Zobacz pełną wersję : remont b16a2.ile?
szybko i krotka!od razu mowie ze nie chodzi o moje!!!! :twisted: dostalem telefon od znajomego...jest do wziecia za naprawde smieszne pieniadze vti 3d z 93roku, auto ma przejechane dwie strony nadwozia, ale to akurat sam sobie moge obliczyc w kosztach.generalnie auto jest znajomego, znajomego i wiem ze ma 280.000km i lyka duzo oleja(pol syntetyk) jest po dwoch wlascicielach i pierwszy go nie oszczedzal. czy ktos robil juz remont takowego silnika?czy mozecie podac w przyblizeniu koszta i miejsca gdzie mozna zaopatrzyc sie w czesci?powiedzmy ze chodzi o wymiane uszczelki. pierscieni, uszczelniaczy...moze okazac sie ze cos wiecej, ale cena jest na serio mala, i moge to kupic nawet bez rejestrowania w polsce a jedynie na pobranie czesci.musze sie zdecydowac do najblizszej srody, bo we czwartek rano mam okazje zabrac sie innym znajomym do dojczlandu.
p.s
mysle o udoskonaleniu hani kingi... :wink:
przy dobrych wiatrach, z tego co opisales powinienes sie zmiescic w 1500zl (czesci+robota), ale jak sie okaze ze cos jeszcze do robienia, to koszta sie zwiekszaja i to parabolicznie w góre ;)
podaje ceny warszawskie/podwarszawskie, nie wiem jak w Twoich stronach
B16A1 - uszczelki, pierscienie i panewki - 1500 z robotą. troche się przeciągała, bo katalogi nie poznają często A1 i przychodziły części nie od tego...
a co to za remont za 1500zł? Chyba raczej pół remont, bez wymiany tłoków itp..wg. mnie to dobry remont na oryginalnych czesciach bez zadnych znizek to bedzie ok. 6 tysi..Powtarzam na oryginalnych czesciach i kompletny remont, a nie pierscienie i uszczelki... ;)
Co jest jeszcze zwykle wymienia w takim kompletnym remoncie?
robiłem ze swoim w kwietniu coś takiego:
ceny w przybliżeniu, bo już nie pamiętam dokładnie:
nowe pierścionki - 250 (komplet) pln, aso = 1600 pln (na jeden tłok 400pln)
uszczelniacze - 80 zl (5zl x 16) - aso - 384zl (24zlx16)
uszczelka pod głowicę - ok 200 zl (nie pamietam)
uszczelka pod misę - 50 zl
uszczelka pod kol. wydechowy - ok. 25zl
uszczelka kol. ssacego - ok 25zl (ale chyba była trochę droższa)
szlifnięcie głowicy - 50 zl
olej texaco 10w40 - 120 zl
filt oleju - 20 zl
pasek rozrzadu - ok 150
napinacz - ok. 50
i to chyba tyle - na cześci wydałem coś ok. 1000zl, robocizna - nie mam pojęcia - w moim przypadku 5 dni w garażu od rana do nocki i uwalone łapki po łokcie. Nie wiadomo w jakim stanie będziesz miał "dół" może trzeba do tego doliczyć szlif + wyważenie wału i panewki. Jakbyś jeszcze chciał to nowe KUTE tłoki z kompletem pierscionków ok 600 USD. Pewnie o czymś zapomniałem, dolicz jeszcze ze 200zl na jakieś coś (silicon, jakieś inne drobiazgi). W sumie to nie wychodzi tak drogo - jeśli planujesz kolejnego swapa to bierz - jeśli remont silnika wyjdzie Cie ze 3 tys (chociaż tyle nie wyjdzie) to nie kupisz za tyle - a jak nawet znajdziesz jakieś B16A2 to nie wiadomo w jakim stanie - a tak przynajmniej będziesz wiedział co masz pod maską i czego możesz sie po nim spodziewać. Dodatkowy plus - masz od razu sporo innych gratów potrzebnych do swapa, resztę możesz zawsze powoli sprzedawać. Moje zdanie - jak masz kaskę, czas i okazję to się nie zastanawiaj.
a co to za remont za 1500zł? Chyba raczej pół remont, bez wymiany tłoków itp.
nikt nie pisal, ze remont generalny, mozna isc dalej i robic szlify cylindrów itd. Jesli sie rozbiera silnik i wymienia to co tam jest zepsute, to mozna to juz nazwac remontem. A zazwyczaj leca pierscienie i elementy glowicy, duzo rzadziej w Hondach pozostale elementy dolu silnika. Skoro kolega pytal o pierscienie, uszczelniacze, uszczelki itp to wlasnie w tych granicach szcuje sie remont.
Joł :wink:
Przy duzym przebiegu wymina pierscieni to pol remont, bo szybciutko sie dotra i znowu beda przedmuchy. Calkowity remont wiaze sie miedzyinnymi z "naprawa" komory spalania czyli jej uszczelnieniem (tloki,cylindry,zawory itd.). Fakt, ze rownie wazne sa uszczelniacze, swoznie a w szczegolnosci panewki bo jak padna to w najgorszym wypadku zegniemy wal.
Moim zdaniem jak robic remont to pozadnie na dobrych gratach a wtedy bedziemy mieli pewnosc ze silnik przez nastepne 200.000 km albo i wiecej bedzie nam sie pieknie spisywal.
Dominik_bb
16-01-05, 22:24
Chłopaki gdzie w te czesci kupujecie u mnie w miescie jest *****ista hurtownia(wszystko do kazdej marki) i jest duzo taniej czesci do hondy z JC i innych firm np pierscienie 130zł(made in USA) panewy na korby 80zł uszczelka głowicy 65zł jak jest ktos zainteresowany do dam namiary szczegóły na PW POZDRO
LIO skumałem Yo ;)
Dominik_bb, zaznaczyłęm, że chodzi o oryginalne części Hondy, nie zamienniki. :wink:
Dominik_bb Ja bym silnika nie remontował na cześciach JC. Jakoś głupio by mi było potem robić 2 raz. Ja zawsze liczyłem 250 pierścienie 250 panewki ze 400 na uszczelki + robota.
A gdzie dostać dobre i tanie części w wawie?
Czy trzeba oryginalny pasek rozrządu, czy można zamiennik?
W środę oddaję właśnie swoją na małe co nieco i zastanawiam się czy nie kupić gdzieć tańszych gratów i przywieść je do ASO gdzie będą robić.
A gdzie dostać dobre i tanie części w wawie?
Czy trzeba oryginalny pasek rozrządu, czy można zamiennik?
W środę oddaję właśnie swoją na małe co nieco i zastanawiam się czy nie kupić gdzieć tańszych gratów i przywieść je do ASO gdzie będą robić.
Zamiennik zamiennikowi nie równy, nie kupuj tych podejrzanie tanich. Dobry zamiennik = oryginal honda, pewnie nawet z tej samej tasmy produkcyjnej schodzi, tylko ze dostaje naklejke H i 3x taka cene...
EDIT: Kenny polecam przyklejony temat "Sklepy z czesciami do civikow" http://forum.civicklub.pl/viewtopic.php?t=106 Jest kilka przydatnych adresow. Pozdro
:( :( :( :( temat padł, kumpel wyslal mi smsa...ruski kupil vti :evil: ...za 800E
p.s
dzieki wszystkim za pomoc...pograzam sie w smutku...
:( wszedzie te ruski wchodza w parade, cena niesamowita!!
zajeeeebiastego kotleta odgrzewam ale nie chcę nowego wątku zakładać ;p;p
ile wyniesie robocizna przy remoncie B16A2, a w zasadzie przy budowie mocnego N/A?
Obecnie jest:
- uszczelniacze Supertech anodyzowane
- polerowane kanały głowicy
- uszczelka OEM Honda
- rozrząd OEM
- lekkie koło zamachowe 4,2kg
- przegroda miski olejowej
- OEM szpilki głowicy
Do zrobienia:
- tłoki B16B YCP by Jarusnet
- śruby korbowodowe ARP
- wałki / sprężynki / talerzyki z b16b/b18c6/skunk stage 2
Na koniec oczywiście strojenie.
Istotne czynniki pozostałe są myślę częściowo spełnione:
- jest dolot jest AEM Intake
- jest układ wydechowy 2,25 HKS przelotowy
- jest kolektor type-r.
- będzie przepustnica 70mm
- będzie głowica z B18C6 lub zostanie B16A2
To jednak obecnie mało istotna kwestia. Chodzi mi o orientacyjną wycenę robocizny w obrębie silnika oraz szlifowania tłoków na 0,04mm, gdybym brał nadwymiar. Części zacznę sobie kompletować. Raczej nie będę uderzał w kuciznę z oczywistych powodów. Poza tym auto przede wszystkim na ulicę, sporadyczny TA i 1/4. Jak to widzicie? Dziękóweczka ;)
Także chętnie się dowiem ;)
podbijam wcześniejsze pytanie...
Co do remontu dołu to orientacyjnie licz sobie tak:
Szlif tulei na nad-wymiar 200 zł, przerobienie korbowodów z b16 pod tłoki z b16b i wprasowanie sworzni to myślę że w granicach 100-150zł. Pasowało by również dać cały dół silnika do wyważenia (wyrównoważenia?), bo jednak tłoki delikatnie różnią się masą pomiędzy poszczególnymi sztukami i lepiej to zrobić; koszt - nie orientuje się. Co do panewek można oddać do pasowania u szlifierza, lub kupić paski "plastigage" (do dostania w Intercars w dobrej kasie) i spróbować samemu je podobierać odpowiednio do poszczególnych czopów wału by pasowanie było odpowiednie z manual-em.
Jak się zabrałem za zbieranie gratów to myślałem, że mniej mnie to wszystko będzie kosztować ale później koszty ciągle rosną jeśli chce się to zrobić porządnie.
Sprawdź sobie katalog AutoSzlif. Masz tam wyszczególnione ceny konkretnych operacji obróbki silnika. Link:
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CDMQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.auto-szlif.pl%2Fstorage%2Ffck%2FFile%2Fcennik%25202009. pdf&ei=CZUuVeeoAsfMyAPXkIC4BQ&usg=AFQjCNHOvHise7DY0eo7jfKkFNqjRlUERQ&bvm=bv.90790515,d.bGQ Ceny myślę, że aż tak bardzo się nie zmieniły od 2009 roku więc jakiś pogląd powinieneś mieć :)
Jeśli szukasz części do remontu b16 to mam tłoki nówki sztuki brane od Jarusneta. Miałem robić remont w swojej b16 ale zrezygnowałem i teraz mam kilka gratów na sprzedaż. Tłoki PCTX 81,50mm Nippon Racing + pierścienie, do tego szpilki głowicy i śruby korbowodów ARP, wsio nówki sztuki nie odpakowane. :)
dzięki za info. Poszło PW ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.