PDA

Zobacz pełną wersję : d16a8 - pailwo w oleju



bank
20-03-06, 14:53
Witam,
Wiem, że to raczej dziwne pytanie, ale skąd mogło się wziąść paliwo w oleju silnikowym.
Ostatnio mam problem z zapłonem, jeszcze go nie rozwiązałem, samochód ma zbyt późny zapłon - statram się nie jeździć - przejechałem może 15 km. Jak auto był u mechanika zmieniłem mu olej.Wlał ciut za dużo , ale poziom był pod znakiem. Dzisiaj sprawdziłem na bagnecie i poziom oleju jest za wyski o jakieś 6 mm (nad znakiem). Szkoda bo zalałem dobry olej. Czym to może być spowodowane i którędy paliwo może się przedostawać do oleju? (silnik d16a8)
Pozdrawiam wszystkich, proszę o radę

[ Dodano: Pon 20 Mar, 2006 ]
Dodam jeszcze, że napewno jest to paliwo, a nie płyn chłodniczy, gdyż obecnie olej ma zapach paliwa.

Rikoo
20-03-06, 16:10
Juz pomalu trace cierpliwosc :!: :!: :!:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=10388 :!: :!: :!:

Pati
20-03-06, 17:42
a tak zapytam z ciekawosci - jaka to roznica, czy to bedzie w budzie 2d/3d/4d/5d? silnik jest silnik. w D serii i w B serii paliow sie wezmie w oleju z tej samej przyczyny.

Piotrek Klag
20-03-06, 18:23
[ciach!]Wlał ciut za dużo , ale poziom był pod znakiem. Dzisiaj sprawdziłem na bagnecie i poziom oleju jest za wyski o jakieś 6 mm (nad znakiem). Szkoda bo zalałem dobry olej. Czym to może być spowodowane i którędy paliwo może się przedostawać do oleju?
Ja odpowiem tylko na pytanie dlaczego Ci olej sie przelał mimo że go mierzyłeś.

Wynika to z tego że poziom oleju sie powinno zpawdzic jak ciepły silnik odstoi około 10 minut. Przy wymianie oleju całosć oleju nie spłyeni - troiche zostanie tu i tam i ta nadyżka to z reguł jest około 300-500ml. Wiem że mi mechanik sprawdził i potem jak przyjechaem do domu to zobaczyłęm że jest przelane wiec pojechałem i mi upuścił z 400 ml i z 2 mm poniżej max mam i jeżdże - kazałem to zrobi c głownie z uwagi na to że wymieniłem uszczelke i moogłby jąza duże cisnienie wypluc

Co do paliwa to sie nie znam wiec niech sie wypowie ktośz fachowców ;)

Ramzes
20-03-06, 19:25
a tak zapytam z ciekawosci - jaka to roznica, czy to bedzie w budzie 2d/3d/4d/5d? silnik jest silnik. w D serii i w B serii paliow sie wezmie w oleju z tej samej przyczyny.

Dokladnie o to samo chcialem zapytac!!!! co to za roznica!!!!???? a niech gosc pyta nawet o silnik w wołdze i to bedzie to samo!!! no chyba ze ilosc drzwi ma znaczenie to przepraszam!!!

olej+benzyna=nieszczelnosc Glowica-Blok silnika czyli po prostu uszczelka pod glowica jest do wymiany... jesli sie myle poprawiac mnie :D

gregorb
20-03-06, 21:33
olej+benzyna=nieszczelnosc Glowica-Blok silnika czyli po prostu uszczelka pod glowica jest do wymiany... jesli sie myle poprawiac mnie
Na pewno nie jest to uszczelka pod glowica. Obecnosc paliwa w oleju nie moze byc powodem uszkodzonej uszczelki pod glowica. Bardziej podejrzewalbym tutaj zawieszony lub zawieszajacy (moze wygiety) sie ktorys zawor dolotowy (jednak wiazaloby sie to z jakas nierowna praca silnika) lub jakas inna usterke...

Pati
22-03-06, 16:20
ewentualnie awaria pompy paliwa, z tym ze pompa nie jest mechaniczna a elektryczna.

vtecmatti
22-03-06, 18:39
a tak zapytam z ciekawosci - jaka to roznica, czy to bedzie w budzie 2d/3d/4d/5d? silnik jest silnik. w D serii i w B serii paliow sie wezmie w oleju z tej samej przyczyny.

Dokladnie o to samo chcialem zapytac!!!! co to za roznica!!!!???? a niech gosc pyta nawet o silnik w wołdze i to bedzie to samo!!! no chyba ze ilosc drzwi ma znaczenie to przepraszam!!!

moze niema znaczenia w tym problemie, ale przy nastepnym problemie i moze byc potrzebny opis auta.

a tak wogole to pewnie dla zasady. jak kazdy to kazdy :D

Type-r
23-03-06, 21:13
Nie spala ci paliwa. Sprawdź zapłon. Nadmiar paliwa spływa przez pierścienie do skrzyni korbowej.

Picias
04-12-07, 10:51
Witam. I jak poradziłeś sobie z tą benzyną w oleju???