Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Łożyska alternatora D seria



abarth81
12-05-09, 18:15
Prośba do kolegów którzy wymieniali juz łożyska w alternatorze Bosch w civicu z silnikami seri D (najlepiej D14A7 lub D14a8) jakie tam są łozyska potrzebuję ich numery,przeszukałem forum i nie znalazłem,dzwoniłem do aso powiedzieli ze same łozyska nie są w sprzedazy,nawet katalog internetowy Boscha nie podaje nic, stąd moje pytanie jakie tam są łozyska bo chciał bym sam wymienic a mam mozliwość zamówic sobie konkretne łózysko np FAG lub NTN w niskiej cenie a nie bujac sie po miescie z tym co wyciągne i z alternatora i brac takie jakie akurat mają w sklepie na miejscu...z góry dzieki

MikeFoto
12-05-09, 22:06
Ooo temat trafiony idealnie :), na za 2 dni jestem umówiony z mechanikiem na wymianę łożysk alternatora. Także przeszukałem forum i internet - ale informacji jakie to łożyska nie znalazłem :(. Dopiero jak mechanik wyjmie alternator to będzie wiedział jakie kupić.

qba1983
12-05-09, 22:46
kolego Mike w takim razie zostajesz oddelegowany do podania dokladnych wymiarow tych lozysk mile widziane fotki:D dobrze by bylo gdybys podal tez kody wybite na lozyskach.
naprawde przyda sie to dla potomnych...
ja na pewno bylbym wdzieczny:D

MikeFoto
12-05-09, 23:00
kolego Mike w takim razie zostajesz oddelegowany do podania dokladnych wymiarow tych lozysk mile widziane fotki:D dobrze by bylo gdybys podal tez kody wybite na lozyskach.
naprawde przyda sie to dla potomnych...
ja na pewno bylbym wdzieczny:D

Hehehe, wlasnie tego sie spodziewalem :p ... ze spadnie to na mnie.... i po co sie było chwalić że wymieniam :D

Trudno :p, generalnie niema sprawy, mam tylko nadzieję, że mechanior nie będzie miał problemu z wyciągnięciem łożysk, a tego obawiam się najbardziej. Jak już będzie po wszytskim sfotografuje stare łożyska, sprawdze kody, pomierze i dam znać co i jak.

ceelx
13-05-09, 02:23
jutro yyyy tn dzisiaj rozbiore w programie sobie alternator (pod warunkiem ze jest boscha a nie valeo,mitsubishi czy jakis inny) i podam nr katalogowe ;)

musicie mi spisac nr z rozrusznika ( 10 cyfr) bo w programie bosch'owskim nie pokazuje pierwszego wyposarzenia, tylko regeneracje.
a niestety regenerowanego alternatora program mi nie rozbierze :/
takze jak bede mial nr bosch'a zaczynajacy sie 0 123 ... ... a nie 0 986 ... ... to pomoge. inaczej nie dam rady

abarth81
13-05-09, 17:11
ceelx kolego...BOSCH 0 123 315 020
KC-14V 40-75A
31100-PIK-E05 to chyba nr częsci HONDY
MIKE a ty wycyckaj mechanika do cna wypytaj jak rozkrecic gdzie "puknąc i jak stuknąc" zeby wszystko ładnie zlazło...zostałeś mianowany tajnym agentem od alternatora hehe...czekamy na wieści z terenu.

ceelx
13-05-09, 17:46
nr lozysk
1 120 905 506 przed wirnikiem --86 detal brutto
1 120 905 524 za wirnikiem --
chcialem zalaczyc rys ale niestety cos nie moge :/

abarth81
14-05-09, 15:54
pozycja piwrwsza jest to najprawdopodobniej specjalne łozysko które robi tylko FAG wymiary17x52x17 symbol 63000 jutro bede wiedział na pewno
pozycja druga jest to standardowe łozysko 6203 w klasie c3

ceelx
14-05-09, 16:29
lozysko pierwsze robi tez bosch jak napisalem wyzej takze w zamiennikach da sie kupic pierwsze jak i drugie :D

abarth81
14-05-09, 16:36
lozysko pierwsze robi tez bosch jak napisalem wyzej ...bosch nie robi łozysk pod tym numerem katalogowym boscha jest prawdopodobnie łozysko FAG jutro bede wiedział na bank..ceelx dzieki za info bo dzieki numerom które podałes wreszcie ruszyłem z miejsca z tymi łozyskami....a jak bys mógł jeszcze opdac numery szczotek do alternatora bo w ASO wołają za klp 600zł (cały szczotkotrzymacz ze szszotkami)

ceelx
14-05-09, 17:07
ziomie uwier mi ze moze i bosch nie robi ale jesli jest nr katalogowy to albo jest dostepne, albo bylo albo bedzie ;)
codziennie szukam czesci takze ;)

nr regulatora napiecia bosch
1 197 311 509 -- 434,66 detal brutto NIE DOSTEPNE W BOSCH POLSKA ANI W MAGAZYNACH W NIEMCZECH
nr zestawu szczotek weglowych bosch
1 127 014 028 -- 10pln kpl mam na miejscu :D

MikeFoto
14-05-09, 19:13
pozycja piwrwsza jest to najprawdopodobniej specjalne łozysko które robi tylko FAG wymiary17x52x17 symbol 63000 jutro bede wiedział na pewno
pozycja druga jest to standardowe łozysko 6203 w klasie c3

Kolega abarth81 prawie zgadł :P

Cała misja zakończyła się sukcesem. Z wyciągnięciem nie było problemu, mechanik nie narzekał. Jedyny problem był z dostaniem większego łożyska - musiał objeździć kilka sklepów z łożyskami.

Mój alterantor to:


BOSCH 0 123 315 020
KC-14V 40-75A
31100-PIK-E05

Mniejsze:
to typowe łożysko; przy rozkręcaniu alternatora zostaje na wale; mialo ogromne luzy - bylo bardziej zużyte niż większe; niewiem jakie mam zainstalowane aktualnie (zapomnialem wziać pudełeczka - jak sie dowiem uaktulanie post).

Łożysko stare: NTN 6203 LHA, średnica zewn.: 40mm; średnica wewn.: 17mm; grubość: 12mm

Fotki:
http://img512.imageshack.us/img512/2620/20090514dsci0079.th.jpg (http://img512.imageshack.us/my.php?image=20090514dsci0079.jpg)http://img512.imageshack.us/img512/5912/20090514dsci0078.th.jpg (http://img512.imageshack.us/my.php?image=20090514dsci0078.jpg)

Większe:
nietypowe (podobno) łożysko, po rozkręceniu zostało na obudowie - wybijanie bez problemu, mało zużyte, aktualnie zainstalowane łożysko FAG.

Łożysko stare: KOYO 83B218, średnica zewn.: 52mm; średnica wewn.: 17mm; grubość: 17mm

Fotki:
http://img65.imageshack.us/img65/7546/20090514dsci0080.th.jpg (http://img65.imageshack.us/my.php?image=20090514dsci0080.jpg)http://img512.imageshack.us/img512/3766/20090514dsci0077.th.jpg (http://img512.imageshack.us/my.php?image=20090514dsci0077.jpg)

Fotki obydwu łożysk:
http://img2.imageshack.us/img2/2366/20090514dsci0081.th.jpg (http://img2.imageshack.us/my.php?image=20090514dsci0081.jpg)

Naprawa - łożyska + robocizna = 135zl. Nie wiem czy to dużo, czy mało ale ciesze sie z drugiego życia alternatorka :).

ceelx
14-05-09, 19:48
Naprawa - łożyska + robocizna = 135zl. Nie wiem czy to dużo, czy mało ale ciesze sie z drugiego życia alternatorka
no to powiem ci ze malo ;) patrzac na lozysko pierwsze te "nietypowe" boscha kosztuje 86 w detalu a lozysko 6203 obustronnie kryte z skf'u w detalu kosztuje ok 35pln co daje 121pln.

MikeFoto
14-05-09, 20:03
no to powiem ci ze malo ;) patrzac na lozysko pierwsze te "nietypowe" boscha kosztuje 86 w detalu a lozysko 6203 obustronnie kryte z skf'u w detalu kosztuje ok 35pln co daje 121pln.

to sie ciesze :), mechanior zapisał mi, że płacił za małe łożysko 35zl , a za duże 50zl.

ceelx
14-05-09, 21:33
to policzyl cie w detalu a kupil po 20 i 35 odpowiedno ;)
no ale jakbys sam mial kupowac to wyszloby cie duzo drozej , wymiana i zakup :D

abarth81
15-05-09, 15:57
OK panowie jesli chodzi o alternator w D serii to temat chyba jest wyczerpany Ceelx podal numery katalogowe zarówno łozysk jak i szczotek do alternatora Mike zrobił rekonesans w "terenie" podał zdjecia i wymiary...ze swojej strony moge tylko dodac ze to większe łozysko oprócz FAGa i KOYO robi tówniez NTN nr SC 03A21 CS16, to mniejsze 6203 jest standardowym łozyskiem czyli problemów z dostępem nie ma...dzieki za pomoc

Djadi
16-05-09, 11:01
wcisnę tu swoje pyanie :) a po czym panowie wiedzieliście ze łożysko do wymiany ?? co się działo ??

MikeFoto
16-05-09, 14:37
wcisnę tu swoje pyanie :) a po czym panowie wiedzieliście ze łożysko do wymiany ?? co się działo ??

Dziać się nic nie działo konkretnego. Jak podniesiesz maskę i zbliżysz głowę do alternatora to usłuszysz szum zużytych łożysk (u mnie wyraźnie dało się to słyszeć). Ewentualnie można ściagnąć pasek i zakręcić alternatorem.

Rolecenie się łożysk może prowadzić do uszkodzenia (może nawet zatrzymania alternatora (urwania paska)) a bez alternatora - auto na lawete :(.

Po 2 dniach jezdzenia, zauwazyłem wyraźną zmianę. Rozgrzanego silnika, na biegu jałowym w kabinie praktycznie niesłychać wcale. Wcześniej dało się usłyszeć szum, teraz nic...

Loloss
25-02-10, 23:11
OK panowie jesli chodzi o alternator w D serii to temat chyba jest wyczerpany
A wcale nie!
A jak sprawy się mają z alternatorem z Ej9 (D14A4), czyli wersji japońskiej? Nie wiem, czy alternatory "wyglądaja" tak samo, ale u mnie pod maską nie ma nic (mam nadzieję) marki BOSCH. W każdym bądz razie "ładowarka" na pewno jest "made in japan", a nie germańska.

qba1983
26-02-10, 14:38
kolego tojest dzial 5D, wiec nie dyskutujemy tu o japonskich wersjach alternatorow

Loloss
26-02-10, 23:09
No tak, sorry bardzo. Tylko nic innego nie udało mi się znależć :(

natan
17-03-13, 20:55
czy w ma8 silnik d 14a2 tez jest taki alternator?

MM63
18-03-13, 00:41
czy w ma8 silnik d 14a2 tez jest taki alternator?

Tak, ale dla pewności lepiej podnieść maskę i sprawdzić.

daniel208
20-03-13, 15:55
TO może się podepnę i zapytam czy ktoś wie jakie łożyska siedzą w alternatorze w B serii (B18C4) :)

Szczur[R]
21-09-13, 16:19
Panowie czy dobrym zamiennikiem większego (KOYO 83B218 ) będzie fag 63000 ?

Co ze szczotkami - wyciągnąłem moduł, ale nie widzę możliwości wymiany samych szczotek - blaszki są zgrzewane, styki zaciśnięte.
Wymieniał to już ktoś ? Ewentualnie czy ten moduł cały można dostać w rozsądnych pieniądzach ?

pavel5000
25-06-15, 22:58
Panowie a wymieniał ktoś regulator napięcia, bo nie mogę go nigdzie dostać. Generalnie mama taki problem że jak silnik jest zimny to ładowanie jest ok 14,4v. A jak się nagrzeje to spada do ok 13,7V.

wiesko1261
26-06-15, 07:02
czyli w normie :)
jak byś miał poniżej 12.5 , albo powyrzej ( np; 15-16v) i przeładowywał - to powinieneś się dopiero martwić :p

pavel5000
27-06-15, 23:08
Wydaje mi się że trochę za niskie ponieważ mierzyłem jakiś czas temu i było ok 14,2V przy włączonych światłach itp. I teraz się zastanawiam bo podczas zapalania silnika bardzo przygasają kontrolki, czy akumulator jest niedoładowany czy po prostu się kończy. Może ktoś w wolnej chwili zmierzył w swoim aucie jakie ma ładowanie, był bym bardzo wdzięczny:)

wiesko1261
28-06-15, 07:15
niestety rozrusznik obciąża mocno (duży pobór) akumulator :)
zajedź i sprawdź akumulator pod obciążeniem -testerem , będziesz wiedział czy dobry ,czy już pada ,może mieć 12,6V a pod obciążeniem poniżej 10V ( naładowany)

i możesz przeczyścić komutator rozrusznika i obejrzeć szczotki , czasami pył ze szczotek mogą robić zwarcie :)

pavel5000
28-06-15, 22:33
Wszystko się wyjaśniło, akumulator dętka. Sprawdziłem rano napięcie na akumulatorze 10V a podczas rozruchu spada do 6V. Akumulator daje się naładować prostownikiem max 11.5 V, musi być zwarcie na której celi. Rozrusznik ostatnio był naprawiany (wymiana: bendix + szczotki).
Dzięki za pomoc