Zobacz pe³n± wersjê : Jaki p³yn ch³odniczy powinienem dolac do CIVIC 94...
Znow mam glupie pytanie :-) ale nie mam pojecia jaki plyn dolac do chlodnicy bo chyba mam go za malo bo w zbiorniku wyrownawczym nic nie ma. Z tym ze jak sie odkreci ten kurek od ch³odnicy to widac taki zielony plyn na samej gorze. Wiec szybkie pytanie jaki to moze byc plyn zeby dolac taki sam, i ile mniej wiecej i jesli nie wiadomo jaki to moze byc to jaki dolac zeby nie bylo dobrze. Z gory dzieki za odpowiedz :-)
coz, to zeby byl taki sam nie jest az tak wazne.Po prostu nie zalewaj woda, kup na stacji benzynowej plyn do chlodnic (jakis w sredniej cenie, nie bierz najtanszych ale i nie najdrozszych bo tez nie warto, roznica pewnie prawie rzadna) i zalej a potem juz kupuj tylko taki sam. Ja zalewam Shellem za 45z³ chyba 4 litry.
Moim zdaniem s± 3 opcje.
1. Sprawdziæ do ilu wytrzymuje p³yn u jakiego¶ mechaniora, jak ma ok -35 to mo¿na dolaæ te 200 setki wody.
2. Szukaæ po sklepach zielonego p³ynu.
3. Zmieniæ ca³o¶æ na Castrola Anti Frezee'a ;)
a ja mam tylko uwage - jak dolewac to nie zwyklej wody a destylowanej /m.in. nie odklada sie kamien/
zielone moze byc np borygo
a najwazniejsze jak nie wiesz jaki masz plyn i od jak dawna to go poprostu zmien - dobry wydajny i bezpieczny plyn przydaje sie i zima i latem to nie jest duzy wydatek
Stary tylko nie Borygo miej lito¶æ dla ch³odnicy hihihi
Borygo jest w podobnej cenie jak reszta i jakosci pewnie tez ale ja dla wlasnego spokoju leje Shella, mozesz i zalac Borygo, na pewno nic zlego sie nie stanie. Nie lej napewno zadnych specyfkow za 120-150z³ bo nowa chlodnica kosztuje 250z³ i po dwoch wymianach na borygo zamiast super drogich specyfikow starczy ci na nowa nie naruszon± i czysciutka chlodniczke...
Piotrek Klag
19-03-06, 22:23
Borygo jest w podobnej cenie jak reszta i jakosci pewnie tez ale ja dla wlasnego spokoju leje Shella, mozesz i zalac Borygo, na pewno nic zlego sie nie stanie. Nie lej napewno zadnych specyfkow za 120-150z³ bo nowa chlodnica kosztuje 250z³ i po dwoch wymianach na borygo zamiast super drogich specyfikow starczy ci na nowa nie naruszon± i czysciutka chlodniczke...
borygo wpierdziela ch³odnice i ka¿dy normalny to wie - ja leej koncentrat shella GlycoShell nierozcieñczony - poocamy tyle ¿e na tzw. dolewke sie nie nadaej - ew po ca³kowitej wymianie.
zasada jest prosta przy dolewaniu - taki sam kolor - i to z regu³ wszystko na ten temat. Zamiast zalewaæ do ch³odnicy wlej do zbiornika - o reszte zadba auto - doci±gnie do bloku tyle ile potrzebuje.
Nierozcieñczony koncentrat :shock: :shock: :shock: :shock: ??
Piotrek Klag
19-03-06, 23:39
Nierozcieñczony koncentrat :shock: :shock: :shock: :shock: ??
tak - wg znajmomych którrzy od lat robia ch³odnice to jest po prostu najlepszy pomys³ - zasosowea³em sie i nie ¿a³uje. Najlepsza mieszanka - bardzo dobre ch³odzenie silnika - fakt jest faktem gówniane pompy mozna ³atwo zajechac ale cos za cos....
Jedno jest pewne - mrozy rzedu -30 to ¿aden problem.
p.s. ponoæ czê¶æ konentratów bez rozcieñczenia zamarza szybciej niz po - daltego nie poelcam takiego zabiegu bez konsulatacji - jakkowleik GlycoShell nie zamarza - ostatnie morzy to doskonale pokaza³y
[sory za pocz±tek OffTopica ale co¿]
borygo wpierdziela ch³odnice...
mozesz to rozwinac :?:
Nierozcieñczony koncentrat :shock: :shock: :shock: :shock: ??
tak - wg znajmomych którrzy od lat robia ch³odnice to jest po prostu najlepszy pomys³ - zasosowea³em sie i nie ¿a³uje. Najlepsza mieszanka - bardzo dobre ch³odzenie silnika - fakt jest faktem gówniane pompy mozna ³atwo zajechac ale cos za cos....
Jedno jest pewne - mrozy rzedu -30 to ¿aden problem.
p.s. ponoæ czê¶æ konentratów bez rozcieñczenia zamarza szybciej niz po - daltego nie poelcam takiego zabiegu bez konsulatacji - jakkowleik GlycoShell nie zamarza - ostatnie morzy to doskonale pokaza³y
[sory za pocz±tek OffTopica ale co¿]
Sorry, ale ja mam rozcieñczonego Castrolka który do -35 trzyma bankowo a co wiêcej nie wiem, ale nie mów ¿e -30 to jest jakie¶ wielkie osi±gniêcie i ¿eby to uzyskaæ nie mo¿na rozcieñczaæ koncetratu...
A poza tym z tego co mi siê wydaje to koncentraty s± gêstsze od rozrobionych, wiêc w rozrobionych naturalnie siê poprawia ch³odzenie bo dochodz± w³a¶ciwo¶ci penetruj±ce i we wszystkie szpareczki dochodzi p³yn (tu siê mogê myliæ).
borygo wpierdziela ch³odnice...
mozesz to rozwinac :?:
Taka kr±¿y opinia i tyle... Moim zdaniem p³ynu nie wymienia siê co miesi±æ, wiêc mo¿na do³o¿yæ kilka pln i wiedzieæ, co siê leje. Nie, ¿ebym mia³ co¶ do borygo...
Ja w zeszlym roku mialem Borygo, chlodnice mam na swoim miejscu, w najwieksze mrozy nic nie zamarzlo itd. Wiec prosze was, nie popadajmy w skrajnosc ani w jedna ani w druga strone... Nie mowie ze Borygo jest super ale nie sugeruje sie rowniez opiniami pana Jozia z sasiedztwa ktory mi powie ze Borygo *******ala chlodnice...
EDIT by ppm702
prosze o poprawê zaznaczonego :?
kpopis1, zaznaczy³em Ci co¶ w ostatnim po¶cie z pro¶ba o ogarniecie zgodnie z regulaminem
Piotrek Klag
20-03-06, 17:48
borygo wpierdziela ch³odnice...
mozesz to rozwinac :?:
nie jest to opinia józka z podwórka tylko znajomego który od 6 lat robi ch³odnice i wdzi 100 ch³odnic dziennie wiêc sory ale chyba teskty ¿e to glupota s± lekko nie na miejscy.
Kole¶ rozbiera mase ch³odnic i widzi czym by³y zalewane i jakby Ci pokaza³ róznice na fotce jak wygl±da prze¿arta ch³odnica po borygu a elegancka ch³odnica po dobrych p³ynach to by¶ sie lekko zdziwi³ - zreszt± wlej se np. olej orlenu a poje¼dzij na markowych p³ynach to sam zobaczysz - jakkolwiek przecie¿ olej to olej a p³yn to p³yn co nie :?: :!:
A apropos koncenratów - ten sam znajomy je¼dzi na samym koncentracie nierozcieñczynym i mnie te¿ do tego przekona³ - dlaczego - lepsza mieszanka, lepszy efekt ch³odzenia - lepsze odprowadzanie ciep³a z bloku silnika, lepsza ¿ywotno¶c ch³odnicy dziêki bardziej bogatej mieszance.
Ale przekonywaæ wiêceje nie mam zamiaru - lejcie borygi za 15 z³ za 4 litry z tesco - w koñcu tez super ch³odzi.Tylko jak w³±czycie klime jak na dworze bede + 45 stopni i bedziecie jechac 150 na godzine po autostradzie to uwaznie patrzcie na wska¿nik temperatury.
A co do -30 stopni - ty by³ tylok przyk³ad - oczywi¶cei sam koncenrat wytrzyma spokojnie o wiele stopni wiêcej mrozu - poda³em tylko ma³y przyk³±d- wnioek jest tylko oczywisty - nie chdzi tu o jako taki zakres temperatur tylko raczej o pewne w³a¶ciwo¶ci nierozcieñczonego p³ynu
Nie, ¿ebym siê chcia³ k³óciæ, ale nadal myslê, ¿e koncenrat jest GÊSTSZY przez co nie dociera wszêdzie tak dok³adnie jak powinien... Ma kto¶ co¶ do powiedzenia na ten temat?
Piotrek Klag
20-03-06, 18:18
Nie, ¿ebym siê chcia³ k³óciæ, ale nadal myslê, ¿e koncenrat jest GÊSTSZY przez co nie dociera wszêdzie tak dok³adnie jak powinien... Ma kto¶ co¶ do powiedzenia na ten temat?
te¿ sie nie spieram ale my¶le ¿e dobre cisnienie + gêsty p³yn wype³ni wszystko dok³±dnie jak .... :D
Ale rzadszy p³yn spenetruje co ma spenetrowaæ i dostanie siê do wszystkich mini mikro nano szczelinek i bêdzie chyba lepiej ch³odzi³... Po co komu p³yn wytrzyma³y do -476523654?
Jesli chodzi o zamarzanie plynow to prawda te oparte na glikolu etylenowym po rozronieniu z woda zwiekszaja swoja odpornosc na zamarzanie.
W lepszych koncetratach/p³ynach sa dodatki inhibitorow ktore zabezpieczaja przed korozja,utlenianiem itp. elementów uk³adów ch³odzenia.W tanszych albo wogule nie ma albo nie takie jak potrzeba st±d robia sie wzery,osady itp.
Jednak zadenego plynu/koncentratu nie stosuje sie po to ,ze lepiej odprowadza cieplo bo to bzdura.Najlepszym wymienikiem ciep³a jest czysta woda...ale :
1.Zamarza
2.Tempertaura wrzenia 100 stopni C
Dlatego czystej wody sie nie leje bo plyny/koncentraty zamarzaja dopiero w okolo -35st i maja tempertaure wrzenia okolo 110 stopni
te temperatury wrzenia sa chyba ciut wieksze, jesli ciecz plynie w obiegu pod wiekszym cisnieniem, a takie jest wytwarzane w ukladzie
Osobi¶cie odradzam nierozcieñczony koncentrat. Kolega ma focusa, po zmianie p³ynu ch³odniczego samochód zacz±³ siê "grzaæ". Nawet w autoryzowanym serwisie nie znale¼li przyczyny, co¶ tam wymienili ale nie uda³o im siê usun±æ usterki. Dopiero który¶ z mechaników spyta³ go jaki ma p³yn. Okaza³o siê wtety, ¿e nie zauwa¿y³ i zamiast p³ynu kupi³ i wla³ koncentrat. Mechanik spu¶ci³ tochê koncentratu, dola³ 2 lirtry wody i wszystko jest ok.
Jak kto¶ by³by zainteresowany to mogê sprawdziæ jaki silnik jest w tym samochodzie. Mimo, ¿e problemu takiego nie maj± silniki hondy nie wla³bym do mojego samochodu czystego koncentatu.
Co do Borygo i "wpierdzielania" ch³odnic.
S± p³yny do ch³odnic aluminiowych a sa takie do plastikowych albo do jeszcze innych wynalazków. Zalanie niew³asciwego p³ynu + tarcie tej cieczy o ¶ciany ch³odnicy + temperatura mo¿e spowodowaæ "wymycie" materia³u ze ¶ciany ch³odnicy.
Borygo nie jest z³e (na zdrowie) ale dobrane z g³ow±. Choæ z przyczyn subiektywnych bym go kijem nie ruszy³.
Koncentraty
W poptrzednim accordzie je¼dzi³em TYLKO na nierozcieñczonym koncentracie GlicoShell. To nie ketchup ani syrop w koncentracie. Nawet jak jest gêstszy to nieodczuwalnie. Przetrzymywa³ na spoko cie¿kie zimy.
W tym mam zalany (wg faktur) jakis Mobil Frostschule (czy jako¶ tak) i tej zimy te¿ da³ rade.
Wiec spoko.
O super! Dzieki za odpowiedz z tego co wyczytalem to najlogiczniej chyba rzeczywiscie bedzie kupic zielony plyn w sredniej cenie i wlac do wyrownawczego i bedzie ok :D
Pozdrawiam
Wracaj±c do Borygo. Kto¶ pisa³ o koszczie 15 zl. Te które ja zalalem kosztuje ponad 50 -jakies Borygo eko z Boryszewa. Czy na prawde jest takie zle?.
http://www.sochaczew.boryszew.com.pl/
Maj± tam tez wersje alu. Ciekawe które jest bardziej odpowiednie dla Civica?
Apropo mieszania Honda zaleca mieszac pól na pó³ z wod± jednocze¶nie zalecaj±c swój firmowy (infomacja z ksi±zki obs³ugi) Zak³adam wiêc, ¿e ich p³yn to koncentrat.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.