PDA

Zobacz pełną wersję : zimny odpala lepiej :/



arsh
24-05-09, 13:15
j.w.

jak rano odpalam to pali za pierwszym a jak np jade do sklepu i wracam za chwilę to już tak łatwo nie idzie.. i czasem nie pali.. co jest grane?

MikeFoto
24-05-09, 13:45
Przede wszystkim:
- jaki model civica?
- masz instalacje gazowa?
- kiedy regulowane zawory?
- rozumiem, ze gdy silnik jest rozgrzany dluzej trzeba krecic by zapalil?
- czy w czasie zapalania po rozgrzaniu slychac jakies niepokojace dzwieki jak; terkotanie, strzelanie w tlumik lub kolektor?
- czy nie zauwazasz ubywania plynu chlodniczego lub oleju? Bialy nalot pod korkiem wlewu oleju?

arsh
24-05-09, 14:01
a) 5D
b) mam instalację gazową
c) nie mam pojęcia niedawno ją kupiłem :P
d) no dokładnie dłużej.. na zimny odpalam na samym sprzęgle a potem zeby odpalił musze dodac gazu
e) nie no chyba żadnych takich dźwięków nie wydaje
f) nie patrzyłem.. zobaczę

MikeFoto
24-05-09, 14:21
a) 5D
b) mam instalację gazową
c) nie mam pojęcia niedawno ją kupiłem :P
d) no dokładnie dłużej.. na zimny odpalam na samym sprzęgle a potem zeby odpalił musze dodac gazu
e) nie no chyba żadnych takich dźwięków nie wydaje
f) nie patrzyłem.. zobaczę

Tak wlasnie przypuszczalem, ze masz instalacje gazowa. Zatem:
1. Kiedy byl wymieniany/ sprawdzany filtr powietrza,
2. Kiedy byl wymieniany filtr gazu?
3. Jakiej generacji to instalka? Kiedy byla regulowana?
4. Odpalasz na gazie? czy na benzynie?

Z moich poprzednich doswiadczen w gazie w aucie (tak sie zrazilem ze wiecej bym juz niezamontowal), problem z odpalaniem byl zwiazany z nieprawidlowo dzialajaca instalaja gazowa. Wydaje mi się, ze odpalajac auto jak jest zimne, odpalasz na beznynie a później po rozgrzaniu na gazie, wszystko zalezy od intalki wiec moge sie mylic.

Generalnie jesli malo wiesz co i kiedy bylo robione, to jesli chcesz pojezdzic hanką sprawdz/wymien w pierwszej kolejnosci:
- wymien filtr gazu i niech ci wyreguluja zgodnie z analizatorem (koszt ok 35-40zl)
- wyreguluj zawory (góra 50zl)
- wymien filtr powietrza (ew. sprawdz jaki jest) koszt ok 30-50zl
- sprawdz stan świec, kabli WN
- wymien olej silnikowy, sprawdz ew wycieki, ubytki (jak pisalem wyzej)
- sprawdz stan paska rozrzadu - jesli jest kiepski wymien

pierwsze 3 punkty musowo zrób a moim zdaniem na 90% problem się rozwiąże.

arsh
24-05-09, 14:44
filtr powietrza wymieniany w sierpniu ztego co widze tutaj w papierach..

odpalam na benzynie.. a zaraz sie sam przełącza na gaz..

na rozgrzanym tak samo.. swieci się lampka od benzyny.. ale nie pali czasem..

olej 10W40 MOBIL też z sierpnia..

pasek wydaje się w miarę ok..

MesserW
24-05-09, 23:08
a obroty jałowy masz czasami niskie jak się rozgrzeje? wyreguluj zawory, to naprawdę dużo daje.

arsh
25-05-09, 07:27
no właśnie w tym problem, że obrotomierz mi się zrąbał...

czyli bez wizyty u gazownika się nie obędzie ?

MikeFoto
25-05-09, 08:36
no właśnie w tym problem, że obrotomierz mi się zrąbał...

Nie chodzi az o tak dokladne wartosci, na sluch sprawdz czy auto po rozgrzaniu chodzi rowno, obroty nie faluja, czy silnik sie nie dlawi tak jakby mial zaraz zgasnac?

Jak odpalasz auto naciskasz pedał gazu?


czyli bez wizyty u gazownika się nie obędzie ?
Zrob tak, przelacz sie na benzyne, pojezdzij troche (ciagle na benzynie) az sie rozgrzeje i sprawdz czy beda problemy z odpaleniem auta (wszystko na beznynie).

arsh
25-05-09, 09:39
no czasem mam takie wrażenie jakby miał zgasnąć..

przy odpalaniu jak już właśnie widzę, że się dławi to dodaję gazu..

jak na benzynie jeżdżę to raczej nie ma problemu z odpalaniem bo wczoraj brakło gazu i jeździłem na benzynie.. a powiedzcie mi czemu tak szarpie na benzynie ?

MikeFoto
25-05-09, 09:53
no czasem mam takie wrażenie jakby miał zgasnąć..

przy odpalaniu jak już właśnie widzę, że się dławi to dodaję gazu..

jak na benzynie jeżdżę to raczej nie ma problemu z odpalaniem bo wczoraj brakło gazu i jeździłem na benzynie.. a powiedzcie mi czemu tak szarpie na benzynie ?

Masz odpowiedz, regulacja sie kłania: zawory, regulacja gazu, regulacja obrotów jałowych.

Zobacz poprzez samodiagnostyke czy niema jakichś błędów

http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_ecu.html

Tu masz temat o problemach po rozgrzaniu - rozwiazanie problemu -> regulacja zworów.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=42077&highlight=reset

Jaki masz silnik (np. D14A8)???

arsh
25-05-09, 10:37
a ile taka usługa może kosztować? wspominałem już w innym temacie, że żre mi też za dużo (ponad 10 l gazu na 100 km)..

MikeFoto
25-05-09, 11:39
a ile taka usługa może kosztować? wspominałem już w innym temacie, że żre mi też za dużo (ponad 10 l gazu na 100 km)..

A to Kolega ma jakies problemy z czytaniem? W 4-tym poście jest napisane ile co kosztuje.:confused:

Jesli duzo pali - regulacja, regulacja i jeszcze raz REGULACJA!

arsh
25-05-09, 12:14
ok sorki umknęło mojej uwadze :)

dzięki za pomoc.. więc chyba się wybiorę do jakiegos gazownika :P

akowa
25-05-09, 22:27
proponuje jeszcze sprawdzic stan styków rozdzielacza zapłonu.. jezeli tam nikt nie zaglądał to napewno jest tam gruba warstwa utlenionego aluminium, która skutecznie obniża jakość iskry.. możliwe że konieczna tez bedzie korekta szczeliny miedzy palcem rozdzielacza a stykami.. a na koniec reset kompa

dexster
26-05-09, 09:53
przekaźnik pompy tyka wtedy czy nie ?? jak nie odpala ja to miałem naprawa przekaźnika ( zimne luty były )

arsh
26-05-09, 11:30
ale o czym wy piszecie, ze cos tyka? bo mi coś tyka jak wyłącze silnik :P

MikeFoto
26-05-09, 11:40
ale o czym wy piszecie, ze cos tyka? bo mi coś tyka jak wyłącze silnik :P

Moze zacznijmy od tego, jak zapalasz samochód. Proces zapalania powinien wygladac mniej wiecej tak (tak robię ja):
- wkladam kluczyk i przekrecam w pozycje ON (czyli swieca sie kontrolki)
- czekam az zgasnie kontrolka immobilajzera - ta zielona z kluczykiem - ok 3sek
- na chwile przed zgasnieciem owej kontrolki slychac tyk z okolic schowka pasazera (przekaznik)
- wtedy zapalasz auto.

Robisz tak? Czy moze nie czekasz az zgasnie Immo?

arsh
26-05-09, 15:50
czekam aż coś tyknie po tym jak się zapalą kontrolki, ale szczerze to nie zwróciłęm uwagi, że coś tam gaśnie:P

arsh
06-06-09, 14:19
teraz to już bez dodawania gazu praktycznie w ogóle nie chce zapalić.. jeszcze nic nie robiłem.. nie byłem u gazownika.

we wcześniejszym poście było pisane o falowaniu obrotów po odpaleniu i teraz takie coś własnie zauważam.. niby załapie.. dostanie obrotów i sie dławi i gaśnie..

czyli na bank coś z instalacją ?

pojeżdzę na benzynie jeszcze i sprawdzę znowu :)

janisz
06-06-09, 16:49
Wszysko jest ok. Nic nie reguluj. Poprostu jak gasisz samochód masz w dlocie jeszcze gaz i jak odpalasz na benie to sie zalewa. Zobacz co bedzie jak zgasisz samochód na benzynie(ale przed gaszeniem niech chodzi z 10s chciaż żeby nic gazu już nie było w silniku). Odpali potem od razu bez dotykania pedału gazu.

dexster
06-06-09, 22:36
tu masz

http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/topic,19932.0.html

kup sobie to

http://www.allegro.pl/item638698099_przekaznik_pompy_paliwa_honda_accord _rover_600.html

lub to

http://www.allegro.pl/item651775849_przekaznik_pompy_paliwa_honda_accord _2_2_vtec.html

albo twój zanieś do elektronika żeby ci go przylutował
(masz tak zwane zimne luty )

ja tak miałam kupiłem sobie przekaźnik stary przylutowałem i wyczyściłem ( strasznie prosty układ elektryczny ) i działa jak marzenie.

tom7820
07-06-09, 17:33
witam czytalem tu o problemie wolnych obrotow w moim silniku d15z6 czasem tez gdy jest nagrzany to dluzej musze krecic rozrusznikiem ale glownie chodzi o problem z wolnymi obrotami jak jest rozgrzany silnik to spadaja do 500 gdy wlacze klime to jak zalacza sie sprezarka to podskakuja na chwile silnik jeszcze nigdy nie zgasl mialem jakis czas temu regulowane zawory tylko nie wiem czy mi to dobrze zrobili czy moze byc inna przyczyna tych niskich obrotow dodam ze auto pali w normie a jak jade z jakakolwiek predkoscia i wyrzuce na luz to obroty utrzymuja sie okolo 1000 a po zatrzymaniu spadaja do 500 gdy wymienilem swiece na nowe i po przejechaniu kolo 1000 km. je sprawdzalem to byly okopcone prosze o jakies sugestie na ten temat