PDA

Zobacz pełną wersję : Hamulc reczny



Xus
19-05-09, 14:36
witam
dzisiaj mialem przeglad w swoje hondzie i pan mi powiedzial ze prawy reczny nie lapie wogole.
robielem ostanio cale hamulce i prowadnice chodza ok.
gdzie szukac dalej??
jak patrzylem regulacje recznego przy dzwigni i podkrecilem ja troche wyrazie bylo widac ze prawa linka jak by bylo dlozsza niz lewa czy jest opcja ze linka sie wyciagnela i trzeba ja wymienic??
czy ktos juz to przerabial duzo z tym zabawy??

drex87
19-05-09, 15:28
ja miałem tez w tamtym roku problem z jednym kołem nie łapało wogóle polózowałem całkiem reczny odpaliłem auto pompowałem chwilke pedełem hamulca aby regulator sie przestawił i pozniej podciagnołem reczny i łapie na dwa koła spróbuj moze pomoze

slawinio82
20-05-09, 05:48
ja miałem tez w tamtym roku problem z jednym kołem nie łapało wogóle polózowałem całkiem reczny odpaliłem auto pompowałem chwilke pedełem hamulca aby regulator sie przestawił i pozniej podciagnołem reczny i łapie na dwa koła spróbuj moze pomoze



Witam , miałem też ten sam problem. Dzięki koledze @drex87 problem zniknął. niby banalna sprawa a ile radości...

MikeFoto
20-05-09, 09:30
ja miałem tez w tamtym roku problem z jednym kołem nie łapało wogóle polózowałem całkiem reczny odpaliłem auto pompowałem chwilke pedełem hamulca aby regulator sie przestawił i pozniej podciagnołem reczny i łapie na dwa koła spróbuj moze pomoze

Panowie, bo lekko zglupialem - to sie tyczy hamulcow tarczowych z tylu czy bębnowych?

drex87
20-05-09, 09:32
Panowie, bo lekko zglupialem - to sie tyczy hamulcow tarczowych z tylu czy bębnowych?


ja to robiłem na bebnowych ie wiem jak jest z tarczowymi no le spróbowac mozesz

DamianPietras
20-05-09, 12:37
korektor siły hamowania może ???

Chemiczny
20-05-09, 13:28
mam podobnie w układzie z tarczami i ABS. też jedna strona nie bierze prawie.
Dla zainteresowanych korektor w ASO :) 690 PLN

MikeFoto
20-05-09, 15:12
mam podobnie w układzie z tarczami i ABS. też jedna strona nie bierze prawie.

A próbowałeś może sposobu opisanego przez drex87 ? Bo sam niewiem czy w przypadku tarcz z tylu i ABS ten sposob zadziala....

chubik
20-05-09, 15:57
U mnie tez nie brało z jednej strony.Co sie okazało jak rozebrałem zaciski to po wyciagnieciu tłoczka była zagieta wewnatrz guma osłaniająca go i nie chciał sie cofnąc.Po czym klocki stojąc w miejscu sie wytarły bo nie pracowały w prowadnicach :D Wymieniłem reperaturki tłoczków i prowadnic i niby spokój. Przęgląd wbity.Ale to co radzi drex87 i tak u siebie też przetestuje żeby było jeszcze lepiej :D

slawinio82
20-05-09, 16:48
Panowie, bo lekko zglupialem - to sie tyczy hamulcow tarczowych z tylu czy bębnowych?

ja to robiłem na tarczach z tyłu z ABS-em nie zgadłbym nidgy ze to może być taka banalna sprawa.... u mnie pomogło

dzięki drex87

chubik
20-05-09, 17:46
Równiez potwierdzam.Zrobiłem i działa:D Dwa kółka równiutko zbierają :D W manualu też jest napisane jak powiedział drex87 :D

MikeFoto
20-05-09, 22:21
Równiez potwierdzam.Zrobiłem i działa:D Dwa kółka równiutko zbierają :D W manualu też jest napisane jak powiedział drex87 :D

Oszzzzzz, no nie mowcie panowie ze to taka banalna sprawa? :) jutro jak tylko bede mial chwile, sprawdze i u siebie - zdam relacje.

chubik
21-05-09, 08:30
Chciałbym równiez powiedziec ,że ten sposób pomaga przy nożnym hamulcu aby zbierał lepiej.Nie dziłały mi hamulce po zmianie klocków na tył i nie wiedziałem o co chodzi.Myslałem ,że sa źle odpowietrzone.Co sie okazało zrobiłem jak kazali i hamulce wróciły :D

drex87 jesteś najlepszy :D

P.S.

A wystarczyło zajrzeć do manuala:o

MikeFoto
21-05-09, 08:39
Nie dziłały mi hamulce po zmianie klocków na tył i nie wiedziałem o co chodzi.Myslałem ,że sa źle odpowietrzone.Co sie okazało zrobiłem jak kazali i hamulce wróciły :D

Hehehe, to ja juz tak jezdze ponad pol roku po zmianie tylnich klockow :p i caly czas mialem wlasnie takie wrazenie. Nawet reczny podciagalem - ale na nic sie to zdalo. A tu zamiast podciagac wystarczylo spuscic :p

chubik
21-05-09, 08:46
Czasami warto się spuścić ,żeby sie później podciagnąć:D

Sorry za OT ale nie mogłem się powstrzymac :D

teg
12-01-10, 17:20
Tak tylko chciałem napomknąć, że z ciekawości zrobiłem tak u siebie chociaż hamulce łapały równo, ale jakiś czas po wymianie klocków zrobiły się "miękkie". Może to autosugestia a może miękkie nie były, ale nawet moja lepsza połówka twierdzi, że hamuje się lepiej. Chyba warto tak zrobić po każdej wymianie z tyłu, o ile nie ma tego w manualu...

kwnc
10-02-10, 12:27
Muszę zrobić u siebie to samo znaczy spuścić ręczny i znowu ustawić bo ledwo łapie tylko moja prośba jako laika - niech ktoś opisze w którym miejscu mam spuścić ten hamulec? W tunelu coś odkręcić czy przy kołach? I czy potrzebne są jakieś specjalne klucze itp.? Z góry dzięki 1.4 D14A7 MB2 1998 5d

MikeFoto
10-02-10, 13:51
Muszę zrobić u siebie to samo znaczy spuścić ręczny i znowu ustawić bo ledwo łapie tylko moja prośba jako laika - niech ktoś opisze w którym miejscu mam spuścić ten hamulec? W tunelu coś odkręcić czy przy kołach? I czy potrzebne są jakieś specjalne klucze itp.? Z góry dzięki 1.4 D14A7 MB2 1998 5d

Pod podłokietnikiem jest srubeczka. Wyjmij popielniczke z tylu a zobaczysz :)

Gulon
16-03-10, 17:05
http://img97.imageshack.us/img97/7084/reczny.th.jpg (http://img97.imageshack.us/i/reczny.jpg/)
Tą śrubę trzeba odkręcić?
Po tym pompowaniu jak złapie to z powrotem zakręcić, czy wcześniej tylko na chwilę odkręcamy i znowu zakręcamy przed pompowaniem?

reXio
16-03-10, 18:12
hmm... Nie wiedzialem o tym, mi tez lapie reczny na jedno kolo.

Prosze jak debilowi opisac co robimy w punktach. Mniemam ze na wlaczonym silniku?

Zastanawia mnie jedno... co ma mechaniczne dzialanie recznego po linkach do hydraulicznego pompowania pedalem? :confused:

Budziniak
16-03-10, 18:27
Muszę zrobić u siebie to samo znaczy spuścić ręczny i znowu ustawić bo ledwo łapie tylko moja prośba jako laika - niech ktoś opisze w którym miejscu mam spuścić ten hamulec? W tunelu coś odkręcić czy przy kołach? I czy potrzebne są jakieś specjalne klucze itp.? Z góry dzięki 1.4 D14A7 MB2 1998 5d

Zanim zaczniesz podciągać linkę sprawdź okładziny ( grubość ), rant na bębnie. Zdejmij bębny i sprawdź czy Ci linki chodzą i czy to ramię które jest przy szczęce płynnie pracuje.
Jeżeli wszystko gra regulujesz najpierw przy kołach ( samoregulator ). U mnie zaczyna brać na 3 ząbku na 4 może 5 już koła stają dęba. Do ideału trochę daleko ale nie chcąc kręcić regulacją przy linkach olałem temat. Do latania bokami jest tylny napęd a nie Civic :D

Gulon
16-03-10, 19:59
Prosze jak debilowi opisac co robimy w punktach. Mniemam ze na wlaczonym silniku?

Podpinam się pod tą prośbę bo chcę w końcu złożyć tapicerkę w aucie na swoje miejsce :D

Budziniak
16-03-10, 20:38
Z racji tego że w Hondzie są szpilki nie da się wyregulować tylnych hamulców przez dziurkę...
Jeżeli jesteśmy pewni że grubość okładzin, średnica wewnętrzna bębna jest jeszcze w normie oraz że cały ten pierdzielony mechanizm chodzi bez zbędnych oporów możemy działać.
Jeżeli bęben wchodzi nadzwyczaj luźno na piastę podkręcamy trochę samo regulator ( kilka obrotów ) i ponownie go montujemy czynność powtarzamy aż wyczujemy że bęben wchodzi na piastę z delikatnym oporem bez walenia młotkiem czy ręką. Nie wiem jak to jeszcze dokładniej opisać :)
Wchodzimy do fury naciskamy kilka razy hamulec potem zaciągamy ręczny wyłazimy z fury i sprawdzamy czy ręczny trzyma i na którym ząbku już nieda się ruszyć kołem. Mnie uczono że 3-4 ząbek jest odpowiedni.
Jakieś uwagi ? Regulowałem tak hamulce u Siebie i jest gites

reXio
17-03-10, 11:39
A jak tos ma tarcze? :D

Ja to zlewam, pojade do mechanika i tyle. Czy do tego trzeba sciagac kola??

Domanoid
17-03-10, 17:29
Nie wiem jak, ale mi też pomogło. Dzięki wielkie!

reXio nie musisz do tego kół ściągać. Musisz tylko odkręcić osłonę dźwigni ręcznego (co jest moim zdaniem bardziej upierdliwe niż ściągnięcie nawet dwa razy wszystkich kół).

Budziniak
17-03-10, 17:55
A jak tos ma tarcze? Jak ktoś ma tarcze to tak jak Jarek napisał kół zwalać nie potrzeba. Jedyna regulacja ręcznego w tarczach to linka przy dźwigni.

reXio
18-03-10, 09:54
Ok, czyli tak:

1. Zdejmuje podlokietnik by miec dostep do srubki od linek recznego? przez popielniczke nie da rany?
2. Odkrecam srube - ile? do konca gwintu?
3. wlaczam silnik i naciskam na maxa pedal hamulca - raz, dwa, dziesiec?
4. wylaczam silnik i przykrecam srubke
5. kiedy zaciagam reczny? wraz z wcisnietym pedalem hamulca?

?

Oswieccie mnie!

mickee
18-03-10, 10:02
ad.1. Jak dasz radę to możesz przez popielniczkę.
ad.2. Odkręcasz tak żeby linka była mocno luźna.
ad.3. Naciskasz kilkanaście razy żeby samoregulator się rozkręcił ile się da
ad.4. Regulujesz wg. manuala: przy prawidłowym naciągnięcu linki ręczny chyba musi dać się zaciągnąć na maxa na 9 ząbek
ad.5. Przy puszczonym hamulcu (nie dotykaj pedału)

reXio
18-03-10, 10:07
Niech Ci bozia w VTECu kiedys wynagrodzi! :D

Podlubie i zobacze czy to cos dalo :P

mickee
18-03-10, 10:35
No oby, nawet mam już na oku jednego ale to daleka przyszłość ;-) (ojciec ma VIII gen 5d 1,8).

Z tego co koledzy pisali na forum to sposób sprawdza się w 100%, no chyba, że masz coś zwalone z hamulcami w środku.

reXio
18-03-10, 10:53
Ja tak jezdza ladne pare lat, kiedys mi to regulowali w ASO i bylo ok jakies pare miesiecy i problem wrocil wiec olalem :D

Ale jak ma byc cos zrobione porzadnie zrob sobie to sam. Zobaczymy...

Xus
18-03-10, 11:00
naciagalem reczny w oby swoich H i nigdy nie rozklecalem panelu zawsze prze popielniczke. jak sie ja wyciagnie jest jeszcze taka ramka wyciaga sie ja i mozna to zrobic. nie jest super dostep ale mozna napewno lepiej niz rozkrecac panel

grzes2306
25-04-10, 11:20
Może komuś się przyda.....

regulacja linki ręcznego (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95ac216708eb01b7.html)

SmIRnOff
25-04-10, 11:57
regulowałem u siebie, ale nie wiele to dało... można zaciągnąć ręczny mocno, a auto i tak jedynie zwalnia natomiast w EJ9 jak patrzyłem (tył bębny) to ręczny idzie 3 ząbki i na czwartym blokuje koła! a tu nie chce :(

Westfield
25-04-10, 22:58
regulowałem u siebie, ale nie wiele to dało... można zaciągnąć ręczny mocno, a auto i tak jedynie zwalnia natomiast w EJ9 jak patrzyłem (tył bębny) to ręczny idzie 3 ząbki i na czwartym blokuje koła! a tu nie chce
A po co zaciągać ręczny w czasie jazdy? Od tego jest hamulec nożny. Ręczny ma zablokować koła na tyle, by auto nie stoczyło się samowładnie i ułatwić np ruszanie pod górkę. Osobiście nie zaciągam go nawet na dłuższy postój, o ile kąt wzniesienia nie jest duży. No, chyba, że ktoś ma zaciągi rajdowo-cyniarskie ;)

reXio
26-04-10, 09:38
Niby tak ale szczerze to nasze reczna sa beznadziejnej skutecznosci. Reczny powinien blokowac kola bez 2 zdan!!

Westfield
26-04-10, 10:07
Niby tak ale szczerze to nasze reczna sa beznadziejnej skutecznosci. Reczny powinien blokowac kola bez 2 zdan!!
W jakim celu?

Xus
26-04-10, 11:55
W jakim celu jak np peknie ci przewod??

reXio
26-04-10, 13:19
A byc moze w ekstremalnej sytuacji powinien byc na tyle sprawny by zablokowac totalnie tyl by wrzucic auto w poslizg?

Ja w swoim poprzednim 4 Genie 3D mialem bebny i na 3 zabki chwytal mocno, na 4 kola ciagnalem za autem! :D

Xus
26-04-10, 14:50
i tak powinno byc jak jest inaczej cos jest nie tak

reXio
26-04-10, 14:53
Ja swojego jeszcze nie naciagalem ale pamietam ze od poczatku byl totalnie kijowy.

Xus
26-04-10, 14:55
w swoich mialem problemu lekki porobilem co trzeba i teraz mam tak ze jak zaciagne dobrze reczny to mam problem zeby ruszyc. mowie o traczach z tylu

reXio
26-04-10, 15:02
ja sie musze pobawic i to wyregulowac bo nie dosc ze cienko trzyma to jeszcze na jedno kolo bardziej. Jest to wada z ktora jezdze od poczatku :P

teg
26-04-10, 17:27
w swoich mialem problemu lekki porobilem co trzeba i teraz mam tak ze jak zaciagne dobrze reczny to mam problem zeby ruszyc. mowie o traczach z tylu

A jak rozbierałeś wszystko, to rozebrałeś zacisk? Nie mówię tylko o podstawach: wyczyszczenie i nasmarowanie prowadniczek w jarzmach, wyjęcie tłoczka, wymiana uszczelek, sprawdzenie/wymiana tłoczków jeśli mają wżery, wymiana/wyczyszczenie blaszek które trzymają klocki (klocek powinien się w nich przesuwać swobodnie, ale bez luzu bo będą stukać).

Do tego trzeba zrobić jeszcze jedną rzecz, związaną właśnie z tym, że z tyłu jest mechanizm ręcznego. Otóż trzeba rozebrać mechanizm ręcznego w zacisku - po wyjęciu tłoczka to wszystko, co jest pod nim. Jest tam tulejka która rdzewieje, i niszczy o-ring, cały ten mechanizm zapycha się syfem i potrafi ciężko chodzić i nie odbijać. Tyle że rozebranie tego nie jest proste, najpierw trzeba coś żeby to wkręcić żeby trzymało sprężynę, i wtedy wyjąć pierścień Segera który tam jest, przy pomocy szczypców do pierścieni Segera ale zagiętych takich, żeby to zagięcie miało co najmniej 4cm. Znalazłem takie na Allegro, kosztują ponad 40zł i inaczej się tego w Hondzie nie zrobi, w WV dojście było lepsze bo było miejsce i wystarczyło zwykłe szczypce zagiąć i wyszlifować a nawet się śrubokrętem udawało.

Ja kupiłem używane zaciski w celu zrobienia ich sobie spokojnie w domu i już stwierdzam, że kupno i montaż używanych nie ma sensu - tak jak myślałem, trzeba kupić i zregenerować. Tłoczek pasuje od V gen i kosztuje wtedy 40zł a nie 140 (już z gumkami), ew. same gumki też w IC za 20-kilka zł komplet.

U mnie w tej chwili wygląda to tak, muszę zdjąć pierścień Segera który jest tam głęboko w środku... Chyba muszę kupić te szczypce:

http://img532.imageshack.us/img532/1879/img0994e.th.jpg (http://img532.imageshack.us/i/img0994e.jpg/)http://img339.imageshack.us/img339/6236/img0992r.th.jpg (http://img339.imageshack.us/i/img0992r.jpg/)http://img36.imageshack.us/img36/3477/img0991li.th.jpg (http://img36.imageshack.us/i/img0991li.jpg/)http://img11.imageshack.us/img11/2887/img0986do.th.jpg (http://img11.imageshack.us/i/img0986do.jpg/)

http://img408.imageshack.us/img408/9058/img0984n.th.jpg (http://img408.imageshack.us/i/img0984n.jpg/)http://img718.imageshack.us/img718/5223/img0983j.th.jpg (http://img718.imageshack.us/i/img0983j.jpg/)http://img517.imageshack.us/img517/9207/img0982g.th.jpg (http://img517.imageshack.us/i/img0982g.jpg/)

Na fotkach widać moje cudowne narzędzie do wciskania sprężyny, składające się z: dwóch blaszek, śruby i nakrętki M8, monety 20gr oraz nasadki 16 :)

Cała operacja jest opisana w manualu!

Jak skończę, zrobię fotorelację.

qba1983
28-04-10, 21:10
dla mnie to norma ze tarcza slabiej hamuje... to znaczy moze nie slabiej ale do zatrzymania kola potrzeba wiecej sily... jak sie zaprzesz to powinno sie zatrzymac (przy poprawnym naciagu linki)
a tak przy okazji... jesli chodzi o roznego typu nawroty...:D proponuje wcisnac delikatnie hamulec glowny co podniesie cisnienie w zaciskach i dopiero reczyny, blokuje przy kazdej predkosci;)

demonobiker
05-05-10, 22:48
zrobiłem u siebie tył na bebnach sposobem na poluzowanie recznego, pompowanie hamplem i naciaganie recznego i efekt jest lepszy od tego czego sie spodziewalem to auto dopiero zaczelo hamowac!!! wczesniej czulem jakby tylko przod hamowal a teraz poprostu miodzio;)

reXio
06-05-10, 11:29
Tarcza powinna hamowac tak samo jak beben albo i lepiej. Firmowe Aurisy i Corolle ciagna za soba kola z palcem w dupie.

brak.loginu87
06-05-10, 21:37
koniecznie musicie wyregulować ręczny, ja mam bębny i na czwartym - piątym ząbku "ciągnę za sobą kola z palcem w dupie".

demonobiker
07-05-10, 00:47
ja po regulacji tez na piątym ząku ciągne koła za sobą

SmIRnOff
06-07-10, 22:17
a ja mogę nawet na 12 ząbek zaciągnąć i tak to nic nie da samochód jedynie lekko zwalnia :D
regulowane babrane i tak nic :(


już szybciej zwalnia jak niższy bieg wrzucę... na większych górkach zjeżdża jak się na chama nie zaciągnie ręcznego...

tragedia jest z tymi tarczami z tyłu

Xus
07-07-10, 01:54
jezeli jest tak ja piszesz zobacz czy mozesz naciagnac jeszcze linke pod dzwignia recznego jak nie to zobacz jak ci chodzi reczny przy zacisku czy tloczek sie wysowa. jak te opcje nie pomoga zobacz czy linki sa ok. bo wymiana linek to dosc droga zabawa

SmIRnOff
07-07-10, 20:11
no właśnie linki sa drogie, a aż tak mi na ręcznym nie zależy...

cóż widocznie tak już musi być. Kilka miesięcy temu zmieniałem klocki z tyłu i w ręcznym nie było żadnej poprawy jedynie lepiej hamuje nożnym

Szkoda, że panowie inżynierowie rovera400/civica 5D nie pomyśleli żeby zrobić taki sam ręczny jak jest w 3D gdzie jak już pisałem na 4 ząbku koła stają
:)

teg
13-07-10, 01:11
Wszystko zależy od regulacji. U mnie nie ma szans na zablokowanie kół ręcznym (chyba, że bym na siłę na 12-15 ząbek naciągnął), po PRAWIDŁOWEJ regulacji jak manual każe. Zaciski i jarzma świeżo regenerowane. Mogę wyregulować tak, żeby na 3-4 ząbku ciągnąć tylne koła za sobą, ale wtedy nie ma szans żeby zacisk pracował prawidłowo i klocki nie ocierały dość mocno o tarczę.

łysy 3
26-10-10, 20:03
witam mam hamulce tarczowe z ABS zrobiłem tak jak pisał kolega drex87 i podziałało 100 procentach czyli poluzowałem linki przy zapalonym silniku pompowałem pedałem hamulca i elegancko działa obydwa koła stają wmiejscu diękuje kolego za rade rewelacia.

kanciaty6
27-10-10, 15:16
no z racji ze mam duzo czasu przed chwila wrocilem z regulacji recznego:) zrobilem ta jak wyzej opisane i chyba podziala kola staja obydwa w miejscu (wczesniej tylko jedno i to slabo) i lapie juz w miare szybko! tyko sie obawiam jednego czy oby nie za mocno podciagnelem ! hmm

Puca
09-12-10, 11:55
ja miałem tez w tamtym roku problem z jednym kołem nie łapało wogóle polózowałem całkiem reczny odpaliłem auto pompowałem chwilke pedełem hamulca aby regulator sie przestawił i pozniej podciagnołem reczny i łapie na dwa koła spróbuj moze pomoze

dzięki bardzo drex87 problem rozwiązany :cool:

Mi mimo naciągniętego ręcznego nie blokował kół a po tym zabiegu wszystko jest ok :D

mafia35
11-12-10, 09:35
@SmIRnOff
Ależ oczywiście, że możesz zablokować na 4 ząbku. Wszystko zależy od regulacji. Za pierwszym razem gdy wymieniałem przewody to w zakładzie tak mi naciągnęli. A później na przeglądzie w ASO trochę poluzowali, bo niby było za mocno. Ogólnie jest dobrze - blokuje na 6.

SmIRnOff
16-05-11, 17:57
spróbowałem jeszcze raz z tym ręcznym i UDAŁO SIĘ!!!

1. luzuje linki bardzo
2 odpalam, pompuje pół minuty
3 gaszę, skręcam

i przed tym zabiegiem ręcznego nie było w ogóle, a teraz blokuje koło 205 szer. na asfalcie!!! mam z tyłu tarcze 240 :)) aż się za głowę złapałem, że o taka głupota!

MikeFoto
17-06-11, 22:41
Z racji zbliżającego się wyjazdu z rodziną w dłuższą trasę profilaktycznie pojechałem na przegląd, bo w sumie od wymiany na tarcze Mikody i klocki TRW nie miałem okazji.
Diagnosta zbadał siłę hamowania i hamulec nożny - przód i tył - równiutko łapie.

Problem jest z ręcznym. Łapie tylko jedna strona i to słabo.
Zastosowałem trik opisany tutaj - o którym mówi także manual:

http://img853.imageshack.us/img853/1670/aero985d.png

Jednakże nie dał on oczekiwanego rezultatu. Podniosłem auto z jednej strony, zaciągnąłem ręczny i przy włożeniu nieco siły byłem w stanie pokręcić kołem. Czyli ręczny nie trzyma.
Obejrzałem obie strony i jedyna różnica jaką widzę jest taka, że po słabo hamującej stronie - sworzeń nie dotyka dźwigni jak na obrazku powyżej. Po tej stronie, po której ręczny "łapie" - dotyka.

Jako, że jest tylko jedna nakrętka regulacyjna obok ręcznego skutek regulacji jest taki, że gdy ją dokręcę strona która nie łapała, łapie po zaciągnięciu, a druga strona łapie bez zaciągania ręcznego.

Posiedziałem w garażu, przestudiowałem manual i nie znalazłem informacji jak jedną stronę podciągnąć a drugiej nie....

Jak do licha mam wyregulować niezależnie 2 strony.....

a teraz najlepsze.....

Przed wymianą na tarcze Mikody problem był identyczny ...... ale odwrotnie stronami :). Niechże mi to ktoś racjonalnie wyjaśni :)

MisieK1989
18-06-11, 09:45
Odkręć linkę ręcznego ( tą duża nakrętkę na dźwigni ) wybij nawet ten kolek blokujący z zabezpieczeniem, wszystko wyczyść przesmaruj i złóż z powrotem, ale pamiętaj przed tym zabiegiem o poluzowaniu linki ręcznego na maxa :) po złożeniu odpal auto i powciskaj kilkadziesiąt hamulec żeby się regulatory ułożyły, a następnie naciągnij ręczny, po takim zabiegu jadąc na asfalcie i zaciągnięciu ręcznego tylne kola drą o asfalt i tak powinno być ! ;)

andrev123
05-07-11, 18:13
Tak jak już wiekszości na forum piszą poluzowac całkowicie śrubę od napinania rręcznego hamulca, nożny i wcale nie musi być włączony ważne aby cylinderki rozepchały szczęki.
też robiłem u siebie hamulce na tył i tu muszę sie podzielić kilkoma radami.
1. jak macie zdjęte szczeki nie deptać hamulca nożnego bo tłoczki z cylinderka wywali
2. jeżeli zauważycie że bębny sa dziwnie usmarowane względnie mają dziwny zapach to może byc wyciek płynu hamulcowego
3.sprawdzić i można pożądnie nasmarować i rozruszać samoregulator /samonapinacz/ ale potem go w miarę dobrze wyczyścić ze smarów /jak długo prawidłowo ręczny nie działał to mógł trochę za mocno podrdzewieć/
4. i tu jeżeli już rozbieraliście bęben to po założeniu szczęk samoregulator ustawić na najmniejsze położenie tzn tak aby klocki miały daleko do bębna
i tu dopiero możemy próbować deptać po nożnym i sprawdzić czy cylinerki równo chodzą u mnie się zacinał na jedną stronę /wymiana to ok 35zł/ i to też może być przyczyna że żle hamuje
5. montaż bębna i koła warto potrzymac trochę w powietrzu
6. nożny do dechy kilka razy może byc włączony silnik i tu zacznię się samoregulator rozchodzić do właściwej pozycji
trochę pokręcić kołem i sprawdzić czy łapie
7. no i tu małe wyjaśnienie jak się zabieracie za jedną stonę /jedno koło/ to drugie też warto poprawić na samoregulatorze
8. naciągamy ręczny sprawdzając czy trzyma

Dextero
01-08-11, 22:43
U mnie ręczny trzyma tylko na lewym kole. Już przy 3 ząbku czuć że szczęki łapią. Prawe koło, mimo iż ręczny zaciągnięty jest do samej góry, bez oporów się obraca. Odkręciłem podłokietnik i widać, że linka od prawego koła jest za długa. Jak należy ją skrócić? Przy kole jakoś? Byłbym wdzięczny za szczegółowe skazówki.
http://img30.imageshack.us/img30/1839/img0551sk.jpg

nowmorde
02-08-11, 16:18
Na początek zrób tak jak to opisane w temacie - poluzuj tą śrubę na środku, pompuj hamulec (nozny), dokręć i zobacz czy się wyrównało. Może się wcale nie wyrównać, jak tak miałem, okazało się, że jest uszkodzony zacisk. wymieniłem i jest OK.

Dextero
02-08-11, 16:53
Ten sposób nie pomoże, bo jak napisałem prawa linka jest za długa i jest na niej za duży luz. Tym bardziej nie chcę na razie rozkręcać bo lewa strona działa wzorowo.

lar
02-08-11, 18:43
rozkręca sie po to zeby samoregulator zniwelował luz... ja tez miałem 1 linkę dłuższą podobnie jak u ciebie na foto i po poluzowaniu podpompowaniu wyrównały sie, wiec imo spróbować nie zaszkodzi

nowmorde
02-08-11, 19:18
Ten sposób nie pomoże, bo jak napisałem prawa linka jest za długa i jest na niej za duży luz. Tym bardziej nie chcę na razie rozkręcać bo lewa strona działa wzorowo.

Bo tak to właśnie wygląda, jedna strona hamuje więc jest napięta, a druga luźna. Jak nie spróbujesz to sie nie dowiesz, 10 minut roboty.

Shelter
29-08-11, 17:36
Panowie, nie zakładam nowego wątku, bo mam problem w temacie.
Po samodzielnej wymianie tarcz łapie tylko prawa strona hamulca ręcznego (wcześniej łapały obie strony lecz słabo dość). Hamulec zasadniczy łapie na wszystkie koła równo. Pomyślałem - kwestia regulacji. Jednak po wyregulowaniu wg. instrukcji na zaciągniętym na chama ręcznym koło lewe swobodnie się obracało. Ściągnąłem koło żeby sprawdzić, czy w pośpiechu nie zapomniałem przypadkiem o zaczepieniu linki ręcznego, ale nie, linka zaczepiona prawidłowo. Nawet przy zacisku jak dźwigienkę ręcznego popchnie się do oporu to można swobodnie obrócić ręką tarczę. Przy wymianie tarcz tłoczek był wkręcany prawie do oporu, później poskładane do kupy i przed jazdą próbną "pod pompowane" hamulce. Prawa strona robiona dokładnie tak samo i tam łapie ręczny, bardzo mocno.
Jakieś pomysły? O czymś mogłem zapomnieć?

grmi
26-11-11, 17:28
Odświeżam troszkę ten temat.

Czy przy hamulcach tylnych tarczowych można wyciągnąć tę część (CAM wg manuala) do której jest podłączona linka hamulca ręcznego (przy kole tylnym, ta część pod sprężyną powrotną) bez rozbierania całego zacisku, wyciągania tłoczka itd i w końcu tego "PIN'a" wg manuala ? Czy po prostu PIN blokuje tego CAMa i nie da się go wyciągnąć?
Jak w wielu Civicach mam problem z ręcznym ten LEVER ze sprężyną ledwo rozruszałem ale sprężyna jest za słaba żeby powrócić do pozycji wyjściowej i zastanawiam się czy w ten sposób mogę to wyczyścić i nasmarować ?

lukwycz
26-11-11, 23:02
Ja miałem jeden pin zardzewiały, ale co gorsza, zardzewiało całe łożysko igiełkowe w którym porusza się dźwignia ręcznego. Zrobiłem to przy regeneracji zacisków jakiś czas temu, ale prawie jestem pewien, że nie dostaniesz się do tego sztyftu bez wyjęcia tłoczka i wszystkich bebechów. Jak masz długie szczypce do pierścieni segera to nie ma problemu.

grmi
01-12-11, 19:59
Jeśli odłączę jeden zacisk, zatkam przewód hamulcowy, następnie podłącze zacisk to i tak muszę odpowietrzać wszystkie cztery koła ?

(myślę, że tak -czyli wszystkie- ale może jest jakaś metoda żeby tylko jedno)

janekb84
24-10-13, 23:46
Z racji zbliżającego się wyjazdu z rodziną w dłuższą trasę profilaktycznie pojechałem na przegląd, bo w sumie od wymiany na tarcze Mikody i klocki TRW nie miałem okazji.
Diagnosta zbadał siłę hamowania i hamulec nożny - przód i tył - równiutko łapie.

Problem jest z ręcznym. Łapie tylko jedna strona i to słabo.
Zastosowałem trik opisany tutaj - o którym mówi także manual:

http://img853.imageshack.us/img853/1670/aero985d.png

Jednakże nie dał on oczekiwanego rezultatu. Podniosłem auto z jednej strony, zaciągnąłem ręczny i przy włożeniu nieco siły byłem w stanie pokręcić kołem. Czyli ręczny nie trzyma.
Obejrzałem obie strony i jedyna różnica jaką widzę jest taka, że po słabo hamującej stronie - sworzeń nie dotyka dźwigni jak na obrazku powyżej. Po tej stronie, po której ręczny "łapie" - dotyka.

Jako, że jest tylko jedna nakrętka regulacyjna obok ręcznego skutek regulacji jest taki, że gdy ją dokręcę strona która nie łapała, łapie po zaciągnięciu, a druga strona łapie bez zaciągania ręcznego.

Posiedziałem w garażu, przestudiowałem manual i nie znalazłem informacji jak jedną stronę podciągnąć a drugiej nie....

Jak do licha mam wyregulować niezależnie 2 strony.....

a teraz najlepsze.....

Przed wymianą na tarcze Mikody problem był identyczny ...... ale odwrotnie stronami :). Niechże mi to ktoś racjonalnie wyjaśni :)
Odkopie temat:)
udało sie rozwiazac problem?bo u mnie jest to samo reczny słabo trzyma a na jedno koło prawie wcale,klocki+tarcze nowe i zaciski po pełnej regeneracji.

Szczur[R]
25-10-13, 10:59
Odkopie temat:)
udało sie rozwiazac problem?bo u mnie jest to samo reczny słabo trzyma a na jedno koło prawie wcale,klocki+tarcze nowe i zaciski po pełnej regeneracji.

wyrobiony jest CAM w zacisku i dlatego nie działa ręczny - innej opcji nie ma

Michu_mk
08-11-13, 10:59
Trochę odkopię temat, bo już mnie szlag trafia z tym ręcznym...

Co może być przyczyną, że samoregulacja (po poprawnej regulacji ręcznego) przez kilka cykli hamowania działa poprawnie, a później sama się rozlegulowywuje ? Chodzi o heble bębnowe. Nowe bębny i szczęki - wszystko złożone poprawnie i dotarte ( nawet blaszka od samoregulacji przylega do zębaki)