Zobacz pełną wersję : Ściąga w lewo a geometria i zbieżność OK ?!!
Witam
Tak jak w temacie, auto ściąga notorycznie w lewo? Geometria i zbieżność badana w 3 odrębnych warsztatach - wszystko idealnie. Brak luzów w zawieszeniu. Koła, opony (ciśnienie, bierznik) w jak najlepszym porządku. Zamiana kół stronami, opon na zimowe nic nie pomaga.
Byłem u mechanika - mówi, że nadpęknięte są simerbloki wahaczy tylnich (czyli chyba te duże cukierki) i powiedział, że wymiana tego może by pomogła...tylko właśnie "MOŻE" !! Cukierki 200 zika + wymiana 200 zika i może się okazać że to nie to...masakra jakaś.
Inny mechanik powiedział mi że trzeba szukać przyczyny w układzie kierowniczym...tylko niby w czym- magłownica?
Jak myślicie - simerbloki mogą wpływać na ściąganie??
pzdr
zmierz budę, chociaż miałem kiedyś podobnie, ale skończyło się na wymianie opon :)
może wymieniałeś wahacz górny? u mnie po wymianie jednej strony zaczęlo mnie ściągać, ale teraz mam do wymiany drugą stronę i może się ustawi :)
maciek070188
25-05-09, 16:28
a ja wymienilem sprezyny i amorki nie robilem geometrii laserowej i chyba nie byla zadna i mnie nie sciaga jedzie na prostej drodze bez trzymania prosciutko;]
Witam. Podlacze sie do tematu. Zmienilem w kwietniu opony zimowe na letnie. Na zimowkach auto nie sciagalo. Na letnich sciaga w lewo. Opony nowe, wywazone, cisnienie dobre. 175/65R14 civic EJ9.
wystarczy, że nierówno lub mocno zdarty bieżnik i będzie ściągać
Tylni duży "cukierek" 90 zł kosztuje zamiennik. Sprawdź ciśnienie we wszystkich kołach. Za robotę 200 zł to za dużo. Jedź do innego mechanika. Myślę ze 100 zł będzie dobrze. Sprawdź dokładnie wszystkie gumki, szczególnie przednich dolnych wahaczy tulejki i gumy mocujące tylne. Powodzenia.
Dzięki chłopaki, coś czuję że szykuje się "walka z wiatrakami" :( Najbardziej boli to, że szkoda mi wywalać kasę na coś, co niekoniecznie musi być przyczyną ściągania. Coś nie chce mi się wierzyć, że te cukierki moga mieć wpływ na ściaganie- z drugiej strony jak ich nie wymienię to nigdy nie będę wiedział...
Tylni duży "cukierek" 90 zł kosztuje zamiennik.
NOK kosztuje 50-60zł.
Mi tylek rzucalo jak mialem amorek padniety...
a orginał w ASO kosztuje 115 zł
a wymiana to jak się pytałem to od 50 zł do 80 zł (zależnie czy ciężko będzie wahacz schodził)
Dolny sworzeń wahacza wystarczy że jest styrany i już ściąga w szczególności przy hamowaniu, ja mam tak u siebie i wymiana mnie nagli. Jeżeli chodzi o cukierki tak jak wszyscy wszędzie piszą tylko ASO.
Dzięki chłopaki, coś czuję że szykuje się "walka z wiatrakami" :( Najbardziej boli to, że szkoda mi wywalać kasę na coś, co niekoniecznie musi być przyczyną ściągania. Coś nie chce mi się wierzyć, że te cukierki moga mieć wpływ na ściaganie- z drugiej strony jak ich nie wymienię to nigdy nie będę wiedział...
O Stary, ja temat znam z własnego doświadczenia i wiem co przeżywasz. Miałem to samo, auto ciągle ściągało, nawet temat tutaj zakładałem, zmieniałem koła stronami, różne ciśnienia ustawiałem, wymieniałem cześci i geometrie dwa razy ustawiałem. Sprawdzałem też hamulce czy się nie blokują itd. A problem ustąpił dopiero po wymianie opon.
Poprostu kup dwie nowe markowe opony, zamontuj, niech Ci to wyważy jakiś rozgarnięty wulkanizator ( bo jak sie przekonałem to też potrafią spi******ć) Podejrzewam, że pomoże, a jak nie to albo magiel i jakiś kąt wyprzedzenia zwrotnicy, choć mogę się z tym mylić, bo się na tym nie znam tylko mechanik mi to kiedyś zasugerował, albo też hamulce posprawdzaj czy się nie blokują.
Opon nawet nie biorę pod uwagę, bo tak samo ściąga na komplecie opon zimowych (a nawet całych kół, bo mam cały komplet z felgami). Z tym maglem to też już jeden mechanik mi mówił, że to może być to, z kolei inny mówił mi, że magiel nie będzie miał ze ściąganiem nic wspólnego...ilu mechaników tyle zdań:confused:
A może się ktoś wypowiedzieć czy w naszych Hondach ustawia się kąt wyprzedzenia zwrotnicy ? Bo mi kiedyś mechanik powiedział, ze to właśmnie to jest odpowiedzialne za ściąganie ? Jak to jest ?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzenie_sworznia_zwrotnicy
Panowie, wykonałem mały teścik dzisiaj i się okazało, że przy szybszym ruszaniu z miejsca, kierownicą szarpie w lewą stronę. Poprostu w momencie szybszego ruszania jak nie trzymam kierownicy, widać na niej lekkie szarpnięcie. Co o tym sądzicie? To by świadczyło chyba, że coś nie tak z układem kierowniczym jest chyba co?
zapoznaj się ze zjawiskiem 'torque steer'.
'torque steer'. po polsku?
moze cos podpowiem.
Autor mowi ze opony ok, kola wywazone a zbieznosc ustawiona idealnie i sciaga. Wszystko sie zgadza.
Odpowiedzia niech bedzie to pytanie: czy autor jest swiadomy wieku auta i ilosci dzwonow?????
Niestety nasze kochane civici sa w wiekszosci przypadkow zajechane, bite po kilka razy i zwichrowane.
Wystarczy uderzenie w kraweznik przy predkosci 20-30 km/h i juz nam krzywia sie wahacze(a czasem i czaly dzwon) a kolo leci do tylu-ustawiamy zbieznosc a auto dalej sciaga bo kola nie sa w tej samej linii.
druga przyczyna: moze z jednej strony trzyma troche hamulec i dlatego ciagnie, warto sprawdzic nawet na lewarku czy oba kola kreca sie swobodnie.
Misiekemeryt160
31-05-09, 15:33
po polsku?
w niektórych przedninapedówkach moment obrotowy odczuwalny na kole kierownicy podczas przyspieszania.
moze cos podpowiem.
Autor mowi ze opony ok, kola wywazone a zbieznosc ustawiona idealnie i sciaga. Wszystko sie zgadza.
Odpowiedzia niech bedzie to pytanie: czy autor jest swiadomy wieku auta i ilosci dzwonow?????
Niestety nasze kochane civici sa w wiekszosci przypadkow zajechane, bite po kilka razy i zwichrowane.
Wystarczy uderzenie w kraweznik przy predkosci 20-30 km/h i juz nam krzywia sie wahacze(a czasem i czaly dzwon) a kolo leci do tylu-ustawiamy zbieznosc a auto dalej sciaga bo kola nie sa w tej samej linii.
druga przyczyna: moze z jednej strony trzyma troche hamulec i dlatego ciagnie, warto sprawdzic nawet na lewarku czy oba kola kreca sie swobodnie.
Co do hamulcy - sprawdzone, koła kręcą się tak samo, nie ma żadnych oporów. Co do większych dzwonów - auto ich napewno nie miało, co do mniejszych - tutaj nikt pewności nie będzie miał. Faktycznie lekkie uderzenie o krawężnik i wahacze już nie koniecznie muszą być tak samo sprawne jak wcześniej.
W następnym tygodniu wymieniam duże cukierki z tyłu, tył zostanie rozebrany, złożony spowrotem i zobaczymy co z tego wyniknie.
Mi też ściąga w lewo, pojechałem na stacje diagnostyczną i okazało sie ze własnie cukierki mam wywalone. Narazie wymieniłem tylko jeden bo na tyle czasu mi starczyło ale mysle ze to to. Także próbuj, bo tak czy inaczej przy zużytych tył strasznie pływa.
Kąt też sprawdzić należy bo nawet jak jest różnica na przednich kołach o 0,1" to juz na oponie 195 może ciągnąć w jedną strone
Ja może podpowiem coś innego. Kiedyś w Civicu kolegi też ściągało auto, tyle że w prawo i o dziwo u niego ściąganie zniknęło po wymianie poduszki silnika wraz z mocowaniem (bo było skrzywione, prawdopodobnie po kolizji jakiejś). Chodzi o poduszkę która jest na środku, bodajże nad skrzynią biegów. mocowanie było tak pogięte że pewnie w jakiś sposób budę naginało. Nie wiem czy to w jakiś sposób Tobie pomoże, ale skoro już wykluczyłeś wszystkie inne możliwości... :) Powodzenia w 'walce z wiatrakami"!
w hondach czesto sciąga przez nierównomierne starcie opon (nadal, mimo iz wyważone koła)
oraz poprzez wywalone tuleje w wahaczu (szczególnie ta prz sankach)
Dzisiaj odebrałem auto z warsztatu po wymianie "dużych cukierków", rezultat.....jest lepiej aczkolwiek dalej ściąga. Czuć poprawę, niestety nie aż taką, żebym czuł się usatysfakcjonowany. Możliwe, że dolegliwość zniknie jak zrobię jeszcze geometrię tyłu, bo narazie po wymianie cukierków geometria nie była robiona, a po takich naprawach jest chyba ona jak najbardziej wskazana co nie?! Poprawcie mnie jak się mylę;)
Dzięki chłopaki, coś czuję że szykuje się "walka z wiatrakami" :( Najbardziej boli to, że szkoda mi wywalać kasę na coś, co niekoniecznie musi być przyczyną ściągania. Coś nie chce mi się wierzyć, że te cukierki moga mieć wpływ na ściaganie- z drugiej strony jak ich nie wymienię to nigdy nie będę wiedział...
Podjedz do SSG albo JHM i popros chlopakow zeby spojrzeli :) a jak dobrze wypatrza to zrob u nich :) za spojrzenie nic nie zaplacisz a jak wykryja usterke i zrobisz u nich to i tak bedzie tanio :)
Geometrię powinno się zrobić po każdym gmeraniu w zawieszeniu
Odświeżam temat zawsze się zastanawiam co może być przyczyną że mi autko delikatnie ściąga w lewo znaczy jak kierownice trzymam prosto to delikatnie skręca samochód w lewo jak kierownice skręcę delikatnie w prawo to wtedy autko jedzie prosto tak miałem od zakupu pojechałem ustawić zbieżność i trochę się poprawiło teraz z myślą że się poprawi ale i tak musiałem wymienić no i wymieniłem kompletne dwa wahacze lewy i górny przedni ze sworzniami i tulejami OEM Honda po wymianie wahaczy geometrii nie robiłem ale dalej ściąga przy ostatnim sprawdzaniu zawieszenia diagnosta powiedział że mam delikatny luz na sworzniu dolnym od strony kierowcy ale nie jest to duży luz czy to może być przyczyną tuleje sprawne końcówki drążków wymienione jak myślicie co to może być ?? tył rzekomo sprawny tak powiedział diagnosta aha zastanawiam się czy my z tyłu możemy ustawiać zbieżność bo słyszałem ze tak może to jest przyczyną że mi ściąga autko nie bite na 99%
Zbieżność przodu ustawia się względem tyłu. Jak masz tył nieustawiony to z przodu dobrze zbieżności nie zrobisz.
Zbieżność przodu ustawia się względem tyłu. Jak masz tył nieustawiony to z przodu dobrze zbieżności nie zrobisz. no na stacji diagnosta widziałem jak to robi i było niby dobrze a czym z tyłu się to ustawia reguluje wiem tylko bo tyle wyczytałem że na tych wahaczach małych przed cukierkami u góry
no to jak widziales jak diagnosta niby to robi a dalej jest zle to pewnie cos zle zrobil i dalej jest nie ustawione musisz pojechac jeszcze raz zeby tym razem ustawil i tyl i przod tyl sie ustawia na takich malych wahaczach poprzecznych ktore sa przed wahaczem wzdluznym i tam sie luzuje srube i mozna to regulowac przesuwac i wtedy bedzie dobrze
inną rzeczą jest, że ostatnio byłem na dwóch różnych stacjach i na każdej były inne wartości, więc zależy też jak ogarnięty jest ten sprawdzacz.
Dzięki chłopaki, coś czuję że szykuje się "walka z wiatrakami" :( Najbardziej boli to, że szkoda mi wywalać kasę na coś, co niekoniecznie musi być przyczyną ściągania. Coś nie chce mi się wierzyć, że te cukierki moga mieć wpływ na ściaganie- z drugiej strony jak ich nie wymienię to nigdy nie będę wiedział...
Polecałbym jeszcze sprawdzenie sanek (dolna podpora silnika) u mnie są uderzone i samochód lekko ściąga mimo że opony i zbieżność OK. Same sanki dużo nie kosztują ale jest kupa roboty żeby je wymienić.
Odkopuję temat. Mam podobny problem. Na dniach wymieniałem caaałe kompletne zawieszenie z przodu czyli wszystkie tulejki, sworznie koncówki itd. Zbieżności nie ustawiałem.. Wczoraj zmieniłem opony i zauważyłem że autko troche 'pływa'. Trzymając gaz w jednakowej pozycji, auto jedzie prosto, jak wciskam gaz sciaga w lewo. Odpuszczam to odbija w prawo.. Strasznie mnie to irytuje. Na poprzednich oponach tego problemu nie było. Co o tym sądzicie? Czy to problem zbieżności?
PIMPEK_EJ2
15-08-12, 23:06
Mogą być opony nie równo zjechane/ścięte od wewnątrz. Tak btw w Hondach zawsze się czuje... Było gdzieś na początku więc sprawdź
Zielony11499
17-08-12, 00:30
befree, a dobrze wszystko poskręcałeś/mechanik poskręcał ?:D
Tloczki w zaciskach i prowadnice nie zapieczone?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.