Zobacz pełną wersję : itb do b16
ponieważ nic ciekawego nie znalazłem a w sumie to nic nie znalazłem na tym forum, to chciałem zasięgnąć informacji od ludzi mądrzejszych ode mnie. jakie są plusy a jakie minusy montowania itb gdyż taki pomysł pojawił się w przypadku mojego furkota. z tego co się dowiedziałem ma to dość duży wpływ na reakcje samochodu na dodanie gazu, pytanie tylko czy nie jest zbyt uciążliwy dla uszu i czy nie obniża praktyczności samochodu w jeździe na codzień poprzez na przykład drastyczne zwiększenie spalania.
generalnie przy itb konieczne jest strojenie ECU. wystepuje wieksze spalanie, zalezne oczywiscie od sposobu jazdy, daje ladne przyrosty, kultura pracy silnika nienaganna, przy odpowiednio wykonanym ukladzie dolotowym mozna smialo jezdzic w deszczu itp. W razie czego zapraszamy, istnieje mozliwosc zaprezentowania itb oraz udzielenia badziej wyczerpujacych odpowiedzi. pozdro
itb do jazdy na codzień? rozumiem że z zabudową dolotu. Mała kultura pracy na niskich obrotach, zalewanie benzyną. Jak ITB to bez zabudowy, do dragu, na codzień do dupy.
generalnie strojenie i tak bedzie tylko ze nie ma kolektora ssacego markowego i pojawil sie pomysl owego itb. co do wzrostu spalania to zdaje sobie sprawe, ale wiekszosc modyfikacji ciagnie za soba jesgo wzrost. itb bylo by do jazdy rozrywkowej, na wszelki wypadek w garazu bedzie lezec seryjny dolot z kolektorem. na jakim poziomie sa te przyrosty?
z kultura pracy widze ze 2 odrebne opinie.
przecietna b seria ma przepustnice 62mm, przy pospolitym itb sumarycznie wychodzi w zaokragleniu 170mm, czyli jakby nie bylo prawie trzykrotnie wiecej od serii. przy itb duzo zalezy od stroiciela, ciezko powidziec jakie da przyrosty bo jest to zalezne od setupu silnika ale wyniki sa duzo lepsze od markowych kolektorow. bieg jalowy do ogarniecia, moze nie jest malinowo jak seria ale jest dobrze.
Hm... Jaka mała kultura na niskich obrotach? Od dołu u mnie na ITB ciągnęło lepiej niż na serii kolektorze/przepustnicy b16. Jest patent na odpalanie na zimnym i na wolne obroty tylko wymaga troche pomysłu i więcej pracy :) Spalanie przy dobrze napisanej mapie też nie jest jakoś strasznie dużo większe. 2-3 litry max mi paliwo więcej przy normalnej jeździe. Podstawa to dobrze wyliczona długość od zaworu do końca trąbki i odpowiednia do planowanej mocy średnica motylka w przepustnicy.
Podstawa to dobrze wyliczona długość od zaworu do końca trąbki i odpowiednia do planowanej mocy średnica motylka w przepustnicy.
Tzn mozesz cos wiecej podpowiedziec , tak samo jak ztym odpalaniem na zimnym.
Misiekemeryt160
25-05-09, 10:47
prezepraszam a co to jest ITB?
prezepraszam a co to jest ITB?
ITB = instytut techniki budowlanej :D
Badz w autach = individual throttle bodies
czyli krotko mowiac, przepustnica na kazdy cylinder. Nie jedna na cztery np. Tylko po jednej na jeden cylinder
Misiekemeryt160
25-05-09, 10:59
czyli jak w motorach:) Dzięki za odpwoiedź. 81saren
K20 ma jedna przepustnice. Tak samo zreszta jak kazdy seryjny samochodowy silnik Hondy.
K20 ma jedna przepustnice. Tak samo zreszta jak kazdy seryjny samochodowy silnik Hondy.
nikt nie pisal ze jest inaczej ;)
generalnie moje podstawowe obawy zostaly rozwiane i raczej plan bedzie realizowany :)
Pisal, tylko ze juz zedytowal :)
Misiekemeryt160
25-05-09, 13:10
poprawiłem to co było źle. Ale zgadza sie napsiałem że K20 tak ma.
Tzn mozesz cos wiecej podpowiedziec , tak samo jak ztym odpalaniem na zimnym.
Proste. W zależności od długości kanału dolotowego przemieszcza się moment obrotowy względem obrotów. Czytaj jak zrobisz krótszą odległość od zaworu do końca trąbki to bedziesz miał lepszą górę kosztem dołu. Wydłużając kanał będzie odwrotnie :)
Co do odpalania na zimnym to potrzebny jest zawór w stylu hondowskiego FITV który da dodatkowego powietrze do puszki zbiorczej podłączonej do każdej z przepustnic. Po ogrzaniu się płynu chłodzącego termostat w nim umieszczony zamknie "lewe" powietrze które zwiększy obroty przy odpalaniu na zimnym silniku.
zawór w stylu hondowskiego FITV który da dodatkowego powietrze do puszki zbiorczej podłączonej do każdej z przepustnic.
Pieknie wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo.. A mozesz mi podpowiesziec jakigo uzywales u siebie , zaworka,
Mam rozumies ze ori Hondy odpoda, czy moze kombinowac z tym wlasnie zaworkiem i stworzyc mu jakas puche.
Np . ze starego kolektora ssacego z miejscem na wezyki do ITB.:confused:
Bedzie to jakos dzialac czy tylko fantazjuje zabardzo.:cool:
Po poprzednich moich trąbkach nie miałem takowego urządzenia przez co wolne obroty na zimnym były koło 400-600rpm i gasł przy dojeżdzaniu do świateł czasami. Można użyć jak najbardziej seryjnego FITV z jakiejkolwiek Hondy po dorobieniu krócców i podłączeniu go do obiegu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.