PDA

Zobacz pełną wersję : ok 39 l gazu na 370 km ?



arsh
15-05-09, 07:41
j.w.

czy to nie za mało ? silnik 1.4 :

mickee
15-05-09, 07:56
10,5l gazu na 100km to za mało ? Może jeszcze byś napisał miasto czy trasa i jaki dokładnie silnik 1,4.

arsh
15-05-09, 08:12
nie w tym sensie mało.. chodzi mi własnie o to, że chyba coś za dużo tego gazu idzie :/ trasa.. jak to jaki silnik hehe :D

mickee
15-05-09, 08:28
No jakbyś nie wiedział, to silników 1,4 w Hondzie było całe stado. A generalnie to chodzi czy masz 75KM czy 90KM, tyle chyba wiesz ?
Poza tym nawet nie napisałeś jaką masz instalację gazową. Naprzyszłość podawaj precyzyjne dane albo uzupełnij profil. Inaczej raczej nikt Ci nie pomoże.

arsh
15-05-09, 10:19
a gdzie mogę to sprawdzić? nie wiem ile.. nie orientuję się..

eM_Zet
15-05-09, 11:30
Chociażby z dowodu rejestracyjnego :D

arsh
15-05-09, 12:20
przeszukałem cały dowód rejestracyjny i nie jest napisane jaką moc ma silnik :)

clientR
15-05-09, 12:36
za rączkę kolegę trzeba prowadzić !!! dowód rejestracyjny PATRZ rubryka P2 ale, ale lepiej podnieś maskę i zczytaj z tabliczki koło akumulatora symbol silnika D14...... końcówka z tabliczki, a potem uzupełnij profil !!!

mickee
15-05-09, 12:42
Bo w nowych dowodach nie ma mocy silnika.
Wiesz co, tylko się nie obraź, ale tak czytam Twoje posty i utwierdzam sie że jesteś zielony jak trawka na wiosnę w sprawach samochodowych. Jedź do gaziarza i niech Ci wszystko posprawdza. Takie zużycie gazu jest za duże jak na trasę (pod warunkiem, że nie piłowałeś na maxa na każdym biegu i tak całe 370km).

arsh
15-05-09, 14:01
clientR powiadasz pole P2 a czy masz świadomość, że nie ma takiego pola w nowych dowodach? :D

mickee no ja tego nie ukrywam przeciez :) do tego służy forum, zeby zadawać pytania i otrzymywać kompetentne odpowiedzi (jeśli ktoś zna na nie odpowiedź)

no własnie nie pilowałem jechałem w miare spokojnie i nie wiem co jest grane :/

clientR
15-05-09, 14:13
nie mam bo mam stary dowód, ale chyba tabliczka znamionowa z kodem silnika to wiesz gdzie jest. mickee ma racje (bez obrazy bo nikt wszech wiedzacy nie jest ) lepiej jedz do gazownika bo chyba i tak się tak skończy.

mickee
15-05-09, 14:14
Ciężko coś Ci doradzić bez określenia jaką masz instalację gazową (druga gen. czy sekwencja) oraz jaki masz silnik. Chociaż bez danych silnika jakoś można powróżyć. Jak otworzysz maskę to nad akumulatorem na grodzi masz tabliczkę znamionową i tam masz m.in. oznaczenie silnika np. D14Z4 lub D14A8 itp.
Co do inst. gazowej to chyba sam nie wymyślisz co to jest. Najkrócej to możesz mieć ustawiną zbyt bogatą mieszankę i raczej sam tego nie ustawisz.
Znajdź jakiś dobry zakład gazowniczy i niech Ci posprawdzają instalację.

I uzupełnij sygnaturę o model, typ silnika i rok prod. naprawdę ułatwi Ci to życie i tym którzy będą chcieli Ci pomóc. Narazie to nie wiem nawet czy masz Civica ;)

smar
18-05-09, 21:02
Ostatnio sprawdzałem sobie spalanie i wychodzi ok 9l/100km (jazda mieszana). Zima było ok. 10. Przy tych cenach gazu jestem bardzo zadowolony ze spalania :D
Silnik D14A8, instalacja sekwencyjna.

hecru
18-05-09, 22:07
Mam Hondę 1997 1.4i D14A5 ( nieodmuloną narazie :rolleyes: czyli 75 KM) gaz II gen i pali mi na takim samym dystansie (4 razy do pracy i z powrotem ) 10 litów mniej od Twojej (co prawda 80 % tego dystansu robię na trasa - jeżdżę raczej spokojnie 3000 - 4000 obr).

teg
18-05-09, 23:54
10 litów mniej od Twojej

Że co, 0,5l/100km Ci pali? :D:D:D

A autor tematu niech jedzie do gazownika a potem sprawdzi sobie, czy nie ma za ciepłych felg po jeździe - może hamulce trzymają.

arsh
19-05-09, 07:50
a ile taka przyjemność u gazownika kosztuje? niedawno był robiony przegląd i było wszystko ok podobno i nie wiem co jest grane no ale ponad 10 litrów gazu na 100 to chyba o ten 1-2 litry za dużo.. ps. gdzie jest napisane jaka generacja tego gazu? bo od poprzedniego własciciela dostalem jakies swiadectwo homologacji.. tam cos bedzie ?

no ja 70% - 80 % tez jade po trasie..

a obrotów nie widzę, bo obrotomierz się zje***

sprawdze te felgi dzisiaj :P

jerry
21-05-09, 17:35
jesli masz pokretło na wężu to 2 generacja jak komputer to trzecia a sekwencja to takie wtryski :D wizyta i regulacja to kwota nie wieksza niz 50 zł ! ! na spalanie ma tez duży wplyw filtr powietrza ! swiece, przewody kopułka ja po wymianie tego z przeczyn duzego spalania spalanie spadło o 7 litrów
Tobie radze regulacja nowe swiece!

mxgts
21-05-09, 19:36
dużo Ci pali. . . ja na 25 litrach robie 300 km :D przy normalnej jezdzie srednie spalanie 8,3 l LPG :]

krzysieko1
21-05-09, 20:54
witam i to co czytam to jestem w szoku ja mam zbiornik 38L gazu i jak zrobie po mieście na nim 300km to jest dobrze przy spokojnej jezdzie mam instalacje bingo-m a w legnicy nikt tego nie chce ustawić mimo że mam kabelek i program może ktoś coś doradzi ??

jerry
21-05-09, 21:54
a skad jestes ??

krzysieko1
22-05-09, 09:06
z Legnicy

misiek1
23-05-09, 00:17
Troszkę dużo ci wsysa tego LPG. Ja na butli 38 litrów robię około 450 km. Jazda w trasie i troszkę po mieście.

krzysieko1
23-05-09, 07:14
no niestety dużo ale nie moge znaleśc nikogo w okolicy co sie zna na tej instalacji i ją ustawi owszem są dobrzy w legnicy ale nie chce im sie pogrzebać wolą robić tylko BRC :(

Unistar
24-05-09, 01:36
Panowie, a czy przypadkiem nie zauważyliście u siebie - mówię tutaj o zwykłej benzynce, że Hańka pali więcej na trasie niż w mieście... ?? U mnie w D16Z6 na mieście średnio 8-9 a na trasie przy średniej jezdzie 130-160 jakieś 12-13l.. :| A w niemczech jak śmigałem jakies 180-200 to na 80km mi z 15l spalił :| Wszystko wszystkim, ale Hańka pod tym względem mnie nieziemsko denerwuję, jednak duży silnik to duży silnik, te biedactwa się męczą po prostu na trasach... :| Chodź przyznam, że mój brat wykręcił rekord i 690km na jednym zbiorniku zrobił w trasie.. Sam do dzisiaj nie wiem jak tego dokonał, ale na oparach dojechał i jeszcze na drugi dzień do pracy.. Sam już tego nie pojmuję.. :| Jak to jest z waszymi autami ? Bo jak dla mnie Civic jest cholernie, paliwożernym autem, szczególnie w trasie..

krzysieko1
24-05-09, 06:32
z tego co wiem to hania pali mało w trasie ale jak jej sie wstawia i i zaczyna palić tym bardziej przy takich prędkościach mi tylko że na gazie po mieście pali 13 L a w trasie jadąc między 100km/h a 130 km/h spalił 8 L wstawiając jej czyli szybciej 10 L to przy moim silniku więc ja mam problem tylko przy jezdzie po mieście bo w trasie nie nażekam

Bassmaster
24-05-09, 11:06
Panowie, a czy przypadkiem nie zauważyliście u siebie - mówię tutaj o zwykłej benzynce, że Hańka pali więcej na trasie niż w mieście... ?? U mnie w D16Z6 na mieście średnio 8-9 a na trasie przy średniej jezdzie 130-160 jakieś 12-13l.. :| A w niemczech jak śmigałem jakies 180-200 to na 80km mi z 15l spalił :| Wszystko wszystkim, ale Hańka pod tym względem mnie nieziemsko denerwuję, jednak duży silnik to duży silnik, te biedactwa się męczą po prostu na trasach... :| Chodź przyznam, że mój brat wykręcił rekord i 690km na jednym zbiorniku zrobił w trasie.. Sam do dzisiaj nie wiem jak tego dokonał, ale na oparach dojechał i jeszcze na drugi dzień do pracy.. Sam już tego nie pojmuję.. :| Jak to jest z waszymi autami ? Bo jak dla mnie Civic jest cholernie, paliwożernym autem, szczególnie w trasie..

Może warto skontrolować stan sondy lambda, bo to trochę mało prawdopodobne aby w trasie palił więcej niż w mieście. Jaką masz pewność, że nikt przed tobą nie grzebał w kompie i czegoś nie poprzestawiał aby zwiększyć moc ;)

Unistar
25-05-09, 00:33
Może warto skontrolować stan sondy lambda, bo to trochę mało prawdopodobne aby w trasie palił więcej niż w mieście. Jaką masz pewność, że nikt przed tobą nie grzebał w kompie i czegoś nie poprzestawiał aby zwiększyć moc ;)

Może i by się przydało, chodź kupowałem ją od Pani z Niemiec, która zapewne nie była miłośniczką szybkiej jazdy.. ;) Przy średniej jeździe 100-120 przyznaję nie pali ona dużo, ostatnio na trasie przy tych prędkościach spaliła mi 6,6l więc jest bardzo dobrze, ale wiadomo, że ciężko się jeździ takimi prędkościami szczególnie w długich trasach na autostradach, więc jeśli wskazówka wskoczy powyżej 130, zamienia się ona w paliwożernego potwora, w baku tworzy się wir i niema bata żeby na zbiorniku 500km przejechać.. :| Chciałem się dowiedzieć czy u was też jest podobnie, czy tylko ja mam takiego paliwożernego potwora przy szybszej jeździe.. :|

yautja
25-05-09, 13:27
Może po prostu Ci się Vtec włącza? ;)

A w temacie - 39 l LPG na 370 km to całkiem normalny wynik. Moja pali tyle, co w podpisie głównie w mieście. W trasie udało mi się wyliczyć, że ponad 6 ale nie biorę tego pomiaru za wiarygodny.

hektor3s
26-05-09, 22:12
Ostatnio w trasie spalił mi 33l gazu na 440km przy ekonomicznej jeździe (obr ok. 4tyś, 125 Km/h) instalacje sekwencyjna,
przy normalnej jeździe na 33l zrobię ok. 350km trasa (60%) i miasto(40%), teraz po wymianie kolektora na D16Z6, wycięciu katalizatora:D układzie dolotowym dedykowanym do D16Y7 z K&N-a , i felgach 15” (wcześnij 16") powinno być jeszcze mniej :D

michas
29-05-09, 23:20
Mi vtec-e 1.5 lsi 5gen sedan (175/70/13) spala na 300km (miasto do 3.5 tys obr)) 20l lpg! a na trasie nawet 350km zrobie (110-130km/h) Wiec hondzinka w temacie duzioooo pali!!!

krzysieko1
30-05-09, 07:41
MASAKRA byłeś na diagnostyce?? auta z silnikiem 3 L tyle nie palą ja byłem okazało sie że miałem zawory nie poustawiane pasek rozrządu za lużny czyli do wymiany i zapłon do ustawienia a mi paliła 13 L po mieście teraz przejechałem sie po mieście i po za miastem czyli jazda mieszana na 50 km spalił mi 5 L a tylko zapłon poprawił i zawory wyrególował jak zrobi rozrząd to dopiero mi poustawia jak powinno być i powiedział że mniej będzie palił

imm3
31-05-09, 10:11
Mi vtec-e 1.5 lsi 5gen sedan (175/70/13) spala na 300km (miasto do 3.5 tys obr)) 20l lpg! a na trasie nawet 350km zrobie (110-130km/h) Wiec hondzinka w temacie duzioooo pali!!!


Panie 20 litrow na 300-350 kilosow?? 1.5 V-tec tyle spala gazu? Ja bym pojechał na regulacje upewnic sie czy mieszanka nie jest za uboga.

krzysieko1
31-05-09, 13:23
Panie 20 litrow na 300-350 kilosow?? 1.5 V-tec tyle spala gazu? Ja bym pojechał na regulacje upewnic sie czy mieszanka nie jest za uboga.

Napisał michas
Mi vtec-e 1.5 lsi 5gen sedan (175/70/13) spala na 300km (miasto do 3.5 tys obr)) 20l lpg! a na trasie nawet 350km zrobie (110-130km/h) Wiec hondzinka w temacie duzioooo pali!!!


Panie 20 litrow na 300-350 kilosow?? 1.5 V-tec tyle spala gazu? Ja bym pojechał na regulacje upewnic sie czy mieszanka nie jest za uboga.
chyba zle zrozumiałem ile ci wkońcu pali na 100km gazu??

krzysieko1
02-06-09, 14:12
witam byłem wkońcu u można powiedzieć fachowca sprawdził mi hanie podczas jazdy na urządzeniu wyrególował zawory poprawił zapłon usunął jakąś blokade seryjną i teraz Hania *******ala że sie tak wyraże ale musze wymienić pasek rozrządu i dopiero mi ustawi jak powinno być :D sprawdziliśmy narazie ile pali jazda mieszana w mieście i po za miastem przejechaliśmy 50km zatankowaliśmy a tu jak wcześniej było 6.5 L czyli 13 L na 100km a teraz 4,5 L czyli 9 L na 100km byłem w szoku o tak dużą poprawe i nadodatek ciężka noga była jak by ktoś chciał namiar to PW pozdrawiam

OSCAR
03-06-09, 07:10
wszystko pieknie, cieszymy sie razem z toba, ALE mierzenie spalania po przejechaniu 50km to nie jest miarodajne.
wyjezdzij minimum 3 baki, jezdzac w tych samych warunkach i tymi samymi trasami, nastepnie zanankuj na tej samej stacji, z tego samego dystrybutura gazu. wtedy bedziesz mial srednie spalanie.
teraz to co piszesz to troche wrozenie z fusow, co nie zmienia faktu, ze spalanie moze wyjsc tak jak piszesz.
mialem pare lat temu w jajku d15b2 z instalka 2gen.(na kolach 15x195x50) palilo tez calkiem roznie w miescie, w zaleznosci od warunkow, srednio od 10-12lpg.
spalanie tez zalezy od mieszanki jaka masz ustawiona, benzyny mi palilo 8-9literkow, wiec jakby tyle samo bralo gazu przy tej instalacji to mozna podejrzewac, ze jest ubogo.
ty piszesz ze jazda mieszana .... i 9lpg .. moze i tak wyjdzie, ale napisz co ci wyjdzie po przejechaniu 3-4 bakow, tak jak pisalem.

pozdrawiam

krzysieko1
03-06-09, 08:19
wszystko pieknie, cieszymy sie razem z toba, ALE mierzenie spalania po przejechaniu 50km to nie jest miarodajne.
wyjezdzij minimum 3 baki, jezdzac w tych samych warunkach i tymi samymi trasami, nastepnie zanankuj na tej samej stacji, z tego samego dystrybutura gazu. wtedy bedziesz mial srednie spalanie.
teraz to co piszesz to troche wrozenie z fusow, co nie zmienia faktu, ze spalanie moze wyjsc tak jak piszesz.
mialem pare lat temu w jajku d15b2 z instalka 2gen.(na kolach 15x195x50) palilo tez calkiem roznie w miescie, w zaleznosci od warunkow, srednio od 10-12lpg.
spalanie tez zalezy od mieszanki jaka masz ustawiona, benzyny mi palilo 8-9literkow, wiec jakby tyle samo bralo gazu przy tej instalacji to mozna podejrzewac, ze jest ubogo.
ty piszesz ze jazda mieszana .... i 9lpg .. moze i tak wyjdzie, ale napisz co ci wyjdzie po przejechaniu 3-4 bakow, tak jak pisalem.
powiem tak miałem golfa 2 zamontowałem instalacje aby oszczędzić palił 14 L gazu ten co zakładał mi gaz powiedział że po 1000km wpad na regulacje i wtedy będzie mniej czyli tak jak u wszystkich co zakładają nową instalacje ok po 1500km przyjechałem na regulacje po regulacji nic sie nie zmieniło jeżdziłem do niego 3 miesiące a on twierdził że to normalne spalanie wkońcu pojechałem do innego warsztatu ku mojemu zdziwieniu zaczoł spalać 10L byłem w szoku. Kupując HONDE patrzyłem na to że jest autem oszczędnym , jak trza to i kopa ma fakt ja mam tylko 90 koni ale też dobra jest i jeżeli mi pali 13 L to nie jest oszczędnym autem bo jest z nią coś nie tak wkońcu znalazłem kogoś kto sie zna na Hondach i zajmuje sie całym silnikiem czyli od A do Z i umie wyregulować gaz a nie albo benzyna albo gaz jak pisałem wcześniej gazu mi nawet nie ustawiał bo musze wymienić pasek rozrządu i wtedy zajmie sie wszystkim mógł mi ustawić ale powiedział PO CO MAM PŁACIĆ DWA RAZY ZA TO SAMO więc jak dla mnie po tym jak skończe naprawiać honde to 10 L będzie palić gazu przy nie lekkiej nodze popatrz że inni co mają sprawne silniki w 100% też im mało pali
Pozdrawiam

ppm702
03-06-09, 08:22
krzysieko1 - wiesz co to jest interpunkcja? Napisałeś jeden wielki BEŁKOT!!!

krzysieko1
03-06-09, 08:26
pewnie tak ale pisze w doskokachbo zajmóje się synkiem malutkim więc dlatego tak wygląda

OSCAR
03-06-09, 09:43
pewnie tak ale pisze w doskokachbo zajmóje się synkiem malutkim więc dlatego tak wygląda

powiem tak, nie bardzo wiem co chciales powiedziec odpowaidajac na mojego posta :confused:

moze za duzo sie tam rozpisalem, krotko mowiac - jesli bedzie ci palila mniej lub tyle samo gazu co w tych samych warunkach Pb to na 100% bedziesz jezdzil na ubogiej mieszance i zalatwisz glowice krecac wysoko silnik.

jesli palila ci Pb 7l/100km a gazu faktycznie wyjdzie 9l to mozna sadzic (nie zaglebiajac sie w szczegoly), ze jest prawidlowo. ogolnie te 15% wiecej powinna lekko palic na instalce drugiej gen. ale zeby to stwierdzic musisz wyjezdzic te 3-4 baki - tak jak pisalem powyzej.

ps. gratki synka :D tez mam takiego malego urwisa i wiem co czasem moze zdzialac, trzeba miec oczy dookola glowy :rolleyes:

pozdrawiam

sky83
04-06-09, 12:56
Mam podobne wątpliwości odnośnie mojego spalania lpg co autor postu.W zimie na oponach Frigo 2 175/65/14 spalanie było w granicach 9,5 / lpg/100,po zmianie opon na 185/60/14 wzrosło do 10,5 l lpg/100.Dodam , że w międzyczasie zmieniłem olej(tego samego typu co w zimie- półsyntetyk) oraz wyregulowałem zawory(mechanik powiedział,że nie było za bardzo potrzeby regulacji bo luzy w normie).Dodam ,że jeżdżę głównie po trasie i to tak ,że w 80% czasu pali się lampka econo.Mam pewne podejrzenia co do aparatu zapłonowego,ponieważ wydaje trochę podejrzane dźwięki,czy to mogłoby być przyczyną ?Dodam ,że posiadam instalacja sekwencyjną:komp Stag 300 plus żółte valteki+reduktor odpowiedni do mocy mojego silnika.

OSCAR
04-06-09, 13:21
Mam podobne wątpliwości odnośnie mojego spalania lpg co autor postu.W zimie na oponach Frigo 2 175/65/14 spalanie było w granicach 9,5 / lpg/100,po zmianie opon na 185/60/14 wzrosło do 10,5 l lpg/100.Dodam , że w międzyczasie zmieniłem olej(tego samego typu co w zimie- półsyntetyk) oraz wyregulowałem zawory(mechanik powiedział,że nie było za bardzo potrzeby regulacji bo luzy w normie).Dodam ,że jeżdżę głównie po trasie i to tak ,że w 80% czasu pali się lampka econo.Mam pewne podejrzenia co do aparatu zapłonowego,ponieważ wydaje trochę podejrzane dźwięki,czy to mogłoby być przyczyną ?Dodam ,że posiadam instalacja sekwencyjną:komp Stag 300 plus żółte valteki+reduktor odpowiedni do mocy mojego silnika.

nie masz sie czym martwic jesli chodzi o roznice miedzy spalaniem gazu w zimie i w lecie. przyczyn moze byc sporo ale najprawdopodobniej jest tak:
masz ustawione przelaczanie gazu na 40stopi (czyli przelacza ci sie w zimie duzo pozniej na gaz, na ssaniu jedziesz sporo na Pb a w lecie na ssaniu juz na lpg)i, ciensze oponki w zimie, wolniej sie jezdzi zima.
jesli chodzi o samo spalanie, to faktycznie u ciebie moglo by byc w okolicach 8 w trasie (100%) i 9-10l w miescie (100%) w zaleznosci od warunkow oczywiscie.
nie wiem ile ci to w tych samych warunkach podrozowania palilo Pb, ale kolo litra wiecej musisz dodac do spalania lpg przy sekwencji.

elektornike masz bardzo dobra, ze sporymi mozliwosciami ustawien, valteki to w sumie nieporozumienie, ale moze do twojego silnika wystarczaja, ogolnie sa wolne, malo dokladne, rozkalibrowywuja sie. przerabialem i walkowalem zolte valteki 2 lata - nadaja sie do dyscypliny - rzut w dal waldkiem.
obys faktycznie mial odpowiedzni reduktor, bo zazwyczaj wkladaja to co poleca dystrybutor, do pojemnosci i mocy, jednak na 90% sa za slabe, szczegolnie w hondach.
nastepna wazna sprawa wplywajaca na osiagi i spalanie, w ktorym miejscu masz zamontowany trojnik (czujnik temp. i podcisnienia), powinien byc za filtrem fazy lotnej, przed sama listwa wtryskiwaczy.

pozdrawiam

sky83
04-06-09, 17:41
Pozwole sobie wrzucić fotki mojej instalacji.Reduktor mam Zavoli Zeta,tylko chyba było parę typów np. N i S,a u mnie na naklejce nic nie pisze:( Trójnik chyba jest w dobrym miejscu.Wiem że listwa wtryskowa i jej brak mocowania wołają o pomste do nieba,ale już kupiłem samochód z tak zamontowaną instalacją.Zastanawia mnie czy długość przewodów od listwy do silnika nie jest zbyt przesadzona?Może to mieć wpływ na spalanie,osiągi??

http://images48.fotosik.pl/138/808cf6b07f1a001dm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=808cf6b07f1a001d)
http://images48.fotosik.pl/138/05a16598a233e81fm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=05a16598a233e81f)
http://images50.fotosik.pl/137/c190c88fcaa22bbdm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c190c88fcaa22bbd)

OSCAR
05-06-09, 07:15
hehe, no faktycznie ta listwa troche "luzna" :D
poza tym nie jest najgorzej, troche balagan pod maska ....
co do wezykow od wtryskow, raczej maja odpowiednia dlugosc, chodzi glownie o to zeby mialy taka sama dlugosc no i zeby nie mialy pol metra :)
elektronika dobra stag 300, reduktor tez powinien dac rade ale poprzedni wlasciciej mogl sie pokusic o mocniejszy bo roznica w kasie zadna.
trojnik tez faktycznie dobrze umiejscowiony, powinno smigac. tylko bym przymocowal listwe z valtekami a najlepiej jak padna albo zaczniesz miec z nimi problemy, to polecam wtryski matrixa lub ewentualnie tansza opcja macic jeta.

sky83
05-06-09, 10:43
A jak objawia się uszkodzenie listwy?:) Też myślałem o tych magic jetach,cena dosyć przystępna.Teraz zrobie jeszcze jeden myk....a mianowicie zmienie stacje;) Chociaż nie spodziewam się żeby na Statoilu jakieś wałki z gazem robili.....

OSCAR
05-06-09, 11:33
A jak objawia się uszkodzenie listwy?:) Też myślałem o tych magic jetach,cena dosyć przystępna.Teraz zrobie jeszcze jeden myk....a mianowicie zmienie stacje;) Chociaż nie spodziewam się żeby na Statoilu jakieś wałki z gazem robili.....

problemy z wolnymi obrotami, problemy we wkrecaniu sie powyzej 5-6tys.obr, stukanie jak starego disla wydobywajace sie z wtryskiwaczy (mocniejsze stukanie niz normalnie ;) )
pamietaj ze valtek nie jest wtryskiwaczem jako takim, tylko elektozaworem. sa za wolne, zapetlaja sie czasy wtrysku, rozkalibowuja sie szybko (szczegolnie zolte) i pozniej trzeba calosc rozebrac, zregenetorac, przeczyscic i poskladac z mikromertem w reku.
magici sa lepszym rozwiazaniem (sa sporo szybsze i wydajniejsze) ale sie szybko zasyfiaja. przynajmniej nie trzeba kalibrowac tylko sie czysci z syfu. docelowo najlepszym wyjsciem jest matrix, po dwie cewki na cylinder, duzo dokladniejsze i wydajniejsze (niestety cena, ponad 500pln + przejsciowka z valteka, lacznie 600pln).
ja mam matrixa hd544 o wydajnosci ponad 50km z gara, zaspokoi nawet atr-a. przy twojej mocy pewnie wystarczy matrix hd344, jest duzo tanszy.

ale to mysl dopiero jak zaczna sie jaja z valdemarem, jesli ci teraz jakos to jezdzi, nie masz duzej roznicy miedzy gazem a lpg to nie ruszaj.

pozdrawiam

sky83
05-06-09, 14:12
Na razie auto przejechane ma na tej instalce 30000 km,więc myśle że to za wcześnie na jakieś problemy:) Tak z ciekawości,jak kształtuje się spalanie lpg w VTI?

rafalb33
05-06-09, 18:31
Valteki to syf. Jedyna ich zaleta to cena. 30000 to akurat taki przebieg, ze mozna je regenerowac albo wyrzucic.
Osobiscie na twoim miejscu jak masz kase to zakladaj matrixy a jak nie to magic jety. Matrixy to juz naprawde dobre wtryski i prawie nie ustępują med'om z omegasa czy keihinom i wytryskom brc.

OSCAR
05-06-09, 21:25
Na razie auto przejechane ma na tej instalce 30000 km,więc myśle że to za wcześnie na jakieś problemy:) Tak z ciekawości,jak kształtuje się spalanie lpg w VTI?


30tys. to juz moga sie posypac, ja swoje zolte zlatwilem na cacy po 13tys i wymienili mi je na gwarancji.
co miesiac musialem jezdzic na regulacje bo sie rozkalibrowywaly, udawalo sie auto ustawic tak, ze albo mialo ladne wolne obroty ale nie jechalo na gorze, albo gora ok, za to z wolnymi byl problem.
tak jak pisalem do vti sa sporo za wolne i niewydajne, klepia 3 razy czesciej niz powinny a do tego sie zapetlaja czasy wtrysku bo nie daja rady. czerwone valdki ponoc dluzej wytrzymuja ale one to juz w ogole sa jak zolwie.
na valdkach autko palilo 100% po wrocku, jakies srednio 11+, teraz na matrixie kolo 10 a do tego auto jedzie jak na Pb, do 8400obr. wskazowka rzesko *******ziela i gdyby nie bylo odciecia pewnie i dalej by poszla lekko. na waldkach bylo nie bylo tak wesolo.

sky83
06-06-09, 13:02
30tys. to juz moga sie posypac, ja swoje zolte zlatwilem na cacy po 13tys i wymienili mi je na gwarancji.
co miesiac musialem jezdzic na regulacje bo sie rozkalibrowywaly, udawalo sie auto ustawic tak, ze albo mialo ladne wolne obroty ale nie jechalo na gorze, albo gora ok, za to z wolnymi byl problem.
tak jak pisalem do vti sa sporo za wolne i niewydajne, klepia 3 razy czesciej niz powinny a do tego sie zapetlaja czasy wtrysku bo nie daja rady. czerwone valdki ponoc dluzej wytrzymuja ale one to juz w ogole sa jak zolwie.
na valdkach autko palilo 100% po wrocku, jakies srednio 11+, teraz na matrixie kolo 10 a do tego auto jedzie jak na Pb, do 8400obr. wskazowka rzesko *******ziela i gdyby nie bylo odciecia pewnie i dalej by poszla lekko. na waldkach bylo nie bylo tak wesolo.

To mi moje 116 konne D16Y5 wiecej pali i to przy emeryckiej jeździe(<120 km/h):confused: Rozglądne sie za tymi magic jetami.... Faktycznie coś z niskimi obrotami czasem jest nie halo,bo raz jest ok,raz spadają do 500...

Znalazłem coś takiego,w opisie jest zaznaczone: złącze Valtek .Rozumiem,że to podejdzie do mojej instalki bez żadnych przeróbek?
http://www.allegro.pl/item646406803_listwa_wtryskowa_magic_jet_4cyl.html


Pozostając w temacie Valteków,to gdzieś na necie widziałem fotke Cayenne z instalacją gazową .......na czerwonych Valtekach:D To dopiero musiało "jechać";)

OSCAR
06-06-09, 17:15
To mi moje 116 konne D16Y5 wiecej pali i to przy emeryckiej jeździe(<120 km/h):confused: Rozglądne sie za tymi magic jetami.... Faktycznie coś z niskimi obrotami czasem jest nie halo,bo raz jest ok,raz spadają do 500...

Znalazłem coś takiego,w opisie jest zaznaczone: złącze Valtek .Rozumiem,że to podejdzie do mojej instalki bez żadnych przeróbek?
http://www.allegro.pl/item646406803_listwa_wtryskowa_magic_jet_4cyl.html


Pozostając w temacie Valteków,to gdzieś na necie widziałem fotke Cayenne z instalacją gazową .......na czerwonych Valtekach:D To dopiero musiało "jechać";)

tak magici podlaczasz bez przejsciowki w miejsce valteka plug&play. tylko w stagu musisz mienic opcje wtryskiwaczy z valdkow na matrixa przy magikach.
wiekszosc aut jezdzi jakos na valtekach, wszsytko zalezy jakie masz czasy wtrysku na Pb i ile koni z gara. co innego jak masz 200hp z 4 garnkow a co innego jak 200hp z V8

sky83
27-07-09, 12:44
Udało mi sie rozwiązać problem wysokiego spalania,wystarczyło wymienić świece i od razu autko pali 8,5 l lpg/100 przy normalnej jeździe...i dużo ładniej silniczek pracuje:) Przy okazji wymieniłem tez klocki hamulcowe,ale one chyba na spalanie nie miały wpłtywu...:D Nie zmieniałem jak na razie listwy wtryskowej ze wzgledu na koszty,pytałem sie w pewnej firmie gazowej i zamiast magic jetów polecają OMVL.Ktoś ma takie wtryski u siebie?

kaza59
17-08-09, 14:38
U mnie w D14A2 w cyklu mieszanym miasto-trasa bierze 10l lpg. Jak nie więcej .. :D wolę o tym nie myśleć :)

46and2
17-08-09, 16:27
Silnik D14A8 - Aerodeck
Zmiana biegów przy 3500-4000 rpm
Spalanie w mieście 10-11 litrów to norma
Na trasie podczas szybkiej jazdy wychodzi może z 1 litr mniej.

Nie jest to rewelacyjny wynik, ale przy niskich cenach gazu i tak koszty podróży są minimalne. Zakładam, że przy tak wyregulowanej instalacji ryzyko ubogiej mieszanki mniejsze, mam rację?

Zbenek
23-08-09, 16:06
Mam wrażenie, że takie tematy już były, ale co tam..
D16Y7 krótki dolot + K&N, brak katalizatora, kolektor 4-2-1, lekkie Roty 195/50/15.
Instalacja sekwencyjna KME Diego G3, reduktor Tomasetto (ze sporym zapasem), listwa Valtec (czerwone zawory).

Trasa 65%, miasto 35% (jeżdżę spokojnie mało wygłupów): 7,8l - 8,8l / 100km
Tylko autostrada (Stryków - Nowy Tomyśl i powrót): 9,3l / 100km (dwie osoby, bez bagażu, non-stop 130-140km/h)

pzdr

sky83
24-08-09, 10:12
Jeśli ten Tomasetto to model Alaska to realnie obsługuje 90 koni...wtryski to też nieporozumienie,ale sam to zrozumiesz jak Ci zaczną obroty w niedługim czasie wariować i spalanie skoczy ze 2 litry.Ja doradzałbym zmianę reduktora na przynajmniej zavoli zeta N i wtryski na magic jety (albo najlepiej matrixy).