Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : B18C4 z Głowicą B16A2 i Turbo



...Bartuś...
27-05-09, 16:58
Witam...Zastanawia Mnie jedna sprawa...Planuje założyć Turbo do swojego silnika B18C4 planuje dmuchać 0.4-0.5bar bez zakucia...Wpadłem na pomysł aby nie dużym kosztem z dużymi plusami w późniejszym czasie odprężyć silnik zakładając głowicę z B16A2,wiadomo też że odpadnie zmiana kolektora dolotowego...Teraz moje pytanie czy sama głowica odpręży tyle silnik aby można było dmuchać w miarę bezpiecznie małe ciśnienie.Zastanawiałem się też nad grubszą uszczelką pod głowicę:

-Jaka będzie kompresja po samej głowicy z B16A2 i ile powinno być żeby było dobrze
-O jakiej wydajnośći szukać wtryskiwaczy..Słyszałem że dadzą radę te od Forda Probe 2.2T
-Czy da radę wystroić to Crome czy już musi wjechać hondata
-Lepiej ściągnąć turbo kit Turbonetics czy kompletować graty osobno

havok
27-05-09, 18:08
Odprężysz, ale nie wiem czy tyle, ile byś chciał:
Tu sobie możesz wszystko policzyć:
http://www.zealautowerks.com/bseries.html
Na małym ciśnieniu to i na tym 10.0 możesz pojeździć, byle dobrze wystroić.
Wtryskiwacze dadzą radę na tyle, ile będziesz chciał później.

Info o wtryskach zapożyczone od Pati'ego, bliskie rzeczywistości, choć podobno nie idealne (bardziej bym stawiał chyba na moc na silniku):

Jakiej wielkości wtryski potrzebujesz?

wielkość -- moc na kołach
310cc -- 200~220whp
370cc -- 220~280whp
440cc -- 280~330whp
550cc -- 330whp~380whp
660cc -- 380whp~425whp
720cc -- 425whp~475whp
880cc -- 475whp~525whp
980cc -- 525whp~600whp

Skąd brać wtryski?
-------------------------------------------------------------------------
Honda Civic (92-00):
-240cc
-Saturated
-wysoka impedancja
-------------------------------------------------------------------------
Honda Prelude (1992-96 H22A V-tec):
-310cc (JDM) 345cc (USDM)
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-------------------------------------------------------------------------
Mazda Mx6 gt/ Ford Probe gt (88-89) :
-310cc
-Saturated
-wysoka impedancja
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Mazda Mx6 gt/ Ford Probe gt (90-02) :
-330cc
-Saturated
-wysoka impedancja
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Honda S2000:
-360cc
-Saturated
-wysoka impedancja
-------------------------------------------------------------------------
Nissan Skyline (R33 GTS-T, oraz S13 CA18DET):
-370cc
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Nissan 240sx (Ka24e 'Red Top'):
-380cc
-Saturated
-wysoka impedancja
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Mitshubishi Eclipse, Talon, Laser (wolnossące):
-390cc
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki (choć nie są konieczne)
-------------------------------------------------------------------------
Subaru Impreza WRX (tylko typu top feed):
-420cc (niebieskie)
-Saturated
-wysoka impedancja
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Nissan Skyline (R32, R33, R34- GTR RB26DETT):
-440cc
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Toyota Supra Turbo (1986+, 7mgte):
-440cc
-Saturated
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Mitshubishi Eclipse, Talon, Laser (turbo, 4g63):
-450cc (niebieskie)
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki (choć nie są konieczne)
-------------------------------------------------------------------------
Mazda RX7 (1986-88 wolnossąca):
-460cc
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Mazda rx7 (1986-91 Turbo II):
-550cc
-Peak & Hold
-niska impedancja
-potrzebny Resistor Box
-potrzebne wtyczki
-------------------------------------------------------------------------
Subaru Impreza wrx STI (tylko typu top feed):
-550cc (różowe)
-Saturated
-wysoka impedancja
-potrzebne wtyczki
(żółte wtryski nie będą działać, gdyż są typu side feed)

Można stroić Crome, można też Hondatą.
Nie kupuj chińszczyzny z ebaya, bo jest duża szansa, że zapłacisz dodatkowo za nowy silnik. Jak już chcesz gotowca, to pomyśl o Greddy. Z resztą tamten zestaw jest niemal kompletny, np. o wtryski martwić się nie musisz.

Fawor
27-05-09, 22:01
Zestawy Turboneticsa są dobre. Nie kosztują 500, tylko 1500$ i jest to już odpowiednia cena. Po co chcesz w ogóle odpręzać auto, skoro softa na 0,5 można robić "tak jak stoi"? Wymieniasz tylko kolektor dolotowy i spokoj.

...Bartuś...
27-05-09, 22:23
No właśnie...Wymieniam dolotowy,a to są większe koszty niż głowica...Kolejna sprawa jest taka że później zamierzam to zakuć i dmuchać sporo więcej.

Fawor
27-05-09, 23:40
masz tą głowicę za friko? Ssaka dostaniesz za okolice tysiaka. A głowice trzeba minimum splanować i dać oemową uszczelkę. Idąc dalej, przy jednym zdejmowaniu nie zaryzykowałbym składania na seryjnych uszczelniaczach więc koszta rosną.

Kras
28-05-09, 08:29
Doswiadczenie turbujacych jest jednoznaczne: dozbieraj i kuj od razu i od razu idz mesko. Bo tak to pozniej sie wtryski okaza za male, costam jeszcze nie wydoi, znowu trzeba otwierac silnik itp.

Fawor
28-05-09, 13:27
Z doświadczenia ( zrobiłem zarówno softa, jak i kucizne ) powiem, że oba przypadki sa jak najbardziej opłacalne, ponieważ różnica w kosztach jest ogromna. Softa na rozsądnych częsciach zrobisz luźno za 5-6k. Żeby zakuć Bserie po obecnych kursach potrzeba więcej niż kolejne 6k. Różnica 100%...robi różnicę :) Oczywiście silnik zakuty będzie miał o wiele mniejszą szansę na wysranie, w sofcie po roku solidnego upalania pewnie klękną tłoki.. jednak moim zdaniem stwierdzenie "soft się nie opłaca" jest mocno na wyrost.

Kras
28-05-09, 14:17
Nie oplaca sie z czystego chcenia wiecej. Owszem, pewnie pierwszy miesiac po sofcie jestes podjarany na maxa, ale pozniej przechodzi. I jest mysl, ze mam turbo, podkrece jeszcze troche. A potem jeszcze troche...i kaboooom ;)
Albo jak ktos nie jest glupi to po prostu bardzo chcialby, a wie ze nie moze. I mysli o kuciznie sa naturalne. W efekcie pol roku pozniej ponosisz drugi raz koszty robocizny, a samochod drugi raz jakis czas unieruchomiony...

...Bartuś...
28-05-09, 15:17
Głowicę będę miał za 500zł właśnie z B16a2 w które dmuchnięto przez przypadek 1.1bara i wysrało korby przy okazji demolując resztę...Na takim sofcie mam zamiar śmigać do zimy a później oddać blok do tulejowania dać pełną kuciznę i inny potrzebny osprzęt do mocnego Turbo...Prawda podobnie Soft będzie już złożony na wtryskach RC 550cc i turbo GT2871R z rozbitego 200sx turbo ma przejechane koło 6000km...

Fawor
28-05-09, 16:16
W efekcie pol roku pozniej ponosisz drugi raz koszty robocizny
ziom, ale jakiej robocizny, skoro teraz silnika nie otwierasz? Robocizny za sklecenie zestawu turbo raczej nie będzie płacić dwa razy, bo będzie miał już gotowy :) A nawet jeśli to kwestia zrzucenia samej głowicy jest pestką w morzu wydatków na kute graty. Tym bardziej, że kolega od razu chce założyć przyszłościowe turbo i wtryski ( policz ile chcesz mieć KM, bo jeśli mają wjechać dartony to wtryski 550 będą zdecydowanie za małe ). Softy są dla ludzi rozsądnych i tyle. Przecież od samego myślenia kuciznie i żalu, że nie możesz dmuchnąć więcej niż 0,5 silnik Ci nie wybuchnie ;)

Kras
28-05-09, 16:49
Pewnie, ze nie wybuchnie...tylko jak chcesz wiecej (a na bank bedzie chcial) to potem jak choroba.
A, ze nie bedzie otwieral silnika teraz to jasne, bo on bedzie otwarty (w koncu zamiana glowic). Wiec uszczeleczka pojdzie, srubki pojda, jakastam robota pojdzie. Moim zdaniem lepiej w takiej sytuacji robic na fest...ale jak kto lubi.

...Bartuś...
28-05-09, 16:52
Wiesz nie chcę zapeszać ale po zakuciu chciał bym dmuchać 1bar z planami na jeszcze więcej o ile podołam finansowo temu wszystkiemu...A pierwsze doładowanie będzie raczej 0.4bara żeby oswoić się z turbosprężarka w tym silniku i zbytnio go nie nadwyrężać.Nie będę ukrywał że inspiracją jest Była furka Matiego,lecz moim marzeniem było by zobaczyć na wykresie 5XX które jeździło by pełnym zakresem nie tylko górą...Lecz są to odległe plany na które potrzeba dużej ilośći $$$$$

Pati
28-05-09, 17:00
nie otwieraj silnika do czasu ewentualnego zakuwania. trzymaj się doladowania 0,4-0,5 i jestes zdrowy. bedziesz zakuwal, zmien ewentualnie glowice.
sprezarka ktora ma napompowac 500hp nie da duzej mocy w calym zakresie.

...Bartuś...
28-05-09, 17:12
A co myślisz o tym GT2871R da radę go wyciągnąć na ten drugi setup 1bar??

Jak nie zmienię głowicy to będzie chyba lipa z seryjnym kolektorem dolotowym....Dodam że mam już śruby do głowicy ARP

Pati
28-05-09, 17:54
za mala na 500 koni. 1 bar dmuchnie ale lądujesz gdzies w 350.
sruby masz do b16 czy b18c4 (gsr)?

...Bartuś...
28-05-09, 18:07
No właśnie mam do B16...Bo kupiłem je za 200zł nówki razem z głowica...

Pati
29-05-09, 08:56
śruby czy szpilki?
jak masz do B16 to masz dobre. nie otwieraj na razie silnika. chcesz turbo, zloz na tym co masz, pojezdzij na doladowaniu 0,4-0,5. zbierz kase na czesci, wieksze turbo itd, i zrob reszte za jednym razem.