PDA

Zobacz pełną wersję : Sprezyny od VTi do MB2



MikeFoto
19-05-09, 14:12
Przeszukalem forum jednak nie znalazlem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie. Zastanawia mnie następująca sprawa.

Po zalozeniiu felg alu hanka siedzi troche za wysoko i średnio mi się to podoba. W związku z czym:

1. Czy do MB2 jest możliwość załozenia srężyn (samych sprężyn) od VTi i czy da to pozytywny wynik - w postaci obniżenia?
2. Czy można je założyć przy oem amorkach?
3. Czy poprawia / pogorsza sie wlasciwosci jezdne?
4. Jakie sa wady takiej zamiany?

Założenia są takie:
- nie za duży koszt (w związku z czym chciałbym same springi)
- obnizenie docelowe ok 25-30mm - nie mam byc zadne sport - ma byc nizej zeby ladnie wygladalo (nie scigam sie :p)
- ma pasowac na oemowe amorki (amorki mam dobre i niechce kupowac całego zestawu zawiechy
- nie chciałbym raczej kupowac nowego szajsu z firmy drucik - już wolalbym używane ale oryginalne springi VTI

Generalnie czy sie da, czy warto, co można itp.....doradźcie.

sane
19-05-09, 15:27
AFAIK sprężyny od VTI (MB6) są identyczne jak w pozostałych 5D.

chubik
19-05-09, 16:23
Niesty tanim kosztem nie zrobisz dobrze.Ja na seryjnych sprężynach mierzyłem sie z MB2 i stałem wyżej :D Sam nie wiem czemu:D:D:D:D

TeeS1975
19-05-09, 17:04
Jeżeli obnizysz auto bez wymiany amortyzatorów (przy tak małym obniżeniu mogą być seryjne) to Ci zdechną szybciutko, zmieni im się skok pracy.

sane
19-05-09, 17:12
Jeżeli obnizysz auto bez wymiany amortyzatorów (przy tak małym obniżeniu mogą być seryjne) to Ci zdechną szybciutko, zmieni im się skok pracy.

coś o tym wiem... Jeden z amorów Bilstein B4 wytrzymał dwa sezony na -35mm...

mirrr
19-05-09, 17:21
Ja właśnie tak robię seria KYB-800zł i sprężyna eibach -30mm(po sporym rabacie wyszło 900zł), zastanawiam się jak to będzie bo już części mam tylko mechanika szukam.

TeeS1975
19-05-09, 18:12
może tak być ale musi być nowy komplet, amory się ułożą, ale jeżeli już są i zmieni im się zakres pracy wkładając krótsze sprężyny to zginą marnie

Vex
19-05-09, 18:40
Niesty tanim kosztem nie zrobisz dobrze.Ja na seryjnych sprężynach mierzyłem sie z MB2 i stałem wyżej :D Sam nie wiem czemu:D:D:D:D

Moze mial wiekszy przebieg. Tak poza tym to jesli sa takie same w MB6 co w MB2 to MB6 musi byc nizszy ze wzgledu na wieksza mase, jesli tak nie jest to identyczne byc nie moga... Chyba ze cos pominolem :)

TeeS1975
19-05-09, 20:01
nawet jeżeli w MB6 są inne to jeżeli już to twardsze, więc MB2 nie ma prawa się na nich obniżyć, raczej "cross country" się zrobi.

Gruszka
19-05-09, 20:58
nawet jeżeli w MB6 są inne to jeżeli już to twardsze, więc MB2 nie ma prawa się na nich obniżyć, raczej "cross country" się zrobi.

Bedzie dokladnie jak Tomek pisze.

MikeFoto
19-05-09, 21:57
nawet jeżeli w MB6 są inne to jeżeli już to twardsze, więc MB2 nie ma prawa się na nich obniżyć, raczej "cross country" się zrobi.

Dzieki za info, powiem szczerze bylem swiecie przekonany, że VTi ma oemowe krótsze sprężyny (amory) - bo tak ladnie nisko siedzi. Czyli nawet jakbym miał calego MCPersona i wsadzil do swojej MB2 to i tak nie siadzie jak vti? Dobrze rozumiem? Roznica w masie MB2 a MB6 chyba nie jest tak wielka , zeby wplywalo to na niskość auta?

michalk
19-05-09, 22:05
VTI seryjnie siedzi tak samo wysoko jak każdy inny angol a te na forum są w większości obniżone, dlatego tak to wygląda. Gdybyś założył zawias z VTI było by przynajmniej tak wysoko jak na twojej serii lub wyżej.

MikeFoto
19-05-09, 22:19
VTI seryjnie siedzi tak samo wysoko jak każdy inny angol a te na forum są w większości obniżone, dlatego tak to wygląda. Gdybyś założył zawias z VTI było by przynajmniej tak wysoko jak na twojej serii lub wyżej.

.....bo chyba większego sensu inwestowania w taki wynalazek niema przu moich amorach seria?
http://www.allegro.pl/item631176209_sprezyny_z_regulacja_honda_civic_crx _del_sol.html

Z tego co czytam chyba nie.....więc, trzeba ciułać PeeLeNy na pełną zawieche KONI....

TeeS1975
19-05-09, 22:32
raczej tak

chubik
20-05-09, 09:06
.....

Z tego co czytam chyba nie.....więc, trzeba ciułać PeeLeNy na pełną zawieche KONI....

Święte słowa.jak chcesz być z Hanią jeszcze długooooo to naprawde polecam KIT KONI 1130.Dla mnie Booomba :D

sane
20-05-09, 13:49
.....bo chyba większego sensu inwestowania w taki wynalazek niema przu moich amorach seria?
http://www.allegro.pl/item631176209_sprezyny_z_regulacja_honda_civic_crx _del_sol.html

a to w ogóle podejdzie do MA/MB/MC?

Mój kumpel ma taki zestaw w EJ1 przy seryjnym amorze i jest masakrycznie twardo, a auto skacze jak piłka po drodze - w ogóle nie tłumi...

MikeFoto
20-05-09, 15:11
a to w ogóle podejdzie do MA/MB/MC?

Nieweim czy akurat to co znalazlem podejdzie, chodzilo mi bardziej o typ takiego wynalazku.

crash
20-05-09, 19:54
a moze jakas firmowa uzywke sobie zapodaj, koszt sporo mniejszy a ja mam np amory bilstein i springi h&r i jestem mega zadlowolony i dalem za to 300 zl... nie jezdzilem niestety na koni itp ale i tak jest meeega dobrze w porownaniu z orginalnym zawiasem. na przyszly sezon mam plan moze oddac je do skrocenia i ogolnej regeneracji i przy okazji krotsze springi :)

MikeFoto
20-05-09, 22:35
a moze jakas firmowa uzywke sobie zapodaj, koszt sporo mniejszy a ja mam np amory bilstein i springi h&r i jestem mega zadlowolony i dalem za to 300 zl... nie jezdzilem niestety na koni itp ale i tak jest meeega dobrze w porownaniu z orginalnym zawiasem. na przyszly sezon mam plan moze oddac je do skrocenia i ogolnej regeneracji i przy okazji krotsze springi :)

To jest jakies wyjscie jednak ma wadę. Musi byc z pewnego zrodla. Wychodzę z przekonania, że taki element jak amortyzator nie można ocenic na oko, trzymajac go w rekach, czy nie jest wyeksploatowany, czy dziala poprawnie. Jako ze moje amorki sa w dobrym stanie pisalem o samych springach, jednak jesli zmiana springow na krotsze zaowocuje krotszym zywotem moich amorkow ...... to ja podziękuję :)

crash
21-05-09, 15:07
nie wiem skad jestes ale dogadaj sie z ktoryms z naszych forumowych handlarzy... ja bralem (jak wszystko) u Szymon Septic, zapewnił mnie że są dobre i tak było. dogadaj sie ze bedziesz mogl odeslac albo cos i tyle ... na bank zaoszczedzisz i bedziesz mial odpowiednio dobrany zestaw za mniejsza kase

darp4
21-05-09, 15:24
Mb2 będzie stało wyżej na sprężynach od vti, a to dlatego, że silnik dohc b18 waży więcej niż d14. Sprawdzone organoleptycznie. Tył jako tako, ale przód jest ok. 1.5cm wyżej i kiepsko to wygląda + sprężyny są twardsze.

Barry
24-05-09, 09:40
Potwierdzam !

chubik
24-05-09, 12:40
Jeżeli moje VTI stoi identycznie jak 1.4;1.5 na swoich sprężynach(a jest dużo cięższe) to na bank są twardsze i 1.4 na nich będzie wyższe.Sprawdziłem to na sportowych sprężynach Vogtland.Były przystosowane do silników 1.4;1.5;1.6 oprócz mojego. Moja VTI na nich opadła grubo ponad podawane -35.Gdzieś na -60mm.Także z seryjną sprężyną bedzie tak samo tylko na odwrotnie :D:D:D:D

Poniżej moje VTI na seryjnej sprężynce :D Porażkaaaa "wóz drabiniasty".Wyobraź sobie wsadzić je do siebie :D:D Będzie jeszcze wyżej :D:D:D

http://images37.fotosik.pl/16/108ce8e444241521m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=108ce8e444241521)

MikeFoto
24-05-09, 13:28
Jeżeli moje VTI stoi identycznie jak 1.4;1.5 na swoich sprężynach(a jest dużo cięższe) to na bank są twardsze i 1.4 na nich będzie wyższe.Sprawdziłem to na sportowych sprężynach Vogtland.Były pszystosowane do silników 1.4;1.5;1.6 oprócz mojego. Moja VTI na nich opadła grubo ponad podawane -35.Gdzieś na -60mm.Także z seryjną sprężyną bedzie tak samo tylko na odwrotnie :D:D:D:D

Poniżej moje VTI na seryjnej sprężynce :D Porażkaaaa "wóz drabiniasty".Wyobraź sobie wsadzić je do siebie :D:D Będzie jeszcze wyżej :D:D:D

http://images37.fotosik.pl/16/108ce8e444241521m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=108ce8e444241521)

Dzieki Chubik, jakos nie moglem znalezc VTI na seryjnych springach, wszystkie jakies takie poobnizane :p. Zdjecie wiele mi wyjasnia i niema sensu przekladanie sprezyn z VTi, które jako cięzsze na serii stoi tak samo wysoko jak moje MB2.

Temat mysle mozna juz zamknac, chyba nie ma nic wiecej do wyjasniania. Dziekuje wszystkim postującym.

PS. Jak widac na ponizszym zdjeciu, moje MB2 na serii stoi tak samo wysoko jak VTI na serii.
http://img141.imageshack.us/img141/1019/20090509dsc3795.jpg

crash
24-05-09, 16:51
ładnie:eek: