Zobacz pełną wersję : Problem z akumulatorem - czy on już zdechł
Mam bardzo duży problem z akumulatorem i nie wiem czy już zakończył żywo. Jest to Varta o pojemności 45Ah tak przy okazji jestem ciekawe czy do modelu MA8 standardowo używa się takiej pojemności.
Co do samego akumulatora to sytuacja wygląda tak. Akumulator jest z października 2008, nie miałem nigdy z nim problemów nawet w w te mrozy po prawie -20. Tyle, że ja w styczniu miałem operację i niestety nie pomyślawszy zostawiłem na całą zimę aku w samochodzie stojącym pod blokiem. Ten się oczywiście rozładował. Pierwsze próby były z odpaleniem od kolegi i chwile potrzymaniu go gazie i pojeżdzeniu. Na długo to nie starczało. Ostateczną próbę dokonałem wyjmując delikwenta i podłączając do prostownika 4A. Taki standardowy (zapomniałem firmy, bo od sąsiada pożyczyłem). Małe, lekkie i czerwone ze wskazówką. Potrzymałem go na prostowniku 11 godzin. To było w poniedziałek tydzień temu. Mało jeżdzę, bo pracuję w centrum warszawy, ale do soboty trochę pojeździłem. W sobotę rano o 11 podchodzę do samochodu, słyszę alarm (była burza w nocy, ale nie wiem czy to od tego, czy od tego, że jak aku pada to się alarm załączy), ale byłem już złej myśli. Jak pomyślałem, tak się stało - aku wyładowany. Znów pod kumpla i pojechałem daleko z 3 godziny na chodzie - rano na drugi dzień zupełnie martwy. Wracam do warszawy na 20, samochód był na chodzie 2,5 godziny. Wracam o 23 do fury i już ledwo dyszy. Lampki się lekko zapaliły, centralny działał jakby chciał a nie mógł. Trochę mnie to zdziwiło, bo przed prostownikiem, aż tak szybko nie padał.
I teraz się zastanawiam - czy mogłem źle podłączyć, ale podłączyłem tak samo jak był wcześniej... w sumie jak można źle podłączyć. Końcówki kabli włożone na bolce i styka.
Czy to jest objaw złego aku, czy być może coś instalacja za dużo ciągnie lub nie ładuje za dobrze aku?
Czy jest jakiś sposób, aby sprawdzić go dobrze zanim kupię nowy. Głównie pytam po to, by nie uszkodzić nowego. Teraz trochę poczytałem i wiem, że każde rozładowanie w całości aku go niszczy.
Oczywiście szkoda, że nie wyjąłem go na zimę, ale cóż, czasu nie cofnę.
PS. Też zauważyłem jedną rzecz. Akumulator nie jest niczym przypięty. Leży na tej półce, a jego stabilność zapewnia styropian. Kupując samochód myślałem, że właściciel tak się przygotował na zimę, ale kto go by tam wiedział ;-)
Z moim aku było podobnie. Jak jeździlem każdego dnia rano - odpalał ledwo, ledwiutko. Pewnego dnia nie jezdzilem wcale a nastepnego (czyli po 2 dniach stania).....juz nieodpalił...
Dlatego kupiłem Boscha S4 45Ah, bezobsługowy aku. Jak podłączyłem hanka kręci jak głupia, bez porównania ze starym aku.
W Civicach używano 2 pojemności - 36Ah - standartowe wersje (bez klimy) i 45Ah (spotykane w wersji z Klimą). Jednakże, o czym musisz pamiętać przy zakupie, to to, że Civiki mają tzw "wąskie" akumulatorki.
Aku jest mocowany do podstway przy pomocy takiej obejmy z 2 prętami. Po przykręceniu jest stabilny.
Brakuje ci takiego elementa:
AUKCJA (http://www.allegro.pl/item639826622_mocowanie_akumulatora_honda_civic_jd m_oem.html)
ja ze swoim miałe tak ze z dnia na dzien poprostu padłi tyle nwet 12 godzinne ładowanie mu nie pomogło tka to juz bywa z akumulatorami a co do ładowania to podjedz do pierwszego lepszego warsdztatu lub miernikiem sprawdz i bedziesz wiedział
MikeFoto - no coś takiego mi pewnie potrzeba tylko innym typ, bo ja mam takie trzy otwory u podstawy.
Tak wygląda mój akumulator http://img35.imageshack.us/img35/1430/akud.th.jpg (http://img35.imageshack.us/my.php?image=akud.jpg)
Dziwi mnie jedno. Znalazłem, że jest niby bezobsługowy, ale nie ma takiego okienka które pokazuje stan.
Mam teraz podłączony akumulator pod prostownik BNW 12/4. Tam jest takie okienko pokazujący A. Skala jest od 1 do 4 i dziwne, że pokazuje 1,5. Chyba jak mam zupełnie rozładowany to powinien pokazywać 4? Tak przynajmniej wyczytałem.
MikeFoto - no coś takiego mi pewnie potrzeba tylko innym typ, bo ja mam takie trzy otwory u podstawy..
Powiem szczerze, że nie spotkalem sie z innym rodzajem mocowania niz to ktore sam posiadam i jest na aukcji.
Dziwi mnie jedno. Znalazłem, że jest niby bezobsługowy, ale nie ma takiego okienka które pokazuje stan.
.
Tak, to jest bezobsługowe aku. Moje S4 Boscha wyglada podobnie, jednak nie posiadam "magicznego oczka " pokazujacego stan aku.
MikeFoto bo jak ja patrze u mnie na podstawkę, to z jednej strony jest otwórz po środku, a z drugiej są na końcach. I te otwory są na krótkich bokach, a nie na długich. A te mocowanie wygląda tak, jakby mocowało się je na środkach długich boków podstawki.
MikeFoto dziś przyjrzałem się bardziej podstawce i nawet zrobiłem zdjęcie.
http://img29.imageshack.us/img29/7885/dscn5838.th.jpg (http://img29.imageshack.us/my.php?image=dscn5838.jpg)
Czy te mocowanie, do którego dałeś link mocuje się nie do tych 3 otworów na krótkich bokach, lecz do tych podłużnych na długich? (Jeden widać na zdjęciu, drugi jest pewnie pod steropianem)
Czy te mocowanie, do którego dałeś link mocuje się nie do tych 3 otworów na krótkich bokach, lecz do tych podłużnych na długich?
tak, pręty od mocowania mają końcówki w kształcie haczyka wsuwasz w podłużny otwór i przekręcasz o 90 stopni
Ok, wielkie dzięki. Wcześniej nie zauważyłem tych podłużnych otworów dlatego się dziwiłem. Rozumiem, że z wysokością tego trzymadła nie będzie problemów?
Rozumiem, że z wysokością tego trzymadła nie będzie problemów?
z góry nakręcasz nakrętki więc dokręcasz tyle ile trzeba w zależności od wysokości akumulatora
niestety nie pomyślawszy zostawiłem na całą zimę aku w samochodzie stojącym pod blokiem]
Akumulator rozładował się i zamarzł. Przerwany został obwód pomiędzy komorami i moim zdaniem to jest koniec aku. trzeba nowy.
Maxx
maxx niestety pewnie tak. Pech prócz brak wiedzy o akumulatorach i trzeba kupować nowy. Bosch czy Varta? A może inny?
Obecny akumulatora ma rozmiary
# Długość: 238 mm
# Szerokość: 129 mm
# Wysokość: 227 mm
Ten ma prąd rozruchowy 330A i 45Ah
Nie będzie problemu z mniejszym?
Bo bym kupił
# Długość: 207 mm
# Szerokość: 175 mm
# Wysokość: 175 mm
Ten 390A i 42Ah
maxx niestety pewnie tak. Pech prócz brak wiedzy o akumulatorach i trzeba kupować nowy. Bosch czy Varta? A może inny?
Obecny akumulatora ma rozmiary
# Długość: 238 mm
# Szerokość: 129 mm
# Wysokość: 227 mm
Ten ma prąd rozruchowy 330A i 45Ah
Nie będzie problemu z mniejszym?
Bo bym kupił
# Długość: 207 mm
# Szerokość: 175 mm
# Wysokość: 175 mm
Ten 390A i 42Ah
NIE, NIE, NIE i jeszcze raz NIE!
Obecny akumulatora ma rozmiary
# Szerokość: 129 mm
Bo bym kupił
# Szerokość: 175 mm
Gdzie zmiezasz zmiescic te prawie 5cm z szerokosci??? Przeciez to ci nie wejdzie na podstawke, nie zepniesz tego obejmą trzymającą aku. Chyba, że masz zamiar go w bagazniku zainstalowac :p
Japonczyki maja węższe akumulatory ale za to wyższe aby jak widzisz na poniższym obrazku, zmiescily sie miedzy mocowaniem McPersona a scianka grodziowa:
MikeFoto dziś przyjrzałem się bardziej podstawce i nawet zrobiłem zdjęcie.
http://img29.imageshack.us/img29/7885/dscn5838.th.jpg (http://img29.imageshack.us/my.php?image=dscn5838.jpg)
Jesli chcesz aku i sie na tym nie znasz, idz do sklepu motoryzacyjnego, powiedz ze potrzebujesz aku:
- do japonczyka (powinni wiedziec ze sa waskie na ok 12-13cm)
- o amperazu 35Ah (jak niemasz klimy) lub 45Ah (jak masz)
- bezobslugowy
- dobrej firmy (Bosch, Centra, Varta) - wystrzegaj sie malo znanych firm (dokladasz gora 50zl i masz spokoj na lata)
- z prawym plusem (czyli klema plusowa po prawej stronie akumulatora)
Jesli chodzi o aku, ja polecam, jak juz napisalem Bosch S4 kupiony w sklepie tylko z akumulatorami - cene udało sie wytargowac na 210zl.
Wszystko, niewiem jak jeszcze moglbym ci pomoc.
Sorka MikeFoto jakoś przez moje gapiostwo nie spojrzałem na wszystkie parametry i uznałem, że jest po prostu w każdym kierunku mniejszy :-)
Ja mam bez klimy i rzadko jeżdze i nie wiem czy nie kupować większego. A prąd rozruchowy jaki powinien być? Bo w tym co miałem to 330A zero problemów póki go nie popsułem. Czy tu powinienem patrzeć na jakiś zakres by nie był ni za duży ni za mały?
Bo wypatrzyłem taki http://allegro.pl/item643693762_akumulator_varta_black_dynamic_45_ah _300a_honda.html na allegro, ale nie wiem czy 300A to ok, a na samej stronie VARTA napisane jest
"Idealny dla samochodów z segmentu mniejszych lub starszych rocznikowo pojazdów"
Jeszcze zastanawia mnie to "Cienkie lub standardowe klemy" - nie wiem jakie teraz mam :-)
O, znalazłem także taki http://allegro.pl/item643566149_s4_bosch_silver_40ah_330a_l_i_l_f_va t_w_wa.html
Bosch pojemność 40Ah, prąd rozruchowy 330A czyli jak było, wymiary idealne.
Sorka MikeFoto jakoś przez moje gapiostwo nie spojrzałem na wszystkie parametry i uznałem, że jest po prostu w każdym kierunku mniejszy :-)
Niema sprawy :)
Ja mam bez klimy i rzadko jeżdze i nie wiem czy nie kupować większego. A prąd rozruchowy jaki powinien być? Bo w tym co miałem to 330A zero problemów póki go nie popsułem. Czy tu powinienem patrzeć na jakiś zakres by nie był ni za duży ni za mały?
Pojemnosc nie rowna sie dluzsze trzymanie. Generalnie jesli chodzi o akumulatory to im wieksze nie znaczy lepsze. Ale to inna sprawa. Miedzy 300A a 330A róznicy nie zobaczysz - hanki nie potrzbuja i tak tak ogromnego pradu rozruchowego. Co wybierzesz i tak bedzie dobre.
Bo wypatrzyłem taki http://allegro.pl/item643693762_akumulator_varta_black_dynamic_45_ah _300a_honda.html na allegro, ale nie wiem czy 300A to ok, a na samej stronie VARTA napisane jest
"Idealny dla samochodów z segmentu mniejszych lub starszych rocznikowo pojazdów"
Wczesniej o amperazu 36 i 45Ah - chodzilo o to co wkladano seryjnie. Przynajniej z takimi wartosciami sie spotykalem. Jesli kupisz 45Ah bedzie ok, ale za duzy aku (np 55Ah) bylby ciagle niedoladowany i szybko by padl.
Jeszcze zastanawia mnie to "Cienkie lub standardowe klemy" - nie wiem jakie teraz mam :-)
Ja mam cienkie klemy....jednak na to nasadzone sa takie ołowiane nakładki, robiace z nich standartowe klemy. Dostalem gratis do aku. Pytaj w sklepie.
Wczesniej o amperazu 36 i 45Ah - chodzilo o to co wkladano seryjnie. Przynajniej z takimi wartosciami sie spotykalem. Jesli kupisz 45Ah bedzie ok, ale za duzy aku (np 55Ah) bylby ciagle niedoladowany i szybko by padl.
Z tego wynika, że jak ja rzadko jeżdzę to raczej powinienem wziąć mniejszy. Jeżeli długość będzie mniejsza niż długość podstawki nie powinno być problemu? Waham się pomiędzy Bosch S3 o długości ok 18cm 40Ah/330A, a tym Black Dynamic o wymiarach jak mój obecny Blue, tyle że 45Ah/300A.
Z tego wynika, że jak ja rzadko jeżdzę to raczej powinienem wziąć mniejszy. Jeżeli długość będzie mniejsza niż długość podstawki nie powinno być problemu? Waham się pomiędzy Bosch S3 o długości ok 18cm 40Ah/330A, a tym Black Dynamic o wymiarach jak mój obecny Blue, tyle że 45Ah/300A.
Ktory wybierzesz bedzie ok.
To na 99% wezmę http://www.chiniewicz.pl/sklep/?47,akumulator-40-ah-330a tylko muszę gdzieś kupić te nakładki wtedy, bo koleś ma P(+) tylko z cienkimi klemami.
Odgrzeje troche temat.
Akumulatory bezobsługowe:
podobno można w nich uzupełniać elektrolit wyłamując plastik przysłaniający kurki.
Chiałbym wiedzieć czy to prawda i jak wygląda to z praktycznego punktu widzenia
Odgrzeje troche temat.
Akumulatory bezobsługowe:
podobno można w nich uzupełniać elektrolit wyłamując plastik przysłaniający kurki.
Chiałbym wiedzieć czy to prawda i jak wygląda to z praktycznego punktu widzenia
Można dolać wody destylowanej ale trzeba uważać żeby nie za bardzo rozcieńczyć elektrolitu. Jak nie mam już elektrolitu albo auk nie trzyma nap to szanse na uratowanie są nikłe.
Jedna podstawowa zasada
Sprawdzi jaki masz nap ładowania aku oraz czy przypadkiem coś cię nie pochłania napięcia. Np radio alpine jak jest źle podłączony
u kumpla w garażu stoi auto już 4 miesiące i za każdym razem musimy je wypychać a wiemy że jest na chodzie. akuś nie jest w najlepszym stanie dlatego chciałbym go podratować a wymiana nie wchodzi w grę
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.