Zobacz pełną wersję : Średnica seryjnego wydechu w EG8 czyli 4D z '95
wlasnie jaka jest :?: probowalem wbic sie z sowmiarka pod autko lecz nie da rady dobrze dostac sie i zmierzyc :( za niskie :) raz udalo mi sie "zlapac" 45mm a raz 50mm[2"] :roll:
mam dosc tej rureńki z tylu :evil: i przy okazji wstawie strumienice lecz nie znam potrzebnego wymiaru. Tlumik i tak bedzie z "wlotem" 2,5" ale z racji ze to juz koniec wydechu nie powinno byc problemu ale nie chce wstawiac 50mm strumienicy do np 45mm calego ukladu....
d16z6 ma takie srednice wewnetrzne:
"kolektor - 49, do środkowego wydechu 44, za środkowym do końcowego 38"
cytuje za kolegą KREJZYm, który udostepnił te dane...
sam niedawno wymieniałem wydech i oryginał 1.5-d15b7 jest taki sam...
a moze olej sobie ta strumienice i nie bedziesz mial problemu z ta srednica tak wszyscy wiemy ze nic ona nie da 8)
ja ostatnio robilem uklad u siebie w eg8 na 50mm (srednica zewn) i wydaje mi sie ze bylo sporo mniej wczesniej tylko teraz kwestia czy to byla seria czy juz bylo cos tam wymieniane.
wstaw sobie ostatni tlumiczek jakis ladny albo rob odrazu caly wydech taka moja rada
strumienica tak jak wywalenie kata nic nie da,bedziesz halasowac i smrodzic tyle heh
pozdro
TNX Lcfr no i oczywiscie KREJZY
Ogolnie autko bedzie TURBO lecz z ta strumienica to tak "narazie"
ladny tlumiczek to ja sprzedalem na pare godzin przed zakupem autka < < < < (http://allegro.pl/item90796750_tlumik_przelotowy_karbonowy_2_5_silen cer_.html) i wczesniej 2 czarne :(
ale nie wiedzialem, ze kupie czeronego civica :506:
Dostalem maila od typa:
http://img456.imageshack.us/img456/9927/strumienica25bg.jpg
Typ dzwonil i tlumaczyl mi :) zzz 5 minut - ogolnie bardzo pozytywne wrazenie i bardzo pozytywne komentarze ma.
A to aukcja tego typa - nie dosc, ze tanio to zawodowo (przynajmniej kontakt) (http://allegro.pl/item90707675_strumienica_jak_katalizator_oszczedza j_samochod.html)
============
o wlasnie chce ktos taki tlumik karbonowy :?: bo bede robil pake z usa :D
strumienica za 50zl i jej opis:
z aukcji
pomyśl czy ci się opłaci.
- Wzrost mocy silnika
- Wzrost momentu obrotowego silnika
- Poprawa dynamiki jazdy
- rewelacyjne przyśpieszenie
- swobodniejsza praca silnika
- przedłużenie żywotności silnika
- przy dynamicznej ekspatacji pojazdu, zmniejszenie zużycia paliwa
ziomek no nie badz janem to jest *******enie!to ze koles sprzedaje jakis shit na allegro i ma sporo sprzedanych przedmiot to oczywiste ze ma niezla bajerke
z tego co ja slyszalem to strumiencia moze cos da tzn profesjonalna ktora kosztuje pare ladnych stów i trzeba ja wspawac w odpowiednim miejscu a twoj spawacz za chu.. nie bedzie wiedzial gdzie i wy*****sz tylko pieniadze w bloto
zastnow sie wybecalujesz 50zl za strumshit pewnie z 20zl za przesylke i z 40zl za wspawanie tego gowna wez to sobie przeznacz na cos innego bo naprawde wyrzucisz w bloto pieniadze!!
moze chociaz sobie poczytaj na forum szukaj -> strumienica
wspomnisz moje slowa mam nadzieje ze sie opamietasz!
juz mi sie trosze niedobrze robi od tych nagonek na strumienice....
chociazby dlatego, ze niewielu co o nich mówia mialo je zamontowane
nie twierdze ze jest ona ok ale... ma jakies zalety i niekoniecznie moze sie okazac zła...
choc daleko jej do prawdziwego tuningu....
jak w tym topicu-nie zamontowałbym jej ponownie-zamontowałbym przelot...
jednakże nie zgodze sie, ze jest super "G"
przy pewnych srednicach/pojemnosciach moze sie sprawdzic NA ZASADZIE WIEKSZEGO PRZELOTU niz poprzedni zapchany wydech...
topic: http://www.honda.gda.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10674&highlight=
nic ciekawego tam nie pisze a tym linku wsumie jedyna to twoja wypowiedz...
moim zdaniem to co ktos nazywa przyrostem po zastosowaniu strumienicy to albo :
poprostu naprawienie zatkanego kata tlumika itd zastosowaniem nowej strumienicy
albo ktos sobie poprostu wmawia
dobra dosc tego poprpstu uwazam ze szkoda 100ki na cos takiego
moze sobie za to kup kolektor od d16z6 co?
Smoku:
nie jestem janem ale 2 ziomali [a 1 to juz taki anty ze szok] ma je i twierdzi, ze <OK> daje to i to sporo. Czailem sie zeby zamontowac do D16V1 lecz po przeczytaniu paru postow przeszlo mi - co najdziwniejsze to pisali to ludzie co NIE montowali ich tylko [chyba z kosmosu] wiedzieli ze to nic nie daje - takie samo mozna poczytac o stozkach :D a jednak kazdy je wstawia.
cena 61 z wysylka nie jest az taka zeby nie spobowac - raptem 2,5g weeda - wiec wole nie zapalic a obczaic.
LCFR
mam dolocik (by Amorr kto widzial ten wszedzie go pozna :D :D) tlumik bedzie (jak nizej) jeszcze do tego ta strumienica i ciekawe ile KM bedzie
http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/12001088/Images/2/NTI-63-0206.jpg
moze faktycznie nic ciekawego nie jest napisane...
jednakże daje inne spojrzenie na sprawę...A wiele rzeczy nie lubi uogólnien...
poza tym jakby miał sie czepiac to co ma zmienic kolektor jak rozmawiamy o reszczeie wydechu....?
poprostu naprawienie zatkanego kata tlumika itd zastosowaniem nowej strumienicy
albo ktos sobie poprostu wmawia
- naprawienie zatkanego/starego tłumoka - mozesz miec racje
- poprostu wmawia - wykonałem 7 pomiarów przed i po montazu. zawsze za pomoca niezaleznej (drugiej osoby-znaczy nie ja mierzyłem bo ja oczywiscie mógłbym byc subiektywny)i srednia wyszła ok 0,5s do setki lzej.... (srednia z 7 pomiarów) wiem ze to mały wyznacznik jednakze nie dajacy sie az tak ławo zakwestionowac... Musiała byc róznica sokor tak wyszło... I nawet jezeli nie za sprawa strumienicy to nie zaszkodziła . Poza tym zrobiłem na niej ponad 80kkm i nic sie silnikowi nie stało... (przy przebiegu 260kkm brał 0,5litra oleju na wymiane)
poza tym jakby miał sie czepiac to co ma zmienic kolektor jak rozmawiamy o reszczeie wydechu....?
to ma ze lepiej wydac 100ke na ten kolektor i moze cos poczujesz zamiast na strum
a wydech zostawic jaki jest albo ewentulanie wyjebac sobie kata i wstawic rurke
ale skoro ci to wedlug ciebie cos dalo to zycze powodzenia moze..
a moge wiedziec czym to mierzyles to przyspieszenie i czy to co wywaliles nie bylo zapchane itd?
co do tematu to zycze powodzenia i ladny tlumiczek bedzie ladnie chodzil i wygladal
pozdro
ja kolektora nie wstawie .. bo celuje w turbo (wszysko juz ma - cale graty - lecz brak 3,000 na IC, barana, zalozenie wystrjenie) i bedzie potrzebny baranek do tego
chociaz z usa koszt kolektora jest niewielki - w porownaniu z pl
....chyba jednak kupie kolektor ... ale to czekanie 4 tygonie na paczke mnie wykonczy
wiec czy kolektor 4-2-1 do D16 bedzie pasil do D15 - pisza,ze tak ale widomo ze oni chca sprzedac a nie doradzic :D
a mialem taki juz w domciu i sprzedalem ... http://allegro.pl/item82142839_power_zestaw_honda_civic_crx_del_sol_ d16_sohc.html
mierzyłem ;) stoperem...
wiem ze smieszne-to były czasy kiedy o g-techu sie bardziej marzyło niz miało(98-99rok coś koło)
i wiem ze niedokładnie.... (napisałem o tym w podanym linku)
dlatego tyle pomiarów było, zeby jak najbardziej usrednic bład
to co wywaliłem moze nie tyle było zapchane co....stare...
i podkreslam, ze nie jestm zwolennikiem.... Nie lubie tylko uogólnień... szczegónie wtedy gdy wielu ludzi mowi o czyms czego w zyciu nie próbowało...
To tak jakby sie napisało, ze kolektory MEGAN sa do dupy i tylko na złom...(bo było na tym forum kilka wypowiedzi w tym temacie,)a prawda jest tak, z e są tez przypadki gdzie wykazały sie pozytywnie....
tak wiec nie ma co uogólniac......
mam ten tzn chyba heh (mam 4:2:1 przeznaczony do d seri ) i do d15b2 pasuje
a co do przesylki to mozesz czekac nawet 8 tyg
pozdto
wiec czy kolektor 4-2-1 do D16 bedzie pasil do D15 - pisza,ze tak ale widomo ze oni chca sprzedac a nie doradzic
a mialem taki juz w domciu i sprzedalem ... http://allegro.pl/item82142839_power_zestaw_honda_civic_crx_del_sol_ d16_sohc.html
bedzie pasowac....
a co do kolektora... w weekend bardzo podobny założyłem
czekam na wolna hamownie(kolo czwartku ma byc)
przed załozeniem bylo 112kM/139nM(silnik D15B7)=zobaczymy co teraz bedzie..... :roll:
Strumienica to zwężka. Może dać ona niewielki zysk przy niższych obrotach (w wąskim zakresie), ponieważ wtedy silnikowi bardzo pomaga ciśnienie wsteczne wydechu. Natomiast przy wyższych obrotach hamuje przepływ spalin.
bedzie pasowac....
a co do kolektora... w weekend bardzo podobny założyłem
czekam na wolna hamownie(kolo czwartku ma byc)
przed załozeniem bylo 112kM/139nM(silnik D15B7)=zobaczymy co teraz bedzie..... :roll:
no to misiu jeden przed turbo mam nowy cel :D ciebie :D :D bede mial wiecej...
pojedynek na wykresy :D
oczywiscie szacunek i all for fun
==================
Strumienica to zwężka. Może dać ona niewielki zysk przy niższych obrotach (w wąskim zakresie), ponieważ wtedy silnikowi bardzo pomaga ciśnienie wsteczne wydechu. Natomiast przy wyższych obrotach hamuje przepływ spalin.
tak zgada sie doklanie - dlatego wszystko da sie policzyc i umiescowic strumienice w miescsu "srodka" [nie myslic z srodkjowym tlumikiem] gdzie efekt bedzie najlepszy. Wszystko to tylko matematyka z fizyka - fale, odbicia i inne takie - dla mnie to magia ale sa ludzie [znam] ktorzy sami to sobie policzyli i wcale nie wyszlo im ze wsytawienie stumienicy w miejsce kata jat najlepsze....
jak masz pieniadze to sugerowalbym zebys zhamowal auto przed i po modyfikacji
i zobaczymy jak ci magicy potrafia liczyc
ja akurat wierze w zdolsc liczenia tylko pieniedzy specjalistow z allegro
tak tylko sugeruje jesli by ci sie chcialo zrobic takowe pomiary to by niezle zobrazowalo kwestie strumienicy
pozdro
zycze powodzenia
Strumienica to zwężka. Może dać ona niewielki zysk przy niższych obrotach (w wąskim zakresie), ponieważ wtedy silnikowi bardzo pomaga ciśnienie wsteczne wydechu. Natomiast przy wyższych obrotach hamuje przepływ spalin.
tak zgada sie doklanie - dlatego wszystko da sie policzyc i umiescowic strumienice w miescsu "srodka" [nie myslic z srodkjowym tlumikiem] gdzie efekt bedzie najlepszy. Wszystko to tylko matematyka z fizyka - fale, odbicia i inne takie - dla mnie to magia ale sa ludzie [znam] ktorzy sami to sobie policzyli i wcale nie wyszlo im ze wsytawienie stumienicy w miejsce kata jat najlepsze....
Co jednak nadal daje zysk tylko w bardzo wąskim zakresie obrotów (w wąskim zakresie długości fali powstającej w wydechu). Poza tym zakresem jest gorzej i hamuje się spaliny. Nie da się umiejscowić efektu strumienicy w środku zakresu obrotowego (ani wyżej), tak jak Ty sobie to wyobrażasz, bo back pressure, które ona powoduje, jest potrzebne tylko w dolnej partii obrotów. Potem liczy się już tylko przepływ, który taka strumienica hamuje. Strumienica jest dobra do silnika, który ma mały zakres użytecznych obrotów. Silnik w samochodzie pracuje powiedzmy w zakresie 800-7000 i nie ma szans, żeby w ogólnym rachunku strumienica nie pogorszyła osiągów.
Pozdro
wiec na szybciora zrobie tak:
shamuje sunie na serii i pozniej ze strumienica .... tylko qrcze tlumik narazie seryjny zostanie bo tan karbonowy bede mial za jakies 2 tygodnie. Ale jak juz dojdzie tlumik znowu shamujemy i sie zobaczy.
wykresy wkleje na forum to bedzie jasno widac co i jak :)
Na koncu i tak zostanie 4-2-1 ==== 2" ==== ktumik koncowy. A pozniej juz tylko turbinka i baranek to tyle w kwestji wydechu mam zamiar zrobic :)
a strumienice pozniej po testach dam zonie do D16v1 .. ona nie jezdzi w wysokich obroach wiec bedzie akurat dla niej
Ja po wywaleniu kata i wstawieniu struminicy luskowej odczulem "takie odchmienia auta" na niskich i zarowno wysokich obrotach - tak wiec jestem zdowolony z tej podmianki kata na struminice!
silnik d13
no to misiu jeden przed turbo mam nowy cel ciebie bede mial wiecej...
pojedynek na wykresy
oczywiscie szacunek i all for fun
nie ma sprawy.... ;)
i tak mam zamiar wrzucic wykresy ale chce to zrobic po drugim hamowaniu-juz z kolektorem. Nie mam scanera i wole zeskanowac 2 za jednym razem...
a hamownia dopiero podobno kolo czwartek/piatek :cry:
wiec na szybciora zrobie tak:
shamuje sunie na serii i pozniej ze strumienica ....
a najdokladniej by bylo jak jeszcze dotego wstawic orginalny kat i porownac wyniki ze strumienica :D
wlasnie wlasnie
1 - seria z dolocikiem i katem
2 - seria z dolocikiem i tlumikiem przelotowym i katem
3 - seria z dolocikiem i tlumikiem przelotowym + strumienica
4 - seria z dolocikiem i tlumikiem przelotowym + strumienica + magnetyzery na paliwie i powietrzu
obale wszelkie mity .. przemowia wykresy
pozniej po testach chce zrobic wydech caly juz pod turbo mial byc 2" ale Krystian mi doradza 2,2" bo 2,5" bedzie za duzy... a do d16 byl oki 8)
jak zsumujesz 1+2+3+4 to wiecej wydasz na hamownie niz na mody
ale Ok -potomnosc bedzie wiecej wiedziec :lol:
ps. do serii d15b7 uwazam sosbiscie ze 2" jest idealnie.............-bez TURBO oczywizda
wlasnie wlasnie
1 - seria z dolocikiem i katem
2 - seria z dolocikiem i tlumikiem przelotowym i katem
3 - seria z dolocikiem i tlumikiem przelotowym + strumienica
4 - seria z dolocikiem i tlumikiem przelotowym + strumienica + magnetyzery na paliwie i powietrzu
obale wszelkie mity .. przemowia wykresy
pozniej po testach chce zrobic wydech caly juz pod turbo mial byc 2" ale Krystian mi doradza 2,2" bo 2,5" bedzie za duzy... a do d16 byl oki 8)
YEEE wreszcie beda konkrety! :D koniec z niekonczacym sie babuleniem :lol:
Panowie a do hybrydy d15 z głowicą z6 jaki wydech? 2 czy 2,2 ?
ja tylko tak laicko....
d15b7+d16z6 oryginalu srednice byly zamieszczone...
b16a2 w oryginale chyba tez duzo nie przekracza tych wymiarów
2 cale to ponad 5cm.....
rozumiem ze trzeba odtykac... ale moim zdaniem 1,6 to max do 2 cali..
no moze b16-2,25cala
na hybrydzie nie bedzisz mial wiecej jak 130kM
wiec po co 2,25 cala????????????
(nic nie piszesz o turbo...)
EDIT DLA AMORR:
no to misiu jeden przed turbo mam nowy cel ciebie bede mial wiecej...
pojedynek na wykresy
oczywiscie szacunek i all for fun
ps. OT - dajesz ogloszenia-odpowiadaj na pytania....
juz mam 118- a co u ciebie ;)?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.