Zobacz pełną wersję : Ktoredy poprowadzic kable od aku do bagaznika
Wlasnie sie zabieram do podlaczenie wzmacniacza z subem ale nie wiem ktoredy poprowadzic kabel zasilajacy od aku i chince od radia do wzmachola w bagazniku.
czekam na szybka odpowiedz. z gory dzieki
Jak tam chcesz...........:-) :-) :-) :-)
Ja sugeruję żebyś podwiesił pod sufitem... :twisted:
było juz pare razy o tym......
ale nich tam....
najkrótsza droga...... od akumlatora do wzmaka...
czyli progiem pasazera pod tylna kanapa i do kufra....
tylko nie kladz czinczy kolo zasilania
czincze w jednym progu, zasilajace w drugim i oto cala tajemnica
Czincze nie lubią lewego progu bo jest tam od groma kabli (tak jest w 6 genie, ale w 5 gen. pewnie tak samo).
Zasilanie przetykasz przez gumową uszczelkę na przegrodzie, i kładziesz koło kompa i dalej pod prawym progiem.
Czincze proponuję puścić środkiem koło ręcznego i dalej pod wykładziną i kanapą. Ważne by być z nimi daleko od pompy paliwa, która jest pod tylną kanapą z lewej.
jak dobre czincze to i koło zasilania można puścić - lepsze to niż puszczanie przy wiązce elektrycznej samochodu
A idzie jakoś zabezpieczyć kabel chinch albo zasilający przed tymi zakłóceniami?Bo nie uśmiecha mi się pchać chinch środkiem samochodu...
A idzie jakoś zabezpieczyć kabel chinch albo zasilający przed tymi zakłóceniami?Bo nie uśmiecha mi się pchać chinch środkiem samochodu...
gdyby się dało, to każdy by wolał zabezpieczyć zamiast rozbierać pół samochodu...
gdyby się dało, to każdy by wolał zabezpieczyć zamiast rozbierać pół samochodu...
Nie ma żadnej specjalnej taśmy ani nic?No trudno trzeba zagadać z japońcami o takie coś;-)
A dlaczego zaleca się pociągnięcie także - z aku? Przeciez jak dobrze podłączymy mase to chyba będzie to samo??
Nie ma żadnej specjalnej taśmy ani nic?No trudno trzeba zagadać z japońcami o takie coś;-)
A dlaczego zaleca się pociągnięcie także - z aku? Przeciez jak dobrze podłączymy mase to chyba będzie to samo??
A dlaczego zaleca się pociągnięcie także - z aku?
weź miernik i zmierz opór 5m kabla i później zmierz sobie opór po budzie auta i będziesz miał odpowiedź.
Przy podłączaniu do masy trzeba wymienić przewód masy akumulatora na wystarczająco gruby... Ale to tylko póśrodek
A dlaczego zaleca się pociągnięcie także - z aku?
weź miernik i zmierz opór 5m kabla i później zmierz sobie opór po budzie auta i będziesz miał odpowiedź.
Przy podłączaniu do masy trzeba wymienić przewód masy akumulatora na wystarczająco gruby... Ale to tylko póśrodek
jak samochód nie spawany z dwóch to nie trzeba ciągnąć od aku
jak samochód nie spawany z dwóch to nie trzeba ciągnąć od aku
U mnie sieje tak alternator, że puszczanie masy do aku jest głupotą. Mam niezłe kable, a jednak piszczy w wysokotonowych i do puki tego się nie naprawi to kicha. U wielu osób jest podobnie.
Czyli wniosek taki że jak połączymy minus do budy to będzie mniej zakłóceń?
A ta pompa paliwa jest po lewej stronie kanapy jak patrzymy od tyłu samochodu?
U mnie praktycznie po środku kanapy jest pompa- co do tej masy. U mnie nic niedało bezpośrednie połaczenie masy do aku- bo wina alternatora. U ciebie? Jak podłączysz będzie widać :) Starzy mają budę 5D 97 rok i całkowicie inaczej się tam wszystko zachowuje. Nawet bas jest przyjemniejszy dla ucha mimo że u nich nie wygłuszone drzwi, zakłoceń zero itd. Każda fura- inny przypadek.
Ja wczoraj zaczołem walczyc z ciągnięciem druta :D.
Sygnałówki puszczam pasażerem a zasilanie kierwcą zobacze jak sie będzie zachowywać. W starej tak miałem i było git nic nie piszczało i nie świszczało.
ps. Te je.. progi w 5g jak zdjołem okazało się ze połowa spinek co trzyma materiał jest ułamana zresztą niema też spinek co trzymają prog do auta. Musze cos z tym wymyśleć. Wie ktoś ile takie nowe mogą kosztować ??
ps2. To nie ja pourywałem te progi tylko poprzednik jak wydzierał flaki do malowania auta .
A ja dzis poprowadzilem drugie chinche do wzmaka zeby podlaczyc tylna polke i mam ten sam problem z gwizdaniem po odpaleniu silnika i naciskania hamulca wystepuje trzask , ale jest taki myk ze jak odepne te pierwsze chincze co steruja subem to jest ok ,a na subie nie bylo nigdy przydzwieku ani na glosniku centralnym , kable do suba i centralnego ida razem z zasilaniem lewa strona czyli kierowcy , a drugi zestaw chinch idzie pasazerem . Jak mam to zrobic zeby bylo ok ??
Przesrane jest z tymi kablami a probował ktoś faktycznie pod sufitem?
A pompa paliwa jest tam gdzie wchodza kable do zbiornika?Taka srebrna blacha?
pompa paliwa jest tam gdzie wchodza kable do zbiornika
tak
Jak mam to zrobic zeby bylo ok
niestety tylko metodą prób i błędów - ułożenie kabli i odsłuch i tak do pożądanego efektu
niestety tylko metodą prób i błędów - ułożenie kabli i odsłuch i tak do pożądanego efektu
u mnie zasilanie idzie progiem,stary jeden sygnałowy tunelem i było ok do tej pory.teraz na próbę podłączyłem drugi sygnałowy który idzie poza samochodem i w tweeterach słyszę alternator.jutro jadę kupić filtr przeciwzakłuceniowy do radia na zasilanie,zrywam wykładzinę z podłogi i zaczynam na nowo układać kable.ciekawe czy mi coś z tego wyjdzie? :?
Jacek, może być problem z masą w radiu na wyjściu przedwzmacniacza - kiedyś tak miałem, a jeśli opowiadam bajki to proszę Emg o weryfikację ;)
jaja mam konkretne :D położyłem sygnałowe razem środkiem tunelu,wzmak przykręciłem do oparcia prawego siedzenia z tyłu ,za lewym oparciem stoi skrzynka z subem.kable jakoś poukładałem,włączam i nic nie piszczy :) ale że już kupiłem ten filterek to go dałem na zasilanie radia.poskładałem wszystko na gotowo odpaliłem jeszcze raz silnik i gwiżdze w tweeterach :? metodą prób i błędów doszedłem do tego że jak kładę oparcie ze wzmakiem to przestajebo jest oddalony wtedy od skrzynki,jak podniosę normalnie piszczy bo jest przy samym subie.czy sub może wprowadzać jakieś zakłucenia?można go ekranować?
edit
pojechałem z gainem w dół i to chyba pomogło :-)
Witam ponownie. Ponieważ świstanie doprowadzało mnie do białej gorączki, to usiadłem i poszukałem filtrów na chinche w necie. Znalazłem coś takiego: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=118878999 i kupiłem. Ponieważ nic nie pomagało- kable ułożone wzorowo, firmówki to dzisiaj zamontowałem ten filterek. Jak ręką odjął!. Najmniejszego świstania już nie ma. Byłem praktycznie przekonany, że to nic nie da a jednak :) Pozdrawiam
driven22, prawda, tylko taki filtr obcina Ci też pasmo w głośnikach i to jego najwieksza wada... :?
driven22, pisałem Ci już, że do tego jest mały kondensator Helixa potrzebny. Miałem to samo w moim starym sedanie 6 gen
ppm702, ja bym tam wolal aby troche obcielo niz mialo gwizdac bo by mnie szlak trafil. U niektórych niema bata piszczy i już. Może radio ma wpływ na to czybędzie piszczeć czy nie ??
Może i obcina pasmo- trudno powiedzieć, nie widzę wielkiej różnicy- dałem ciała z magnatami- niestety firma ta już nie robi takich głośników jak jeszcze kilka lat temu, gdzie waliło to niemiłosiernie basikiem- teraz mimo wygłuszenia, dystansów z MDF nie jestem w stanie usłyszeć prawie żadnego basu, co mnie strasznie wkurza bo lubię głęboooki basik. Teraz mam bas dla "audiofilów" czyli coś w rodzaju trzpania w dywan- krótki, mocno kontrolowany itd. Lord_ZED- pełna racja, jak ma gwizdać to niech obetnie kilka Hz i cisza- na prawdę nie widać różcicy w obciętym paśmie. Strojenie mam na 80Hz do 15 KHz. Jeszcze jedna sprawa- dziwi mnie trochę że z tego przedniego systemu nie mam basiku- gdyż membrana naprawde mocno pracuje- wychylenia są bardzo duże- a jednak "trzepanie dywanu" Jak wiecie sedany mają listwę zgraniającą przy szybie która dodatkowo uszczelnia komorę (nie tak jak w 5D gdzie jest duża szpara między zgarniającą a szybą), wszelkie otwory poza odpływowym zatkane. Rzucam temat na ogólny może mi ktoś podpowie jaki sub do tego. Pozdrawiam
być może masz źle uszczelniony woofer w drzwiach i dlatego taki efekt
dziwi mnie trochę że z tego przedniego systemu nie mam basiku- gdyż membrana naprawde mocno pracuje- wychylenia są bardzo duże- a jednak "trzepanie dywanu"
sprawdz kable do głośników czy na pewno jest podłączony w obu plus do plusa a minus do minusa.jeśli jest jeden pomylony to woofery grają w przeciwfazie i dlatego brak basu.po prostu sprawdz.
Wszystko sprawdzone dwa razy, każdy kabelek- nie wiem co jest. Membrana pracuje jak wściekła a jednak basiku praktycznie brak :( Wófer jest bardzo szczelny na mdf- dodatkowo na uszczelkach a jeszcze dodatkowo przy wygłuszaniu położona dookoła mata wygłuszająca. Ciśnienie widać że całe drzwi aż pracują, wszystko zaczyna wpadać w rezonans- może coś fabrycznie spierdzielone jest w tych głośnikach- jeszcze raz sprawdzę tym razem na bateryjce czy wypycha membrane- bo w sumie różne cuda się zdażają. P.S. Jest różnica czy podbicie woofera zrobię na zwrotnicy czy na wzmacniaczu ?
to nie mam pojęcia co to może być,o fazach napisałem bo niedawno był taki temat
http://forum.tuning.pl/viewforum.php?f=8
Sprawdziłem przed chwilą fazy na bateryjce- wszystko gitara- zdjąłem boczki- podbiłem +2 dB na zwrotnicy woofera. Maty trzymają się ok, komora szczelna. Jest trochę lepiej- ale nie ma co filozofować- prosze o poradę co do suba- temacik zarzuciłem na głównym, bo nie chce tu śmiecić. Dzięki za podpowiedzi.
przyjedź na spota to zobaczymy co się dzieje - tak na odległość pomysły mi się kończą
Chłopaki jak tak radzicie żeby minus też był z aku to czy ten kabel minusowy może być cienszy niż ten plusowy?Plusowy mam 8mm2 a czy tamtem może być np głośnikowy?
minus też był z aku
tak
czy ten kabel minusowy może być cienszy niż ten plusowy?
absolutnie NIE :!:
czy tamtem może być np głośnikowy?
2 razy NIE :!:
Plusowy mam 8mm2
trochę cienki...
Wczoraj ogarnołem car audio u mnie. Na przód infinity 6510CS wzmak w bagarzniku leży (ma ktoś pomysł jak go ładnie zamontować do siedzenia ??). Kable jak pisałem prawym progiem sygnał lewym zasilanie. Masa z budy (śrubka od środkowego pasa.
Nic nie gwizda :)
Siedzenie pod obiciem jest metalowe.Myslałem zeby małe dziurki wywiercić i na jakieś blochowkrety...
Podepnę się pod temat.
Którędy poprowadzić kable od wzmacniacza do przednich głośników?
Czy koło RCA, czy progiem koło zasilania?
Ja dałem progami. Raczej zakłuceń te do głosników nie zbiorą. Bo w nich jest juz jakaś solidna ilość energi elektrycznej przeprowadzana.To nie to co sygnałówki :)
A czy sygnał z kabli głośnikowych może mieć negatywny wpływ na kabel RCA? Bo wstępnie myślałem żeby tamtędy je puścić.
A czy sygnał z kabli głośnikowych może mieć negatywny wpływ na kabel RCA?
mozesz swobodnie zrealizować swój pomysł :)
Mam jeszcze 1 pytanie w temacie kabli - ile mertów kabla głośnikowego potrzebuje od wzmacniacza w bagażniku go przednich głośników ?
a nie łatwiej jest wziąść jakis sznurek i tak mniej wiecej pociagnac sznurek przez cale drzwi , pozniej niby do srodka i przez caly samochod (na zewnatrz) ? do tego dodać metr i pomnozyc razy 2... i masz odpowiedz ile :)
Kable poprowadzilem w sposob nastepujacy:
- zasilanie: + i - od akumulatora prawym progiem (obok kompa)
- rca - lewym progiem
- glosnikowe ze wzmacniacza na przod - lewym progiem
Niestety jak wlaczam radio to najpierw jest delikatny "trzask" a potem slychac w prawym tweeterze obroty.
We wczesniejszym zestawie mase bralem z budy i tego problemu nie mialem :/
Mysle ze problem moze byc jeszcze z tym ze przy kompie sa w miare blisko przewody glosnikowe do woofera i tweetera i zasilajace.
Powalcze w weekend z ekranowaniem :)
Jesli nic nie da to pozostaje podpiecie kondensatora - ktos na spocie dalby rade? Niestety nie wiem nawet gdzie jest alternator :)
rca - lewym progiem
w lewym progu idzie cała wiązka już. Puść kable sygnałowe tunelem środkowym, a później sprytnie omiń pompe paliwa która znajduje się pod kanapą lekko po lewej stronie (blizej kierwowcy). Ominiesz w ten sposób wszystkie inne kable. Uważaj tylko, żeby nie położyć zbyt blisko pompy ;)
jak pisalem mialem juz polozone rca we wczesniejszym zestawie lewym progiem i bylo wszystko ok.
Sa 2 roznice w porownaniu z poprzednim zestawem ktore moga powodowac zaklocenia:
- masa z akumulatora
- zwrotnica i kable glosnikowe przy kompie - obok kabli zasilajacych.
druga przyczyne postaram sie zbadac w weekend
Ja mam puszczone tak:
+ lewym progiem ; - z śruby od tylniej kanapy - Sound Quest
RCA prawym progiem - Dietz
i żadnych świstów.
a przod jak masz podlaczony?
Równolegle dwoma progami i zwrotnice w drzwiach.
mysle ze u mnie to sprawa "siejacego" alternatora. Musze podlaczyc kondensator... ale najpierw poszukam jakiegos tutoriala :)
[ Dodano: Nie 01 Kwi, 2007 ]
zauwazylem, ze po wlaczeniu radia.. po okolo 0,5 sek :) slychac lekkie "pykniecie" w glosnikach i zaczyna sie swist - oczywiscie tylko przy wlaczonym silniku.
Tak sie zastanawiam... bo moge zalozyc kondendator przy alternatorze... ale moze wystarczy jesli zaloze kondensator przy wzmacniaczu - ktory i tak planuje zalozyc.
Mysle ze powinien od wyeliminowac zaklocenia bo sa one na 100% spowodowane zasilaniem wzmacniacza.
a czy ktoś z was ma coś takiego że z suba słychać i alternator i nawet pracę lasera a przód odbiera idealnie?dodam że sub chodzi na wzmaku a przód bezp z radia.
Pozdrawiam
Uciekla ci masa od wzmacniacza !! . Zaklocenia ida z masy sygnalowej z radia. Mialem tak samo u siebie. Podlacz wszystko dokladnie i bedzie git :aloha:
Sprawdzone .podłączone i lipka...może wzmak coś nawala bo dopiero co wrócił z naprawy i może jakiś zimny lut albo coś...w poniedziałek skoczę do niego jeszcze raz
Pozdrawiam
Co do tych zaklucen to u mnie okazalo sie jeszcze ze uciekla mi masa przy cinch-ach w radiu i po naprawie zimnego lutu wszystko powrócilo do normy. Mozesz jeszcze to u siebie sprawdzic. Pozdrawiam
A może wiecie co to jest: Caliber LT2 ground loop isolator
koleś to wczoraj kupił w mediach w markach ale nie ma tu żadnego opisu ani do czego to jest ani jak to podłączyć---z wyglądu to mi wygląda na jakiś filtr (wej. i wyj. RCA) ale nie jestem pewien co to jest więc nie wrzucam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.