PDA

Zobacz pełną wersję : Wyprzedzenie kół przednich



kuba_guzik110
18-05-09, 19:12
Mam takie pytanie ponieważ dziś byłem na geometri i chłop powiedział mi że mam o 3stopnie wyprzedzene kóła przednie czy coś w tym stylu. A więc moje pytanie brzmi następująco czym można zniwelować te wyprzedzenie?? górnymi regulowanymi wahaczami (camber kitem)?! Co to wogóle jest to wyprzedzenie co może się dziać jak będe z nim jeżdził dłużej jakie mogą być konsekwencje ??

lobuz52
18-05-09, 19:39
powiedział mi że mam o 3stopnie wyprzedzene kóła przednie czy coś w tym stylu
Tak precyzyjnie to ująłeś...:o
Poczytaj sobie tu
http://wwc.pl/zbieznosc.html i pomyśl co Ci tez chłop powiedział i czy musisz coś niwelować

kuba_guzik110
19-05-09, 09:37
Dzięki łobuz za tekst ale nie do końca odpowiedizał on na moje pytania. Wiem teraz co to jest to wyprzerzenie ale jak je zniwelować. Diagnosta powiedział mi że popróbować ze zmianą felg lub opon bo możliwe ze gdzieś fela jest krzywa albo opona zjechana albo w najgorszym przypadku pojechać i sprawdzić czy są wszystkie punkty konstrukcyjne autka na swoim miejscu

Pati
19-05-09, 16:50
jesli masz zwrotnice bardziej wysuniętą to albo masz krzywe sanki/wahacze dolne, albo przesunięty kielich amortyzatora.
chyba ze facetowi sie cos pojebalo i mial np na mysli kąt pochylenia koła...
masz wydruk ze stacji diagnostycznej?

lobuz52
19-05-09, 17:23
No właśnie bo "nasi" mechanicy nieraz sami nie wiedzą co mówią. Dopuki nie dowiemy się o co konkretnie chodzi to nikt Ci nie pomoże. Może chodzi o pochylenie koła a może o wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy. I wydaję mi się, że tego drugiego nie wyregulujesz. Oczywiście polak potrafi ale to już nie będzie TO. A masz coś nie tak z autem? Nie trzyma kursu?

kuba_guzik110
19-05-09, 23:25
Wydruk mam zapodam jutro. Co do kursu to troszke mi go sciąga jak puszcze kiere to w prawo a jak trzymam ją idealnie prosto to leciutko w lewo. Ten chłop z warsztatu mówił żeby popróbować zmienić koła bo może gdzies mam fele skrzywioną albo opony pozamieniać. Co do przeszłości autka podobno było nie bite (sprawdzane w serwisie)

lobuz52
20-05-09, 21:07
Jak auto nie było nigdy bite to z wyprzedzeniem osi sworznia zwrotnicy powinieneś mieć wszystko ok. No nie wiem, chyba że jak były amortyzatory zmieniane to coś się popieprzyło.
Jeszcze takie pytanko: z tym wyprzedzeniem to jest coś nie tak na obu kołach? Bo w sumie to widzę że auto obniżone więc ten parametr się zmienia przy obniżeniu. Tak jak pochylenie koła zmieni się w stronę minusa :)

Pati
20-05-09, 21:19
jeszcze opcja ze gorne wahacze są zalozone odwrotnie (lewy na prawą stronę lub odwrotnie)

lobuz52
20-05-09, 21:32
:D:D:D Pamiętam że tylne tak chciałem kiedyś założyć i jakby nie żona: "kochanie a to nie odwrotnie...?" to bym się w sklepie z częściami zbłaźnił

kuba_guzik110
23-05-09, 10:40
Oto wykres jaki robiłem na stacji diagnostycznej odnośnie zbieżności kół http://img41.imageshack.us/my.php?image=dsc00493j.jpg

Pati
23-05-09, 10:44
jest jak wół - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.

kuba_guzik110
23-05-09, 14:00
Ok spoko a jak to zniwelować ??

Pati
23-05-09, 17:33
tak jak bylo pisane wczesniej. regulacji nie ma.
więc do wyboru: przesunięty kielich amortyzatora, krzywy dolny wahacz, krzywe całe sanki, odwrotnie zalozony górny wahacz.

Blend
23-05-09, 21:37
A jaki wpływ ma w civicu przesunięty kielich amortyzatora na kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy?

kuba_guzik110
23-05-09, 23:43
Jak to może być odwrotnie założony wahacz górny bo nie rozumiem ??

Mati_1979
23-05-09, 23:58
Jak to może być odwrotnie założony wahacz górny bo nie rozumiem ??
Lewy na prawej stronie i na odwrót