PDA

Zobacz pełną wersję : odpowietrzanie hamulcow



Xus
25-05-09, 19:58
Witam.
mam maly problem ktory juz mnie zaczyna wkur...
chodzi o to ze musialem odlaczuc zacisk od przewodu hamulcowego i po jego zalozeniu nie moge odpowietrzyc hamulcow. robilem to juz z 5-6 raz i caly czas to samo. oczywiscie odpowietrznikow ruszyc sie nie da wiec robie to przez przewody. na zgaszonum silniku pedal rosnie i lekko opada naprawde troche po nizej luzu problem jest gdy wlacze silnik i pompa zacznie dzialac to pedal juz idzie w podloge i hamuje bardzo srednia odpowietrzalem pompe ABS juz kilka razy i dalej to samo. ktos przerabial juz to kiedys? mial podobne problemy. na 80% stawiam ze problem jest z pompa ABS. jakis sposob jak to zrobic nie jadac do ASO??

TeeS1975
26-05-09, 01:51
a w jakiej kolejności odpowietrzasz ?

Xus
26-05-09, 03:13
robilem tak jak kiedys to sie robilo czyli kolo ktore jest naj dalej od pompy.
ale poczytalem manual i tam pisza ze najpierw kolo najblizej pompy. ostatnia proba byla wlasnie taka i nie wiele to zmienilo

qba1983
26-05-09, 09:56
zaczynaj po kolei a drodze od pompy... czyli najpierw przewody wejsciowe do pompy ABS, potem wyjsciowe z pompy i kolejno.. lewy przod - prawy tyl, prawy przod - lewy tyl, powinno sie obyc bez zadnych problemow. przerabialem podobne problemy, ale na zacisku z legenda, w ASO powiedziano mi ze nie ma potrzeby uzywac pompy podcisnieniowej do odpowietrzania, podobno w tych civicach nie ma z tym zadnego problemu.. za to u mnie byl jeden podstawowy blad, w zaciskach od legenda sa odpowietrzniki na dole i tak sie nie odpowietrzy... ale to juz inny temat.
zrob tak jak pisalem powinno sie udac, jesli nadal bedzie pedal wpadac to poszukaj wyciekow i skontroluj stan gietkich przewodow hamulcowyvh, no chyba ze pompa padla, ale jak tego wczesniej nie miales to chyba raczej jest wszystko ok

Xus
26-05-09, 13:15
przed zmiena zacisku wymienialem tarcze i pedal bral juz od samej gory bylo wszystko ok. teraz mam te problemy:(
piszesz: lewy przod - prawy tyl, prawy przod - lewy tyl. jak mam RHD to robie symetrycznie?

qba1983
26-05-09, 22:54
kolejnosc moze nie jest tak istotna, glownie chodzi o to ze pompa podbija cisnienie w dwoch przewodach(jednakowo) jeden idzie na prawy przod i lewy tyl a drogi na odwrot, chodzi o to ze w razie awari przewodu nadal hamuje Ci samochod nie sciagajac zbytnio na boki. czyli robisz jeden przewod a pozniej drogi

Xus
28-05-09, 02:51
moze jakies inne pomysly bo mi sie juz naprawde pokonczyly i i nie wiem co teraz:( nie moge odkrecic przewodow od pompy ktore ida do przednich kolo tylnie jakos poszly ale te co ida do przodu i do pompy nic.
jak inaczej mozna ja odpowietrzyc? bo chyba skonczy sie na tym ze upierd...ole stare przewody i kupie w ASO nowe zaloze i odpowietrze tylko nie wiem jeszcze ile kosztuja i czy je dostane:(

juz dawno mnie hanka tak nie wkur... jak ostatnio:mad:

Dario
29-05-09, 11:30
Głowa do góry tak jak pisałem w innym temacie coś się zrobi, postaraj się napakować kupę wd40 na to co nie możesz odkręcić. A przede wszystkim postaraj się ruszyć ten odpowietrznik i spróbuj jeszcze raz to odpowietrzyć bo wydaje mi się że samym przewodem nie zrobisz tego tak dokładnie jak odpowietrznikiem, a jak to nie pomoże to podpowiem ci jak odpowietrzyć pompę ABS domowym sposobem

Xus
29-05-09, 14:38
odopwietrznikow nie moge ruszyc tam gdzie powinna byc srubka jest juz okragle a nie chce tego odkrecac jakims kombinerkami czy czyms takim zeby tego nie po ukrecac bo bedzie wiekszy problem. napisz jak odpowietrzyc pompe ABS zobaczymy

aktak
29-05-09, 16:21
Witam!!!
Podobne zastosowanie jak WD40 ma rownież normalny płyn hamulcowy, ewentualnie CocaCola. Sprubój w ten sposob i tak jak podpowiada Ci kolega wcześniej lepiej odpowietrznikiem, jak uda Ci się odkręcić od razu zmień na nowy odpowietrznik, dodając smaru grafitowego na wkręcany gwint. Pozdrawiam Andrzej;)

Dario
30-05-09, 16:02
postaram się dzisiaj tego poszukać jak to się dokładnie robi i ci napisze ale od razu mówię że musisz się postarać przy tym żeby było dobrze i bez problemów

aktak
30-05-09, 21:44
Słuchaj Łukasz jeśli chodzi o odpowietrzenie hamulców to jeśli masz ABS to silnik podczas ospowietrzania nie musi pracować ale zapłon powinien być włączony. Jeśli nie ruszysz odpowietrznikow to chyba będzie kicha. Sprubój z WD40 albo płyn hamulcowy albo CocaCola. Wiem na 100% że zaplon musi być właączony. Nie musisz odpowietrzać kup 0,5 litra płynu więcej i pozwól niech sam sobie zleci przy wszystkich kolach

qba1983
31-05-09, 12:47
pierwsze slysze ze zaplon musi byc wlaczony.. co on niby mial zmienic?
sam mialem zapowietrzona pompe ABS i dalo rade odpowietrzyc normalnie, ale jesli nie mozesz ruszyc tych srub mocujacych przewody hamulcowe(bo to odpowietrzniki jako tako - nie sa) to nie ma sie co dziwic, najwiecej bombelkuw szlo im z przewoduw ktore szly z pompy ham do pompy abs.

proponuje zakupic sobie te nakretki wraz z zestawem do ich montarzu i je wymienic, a odkrecisz je typowym kluczem dla hydraulikow.

Dario
31-05-09, 16:43
pierwsze slysze ze zaplon musi byc wlaczony.. co on niby mial zmienic?

Chyba to że zaworki się otwierają po przekręceniu zapłonu i umożliwia to lepsze odpowietrzenie, przynajmniej tak robią chłopaki z innego forum i im się to udaje.
Xus wysłałem ci na emaila fragment forum(bo nie chciałem tu wklejać części innego forum ) gdzie jest opisane jak to zrobić, daj znać czy doszło i czy się udało. Jak się uda to flaszka Morgan Spice z ciebie leci :D:D
Pozdro.

aktak
31-05-09, 20:11
zapłon ma to do tego, że ABS pracuje przy włączonym zasilaniu prądem więc, żeby dobrze odpowietrzyć powinien być włączony zapłon. Nie będziesz miał problemu z odpowietrzeniem hamulców ale pompa ABS amba. Pozdrawiam Andrzej:cool:

Xus
01-06-09, 14:55
Dario mam thx.

dzieki za rady ale chyba juz wim czemu nie moge opowietrzec:( oczywiscie moj blad. pozniej napisze wiecej

qba1983
01-06-09, 16:34
zapłon ma to do tego, że ABS pracuje przy włączonym zasilaniu prądem więc, żeby dobrze odpowietrzyć powinien być włączony zapłon. Nie będziesz miał problemu z odpowietrzeniem hamulców ale pompa ABS amba. Pozdrawiam Andrzej:cool:


Chyba to że zaworki się otwierają po przekręceniu zapłonu i umożliwia to lepsze odpowietrzenie, przynajmniej tak robią chłopaki z innego forum i im się to udaje.

nie bede sie z wami klocil:D ale z racji pewnych klopotow przy swapie hamulcow interesowalem sie tematem, pytalem mechanika w ASO, dobrze przestudiowalem manuale nie tylko do VI gena oraz poczytalem dokladnie forum i wiem ze w naszych civicach do odpowietrzania nie ma potrzeby zalaczac zadnego zaplonu... ono nic nie daje, bo nie uruchamia pompy ABS, w naszych civicach nie uzywa sie tez pompy podcisnieniowej do odpowietrzania(taka maja w ASO - ale sam mechanik mowil ze to nie potrzebne w tym civicu) i tu wlansie z ta pompa powstaly pewne mity... otoz owa pompa podcisnieniowa podcisnieniowa nie dosc ze tloczy plyn hamulcowy do zbiornika pod cisnieniem, to jeszcze elektrycznie wymusza/zalacza pompe ABS, i nie ma tu mowy o samym podaniu produ... chodzi o to ze zaworki caly czas klepia(tak jak podcas poslizgu kol przy hamowaniu.
tylko w tym momecie zaworki sie otwieraja. z tego co wiem sposob odpowietrzania zalezny jest od pompy ABS i jest scisle powiazany z tym czy jest ESP, bo tam jest kilka dodatkowych zaworkow i sa one skierowane w druga strone, dlatego wlasanie moga sie zapowietrzyc.
wiec podsumowujac... sam jestem przykladem tego ze pompe mozna normalnie odpowietrzyc, mialem sucho w calym ukladzie i dalo sie bez zadnego zaplonu czy pompy podcisnieniowej.

Dario
02-06-09, 08:53
Qba1983 nie wiem jak to wygląda w civic bo u siebie nie miałem abs-u, ale teraz zmieniłem na inną hondę, i w tych hondach właśnie w ten sposób chłopaki radzili sobie z odpowietrzaniem i to im wychodziło i nie było tak kosztowne jak w ASO.
Po za tym jak ktoś ma pompę podciśnieniową to nie musi kombinować :D a jak nie ma to kombinuje, ważne żeby działało

Xus pisz szybko bo ciekawość mnie zjada co tam ciekawego wykminiłeś a może coś przekminiłeś :D??

Xus
02-06-09, 11:49
przekombinowalem
zalozylem zacisk od innej hondy i opowietrznik byl na dole i dlatego nie moglem odopietrzyc hamulcow. tak mi powiedzial mechanik o ktorego bylem sie dowiedzic i ogladal honde bo juz nie mialem pomyslu co i jak zrobic.
teraz szukam zacisku i jak zaloze dobry zobaczymy czy mial racje. twierdzi ze opowietrznik musi byc na gorze bo tak nie ma jak odpowietrzyc bo zawsze bedzie lecial plyn.

qba1983
02-06-09, 14:51
xus poczytaj temat o swapie hamulcow tam byly tego typu problemy. ja wlansie mialem taki problem w zaciskach od legenda... szkoda ze nie napisales ze to nie standardowe zaciski...
nie musisz nic wymieniac. jesli zacisk jest jedno tloczkowy to zaminin lewy zacisk z prawym, jesli dwu z legenda to nalezy je odpowietrzyc na nie zamontowanych zaciskach(odwrotnie) wstawiajac deski zamias klockow i tarczy... jest to do zrobienia

Xus
02-06-09, 20:29
tylko jeden zacisk mam nie od mojej H drugi jest spoko wiec nie bede zamienial bo to nie ma sensu tylko jeszcze kwestia ze ten nowy(inny zacisk) ma tloczek 30mm a orginalnie mam 34mm i wydaje mi sie ze to tez bedzie mialo wplyw na hamowanie. jak sie myle to mnie poprawcie. jak na dniach nie znajde takiego samego zacisku jak powinnien byc to bede myslel co dalej.

Dario
02-06-09, 21:19
Skoro masz odpowietrznik na dole to mi się wydaje że kupiłeś zacisk od innej strony niż masz, zawsze powinien byc odpowietrznik na górze, zapodaj jakieś fotki tego bo jestem ciekaw jak to wygląda, i spróbuj odpowietrzyć na zdjętym wsadzając deski albo coś innego tak jak kolega wyżej pisał i powinno być dobrze. Jak da rade to zostaw i tak jeździj nic nie powinno się stać jeśli będziesz miał oczywiście dobre heble a jak będzie coś nie tak to zmieniaj na oryginał z jakiegoś szrota

Xus
05-06-09, 12:15
po wielkich bulach nerwach itp wkoncu udalo sie ogarnac hamulce:)
narazie hamulce wrocily sa powiedzmy dobre przeglad przeszlo wiec OK ale to nie jest to co mialem kiedys
co do kupna poprawnego zacisku to nie jest to takie proste bo moj zacisk ma srednice tloczka 34 a wiekszosc H mialo 30 nawet MB6 ma 30 tylko aero ma 34. bede szukal i jak cos znajde to kupie taki jak ma byc.

jeszcze raz thx za pomoc.

Dario
05-06-09, 14:02
po wielkich bulach nerwach itp wkoncu udalo sie ogarnac hamulce:)
narazie hamulce wrocily sa powiedzmy dobre przeglad przeszlo wiec OK ale to nie jest to co mialem kiedys
co do kupna poprawnego zacisku to nie jest to takie proste bo moj zacisk ma srednice tloczka 34 a wiekszosc H mialo 30 nawet MB6 ma 30 tylko aero ma 34. bede szukal i jak cos znajde to kupie taki jak ma byc.

jeszcze raz thx za pomoc.

Ach te przeglądy:D zawsze się angole do czegoś przyczepią, mi kiedyś wycenili w civicu koszt naprawy na 816 fuli, pojechałem gdzie indziej i bez problemu przeszedł, po prostu koleś się nie czepia bzdetów tylko patrzy na konkrety i teraz cały czas do niego jadę, jak sam powiedział że jestem jego stałym klientem :D