Zobacz pełną wersję : Centralny zamek / akumulator w bagazniku
1. Skad najlatwiej i najlogiczniej jest wziac prad do podlaczenia centralnego zamka? Na pewno moge wziac z obwodu radia, ale moze jest jakis lepszy sposob? Skrzyneczke od centralnego zapewne umieszcze gdzies w okolicach bezpiecznikow (pod kierownica).
2. Jakich przewodow (chodzi mi o przekroj oraz dlugosc) uzyc przenoszac akumulator do bagaznika?
ad.2 Do Aku lepiej kup grube kable, takie jak do audio, miedziane beztlenowe, takie grube jak seryjne, albo nawet ciut grubsze.
Oczywiście ciągniesz jeden kabel do komory silnika (+), mase przykręcasz w bagażniku- a długość? By starczył :lol: Ja bym kupił ok. 5m
Na skrzynce bezpieczników powinny być wolne konektory (typ męski) dwa albo trzy. Na jednym z nich jest +12V BAT (stąd weź plus), na drugim +12V ACC.
Do przeniesienia akumulatora kable audio trochę się nie nadają - mają przekrój ten sam, ale składają się dużo cieńszych pojedynczych nitek, a prądy płynące są dużo większe niż w audio. Dlatego lepiej poszukać przewodów z grubszym splotem bo będzie to korzystniejsze. Takie moje zdanie.
I pamiętaj o wentylacji akumulatora w bagażniku.
Czyli wystarczy, ze minus przyczepie byle gdzie do blachy w bagazniku?
TAK, zazwyczaj robi sie tez tak domowymi.. sposobami na podlaczenie "minusa" do wzmacniacza..
Kumpel przenosil ostatnio aku do bagaznika i uzyl kabla 8mm.
Nie wiem czy czas pozwoli w ten weekend (szkola :(), ale w kazdym razie na dniach bede sie tym teraz zajmowal, wlacznie z wybebeszaniem tylu. Postaram sie zrobic fotorelacje.
EDIT: Znalazlem to: http://www.fourthgenhatch.com/battery.html. Co ten ziomek tam pozakladal? Jakies bezpieczniki czy co? W ogole nie rozkminiam tego, tzn. po co to wszystko. Przeciez caly uklad elektryczny pozostaje niezmieniony jak sie przenosi aku do tylu.
hmmm, koles chyba zmienial wszystkie kable od wiekszych urzadzen, typu rizrusznik, alternator, przewody masowe itd, a ten bezpiecznik to od instalacji audio i instalacja od niej tez.
WARNING: You must use a SEALED BATTERY. Normal batterys produce toxic fumes that could kill you, but since they are in the engine it's no problem. But once it's in your car then there is a problem. So use a Sealed Battery like an Optima and you will have no problems. :idea:
I'll take my chances :lol:
EDIT: Dobra, juz kumam, w tym linku ten czlowiek po prostu wymienia wszystkie przewody ktore byly podlaczone do (+). A ja po prostu sobie oryginalny przedluze. Tylko nadal nie rozumiem po co ten Circuit Breaker oraz Distributor? Co to za uklady, tzn. do czego sluza?
EDIT: Gdzie mozna kupic nowe klemy?
I'll take my chances :lol:
EDIT: Dobra, juz kumam, w tym linku ten czlowiek po prostu wymienia wszystkie przewody ktore byly podlaczone do (+). A ja po prostu sobie oryginalny przedluze. Tylko nadal nie rozumiem po co ten Circuit Breaker oraz Distributor? Co to za uklady, tzn. do czego sluza?
EDIT: Gdzie mozna kupic nowe klemy?
moim zdaniem Circuit Breaker jest albo 100A bezpiecznikiem albo udarowym wyłącznikiem napięcia tzn w momencie dzwona odcina napięcie na instalację i nie ma bum jak paliwo się wyleje ale prędzej to pierwsze
a Distridutor to poprostu rozdzielenie z grubego kabla zasilającego na trzy cieńsze
a klemy kupisz w każdym sklepie profesjonalnie sprzedającym aku
przenosił ktoś w końcu aku na tył? jakieś propozycje? podpowiedzi?
Zdzisio.pl
17-09-09, 16:54
przepraszam, że pytam ale w jakim celu chcesz go przenieść na tył?
przepraszam, że pytam ale w jakim celu chcesz go przenieść na tył?
A np., żeby poprawić rozkład mas między osiami auta. Przód w Civicu jest cięższy niż tył.
Poza przednimi fotelami i deską w środku nic nie mam, a jak wywalam jeszcze zapas to już w ogóle dupą zamiata, stąd pomysł na odelżenie przodu poprzez wrzucenia aku na tył.
Trochę poczytałem i kupuję aku żelowy. W razie dacha nie ma się co wylać, jest prawie połowę lżejszy i nie trzeba robić szczelnej, wentylowanej skrzynki
kenny, ale co w tym temacie Ci podpowiedzieć? Kabel 20mm kw jak do audio kładziesz do przodu i łączysz z kablami od klemy dodatniej. Ujemny do karoserii + podstawka i mocowanie. Wielkiej filozofii nie ma ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.