Zobacz pełną wersję : Rozpórka !?
Witam.
Od jakiegoś czasu poszukuję przedniej rozpórki do mojego bolidu, znaczy Civa 5 gen, silnik D15B7. Mam w związku z tym kilka pytań:
1. do wszystkich wersji silnikowych i nadwoziowych Civa 5 gen pasuje taka sama rozpórka?
2. Civic 5 gen VTi miał seryjnie montowaną rozpórkę? jesli tak to czy będzie pasowała do 1,5?
3. znalazłem w necie taką oto: http://www.tuningpower.pl/produkt.php?cPath=710_711_712_759_760&products_id=2696 Podejdzie ona do mojego civa?
4. regulacja w rozpórce - co ona daje? lepsza jest od nieregulowanej?
5. może ma ktoś na zbyciu lub wie kto ma?
To na razie tyle, oczywiście chodzi o rozpórkę przednią górną.
w VTI byly seryjnie i bez problemu powinna pasowac do ciebie, budy sa takie same (chyba ze przekoszone)
ta Jacky jakas dziwna, napisane ze do 1.4is i ze po 91roku... ?
musi byc do 5gen i tyle
wcale nie musi, te same rozporki (e bayowe) pasują do wszytkich civic'ow od 88 do 00.
wcale nie musi, te same rozporki (e bayowe) pasują do wszytkich civic'ow od 88 do 00.
ale regulowane, czy takie zwykle tez ?????
regulowane. Chyba ze kupisz konkretnie dedykowane. np. VTi ma seryjnie nie regulowaną i NEUSPEED produkuje tez dedykowane.
wcale nie musi, te same rozporki (e bayowe) pasują do wszytkich civic'ow od 88 do 00.
dokladnie tak
VTi maja mocowanie nie do kielichów z amorkiem tylko maja oddzielne srubki wiec nie wiem jak to zamontowac do np 1,4 jak nei ma tych srubek do tego seryjna wcale nie jest taka dobra i sztywna :wink:
slyszalem wiele miernych opinii o regulowanch gdyz w miejscu rzymskiej sruby rozporki te maja sklonnosci to pekkniec, zginania sie a i zlamac sie tez potrafia wiec raczej bralbym normalna ...
więc mysle, ze wiele zalezy od wykonania takiej rozporki regulowanej. Jesli chodzi o e-bay to bedzie tak, jak sie trafi...
a co raz wiecej widuje sie takowych :
http://img139.exs.cx/img139/8174/dsc03100gf.jpg
Lepsze sa one ? mocniej usztywniaja ? wytrzymalsze ?
takie to są najlepsze :grin:
Wyjątkowo ze względu na dolot w EG4 musi być nieco wygięta niestety :?
wcale nie musi, te same rozporki (e bayowe) pasują do wszytkich civic'ow od 88 do 00.
czyli ta sama pasuje do 3d 5 gen i 4d 6 gen i 5d 6 gen?????? cos slabo to widze
Faktycznie, w D15B2 moze kolidowac z dolotem, ale ja mam wlasnie D15B2 i rozporke Bomz, ktora dosc konkretnie sie opiera o dolot, no i szczerze mowiac mam to w dupie :) Jezdze tak juz 7000 km i nic sie nie stalo. Zreszta wywalam wkrotce DPFI, wiec problem sie sam rozwiaze. Ale fakt faktem, ze wiekszosc rozporek do D15B2 bezbolesnie nie podchodzi.
Dzięki za odpowiedzi.
U mnie jest D15B7 więc myślę, że rozpórka nie będzie się opierać o dolot jak w D15B2.
Regulowana rozpórka pasuje do Civów 88-00, czyli różnica polega na długości, a mocowanie do kielichów jest takie same?
Dokladnie tak.
U Ciebie nie bedzie sie opierac o dolot, mozesz bez problemu kupowac i zakladac.
rozporki pasuja nawet od integr. Rozstaw kielichów i mocowania śrub są takie same :!:
ja czekam na swoja regulowana robiona pod wymiar w michaelu...kolur czierwony :D
jak regulowana to nie robiona pod wymiar :lol:
hehehe...chodzi o mocowania, nie mieli gotowych do H :D
Ja mam u siebie oryginalną H od VTi. Koszt w ASO 80 PLN. Montaż w 7 minut :D Jest duuuzo lepiej. Wiadomo, że to żaden wypas ale za tą cenę to każdemu polecam... zwlaszcza że to oryginał made in japan :D
Aha.. z tego co mi wiadomo nie w każdej budzie jest miejsce na zamontowanie tej rozpórki (u mnie seryjne dziury zatkane zaślepkami więc montaż bardzo ulatwiony).
80zł w ASO?? no co ty...? Serio?
Ja mam u siebie oryginalną H od VTi. Koszt w ASO 80 PLN. Aha.. z tego co mi wiadomo nie w każdej budzie jest miejsce na zamontowanie tej rozpórki (u mnie seryjne dziury zatkane zaślepkami więc montaż bardzo ulatwiony).
W którym ASO kupowałeś i jak dawno temu?
Jaki masz silnik i jaką wersję nadwozia (USA, Europa)?
Może masz fotkę rozpórki po jej zamocowaniu. Chciałbym zobaczyć w którym miejscu są te dziury z zaślepkami, bo i u mnie są jakieś zaślepki.
Czy ktoś może ma fotkę lub linka do fotki z komory silnika z oryginalną rozpórką w wersji VTi 5 gen.
http://www.autobody.pl/engine.jpg
nie chce mi sie szukac w lepszej jakosci i tak widac o co chodzi :)
Ja mam u siebie oryginalną H od VTi. Koszt w ASO 80 PLN. Aha.. z tego co mi wiadomo nie w każdej budzie jest miejsce na zamontowanie tej rozpórki (u mnie seryjne dziury zatkane zaślepkami więc montaż bardzo ulatwiony).
W którym ASO kupowałeś i jak dawno temu?
Jaki masz silnik i jaką wersję nadwozia (USA, Europa)?
Może masz fotkę rozpórki po jej zamocowaniu. Chciałbym zobaczyć w którym miejscu są te dziury z zaślepkami, bo i u mnie są jakieś zaślepki.
Czy ktoś może ma fotkę lub linka do fotki z komory silnika z oryginalną rozpórką w wersji VTi 5 gen.
Kupowałem w ASO w Krakowie przed wakacjami 2004.
Silnik D16Z6, nadwozie EG5.
Jeśli chodzi o wygląd po zamocowaniu to wygląda identycznie jak u lukiasza, dziury są w miejscu 4 śrub, na których jest przykręcona rozpórka (wiem, że niektóre wersje z usa nie maja tych otworów)
Mało widać ale innym nie dysponuję:
http://nixon.plu.pl/hcp/galerie/zaki/11.jpg
80pln :shock: to zajefana cena.
Silnik D16Z6, nadwozie EG5.
Jeśli chodzi o wygląd po zamocowaniu to wygląda identycznie jak u lukiasza, dziury są w miejscu 4 śrub, na których jest przykręcona rozpórka (wiem, że niektóre wersje z usa nie maja tych otworów)
U mnie wersja USA.
Jak zamawiałeś ją to mówiłeś że potrzebujesz do VTi czy podawałeś swój nr nadwozia?
Jutro uderzam do ASO i już nie wiem czy pytać pod mój model (EH2) czy do VTi :roll:
"ZAKi" możesz ocenić czy te zaślepki podpasują:
http://euro2003.boo.pl/upload/up/pliki/zaslepka3.JPG
Jutro uderzam do ASO i już nie wiem czy pytać pod mój model (EH2) czy do VTi
a czy w EH2 byly takie rozporki :?: oczywiscie, ze do VTi :idea:
ZAKi" możesz ocenić czy te zaślepki podpasują:
tak podpasuja :)
ARTX mnie wyręczył, thx :D
Moge tylko dodać, że goście sami w ASO mi to zaproponowali a jak uslyszalem cene to też nie mogłem uwierzyć i wziąłem bez zastanawiania.
Mam jeszcze naklejke z opakowania do rozpórki na której widnieje numer części.. może komuś sie przyda przy zamawianiu, oto on: 74300-SR3-010
a czy mozesz podac symbol tej czesci wg katalogu hondy? ja mam eg3, gdzie taka rozporka nie wystepuje.. a w aso gliwice nie chca mi suzkac ez podania VIN, a nie znam zadnego VIN dla VTi :( a jesli 80PLN to przeciez jest to smieszna cena.. (dla porownania powiem, ze rozporka w mojej corolli to rozporka seryjna dla corolli e11 G6 - w ASO to 630PLN - wiec tutaj duzy plus dla aso hondy)
pzdr
no to wlasnie podal numer. idziesz i mowisz, ze chesz ta czesc, podajesz numer i masz.
74300-SR3-010
To ten numer :D
dzieki i przepraszam bo nie doczytalem do konca watku.. jutro dzownie do aso :) pzdr
nie znam zadnego VIN dla VTi :( a jesli 80PLN to przeciez jest to smieszna cena..
Przykładowy VIN VTi - JHMEG63900S1 - coś tak :wink:
Podałem nr części i już zamówiłem (znaczy starszy, bo ja jeszcze mam gipsik na nodze) i wiecie jaką cenę powiedzieli - 56 zł :shock: :D :razz: Ale jajca, mam nadzieję że sprowadzą rozpórkę, a nie jakieś "podkładki" :wink:
__________________________________________
E D I T :
56 zł to cena niby brutto. Więcej szczegółów nie znam, po odbiorze napisze co i jak.
co jeden to lepszy :| moze ktos zejdzie ponizej 50 zl :D :P
Ale to 56 PLN to chyba netto?
no bez jaj panowie? dzisiaj obdzwoniłem dwa ASO w W-wie Aries i Auto - Puławska goście nie wiedzieli o co mi w ogóle chodzi tylko w Ariesie po 20 minutach gostek dał cene 450 zeta. Mam 6 gen może ktoś zna nr cześci tej rozórki do tego modelu ??
z tego co mi wiadomo to rozporka fucktycznie stoi 80pln w aso
taniocha
ps ciekawe ile kosztuje jdm z ctra EK9, a moze z ITRa tez jest tania
Jak sie okaza takie tanie, to sam sobie zafunduje taka :-)
no i wszyscy beda mieli rozporki... :D
kto ma EPC pod ręką?
niech sprawdzi numery katalogowe rozporek z EG6, EK9 i DC2 i poda tutaj.
właśnie może mi ktoś pudać numer katalogowy tej rozpórki do mojego cifa?
Z góry dzięki serdeczne.
nie wiecie czy jest możliwość założenia jej do 4gen?
niech sprawdzi numery katalogowe rozporek z EG6, EK9 i DC2 i poda tutaj
do EG6 bedzie taka sama, jak EK4 czy EG9, ale EK9 i DC2 warto sprawdzic, ale cos mi sie zdaje obilo ouszy ze od ITRa kosztuje okolo 800pln
Mam już rozpórkę i dodam, że pasuje idealnie pod otwory w budzie i z niczym nie koliduje.
Pozostaje mi tylko ją zamocować. Szkoda że do rozpórki nie dodali śrub. Co do montażu mam parę pytań:
1. przykręcać ją jak auto stoi na kołach, czy na podnośniku (bo takie wersje słyszałem)?
2. wystarczy wkręcić śruby w otwory w budzie, czy trzeba dać dodatkowo nakrętki od spodu?
Całkowity koszt rozpórki 56 zł brutto :D No oczywiście muszę dokupić 4 śrubki, ale więcej jak 1 zł nie powinny chyba kosztować :roll:
o kurna o aj jade po rozpórke do ASO :)
dzwoniłem dziś do honda plaza i mają po 56pln, a jak powiedziałem, że z klubu i że chcę taniej to powiedział koleś by przyjechać i osobiście pogadać. Nazywał się Michał.
panowie... a ja nie mam takich otworow(zaslepek) w budzie.. (znaczy mam cos lekko widoczne z prawej strony a z lewej nie... to co taka rozporka od VTi mi nie podpasi? (Cif 5g 3D D15B7 `95 Kanada)
A tak sie zastanawiam, jakby tak poprostu wywiercic odpowiednio te dziurki w budzie? Udała by sie taka operacja?
Cif 5g 3D D15B7 `95 Kanada
U mnie dokładnie to samo, tyle, że rok 93.
Czytałem na innym forum, że można wywiercić otwory i od spodu dać jakiś płaskownik i będzie git.
I ponawiam pytanko: montować jak auto stoi na kołach czy na podnośniku :roll:
Czytałem na innym forum, że można wywiercić otwory i od spodu dać jakiś płaskownik i będzie git.
Czy jakis bylejaki mechanior zrobi mi to w pierwszym lepszym warsztacie?
na kolach
tez mi sie tak wydaje... na logike :P
montaz na podniesionych kolach
1. przykręcać ją jak auto stoi na kołach, czy na podnośniku (bo takie wersje słyszałem)?
IMO zdecydowanie na kolach! Jeśli zamontujesz na podnośniku to będzie dochodziło do zbyt dużych naprężeń po opuszczeniu na koła.
tak samo jak dokrecanie srub w zawieszeniu przechodzacych przez tuleje. Auto na podnosniku i wkecasz sruby, ale dopiero po opuszczeniu dokrecasz na max.
Chlopaki, jak rozporka jest nieregulowana, to co za roznica, czy auta stoi na kolach, czy na podnosniku?
montaz na podniesionych kolach
tak samo jak dokrecanie srub w zawieszeniu przechodzacych przez tuleje. Auto na podnosniku i wkecasz sruby, ale dopiero po opuszczeniu dokrecasz na max.
dokładnie tak powinno sie to robic :idea:
a czy mozesz podac symbol tej czesci wg katalogu hondy? ja mam eg3, gdzie taka rozporka nie wystepuje.. a w aso gliwice nie chca mi suzkac ez podania VIN, a nie znam zadnego VIN dla VTi
szpulek rozpórka od VTI nie podejdzie do EG3 otwory na śruby pewnie będą sie zgadzać ale pucha gaźnika będzie przeszkadzać.
A do Ho-Molu bez vinu nie masz po co jechać chciałem kiedyś listwy boczne i po nr vin stwierdził że do mojego modelu nie ma :roll: a jak chce z bogatrzej wersji to potrzebuje konkretny vin :shock: i kapa renifera usmiałem sie i wuszedlem. Niech żyją ASO Hondy w Polsce
Sorki za OT ale mnie poniosło bo Ha-Mol mnie wpienia a następne ASO chyba dopiero w Katowicach
do EG4/d15b2 tez raczej nie :roll:
Chlopaki, jak rozporka jest nieregulowana, to co za roznica, czy auta stoi na kolach, czy na podnosniku?
na podnosniku auto ma bardzo male naprezenia, skrecisz je rozpórka i po opuszczeniu zaczynaja sie naprezenia
jak skrecisz stojace na ziemi to skrecisz bez zmiany naprezen.
to jak udalo sie z ASO zalatwic po tej cenie? JEsli to faktycznei prawda to tez sobie zamowie :)
btw. odnosnei pierwszego postu to ta rozporka z mojej strony pasuje jedynei do 4g. Sprawdzalem.
Widze, że niezłe zamieszanie zrobiłem z tą rozpórką a w zasadzie jest jeszcze tańsza :shock: niektórzy dalej nie mogą w to uwierzyć :D . Co do montażu to mi robili na podniesionym autku bo cieżko się zakłada na kołach na ziemi. Raz, że szczelina w kole jest za mała żeby włożyć przez nia reke i wkrecić śrubki a dwa, że tak jak mi powiedziano buda pracuje i przy twardym zawiasie może być troche dobita tak wiec przy podniesieniu kól trochę się rozchodzi (1-2 mm) i wtedy rozpórka idealnie pokrywa się dziurami ze śrubkami. I jeszcze jedno, nakrętki przykręcasz od góry.
bez sensu od góry... jak pusci nakrętka, to sruba wyleci i kaplica. a jak wsadzisz od gory srube, to jak pusci nakrętka sruba dalej bedzie na swoim miejscu... jesli klopotem jest dlugosc sruby, to wsadz krotsza srube.
bez sensu od góry... jak pusci nakrętka, to sruba wyleci i kaplica
VTi seryjnie tak ma :)
bez sensu od góry... jak pusci nakrętka, to sruba wyleci i kaplica
VTi seryjnie tak ma :)
No właśnie! :) Goście w serwisie, którzy to robili wiedzieli co robią i sami mają 5g VTi więc na pewno wzorowali się na swojej. Ja z rozpórką zrobiłem jakieś 15 tyś km i nic się nie poluzowało. :grin:
mi robili na podniesionym autku bo cieżko się zakłada na kołach na ziemi. Raz, że szczelina w kole jest za mała żeby włożyć przez nia reke i wkrecić śrubki a dwa, że tak jak mi powiedziano buda pracuje i przy twardym zawiasie może być troche dobita tak wiec przy podniesieniu kól trochę się rozchodzi (1-2 mm) i wtedy rozpórka idealnie pokrywa się dziurami ze śrubkami. I jeszcze jedno, nakrętki przykręcasz od góry.
To szukam podnośnika :wink: tym bardziej, że też mam twardszy zawias.
JAk sobie tak czytam ten to wiecie co ??
Chyba ktoś zaraz zacznie ją (rozpórke) na allegro sprzedawać :D
Musze chyba się za to wziąć po 100 sztuka -- Okazja !!!!! Jakby co to walcie na maila :D To z aso so sobie zamówie z 10 na handel :D.
Zobaczycie że ktoś to będzie sprzedawał - 10sztuk po 20 zł to już 200 - na dolot z usy by było :D
a co twoj interes ma wspolnego z Technicznym :?:
KONIEC OT :!:
Caingorn: wlasnie zagladalem pod maske.. otowry rzeczyiscie sa, ale pucha prawdopodobnie bedize rpzeszkadzac, ale i tak zamawiam jedna sztuke, w ASO Ha-Mol powiedzieli 56pln, 3dni oczekiwania.. to sa pajace, ale znam syna wlasciciela troszke.. jak dla mnie malokompetentne aso.. ale do rzeczy.. zamawiam jedna bo kumpel ma tez 5gen, ale veca 125km, wiec wtedy przypsuje ja do mojej i zoabcze ile bedzie rpzeszakdzac.. btw: czy w moim aucie zamaist tej puchy mozna dac inny filtr? wiem, ze to temat na inny watek.. bo zestawy ze stozkami sa dopiero od eg4.. do eg3 nic takeigo nie ma.. chyba nie rpzemyslalem do konca kupna teego eg3 i zaczynam tego zalowac.. a co do rozporki to napisze tutaj jak ja rpzypasuke.. moze jakies dystanse trzeba bedzie dorobic by byla troche wyzej.. tak robili np w corollach czy punciawkach.. pzdr
szpulek ja też zamówiłem i wczoraj odebrałem mam D14A4 i też się o to bałem, zamiast seryjnego dolotu mam stożek i ta rura jest jeszcze wyżej niż pucha. Rozpórka pasuje na styk dosłownie jest niecały centymetr między rozpórką a dolotem.. Więc chyna nie masz się co martwić.
A poza tym z tego co widze to rozorka i tak nie bedzie zawadzać o seryjny dolot gdyż pucha jest oddalona od rozpórki o kilka cm(nie w wysokości)
koser to ile w koncu zaplaciles za to bo juz sie pogubilem w tym temacie??
koser zapłacił za rozpurke do swojej 6g tylke samo co poprzednicy do 5g czyli 56zł
koser to ile w koncu zaplaciles za to bo juz sie pogubilem w tym temacie??
koser zapłacił za rozpurke do swojej 6g tylke samo co poprzednicy do 5g czyli 56zł
dokładnie 56 zł
Qrde, cena jest zachęcająca. Niestety należę do tych "szczęśliwców" i posiadam ten piekny dolot na D15B2 :roll:
Orientujecie się czy możnaby wpasować jakoś tą rozpórkę od VTi?
siemka chciałem się pochwalić zakupem za 56 zł :) obawiałem się czy bedzie pasować, ale na styk między rurą a rozpórka jest niecały 1 cm :)
http://img195.exs.cx/img195/7392/roz7ew.jpg
Czy zamiast na podnośnik można podnieść hankę na lewarkach? (Oczywiście po podniesieniu podłożyć jakieś drewniane kołki lub podkłady)
Dobra czyli rozumiem ze jak mam seryjny narazie dolot to mi sie zmiesci...Jutro dzwonie do ASO
Kenny a ty nie powinienes miec takiej rozporki w serii??
powinien ale jak sam mowil.. mogła zostac uszkodzona podczas dzwonu :x
to w takim wypadku ja zalecam komputerowy pomiar podst elemetow budy przed zakladaniem rozporki jak zachodzi podejrzenie o takim kacie auta - zrobia wydruk pokaza odchylenia i przed rozpoczeciem o dbanie prowadzenia przez rozporki radzil bym zaczac od podstawy! chyba ze takowy wydruk juz posiadasz!
to w takim wypadku ja zalecam komputerowy pomiar podst elemetow budy przed zakladaniem rozporki jak zachodzi podejrzenie o takim kacie auta - zrobia wydruk pokaza odchylenia i przed rozpoczeciem o dbanie prowadzenia przez rozporki radzil bym zaczac od podstawy! chyba ze takowy wydruk juz posiadasz!
Gdzie to w wawie moge zrobić?
np. w Centrum Diagnostyki na ursynowie kolo LEclerka - Cynamonowa rog Ciszewskiego tel. 644-13-13
ja tam robie i wydruki budy i geometrie
No a jak zrobi juz to sprawdzenie budy i sie okaze ze jest krzywa to co ma zrobić, beda mu ja tam wyciagac albo na ramie mocować??
szpulek ja też zamówiłem i wczoraj odebrałem mam D14A4 i też się o to bałem, zamiast seryjnego dolotu mam stożek i ta rura jest jeszcze wyżej niż pucha. Rozpórka pasuje na styk dosłownie jest niecały centymetr między rozpórką a dolotem.. Więc chyna nie masz się co martwić.
A poza tym z tego co widze to rozorka i tak nie bedzie zawadzać o seryjny dolot gdyż pucha jest oddalona od rozpórki o kilka cm(nie w wysokości)
Kurcze, mialem sprzedac kumplowi ta rozporke jakby u mnie nie pasowala a jemu poszedl teraz walek i glowica :( wiec kumepl kasiury nie ma.. A aso w gliwicach to jest taka porazka, ze na pewno nie ebda wiedziec czy sie zmeisci w eg3... Moze ktos na slasku kupil ta rozporke i jej jeszcze nie zamontowal?
pzdr
Czy ktos sie orientuje w sprawie rozporki dla HC 5/D 2000r. Stosuje sie dla tego modelu ? mysle osobiscie, ze na naszych drogach to ma sens.
czy sie zmieści w eg3
Na dniach będę widział się z kumplem który śmiga 5gen EG3 i przymierzymy u niego moją rozpórkę, bo jeszcze nie zamocowałem jej i wyjaśni się czy podejdzie :wink:
AdamCIV, wielkie dzieki i czekam z niecierpliwoscia na info :) pzdr
A co z rozporkami na tyl furki? Albo/i na spod?
Niewiele daja czy jak ze prawie nikt o nich nie mowi?
Wszyscy montuja jedna a ja chce 4 :twisted:
czym wiecej tym konstrukcja auta sztywniejsza. Tak naprawde efekt czuc dopiero w przypadku 4 szt, ale i z jedna jest juz lepiej.
Czy mi się wydaje, czy jakiś czas temu ktoś na forum oferował za 450zł komplet 4szt. :?:
na ebay'u 4szt to koszt 36$ tyle ze na przysylce sporo przycinaja, stad takie tanie. Ale i tak wyszloby taniej, mysle ze w calosci wyszloby ze 100$ (czytaj 300Zl :-) )
4 lepsze niz 1 czy 2 bezapelacyjnie ale np w moim 4genie ktory jest obspawany zaloze tylko 2 gorne dol zostawiam "luzny" z racji na rozwiazanie zawieszenia przedniego - by zalozyc dolne nalezalo by dosc radykalnie wzmocnic elemnety od slupkow przednich do pasa przedniego i belki - nie jest to odosobniona opinia. gdyby to byl 5gen czy nowszy napewno szedl bym w 4 sztuki. mialem w reku taki zestaw za 40$ i jest calkiem ok - mimo ze wymaga drognych poprawek i podspawania w kilku miejscach - uwazam ze w chwili obecnej jak na rynku w tym przedziale cenowym nie ma nic to warto.Z drugiej strony jak ktos laduje kase w zawias i usztywnia rozporkami to niewarto kupowac najtanszych lepiej kupic bardziej markowe by efekt zamierzony osiagnac! ja zamowielem 2 troche lepszej firmy :D i place za 2 wiecej niz za te 4 ale cos za cos -
AdamCIV, wielkie dzieki i czekam z niecierpliwoscia na info :) pzdr
Sprawa wygląda tak, że dzisiaj widziałem się z kumplem. U niego w EG3 są również te otwory do zamocowania rozpórki. Jednak puszka na filtr minimalnie przeszkadza. Przykładaliśmy rozpórkę i jak by ją przykręcić z jednej strony, to z drugiej brakuje około 1 cm, aby doszła do karoserii.
Być może wystarczy dać grube podkładki to może by i podeszła :roll:
kurde, tak tez sadzilem, rozwiazaniem jest zrobienie dystansow i danie dluzszych srub, wsio z odpowiedniego materialu oczywiscie, czyli pozostaje dalej szukac mi rozporki nieasowej :( dzieki za checi, pzdr
Wiem że odgrzewam stary temat ale mam pytanko.
Czy ta rozpórka z ASO przypasuje do 6 gen. sedan EJ9?
Ktoś próbował?
tak zapytam moze mi ktos powiedziec jakich srub uzywaliscie przy montazu ?? chodzi mi o zakup srub poza aso co bedziepotrzebne etc :)
skolopendra
06-10-07, 08:54
4 lepsze niz 1 czy 2
kto wie jaka jest róznica po zamontowaniu przedniej , dolnej rozpórki
..........a rozpórką górną ?
..jaki wpływ na właściwości jezdne ma górna i dolna ,razem i osobno
;)
Ja w swojej dopiero założyłem przednią górną i powiem Ci ziom że odczułem (ku swojemu zaskoczeniu) 2 plusy..wczesniej na dziurach strasznie było słychać tłuczenie jednej z końcówek kierowniczych teraz ustało...myśle że dlatego że troche buda się usztywniła jednak.No może nie ustało ale znacznie mniej się tłucze.No i druga sprawa to wydaje mi się jakby w zakrętach auto minimalnie pewniej się zachowywało..mam seryjny zawias więc przechyły są ale jakby lepiej sie kleiło do drogi ;) chociaż mogą to byś moje subiektywne odczucia.
skolopendra
06-10-07, 09:20
chociaż mogą to byś moje subiektywne odczucia.
z tymi autosugestiami to tak bywa :agent: .................. :d
ja zamontowałem wczoraj,zapewne z odmiany do większości użytkowników :) przednia lecz dolna
..............co prawda wiele nie jeździłem wczoraj,a miałem odczucia że drogi krakowskie stały sie "równiejsze", a pokonywane na co dzień zakręty na drodze jakbym pokonywał z mniejsza prędkością
...............................lecz to tylko sugestie :)
.................a chciałbym mieć pewność zanim zamontuje jeszcze kilka w przyszłości ,
poza bagażnikiem bo jest mi potrzebny większy ;)
heh.....
ale przednia dolna+ zawias obnizony=kłopoty na naszych drogach :)
ja mam tylko górna przednia i jedyne co zauważyłem to na radomskich sliskich rondach brak buksowania jednego koła w zakręcie ronda...
wczesniej było - po rozpórce nie ma....
reszta chyba tak jak było ze wskazaniem na min. sztywniej.... (ale to moze byc subiektywne)
ale przednia dolna+ zawias obnizony=kłopoty na naszych drogach
Chyba, że się założy tą ASO dolną. Ja założyłem, ale ciężko mi ocenić, bo blisko miesiąc tym autem nie jeździłem
ja mam tylko górna przednia i jedyne co zauważyłem to na radomskich sliskich rondach brak buksowania jednego koła w zakręcie ronda...
wczesniej było - po rozpórce nie ma....
reszta chyba tak jak było ze wskazaniem na min. sztywniej.... (ale to moze byc subiektywne)
dokladnie jak mowisz..jakby lepiej oponki sie kleily do drogi..mam plan usunac na jeden przejazd rozporke i po chwili ten sam z założona..relacja w ciągu tygodnia ;) :hinczyk: a powiedz ziom sa jakies problemy z montażem dolnejrozporki?chcialbym załozyc oryginał hondowska ale niewiem czy na "trawersie" są otwory...nie za bardzo to widać od dołu...
sa jakies problemy z montażem dolnejrozporki?
Są i to spore... Otwory są oryginalne nagwintowane (śruba 10mm) , ale dojście bez wyciągania silnika jest po prostu masakryczne.
Przeszkadza trochę układ kierowania, rozpórka wchodzi bezpośrednoi pod niego, u mnie praktycznie na styk (chociaż zluzowałem maglownice, czy jak się to nazywa, podważyłęm i dokręciłęm by było jak najwyżej, ale niewiele to dało).
Trzeba też odrobinkę przerobić mocowanie rurek od wspomagania - mianowicie ich mocowanie jest przykręcone do otworu, który służy do montowania rozpórki, to akurat pasuje. Bo jest otwór w blaszce mocującej na odpowiednim miejscu na śrubkę, ale tylko jedną. Dalsza część blaszki jest zagięta i zagięcie wsadzone w drugi otwór. Czyli odkręcamy, odcinamy zagięcie aby można wkręcić drugą śrubkę, wsadzamy rozpórke, na to przerobione mocowanie i przykręcamy. Są po dwie śruby na stronę
Ale jeżeli chodzi o samo przykręcanie...
Od dołu z kanału nie ma dojścia na klucz jak śruba wkręci się powyżej połowy, a dodam, że są dosyć długie oryginały )przynajmniej ja dostałem długie). Trzeba wtedy skręcić koła w stronę przeciwną do tej z której przykręcamy akurat śrube, wcisnąć się tam. I między zawieszeniem, drążkami, ośką itd kluczem płaskim oczkowym robimy po 1/5 obrotu, ściągamy klucz, przekładamy i kolejne 1/5 obrotu. I tak do dalekiego końca. Dodam, że niużywane kilkanaście lat gwintowane otwory niezbyt są chętne do współpracy
Od strony kierowcy jest też dojście od góry, ale potrzebna przedłużka o długości blisko metra. Nie miełem takiej, a na pomysł aby użyć kwadratowego pręta z kutego ogrodzenia wpadłem przy końcu. Ale dobrze coś takiego mieć, pręt o przekroju kwadratu, aby wszedł w klucz nasadkowy i nim kręcimy. Mój był wygięty przy końcu w "S", więc szło w miare kręcić, przy czym trochę się powyginał... Ale przynajmniej rozpórka zamontowana.
Ale radze sobie przejrzeć, bo może w normalnej wersji Civica będzie lepsze dojście - u mnie jest bardziej rozbudowana skrzynia. Otwory idzie wymacać z kanału a te od kierowcy widać od góry.
Ogólnie straciłem na to sporo czasu i miełem serdecznie dość.
A ja mam pytanie co do dolnej przedniej rozpórki. Chce taką założyć do EG6 (vti 5gen) ale przy bardzo obniżonej furce sie nie poleca bo można ponoc ciągle przycierać albo wręcz zostawic na jakiejś nierówności.....
Kiedyś jednak czytałem, że ITR seryjnie ma taką rozpórkę i podchodzi bez żadnych przeróbek do EG6, mało tego - jest podobno tak skonstruowana, że nie wystaje i nie ma problemu przycierki. Czy ktoś może to potwierdzić? Czy ktoś ją zakładał? Coś pomaga?
O takiej właśnie pisałem
Rozpórka jest wygięta do góry i idzie równolegle do maglownicy. Nie ma możliwością nia przychaczyć.
Ale zerknij czy jej nie masz, bo chyba była w VTi seryjnie
[ Dodano: Sob 06 Paź, 2007 ]
Dla leniwych fotki:
http://img184.imageshack.us/img184/3386/przddbo4.jpg
Tu nawet inaczej są poprowadzone węzyki wspomagania, więc bez przerabiania blaszki się obejdzie.
http://img208.imageshack.us/img208/3816/dolnaprzedniaalbotylnash7.jpg
hmm ile takie cacko i czy podejdzie do del sol ??
ale przednia dolna+ zawias obnizony=kłopoty na naszych drogach
Chyba, że się założy tą ASO dolną. Ja założyłem, ale ciężko mi ocenić, bo blisko miesiąc tym autem nie jeździłem
jaki to koszi jak to wyglada?
ASO - 370 zł
Komercyjna - po kilku poprzednich pytaniach o cene już tam nie pytam...
Allegro standard u handlarzy ok 100 zł
Ja dałem 40 zł razem z przesyłką i kmpletem śrub, też allegro.
Kupiłem z 5D bo to to samo a znacznie łatwiej dostać bo chyba we wszystkich były.
(info zresztą wygrzebane z forum, oj Panowie słabo czytacie ;) ) Niby w EPC nimer się odrobine różni, ale w wyglądzie różnic nie znalazłęm po fotkach, zresztą jak widać na moim przykładzie pasuje.
Jedyne co zrobiłem, to tą blaszkę mocowania przyciełem, bo zachodziła na jeden z otworów na śrube, a chciałem mieć przykręconą na wszystkie 4. Ale możliwe, że w normalnych Civicach macie poprowadzone wężyki jak na fotce powyżej, więc nawet blaszki nie trzaba przycinać (co zresztą nie ma wpływu na mocowanie tych rurek)
Co do del sola, to pewnie podejdzie, bo chyba zawieszenie identyczne jak w Civicu, ale przejrzyj jeszcze.
Byłem dzisiaj w ASO. Rozpórka jest za 71 zł:) Ale nie mam otworów w kielichach. I teraz mam pytanie: czy jak wywierce otwory i przykręcę tą rozpórkę to czy blach to wytrzyma czy dawać jakieś płaskowniki, może coś obspawać ??
Czy ewentualnie taka rozpórka
http://allegro.pl/item254350829_rozporka_honda_civic_bez_regul_fk_au tomotive_.html
podejdzie do EJ2 (coupe USA) 1995 rok. ?? Niby lata w opisie aukcji są inne ale... może da rade to zamocować?
skolopendra
11-10-07, 17:09
minęło kilka dni testów ,jazdy z rozpórką
muszę powiedzieć ze różnica jest dosyć spora na plus oczywiście ;)
.......w skrócie poprawie uległy właściwości jezdne hani,a cześć zakrętów ,którymi , jeździłem na co dzień , to jakby się one wyprostowały
;)
mam d15b7 w coupe. podpasi ta rozporka?
coupe 95 1.5
a ja jedno male pytanie odnosnie rozpurki, kupilem w hondzie za 58zl. i nie mam w budzie dzior, mam tylko widoczne male wglebienia gdzie wiercic co prawda z lwej strony znaczniki sa blizej siebie niz z prawej a w rozporce z obu stron sa jednakowe (ale to jest do przejscia)
pytanie brzmi:
czy od dolu wystarcza same podkladni?
czy powinno sie dac jakis wiekszy kawalek metalu?
a moze nietrzeba nic bo niema to znaczenia?
Czy przy wierceniu dzior mozna cos uszkodzic pod blacha?
coupe 95 1.5
a ja jedno male pytanie odnosnie rozpurki, kupilem w hondzie za 58zl. i nie mam w budzie dzior, mam tylko widoczne male wglebienia gdzie wiercic co prawda z lwej strony znaczniki sa blizej siebie niz z prawej a w rozporce z obu stron sa jednakowe (ale to jest do przejscia)
pytanie brzmi:
czy od dolu wystarcza same podkladni?
czy powinno sie dac jakis wiekszy kawalek metalu?
a moze nietrzeba nic bo niema to znaczenia?
Czy przy wierceniu dzior mozna cos uszkodzic pod blacha?
śmiało wierć, nic nie uszkodzisz:) od dołu daj śruby a nakrętki z góry
śmiało wierć, nic nie uszkodzisz:) od dołu daj śruby a nakrętki z góry
a jakies podkladki?
no skoro tak bardzo chcesz podkładki to możesz założyć jakieś sprężynujące :)
to tylko pytanie nie nalegam z ta opcja, jezeli nie daje sie podkladek to nie bede pionierem :)
zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem montażu są nitonakrętki ale do ich montażu potrzeba specjalną nitownicę jesli ktos ma dotęp do takiego sprzetu to polecam takie rozwiązanie
wojtus1199
05-03-08, 17:54
widze że ten temat jest zdublowany w dziale Układ jezdny. Tam zapytałem o przymocowanie to cos nie bardzo ludzie odpowiadają:) a dziwne ze w rozpórce są jajowate otwory zamiast okrągłych. Nie przesuwa się to wam?
wojtus1199 mwierciles juz u siebie dziury pod rozporke?
wojtus1199
05-03-08, 20:17
nie jeszcze nic w tej sprawie nie robiłem, bo pod blokiem tego nie da rady zrobić:) a druga sprawa to taka ze chce sie dowiedzieć jak to przykręcić żeby sie nie ruszało, bo przecież na tym to polega(zastanawiają mnie te jajowate otwory)
ale otwory musisz wiercic???
co do jajowatych otowrów podkladka i dokrecenie konkretne nie powinno sie ruszac
poza tym wydaje mi sie ze buda chodzi na boki a nie do przodu i tylu jak elipsy w rozporce (teoria)
wojtus1199
05-03-08, 23:04
musze wiercić, buda chodzi na boki ale otory są wlasnie na boki rozciągniete:D
ta dolna rozporka kosztuje w ASO 370zl :/ ?? troche to głupie, jak gorna 57zł tylko a jest duzo wieksza :bicie:
musze wiercić, buda chodzi na boki ale otory są wlasnie na boki rozciągniete:D
musze jeszcze raz obejzec rozporke bo wydawalo mi sie wlasnie ze sa do przodu i tylu
orientuje się ktoś czy górna rozpórka podejdzie do EG4 D15B2 ??
[ Dodano: Pią 07 Mar, 2008 ]
zna ktoś odpowiedź na powyższe pytanie??
oryginalna z ASO na pewno nie. było już wałkowane. trzeba szukać takiej wyprofilowanej.
oryginalna z ASO na pewno nie. było już wałkowane. trzeba szukać takiej wyprofilowanej.
dzięki za odpowiedź.
Pzdr
A próbował może ktoś montować rozpórkę trapezową dolną??? Bo miałbym na taki wihajster chęć .... wydaje mi się pewniejsza niż poprzeczka :d
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.