Zobacz pełną wersję : Nie działają światła przeciwmgielne, dlaczego??
Kupiłem auto gdzie nie było świateł przeciwmgielnych, ale są w aucie oryginalne kable i przełącznik, kupiłem lampy podłączyłem, i nie działają gdy klikam ten przełącznik to odbija ( powraca do pierwotnego stanu a powinien zostać wyschnięty ) dlaczego? Lampy działają pod samych akumulatorem. Czekam na jakąś pomoc...
Mówisz o przodzie? hmm, włącznik nie powinien zostać, zobacz na przykładzie tylnych, na tyle samo się wysuwa, tyle że dioda w przycisku się zapala. Sprawdź napięcia na przycisku.
tylne chodzą dobrze a przednie ( ten przycisk odbija ) a na tylnym świetle zostaje i się świeci. Ok sprawdzę napęcie
musisz rozebrac przycisk i tam wszystko ci sie ukarze po prostu cos sie stało z blokada przycisku
Trochę zaktualizowałem ale to samo miałem wczoraj w innym wątku.
http://img31.imageshack.us/img31/6379/schemat.th.jpg (http://img31.imageshack.us/i/schemat.jpg/)
Według schematu sprawdziłem tak.
Voltomierz podłączony do A i D daje mi 0,25V przed włączeniem mijania i ponad 5 po włączeniu
Pomiędzy D i E tak samo.
Pomiędzy A i E nie ma różnicy napięć.
http://img291.imageshack.us/img291/1526/dobre.th.jpg (http://img291.imageshack.us/i/dobre.jpg/)
Schemat 1
http://img31.imageshack.us/img31/9098/schematz.th.jpg (http://img31.imageshack.us/my.php?image=schematz.jpg)
Schemat 2
http://img145.imageshack.us/img145/1981/schemat2.th.jpg (http://img145.imageshack.us/my.php?image=schemat2.jpg)
Gdzie szukać Rear Fog Light Relay?
Znalazłem Rear Fog Light Relay po rozkręcaniu całego przodu. Było całkiem z boku.
Dołączam jeszcze jeden schemacik
http://img341.imageshack.us/img341/977/schemat3.th.jpg (http://img341.imageshack.us/my.php?image=schemat3.jpg)
Z niego wynika, że F i G powinno być zawsze zetknięte. To zrobiłem ze spinaczy druty i połączyłem F i G, A z E i do D wpiąłem kolejny, którym mogłem połączyć z drucikiem łączącym A z E i powiem jedno. Dupa, nic nie świeci. Jak biegną kable? Na bezpieczniku numer 20 mam napięcie.
i może ktoś wytłumaczyć jak przeprowadzić ten test:
http://img199.imageshack.us/img199/9902/schemat4.th.jpg (http://img199.imageshack.us/my.php?image=schemat4.jpg)
I znalazłem kolejny, wcześniejszy schemat:
http://img43.imageshack.us/img43/6562/schemat5.th.jpg (http://img43.imageshack.us/my.php?image=schemat5.jpg)
Patrząc na niego i moje zabawy z Voltoimerzem, Relay jest ok, bo mam napięcie na bezpieczniku nr.20. Bezpiecznik 20 jest ok, bo mam napięcia na stykach do przełącznika. Może ktoś z was potwierdzić, że ma na tych samych stykach różnice napięć?
A tak poza tym, jest ktoś z Wawy z modelem 5D? Byśmy przełożyli przyciski dla testu? :-)
Ogólnie kable są takie:
A - czarny
D - czerwono-niebioeskie
E - czerwony - biały
F - czerwono-czarny
G - czarny
Przy gnieździe dla przeciwmgielnego jest czerwono-żółty i czarny. Czarny to masa, więc zerowy? Ten czerwno-żółty idzie po przejściówce i przechodzi w czerwono-biały. Zastanawiam się czy to ten sam czerwono-biały co jest w przełączniku czyli ten wtyk oznaczony jako E?
Mierzymy troszkę inaczej... Masz już miernik, więc możemy poszaleć. Znajdź masę, czarny kabelek do masy a przywieramy tylko czerwony. Przy wyłączonych światłach powinno być napięcie na F, A i chyba D. Jeśli napięcie jest chociaż jednym z nich włączamy włącznik i mierzymy na pinie E... Albo nie, wiesz co, z masą zrób jak mówiłem i czerwony kabelek przywieraj do każdego pinu i napisz na którym jest napięcie przy wyłączonych i przy włączonych. Krok 2, znajdź +12V, najlepiej pod kierownicą i tak samo szukaj masy w przycisku. Napisz co i jak to zrobimy ;)
Może to troche montonne i nudne, ale to b. dobry sposób na samoidentyfikacje uszkodzenia i przy okazji można się troche dowiedzieć m.in na temat działania przycisku.
pzdr,
Zamontowałem halogeny, a to co się nakląłem to moje. Generalnie jeszcze nie działają, a to dlatego, że nie mam do nich niezbędnego przekaźnika. Mam jednak kilka pytań i proszę Was o pomoc.
Znalazłem w okolicach lewej przedniej lampy wtyczkę (do której dochodzi jeden przewód), przyklejoną niebieską taśką do innej wiązki. Patrząc na poniższy rysunek wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że to właśnie do niej należy podłączyć wiązkę od halogenów - i tak właśnie zrobiłem, obie wtyczki pasowały do siebie.
http://images49.fotosik.pl/152/88908b135feaf44d.jpg
Pytanie, gdzie jest drugi koniec tej wtyczki przyklejonej niebieską taśmą?
Szukałem w miejscu, gdzie powinien być przekaźnik (patrz poniższy rysunek) ale nic nie znalazłem.
http://images41.fotosik.pl/148/4d57537b7c1439fa.jpg
Jak już będę miał brakujący przekaźnik wraz z wiązką to co dalej? Czy tą wiązkę muszę podłączyć do przycisku czy może zostać ta kostka co jest? Z poniższego rysunku rozumiem tylko, że muszę się wpiąć w gniazdo 5 pod bezpiecznikami.
http://images37.fotosik.pl/148/b31758c08a71fbbc.jpg
Kolejne pytanie to gdzie szukać elementu zaznaczonego kółkiem na poniższym rysunku?
http://images41.fotosik.pl/148/0eace42528a1f31a.jpg
Proszę o pomoc i wyrozumiałość, gdyż są to moje pierwsze kroki z elektryką w aucie i słabo u mnie z czeskim ;)
raq22100 - trochę nie rozumiem :) Bo ja zupełnie odłączam ten przełącznik, by mieć dostęp do tej kostki. Nie chce nic z kostki wyjmować, bo nie mam do tego narzędzia, a jeszcze popsuje hehe.
A może wiesz z jakiej innej Hondy przełącznik będzie pasował. Jutro jadę do chłopaków co mają Hondy to może coś zdziałamy. A jak samą tę żaróweczkę sprawdzić?
A masz może pomysł gdzie dorwać te małe żaróweczki/diody. Zauważyłem, że na przykład w przełączniku do tylnej szyby mam tylko jedną, zamiast dwóch. Niby ją przełożyłem do przycisku, ale kto wie czy ona dobra. Choć mimo wszystko ogrzewanie działa.
Ja idę sobie pomierzę napięcia. Nie wiem po co, ale zawsze coś ;-)
Patrząc na to
A - czarny
D - czerwono-niebioeskie
E - czerwony - biały
F - czerwono-czarny
G - czarny
i na schematy to mnie rysuje się to tak. D jest źródłem prądu. A to jest uziemienie dla przełącznika. No i do E powinien płynąć prąd?
I to by się zgadzało, bo pomiędzy A-D jest napięcie 2,7 przy włączonych światłach i 0,27 przy wyłączonych, między A i E nie ma, to znaczy, że oba są mniej więcej równe i to tłumaczy czemu między D-E jest takie samo jak A-D.
Tylko mnie to zastanawia czy właśnie do E ma wpływać prąd. Z tego wynika, że połączenie D-E przewodem powinno zapalić lampę?
Dziwi mnie trochę ten schemat:
http://img43.imageshack.us/img43/6562/schemat5.jpg
Według niego A to uziemienie G402, na schemacie jest Red/white (wtyczka D), która u mniej jest Red/Blue, zaś E to Red/Yellow u mnie jednak red/white. Ale ja już sam nie wiem, jestem trochę zmieszany.
I jeszcze zauważyłem jedno. Czy między A i D powinno być napięcie jeżeli przełącznik przy kierownicy od świateł jest w pozycji OFF?
heh, wiesz co, teraz to ja już się sam pogubiłem, jutro pomierzę u siebie i dam Ci znać.
pzdr,
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.