Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Uszczelnianie obecnego silnika czy swap D14A4 -> D16Y7?



Rodman
11-05-09, 17:57
Ponieważ mój obecny silnik D14A4 nie grzeszy szczelnością (m. in. uszczelka pod głowicą się poddała, a młody też nie jest 224 tyś. km, i ola boga przeszedł naprawę główną, którą nie do końca można nazwać sukcesem:eek:) wpadłem na pomysł na jego prostą odnowę i naprawę. Kupić tanio sam słupek silnika D14A4 (bo ludzie swap'ują i nie problemu o względnie młody silnik) wstawić w miejsce obecnego i presto...

Ale idąc dalej tym tropem - D16Y7 to niemal identyczna jednostka tyle że o większej pojemności. Takie silniki też są stosunkowo tanio dostępne, a zawsze to 15 KM w serii więcej (no i te Nm).
Pytanie jest następujące: Co potrzebuje do takiego swap'a z poza samym słupkiem silnika?
Wydedukowałem takie elementy (jeżeli się mylę proszę o poprawkę):
* komputer
* aparat zapłonowy
* listwa wtryskowa (bo kolektor ssący jest identyczny przecież, ale czy wtryski też?)

Obecna skrzynia biegów zostaje, bo jest krótsza niż seria w d14a4 czy d16y7... Jak jest średnica sprzęgła w d16y7? 200 czy 212 mm??

Na koniec najważniejsze - główne założenie to jak najniższe koszta (1,5k to max. budżet na całość, wiem że lepiej byłoby swap'ować na D16Y8 ale to już 3,5k a tyle nie mam). Proszę o minimum zjebki i maksimum porady :D

damianlapszys
14-05-09, 20:55
zrob to co wiekszosc - idz do banku po kredyt:)

adriangrabowski
16-05-09, 22:41
nie swapuj na Y7 nie ma sensu lepiej kup po taniości goly silnik taki jak masz a za reszte zmień kolektor wydechowy a najlepiej tez wydech i bedziesz równie blisko Y7 a kasy ci zostanie

Tompro
17-05-09, 09:52
nie swapuj na Y7 nie ma sensu lepiej kup po taniości goly silnik taki jak masz a za reszte zmień kolektor wydechowy a najlepiej tez wydech i bedziesz równie blisko Y7 a kasy ci zostanie

Jasne. Nie ma czegoś takiego jak dobrze i tanio. Jak zrobi moc prawie jak Y7 to raczej kasy wyda tyle, że teraz spokojnie może silnik Y7 kupić. Wszystko zależy czy obecny silnik ci starczał mocowo. Też kiedyś myślałem, że zrobie remont 1,5 wzmocnie silnik dorzuczając głowice od VTEC'a i inne pierdoły i będę zadowolony. I co i nic z tego, bo pomimo, że to porobiłem to i tak niedługo swapuje i tym razem już nie kombinuje małe jednostki tylko od razu większą pojemność. A zawsze przy większej pojemności robiąc te same mody masz większe przyrosty mocy i momentu.

Piotrek83
18-05-09, 18:01
Z czystej ciekawości: czy wiązka D16Y7 jest podobna do D14A4? Jak wygląda sterowanie silnikiem w D16Y7? Bieg jałowy jest sterowany takim samym zaworem rotacyjnym, a jak wygląda sprawa np. z wtryskiwaczami? Chodzą w pełnej sekwencji czy parami jak w D14?

Rodman
21-05-09, 13:29
No mnie też ciekawi, jakie są właściwie różnice w budowie tych silników (d14a4 i d16y7)? Wczoraj po pijaku poszła dyskusja na ten temat, tylko jak to bywa przy % dużo hałasu i mało konkretów było...
Przecież bloki tych silników są identyczne, głowica (chyba) i kolektor dolotowy też... wałek jest inny, wał o większym wykorbieniu, no i co z samym sterowaniem silnika w d16y7? Uproszczony czy pełna sekwencja? :confused:

skolopendra
23-05-09, 11:37
wtrysk parami
sama pojemność plus wałek daje te +16km więcej

Piotrek83
23-05-09, 12:47
Pozostaje kwestia wiązki: czy da się podmienić komputer z D14A4 na D16Y7 plug&play? Czy jednak konieczna jest wymiana okablowania?