazki germańskie i francuskie ale HONDĘ nigdy...;)


Tym spalaniem sugerujecie się wskazaniem komputera ? czy własnymi obliczeniami ?
Ile przejeżdżacie na baku km ?

nie mam komputera który by mi to pokazywał a nawet gdybym miał nie sugerowałbym się nim tylko przeliczam ile przejeżdżam od rezerwa-do pełna pod korek-rezerwa i stąd powyższe wartości spalania


Bylo turbo w 1.6 Sport, chyba Tomson je zrobil. Mialo to ze 170 koni...cena od 10k w gore. Wersja lo-budget pewnie kolo 6-7k do opedzenia, bezawaryjnosc niegwarantowana

to już bym wolał kupić starszego CTR albo VSA niż wywalać kasę na turbo dla tego silnika

pozdro :cool:

boogie
02-06-09, 18:44
U mnie w 1.7 dizelku po wirusku za 140-150zl BP ON Ultimate przejezdzam 700-800km. Wychodzi srednio 5,2-5,8l na 100km(nie oszczednie ale 80% trasa).
Cvc mozna polubic z tym silnikiem;) w trakcie jazdy nie brzmi jak traktor jedynie podczas gaszenai silnika :P
Najwieksza roznica miedzy PB i ON to chyba skrzynia i zmiana biegów...w dizelku mocno trzeba sie nazmieniac w miescie i czesto/szybko zmieniac zeby auto jechalo... benzyne pewnie trzeba wyzej krecic zeby jechala a wtedy ochoczo spala co ma w baku.

tyle odemnie, pozdro:)

Jesse999
03-06-09, 10:32
a mnie spala tyle ile wleje!!!;) czyli od 5 do 50 ;) pozdro

LSDancer
08-06-09, 21:58
wszystkie sporty mialy kratki, nawet te 2002