Zobacz pełną wersję : zimny odpala lepiej :/
j.w.
jak rano odpalam to pali za pierwszym a jak np jade do sklepu i wracam za chwilę to już tak łatwo nie idzie.. i czasem nie pali.. co jest grane?
Przede wszystkim:
- jaki model civica?
- masz instalacje gazowa?
- kiedy regulowane zawory?
- rozumiem, ze gdy silnik jest rozgrzany dluzej trzeba krecic by zapalil?
- czy w czasie zapalania po rozgrzaniu slychac jakies niepokojace dzwieki jak; terkotanie, strzelanie w tlumik lub kolektor?
- czy nie zauwazasz ubywania plynu chlodniczego lub oleju? Bialy nalot pod korkiem wlewu oleju?
a) 5D
b) mam instalację gazową
c) nie mam pojęcia niedawno ją kupiłem :P
d) no dokładnie dłużej.. na zimny odpalam na samym sprzęgle a potem zeby odpalił musze dodac gazu
e) nie no chyba żadnych takich dźwięków nie wydaje
f) nie patrzyłem.. zobaczę
a) 5D
b) mam instalację gazową
c) nie mam pojęcia niedawno ją kupiłem :P
d) no dokładnie dłużej.. na zimny odpalam na samym sprzęgle a potem zeby odpalił musze dodac gazu
e) nie no chyba żadnych takich dźwięków nie wydaje
f) nie patrzyłem.. zobaczę
Tak wlasnie przypuszczalem, ze masz instalacje gazowa. Zatem:
1. Kiedy byl wymieniany/ sprawdzany filtr powietrza,
2. Kiedy byl wymieniany filtr gazu?
3. Jakiej generacji to instalka? Kiedy byla regulowana?
4. Odpalasz na gazie? czy na benzynie?
Z moich poprzednich doswiadczen w gazie w aucie (tak sie zrazilem ze wiecej bym juz niezamontowal), problem z odpalaniem byl zwiazany z nieprawidlowo dzialajaca instalaja gazowa. Wydaje mi się, ze odpalajac auto jak jest zimne, odpalasz na beznynie a później po rozgrzaniu na gazie, wszystko zalezy od intalki wiec moge sie mylic.
Generalnie jesli malo wiesz co i kiedy bylo robione, to jesli chcesz pojezdzic hanką sprawdz/wymien w pierwszej kolejnosci:
- wymien filtr gazu i niech ci wyreguluja zgodnie z analizatorem (koszt ok 35-40zl)
- wyreguluj zawory (góra 50zl)
- wymien filtr powietrza (ew. sprawdz jaki jest) koszt ok 30-50zl
- sprawdz stan świec, kabli WN
- wymien olej silnikowy, sprawdz ew wycieki, ubytki (jak pisalem wyzej)
- sprawdz stan paska rozrzadu - jesli jest kiepski wymien
pierwsze 3 punkty musowo zrób a moim zdaniem na 90% problem się rozwiąże.
filtr powietrza wymieniany w sierpniu ztego co widze tutaj w papierach..
odpalam na benzynie.. a zaraz sie sam przełącza na gaz..
na rozgrzanym tak samo.. swieci się lampka od benzyny.. ale nie pali czasem..
olej 10W40 MOBIL też z sierpnia..
pasek wydaje się w miarę ok..
a obroty jałowy masz czasami niskie jak się rozgrzeje? wyreguluj zawory, to naprawdę dużo daje.
no właśnie w tym problem, że obrotomierz mi się zrąbał...
czyli bez wizyty u gazownika się nie obędzie ?
no właśnie w tym problem, że obrotomierz mi się zrąbał...
Nie chodzi az o tak dokladne wartosci, na sluch sprawdz czy auto po rozgrzaniu chodzi rowno, obroty nie faluja, czy silnik sie nie dlawi tak jakby mial zaraz zgasnac?
Jak odpalasz auto naciskasz pedał gazu?
czyli bez wizyty u gazownika się nie obędzie ?
Zrob tak, przelacz sie na benzyne, pojezdzij troche (ciagle na benzynie) az sie rozgrzeje i sprawdz czy beda problemy z odpaleniem auta (wszystko na beznynie).
no czasem mam takie wrażenie jakby miał zgasnąć..
przy odpalaniu jak już właśnie widzę, że się dławi to dodaję gazu..
jak na benzynie jeżdżę to raczej nie ma problemu z odpalaniem bo wczoraj brakło gazu i jeździłem na benzynie.. a powiedzcie mi czemu tak szarpie na benzynie ?
no czasem mam takie wrażenie jakby miał zgasnąć..
przy odpalaniu jak już właśnie widzę, że się dławi to dodaję gazu..
jak na benzynie jeżdżę to raczej nie ma problemu z odpalaniem bo wczoraj brakło gazu i jeździłem na benzynie.. a powiedzcie mi czemu tak szarpie na benzynie ?
Masz odpowiedz, regulacja sie kłania: zawory, regulacja gazu, regulacja obrotów jałowych.
Zobacz poprzez samodiagnostyke czy niema jakichś błędów
http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_ecu.html
Tu masz temat o problemach po rozgrzaniu - rozwiazanie problemu -> regulacja zworów.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=42077&highlight=reset
Jaki masz silnik (np. D14A8)???
a ile taka usługa może kosztować? wspominałem już w innym temacie, że żre mi też za dużo (ponad 10 l gazu na 100 km)..
a ile taka usługa może kosztować? wspominałem już w innym temacie, że żre mi też za dużo (ponad 10 l gazu na 100 km)..
A to Kolega ma jakies problemy z czytaniem? W 4-tym poście jest napisane ile co kosztuje.:confused:
Jesli duzo pali - regulacja, regulacja i jeszcze raz REGULACJA!
ok sorki umknęło mojej uwadze :)
dzięki za pomoc.. więc chyba się wybiorę do jakiegos gazownika :P
proponuje jeszcze sprawdzic stan styków rozdzielacza zapłonu.. jezeli tam nikt nie zaglądał to napewno jest tam gruba warstwa utlenionego aluminium, która skutecznie obniża jakość iskry.. możliwe że konieczna tez bedzie korekta szczeliny miedzy palcem rozdzielacza a stykami.. a na koniec reset kompa
przekaźnik pompy tyka wtedy czy nie ?? jak nie odpala ja to miałem naprawa przekaźnika ( zimne luty były )
ale o czym wy piszecie, ze cos tyka? bo mi coś tyka jak wyłącze silnik :P
ale o czym wy piszecie, ze cos tyka? bo mi coś tyka jak wyłącze silnik :P
Moze zacznijmy od tego, jak zapalasz samochód. Proces zapalania powinien wygladac mniej wiecej tak (tak robię ja):
- wkladam kluczyk i przekrecam w pozycje ON (czyli swieca sie kontrolki)
- czekam az zgasnie kontrolka immobilajzera - ta zielona z kluczykiem - ok 3sek
- na chwile przed zgasnieciem owej kontrolki slychac tyk z okolic schowka pasazera (przekaznik)
- wtedy zapalasz auto.
Robisz tak? Czy moze nie czekasz az zgasnie Immo?
czekam aż coś tyknie po tym jak się zapalą kontrolki, ale szczerze to nie zwróciłęm uwagi, że coś tam gaśnie:P
teraz to już bez dodawania gazu praktycznie w ogóle nie chce zapalić.. jeszcze nic nie robiłem.. nie byłem u gazownika.
we wcześniejszym poście było pisane o falowaniu obrotów po odpaleniu i teraz takie coś własnie zauważam.. niby załapie.. dostanie obrotów i sie dławi i gaśnie..
czyli na bank coś z instalacją ?
pojeżdzę na benzynie jeszcze i sprawdzę znowu :)
Wszysko jest ok. Nic nie reguluj. Poprostu jak gasisz samochód masz w dlocie jeszcze gaz i jak odpalasz na benie to sie zalewa. Zobacz co bedzie jak zgasisz samochód na benzynie(ale przed gaszeniem niech chodzi z 10s chciaż żeby nic gazu już nie było w silniku). Odpali potem od razu bez dotykania pedału gazu.
tu masz
http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/topic,19932.0.html
kup sobie to
http://www.allegro.pl/item638698099_przekaznik_pompy_paliwa_honda_accord _rover_600.html
lub to
http://www.allegro.pl/item651775849_przekaznik_pompy_paliwa_honda_accord _2_2_vtec.html
albo twój zanieś do elektronika żeby ci go przylutował
(masz tak zwane zimne luty )
ja tak miałam kupiłem sobie przekaźnik stary przylutowałem i wyczyściłem ( strasznie prosty układ elektryczny ) i działa jak marzenie.
witam czytalem tu o problemie wolnych obrotow w moim silniku d15z6 czasem tez gdy jest nagrzany to dluzej musze krecic rozrusznikiem ale glownie chodzi o problem z wolnymi obrotami jak jest rozgrzany silnik to spadaja do 500 gdy wlacze klime to jak zalacza sie sprezarka to podskakuja na chwile silnik jeszcze nigdy nie zgasl mialem jakis czas temu regulowane zawory tylko nie wiem czy mi to dobrze zrobili czy moze byc inna przyczyna tych niskich obrotow dodam ze auto pali w normie a jak jade z jakakolwiek predkoscia i wyrzuce na luz to obroty utrzymuja sie okolo 1000 a po zatrzymaniu spadaja do 500 gdy wymienilem swiece na nowe i po przejechaniu kolo 1000 km. je sprawdzalem to byly okopcone prosze o jakies sugestie na ten temat
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.